RRC V8 - čidlo tlaku oleje
Napsal: 07 pro 2010 14:41
V červenci jsem ho měnil poprvé: čidlo tlaku oleje prasklo a protíkal olej. Dal jsem tam nové čidlo značky Facet a jezdil, cca. do prvního greenlanu a následním mytí wapkou někdy v září. Při dalším startu už se mi nerozsvítila kontrolka na palubce. "Vadný kus" jsem si říkal, objednal další a vyměnil opět za čidlo Facet. Ale po přípravách srazu v listopadu se kontrolka při startech napřed jen slabě rozsvitila a po srazu a mytí wapkou už vůbec.
Třetí čidlo za 4 měsice je přece jen už trochu podezřelé.
Jelikož můj Classic nemá budík tlaku oleje (a nechci ho tam někde dobastlit), tak jsem na té kontrolce poměrně závislý a spoléhám na ní. Jednou mi ukázala hned jak praskla hadice od chladiče oleje a jednou jak jsem asi 5000 km nekontroloval olej a bylo ho tam málo.
Napadá mě několik možností:
a) první čidlo odešlo stářím (byla to i jiná závada než u následujících) a Facet vyrábí šmejdy
b) mám moc vysoký tlak oleje, takže jedno prasklo a ostatním to extrémně zkrátilo životnost.
c) jsem moc čistotný a ničím si to wapkou
d) nemám jezdit do terénu, protože může dojít k fyzickému kontaktu čidla s houštím
e) v návodu k montáži od Facetu rozlišují motory 3,5 l do roku 92 a 3,9 od roku 92 dál. Pro ty dva typy jsou jiné podložky k čidlu. Já mám rok 91 a objem 3,9 (3,5 už nebyli) a považuji to za chybu tisku a myslím si, že změna podložky souvisí se změnou na serpentine belt a jiné olejové čerpadlo v roce 92 a dávám tudiž podložku měděnou pro motory do roku 92. Možná tam dělám chybu a Facet nemá chybu v tisku v objemu ale v ročnících. I když prsa a čerpadlo u 3,5 byly snad skoro stejný.
f) vaše nápady
Spíš než o hlasování publika jsem chtěl tímto požádat o zkušenosti s čidly, značkou facet obecně a tlakem oleje v Rover V8.
Díky předem,
Mirko
Třetí čidlo za 4 měsice je přece jen už trochu podezřelé.
Jelikož můj Classic nemá budík tlaku oleje (a nechci ho tam někde dobastlit), tak jsem na té kontrolce poměrně závislý a spoléhám na ní. Jednou mi ukázala hned jak praskla hadice od chladiče oleje a jednou jak jsem asi 5000 km nekontroloval olej a bylo ho tam málo.
Napadá mě několik možností:
a) první čidlo odešlo stářím (byla to i jiná závada než u následujících) a Facet vyrábí šmejdy
b) mám moc vysoký tlak oleje, takže jedno prasklo a ostatním to extrémně zkrátilo životnost.
c) jsem moc čistotný a ničím si to wapkou
d) nemám jezdit do terénu, protože může dojít k fyzickému kontaktu čidla s houštím
e) v návodu k montáži od Facetu rozlišují motory 3,5 l do roku 92 a 3,9 od roku 92 dál. Pro ty dva typy jsou jiné podložky k čidlu. Já mám rok 91 a objem 3,9 (3,5 už nebyli) a považuji to za chybu tisku a myslím si, že změna podložky souvisí se změnou na serpentine belt a jiné olejové čerpadlo v roce 92 a dávám tudiž podložku měděnou pro motory do roku 92. Možná tam dělám chybu a Facet nemá chybu v tisku v objemu ale v ročnících. I když prsa a čerpadlo u 3,5 byly snad skoro stejný.
f) vaše nápady
Spíš než o hlasování publika jsem chtěl tímto požádat o zkušenosti s čidly, značkou facet obecně a tlakem oleje v Rover V8.
Díky předem,
Mirko