Jakou barvu na RRC? (ptá se PavelU...)
Napsal: 01 pro 2010 10:43
No tak lidi, pokud tuto debatu míníte vážně, pojďte se o tom dohadovat sem, jinak si za chvíli nikdo nepřečte, jak skvělý byl sraz Classiců, protože to zkrátka přes ty plechovky s barvou nenajde
.
Ssang navrhuje bílou s černou střechou a já si dovolím oponovat, protože jednak je černá střecha nepraktická, protože na rozdíl od bílé, která teplo odráží, černá ho naopak přitahuje a vstřebává. To zaprvé. A zadruhé se to tak nikdy ve fabrice nedělalo, takže to považuji za tak trochu nemístný tuning (i když proti gustu...
). Zajímavý je i typický designový prvek "floating roof", tedy "plovoucí nebo vznášející se střecha", který přetrvává až do dnešních L322. Jedná se o to, že sloupky jsou černé a tím pádem při pohledu z větší vzdálenosti trochu splývají s prosklením a střecha v barvě karoserie se tím pádem jakoby vznáší nad autem. Jako mnoho dalších věcí u LR i tato je vlastně takovou "z-nouze-ctností". V osmdesátých letech přišli na to, že bude pro výrobu jednodušší a levnější lakovat sloupky, coby součást ocelové nosné struktury karoserie, černě a v barvě budou jenom povrchové panely, tedy skiny, které jsou k nosné strukruře karoserie přišroubovány. A slavná floating roof byla na světě. Původně byl i zadní vynilem potažený sloupek lakovaný do barvy. Černý vynil dostal až v polovině sedmdesátých let a černé ostatní sloupky v osmdesátých. Já osobně mám floating roof rád, takže jsem si dovolil ho aplikovat i na toho svého, přestože v době jeho výroby byly sloupky kromě toho vynilového v barvě karoserie a FR přišel až o nějaké dva roky později.
Takže můj tip je samozřejmě - modrá je dobrá a to v jakémkoli odstínu. Na ranných RRC ze 70-tých let je krásná nemetalizovaná tuscan blue, metalíza vogue blue, kterou mám na svém RRC, se mi pořád líbí asi nejvíc a tmavě modré metalízy pozdějších RRC mám také rád. Ještě je potřeba zmínit, že kromě akčního modelu "In Vogue" (tehdy to ještě nebyl stupeň výbavy) z roku 1981, nebyly s výjimkou zakázkových aut obvykle pro zahraniční trhy, až do roku 1985 žádné dvoudveřáky lakovány metalízou. Moje auto, je právě tou výjimkou, kdy bylo pro zákazníka v Saudské Arábii nalakováno v roce 1983 do vogue blue, určené v tu dobu pouze pro zmíněný akční model. Ten se vyráběl v roce 1983 také, ale pouze ve čtyřdveřové verzi. Dvoudveřáky In Vogue z roku 1981 jsou dneska jedny z nejvíc ceněných, protože jich nevzniklo mnoho. Kromě speciální barvy se lišily ještě tím, že měly v horní části boků nalepen úzký pruh ve dvou odstínech šedé, všechny měly klimatizaci, interier v okrovo - rezavém plyši, na dveřích a vnitřních bocích podél zadních sedadel dřevěné lišty a v kufru speciálně pro tento model vyrobený piknikový koš. Jinak tady jsem objevil více informací o modelu In Vogue. http://www.aronline.co.uk/index.htm?invoguef.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ssang navrhuje bílou s černou střechou a já si dovolím oponovat, protože jednak je černá střecha nepraktická, protože na rozdíl od bílé, která teplo odráží, černá ho naopak přitahuje a vstřebává. To zaprvé. A zadruhé se to tak nikdy ve fabrice nedělalo, takže to považuji za tak trochu nemístný tuning (i když proti gustu...

Takže můj tip je samozřejmě - modrá je dobrá a to v jakémkoli odstínu. Na ranných RRC ze 70-tých let je krásná nemetalizovaná tuscan blue, metalíza vogue blue, kterou mám na svém RRC, se mi pořád líbí asi nejvíc a tmavě modré metalízy pozdějších RRC mám také rád. Ještě je potřeba zmínit, že kromě akčního modelu "In Vogue" (tehdy to ještě nebyl stupeň výbavy) z roku 1981, nebyly s výjimkou zakázkových aut obvykle pro zahraniční trhy, až do roku 1985 žádné dvoudveřáky lakovány metalízou. Moje auto, je právě tou výjimkou, kdy bylo pro zákazníka v Saudské Arábii nalakováno v roce 1983 do vogue blue, určené v tu dobu pouze pro zmíněný akční model. Ten se vyráběl v roce 1983 také, ale pouze ve čtyřdveřové verzi. Dvoudveřáky In Vogue z roku 1981 jsou dneska jedny z nejvíc ceněných, protože jich nevzniklo mnoho. Kromě speciální barvy se lišily ještě tím, že měly v horní části boků nalepen úzký pruh ve dvou odstínech šedé, všechny měly klimatizaci, interier v okrovo - rezavém plyši, na dveřích a vnitřních bocích podél zadních sedadel dřevěné lišty a v kufru speciálně pro tento model vyrobený piknikový koš. Jinak tady jsem objevil více informací o modelu In Vogue. http://www.aronline.co.uk/index.htm?invoguef.htm" onclick="window.open(this.href);return false;