Stránka 1 z 1
Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 09 lis 2010 14:06
od George 1
Tak jsem ve včerejším autotipu četl, že Land Rover usilovně pracuje na inovovaných verzích Range Roveru Sport a Discovery s hmotností nížší o půl tuny. Docela zajímavá informace,a le jsem zvědav jak toho chtějí dosáhnout. Pokud by se jim to ale podařilo, tak by se s Discočkou dalo i docela svižně jezdit, tak uvidíme.
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 09 lis 2010 14:10
od MadTom
Něco jsem zahlédl v souvisloti s novým Defenderem - ten že má být n apodvozku Disco4 a nové Disco má být na hliníkovém podvozku, díky kterému bude auto o těch cca 500kg lehčí. Ona kombinace samonosné karoserie a pomocných rámů je sice super, ale taky super těžká.
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 09 lis 2010 21:50
od George 1
Defender má být prej úplně novej v roce 2015 a jsem zvědav kdy bude ta nová lehčí generace D4 a Range roveru. Je fakt, že už si lidi i Discošky kupujou spíš jen na silnice a ta složitá konstrukce karoserie je v tu chvíli na obtíž
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 09 lis 2010 21:57
od Acon
Z toho smrdí o 500kg horšie auto. Zasa ak má byť Al diel rovnako pevný ako ocelový, tak toho Al musí byť viac a rozdiel vo váhe sa dosť neguje. Vidím to v marketingu. Chcú vyrobiť hlavne lacnejšie auto aby bolo dostupné masám a nakoniec bude z LR tuctovka ako už pomaly zo všetkého. Tešme sa z toho čo máme. Časy áut, pre ktoré sa oplatí zrýchliť tep, pomaly ale isto končia.
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 10 lis 2010 06:21
od RudaK
Acon píše: Časy áut, pre ktoré sa oplatí zrýchliť tep, pomaly ale isto končia.
Todle jsem slyšel už při nástupu elektroniky do aut

" Čas a prd nezastavíš " .....

Jezdit s teréním autem po silnici je stejný,jak se silničním v terénu . Proto podle mě se ty teréní čím dál víc přibližujou multivanům. Prioritou začíná být pohodlí, spotřeba,rychlost a jízdní vlastnosti na silnici .Ono i těch terénů ubývá a dělají se asfaltky ( v Rumunsku,kam se jezdí za offem jsme taky potkali v lese staré Dacie

) Asi tak R.
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 10 lis 2010 07:38
od Acon
To je síce pravda, no nič to nemení na fakte, že mnohí z nás si práve pre to kupujú autá zo 60"-90" rokov. Pretože to boli ešte poctivé autá. Disco a RR boli drahé autá určené pre istú skupinu ľudí. S a Def boli jedinečné iným spôsobom. Šetrením a "pokrokom" sa dostanú na úroveň akéhokoľvek tuctového auta. Pre toto máme radi LR? Myslím, že nie.
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 13 lis 2010 20:48
od George 1
Spíš bych řekl, že to je otázka poptávky. Průzkumama se zjistilo, že 80% řidičů se s offroadem do terénu skoro ani nepodívá, takže se i tyhle auta dělají hlavně na to, aby jezdili dobře na silnici. I při různých testech například Toyoty Land cruiser si redaktoři vždycky stěžujou na jízdní vlastnosti na silnici kvůli pevný zadní nápravě a už i Jeep u Grand Cherokeeho přesedlal na víceprvkový zavěšení. Zlrátka kdo chce auto do terénu tak koupí Defíka a kdo to chce na silnici a občas do terénu tak koupí Discošku. Já jsem určitě taky ten druhej případ

Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 15 lis 2010 06:42
od RudaK
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 15 lis 2010 08:46
od visby
Acon píše:Z toho smrdí o 500kg horšie auto. Zasa ak má byť Al diel rovnako pevný ako ocelový, tak toho Al musí byť viac a rozdiel vo váhe sa dosť neguje.
uff, velmi odvazne tvrdenie, dokonca by som povedal ze velmi nespravne tvrdenie;-)
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 15 lis 2010 11:02
od Acon
Ani nie. K úspore hmotnosti samozrejme dôjde, ale ušetriť toľko na aute u ktorého ide vlastne o 1/5, smrdí nízkou kvalitou. Ano, LR reaguje na trh a trh žial dobývajú lacné masovky s krátkou dobou životnosti.
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 15 lis 2010 11:17
od visby
500kg je dost, ale ak spravia hlinikovy ram a popracuju na karoserii a podvozku tak je to plus minus realne. ked vies s hlinikom robit, tak pri zachovani pevnosti dokazes ist s vahou dole aj viac ako 20%. tam skor ide o cenu...
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 15 lis 2010 22:04
od George 1
Audi A8 používá hliníkovou karoserii už víc jak 10 let a neřekl bych, že to je nekvalitní masovka, stejně jako jaguar XJ, který je v současné podobě jedno z nejlehčích luxusních aut na světě,. Britové s hliníkem umí, navíc mají patentovaný systém nějakého speciálního nýtování, který je lehčí než svařování. Hliníkové díly se zase vyznačují tím, že při stejné tlouštce plechu je několikanásobně lehčí, ale navíc pevnější, nerezaví atd. Takže bych neřekl, že s hliníkem by se Land rover vydal špatnou cestou
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 16 lis 2010 08:24
od visby
George 1 píše:Takže bych neřekl, že s hliníkem by se Land rover vydal špatnou cestou
oni sa vidali tou cestou uz po vojne, ci?;-)
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 16 lis 2010 17:47
od RudaK
George 1 píše: nerezaví atd. Takže bych neřekl, že s hliníkem by se Land rover vydal špatnou cestou
No nerazaví,ale oxiduje ......

de o to ,co je lepší .....

( jinak D III má přední kapotu a zadní dveře z hliníku,jinak ocel .....

)
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 16 lis 2010 21:52
od George 1
ikdyž oxiduje, tak je každopádně lehčí a pevnější při menší tlouštce plechu. Když nebudou z hliníku sedačky, tak mi to použití hliníku nevadí a nemyslím si, že by tím byla nějak zkrácená životnost
Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 17 lis 2010 04:55
od RudaK
George 1 píše: mi to použití hliníku nevadí a nemyslím si, že by tím byla nějak zkrácená životnost
Mě je použití taky jedno - nejsem autoklempíř .....

todle neřeším

Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 08 úno 2011 22:36
od KubaVondal
George 1 píše:Defender má být prej úplně novej v roce 2015 a jsem zvědav kdy bude ta nová lehčí generace D4 a Range roveru. Je fakt, že už si lidi i Discošky kupujou spíš jen na silnice a ta složitá konstrukce karoserie je v tu chvíli na obtíž
Je možný že sem někde četl, už nevim kde, že Defik kvůli nové výhlášce z Bruselu má mít útrum? Vyhláška by měla přijít v platnost do několika-ti let, přesně teď nevím kdy, páč sem ten článek ztratil... Takže buď bude upa jinej Defender jak řikáš alá výkyvný nápravy, 8x airbag, ESP, aerodynamická karoserie, 15-ti stupňová aut. převodovka, 3válcovej motor s elektromotorem atd a nebo skončí jedna velká legenda....

Re: Snížení hmotnosti u D4
Napsal: 09 úno 2011 05:36
od RudaK
Neboj on se dicky nějaký traktor najde ....

akorát todle je v dobrém tématu

viz nadpis (
aby nebyls ukamenovaný
)