Stránka 1 z 1

RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 07 pro 2010 14:41
od Mirko
V červenci jsem ho měnil poprvé: čidlo tlaku oleje prasklo a protíkal olej. Dal jsem tam nové čidlo značky Facet a jezdil, cca. do prvního greenlanu a následním mytí wapkou někdy v září. Při dalším startu už se mi nerozsvítila kontrolka na palubce. "Vadný kus" jsem si říkal, objednal další a vyměnil opět za čidlo Facet. Ale po přípravách srazu v listopadu se kontrolka při startech napřed jen slabě rozsvitila a po srazu a mytí wapkou už vůbec.
Třetí čidlo za 4 měsice je přece jen už trochu podezřelé.
Jelikož můj Classic nemá budík tlaku oleje (a nechci ho tam někde dobastlit), tak jsem na té kontrolce poměrně závislý a spoléhám na ní. Jednou mi ukázala hned jak praskla hadice od chladiče oleje a jednou jak jsem asi 5000 km nekontroloval olej a bylo ho tam málo.
Napadá mě několik možností:
a) první čidlo odešlo stářím (byla to i jiná závada než u následujících) a Facet vyrábí šmejdy
b) mám moc vysoký tlak oleje, takže jedno prasklo a ostatním to extrémně zkrátilo životnost.
c) jsem moc čistotný a ničím si to wapkou
d) nemám jezdit do terénu, protože může dojít k fyzickému kontaktu čidla s houštím
e) v návodu k montáži od Facetu rozlišují motory 3,5 l do roku 92 a 3,9 od roku 92 dál. Pro ty dva typy jsou jiné podložky k čidlu. Já mám rok 91 a objem 3,9 (3,5 už nebyli) a považuji to za chybu tisku a myslím si, že změna podložky souvisí se změnou na serpentine belt a jiné olejové čerpadlo v roce 92 a dávám tudiž podložku měděnou pro motory do roku 92. Možná tam dělám chybu a Facet nemá chybu v tisku v objemu ale v ročnících. I když prsa a čerpadlo u 3,5 byly snad skoro stejný.
f) vaše nápady

Spíš než o hlasování publika jsem chtěl tímto požádat o zkušenosti s čidly, značkou facet obecně a tlakem oleje v Rover V8.
Díky předem,
Mirko

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 07 pro 2010 14:58
od teslo
Mirko píše: c) jsem moc čistotný a ničím si to wapkou
8)
Ja som este problem s cidlo nemal. Vsetky cidla co mam su original co tam boli od vyroby a funguju...Facet znacku nepoznam. Po Tvojich skusenostiach by som sa niekde pokusil zohant original LR diel. Bez ohladu na cenu. Neverim, ze tlak oleja mas tak vysoky ze nici cidla.

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 07 pro 2010 15:01
od Rover
Do dvoulitru u SI Statin Wagon jsem kupoval nové čidlo - první fungovalo 10 minut, druhé půl dne..., potom jsem odpojil kabel, aby mně to pořád nesvítilo a koukám se na budík, který tam naštěstí je. Co byly čidla za značku teď nevím...

Ještě to zkusím jednou, ale je otázka jestli se dá dneska čidlo sehnat v nějaké použitelné kvalitě,

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 07 pro 2010 15:48
od Mirko
Uklidnili jste mě. Zdá se, že varianta A je aspoň možná. Zkusím sehnat Genuine part a pak uvidíme, možná tam zatím vrazím použitý genuine z mého bývalého motoru a budu čekat dokud to neodejde do důchodu. Po 20 letech použití tomu už bych tomu taky nedal hypotéku.
Mirko

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 09 pro 2010 21:57
od Land Jirka
Značku facet znám, vyrábí díly na auta
Na třístovce je čidlo tlaku oleje od facetu jako Genuine part v obalu Land Rover, takže si asi moc nepomůžeš jeho objednáním.

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 09 pro 2010 23:32
od powl
Facet neni zadnej smejd, mam toho na zabozroutu plnej motor (cidla, snimac klapky a tak), neco uz sem taky menil ale to auto je dvacet let stary a ty novy veci co jsem daval fungujou normalne

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 11 pro 2010 20:43
od Mišák
K tomuto tématu mám taky jeden dotaz. Jak je zima svítí mi docela dlouho po nastartování kontrolka oleje. Olej má najeto max. 5tis. km, je ho tam dle měrky lehce nad půlku a typ oleje je dle servisní knížky.
Po prvním startu mi svítí cca. 20 sekund. Je to normální???? (jezdím s ním jen o víkendu)
V průběhu dne je to vždy už ok, zhasne během několika sekund.

Díky MKI

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 12 pro 2010 15:38
od krestak
taky mam původní čidlo :D jenom budík ukazuje jak kdy a nesmysli :hmm: (ověřeno externím tlakoměrem)

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 13 pro 2010 09:12
od teslo
20 sekund je podla mna dlho. Mne zhasne skoro okamzite ( 1-2 sekundy max).Tvoju by chcelo asi zrepasovat. Aky olej davas?

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 13 pro 2010 10:01
od Mirko
U mě to bylo tak kolem 5s a mám tam 15W40, pokud tam dáváš 20W50 tak si myslím, že to může, zvlášť teď v té zimě, trochu trvat, i když by mělo sepnout už při 0,3 atmosférách. Já zatím stále jezdím bez :doh

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 13 pro 2010 16:48
od alap
Mě hned zhasne, snad nesvítí ani vteřinu po nastartování.

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 13 pro 2010 21:41
od Mišák
Tak mám tam 15W40. Včera jsem chtěl změřit jak mi to dlouho trvá, ale po dlouhé době se mu zas nechtělo nastartovat. Takže v momentě kdy chytil to trvalo sekundu než kontrolka zhasla.

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 20 pro 2010 20:27
od Mišák
Tak u mě je to jednoznačně způsobené teplotou, protože v sobotu bylo asi - 15°C a kontrolka svítila přesně 15 sekund. Zdá se mi to hodně. jak je poháněná olejová pumpa???

Díky MKI

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 21 pro 2010 10:08
od teslo
Pokial mas serpentine-belt motor (jeden drazkovy remen), tak je pohanana priamo klukou. A ked mas V-belt ( viac klinovych remenov), tak je pohanana rozdelovacom.

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 21 pro 2010 17:20
od MadTom
Na chybu pohomu bych to neviděl, spíš je olejové čerpadlo vymačkané a dává málo tlaku, nebo z něj olej padá. Oboje není ideální. Další možnost je, že některej olejovej kanálek je moc otevřenej a cáká z něj víc oleje než by mělo a tím pádem déle trvá než se to natlakuje.

Re: RRC V8 - čidlo tlaku oleje

Napsal: 05 úno 2011 16:43
od Mišák
Tak jsem dneska po dlouhé době ležel pod Longem a vyměnil to čidlo. Kontrolka zhasne ihned, takže doufám , že mám problém vyřešen. Taky jsem si dal nové měchy a tlumiče. Jízda je o 100000000% lepší. Měl jsem ty tlumiče vyměnit už před rokem. Nic ani na roletě neťukne. Paráda.
MKI