Stránka 1 z 2

Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 07 pro 2010 20:47
od Macej
Tak som sa začal zamýšlať nad istými vecami. Všade sa vyskytujúcimi sa popiskami dielov. Aké sú rozdiely napríklad korekčných ramien, silentblokov a trebárs aj krytov riadenia a pevnosťákov (okrem tvaru) medzi ročníkmi RRC do 85 a nad 85 (to sa týka hlavne tých technických záležitostí) a medzi dielmi Disco I a RRC (toto zase pri tých krytoch a nárazníkoch)?

Čím sa teda líšili podvozky do 85 a nad 85+Disco I? A prečo tie nezhody istých dielov súvisiacich s rámom? Veď RRC a Didžina má (údajne) zhodný rám (čo asi zrejme neznamená rovnaký žejo?) tak čím to je? Berú ohlad na tvar karoserie alebo je tam niekde niečo navyše čo robí ten rozdiel?

Mám ja ale starosti že? :)
Ďakujem za každý poznatok :)

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 07 pro 2010 20:56
od Mirko
Zdar, ti furt říkám aby si přijel do Lysic :mrk Půjčím ti karimatku a baterku a můžeš zespodu prozkoumat podvozek z roku 84, 89, 92, 94 a z Disco 1 90 a pak nám tady napsat co si zjístil :mrgreen: Mě se zdá, že se hlavně liší stupněm koroze ale kdybych měl u sebe Haynes manuál tak ti to řeknu přesněji.

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 07 pro 2010 20:59
od Macej
No šubléru si donesem a aj sadu náradia :D . A ja mám dedečka z 80teho a na hrdzu sa nesťažujem :) . Je v takom zdravom rozsahu aby sa nepovedalo :) . A ďakujem za ponuku len je to trošku komplikovanejšie než sa zdá s tým cestovaním :hmm: :?

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 07 pro 2010 23:03
od Sláma Karel
Chlapci chlapci, neznáte základní věci :ty jeden...:

Do rv 84 měli třeba přední i zadní ramena jiný průměr na uložení silentbloků skrz rám a jiné stoupání i závit. Přední byly užší a to znamená, že i na přední nápravnici byly užší ty uchyty těch předních šavlí. Taky třeba přední kole byly přichyceny pouze 6ti šrouby a pozdější 7mi.
Ty novější modely to mají už skoro stejně jako DI, ale třeba zadní trojúhelník se také liší hlavně uchycením na rámu kde je jiná ta příčka.
I přední panhardka se liší průměrem těch silentbloků.
Atd atd.

K :dance

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 08 pro 2010 10:34
od Neklan
A pokud bychom se koukli trochu výš, tedy na karoserii, pak je tady jeden naprosto zásadní rozdíl, a to ten, že předevoluční modely mají nosnou ocelovou strukturu karoserie šroubovanou, zatímco pozdější RRC ji mají vařenou.

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 08 pro 2010 17:33
od tulda
a nebyl náhodou ten zlomový rok až 86 ?

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 08 pro 2010 20:25
od Mattyfu
Mám 86 a oproti novějším jsou panty vystouplé, kapotu odklopíš až na čelní sklo, interiér má dřevo po celé délce dveří, a jsou jiné kapličky přístrojů,ale to není asi přesně to co tě zajímá. Na podvozku nejsou stabilizátory. Nevím přesně kde,ale dá se vygooglit i přesné úpravy a jednotlivé změny ročníků, koukal jsem se na záložky a bohužel nemám. :ne

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 10 pro 2010 16:30
od Macej
Ďakujem za objasnenie všetkým. Keďže mám 80tku tak nejakého prechodového tipu sa báť nemusím(aspoň v niektorých veciach) a teda určite to bude všetko toho starého tipu. Len neviem či to je zrovna niečo z čoho sa mám tešiť :hmm: :) .

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 11 pro 2010 08:25
od skritekcrx
ja mam 88 a mam panty dveri venku ale haubnu uz na preni okno nepolozim nemam stabilizatory ani pripravu na ne nadrz z D1 jsem tam nedokazal nandat a pak mam novejsiho RRC asi 90 a ten ma vyrazne slabsi zadni ramena taky uz ma ten zadni triangl pridelanej na kulaty pricce na ramu jako D1 kdezto 88ka ho ma na hranate pricce. Zadni naprava s abs je jina kuli cidlu ABS a hlavne naboje jsou uplne jine 88ka ma simeringy u tech 2 matek a tim padem ten unasec je o cca 1cm delsi kdezto ta novejsi ma simerink v tom unaseci vuci poloose. Proste naboj kola s novejsiho se starsim nelze zamenit pouze jako celek s unasecem a poloosou popripade kloubem. Tot me chabe zkusenosti. jo a na nekterych tehlicich mam na sroubech na doraz zataceni metricky zavit a na nekterych palcovy myslim ze na 88 byli palce a na tom 90 a DI byla metrika.

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 20 dub 2011 22:28
od Macej
Tak ma napadlo (keďže to momentálne riešim) sú aj rozdiely v štartéroch pre rôzne ročníky? Je rozdiel medzi 3,5 a 3,9? Údajne 3,5 či už EFI alebo karbec majú zhodný lenže niak som nebol schopný nájsť štartér určený priamo na 3,9 a pri všetkých ročníkoch je písané to isté číslo dielu až do roku 94 :shock:
Žeby bol ten istý štartér celých 24 rokov? :hmm: :D

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 20 dub 2011 22:50
od Sláma Karel
Startéry stejné nejsou, ale vždy šli zaměnit až po 4,6 ku, takže náhrady to asi neřeší a vyrábí se stejné jako pro 4,6. Rozdíl byl v tom, že karburátorové RRC měli startér bez převodovky a mají takový velký motor, od stříkačky jsou startéry s převodovkou do rychla, kvůli zvýšení otáček při startování a myslím, že bylo dokonce postupně několik rychlostí. A jsou o dost menší. 4,6 měla nakonec větší motor toho startéru, ale převodovka v něm je stejná jaké pro 4,0 nebo novější 3,9.

K :dance

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 20 dub 2011 23:21
od eliott
tulda píše:a nebyl náhodou ten zlomový rok až 86 ?
Těch přelomů bylo několik, vždy se týkal něčeho jiného.
83 přišly 4 dveře
85/86 motor, automat,přední maska
88/89 motor, přídavka, interiér
90/91 panty dveří
92/93 nápravy
93/94 palubky

Doufám, že jsem se moc neseknul, kdyžtak mě :dance opraví

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 21 dub 2011 00:17
od Macej
Karle no to je potešujúca správa :) . Ďakujem.
Tie vyššie otáčky si neviem predstaviť. Už teraz to točí (ak to vôbec točí) "bezhlavo" :D lebo to znie jakeby to ten moment nemalo hlavy (trošku pritiahnuté za vlasy ale tak...). A to tam mám ešte ten starý čo je velkostne jak motor z výťahu :tmi :D . Vyberať ho je fakt posilka.

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 21 dub 2011 09:46
od teslo
Macej,
ten vacsi je LUCAS, ten stihlejsi je BOSCH. Myslim, ze mam jeden v garazi (BOSCH)...

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 21 dub 2011 10:36
od Maxsel
Tohle téma se mi líbí. Ještě bych uvítal info o tom, jak jsou na tom převodovky. Třeba čím se liší LT77 pro V8, 200tdi a VM. A rozdíl mezi automatem pro benzíňáky a nafťáky (dočetl jsem se jen o ZF, ale stejná asi nebude).

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 21 dub 2011 10:47
od Sláma Karel
eliott píše:
tulda píše:a nebyl náhodou ten zlomový rok až 86 ?
Těch přelomů bylo několik, vždy se týkal něčeho jiného.
83 přišly 4 dveře
85/86 motor, automat,přední maska
88/89 motor, přídavka, interiér
90/91 panty dveří
92/93 nápravy
93/94 palubky

Doufám, že jsem se moc neseknul, kdyžtak mě :dance opraví
Tak to je, ještě to můžeme trochu doplnit

76 servo, opěrky hlavy
83 přišly 4 dveře, tříkvaltový automat, klima
85/86 motor, čtyřkvaltový automat, přední maska, interiér, nápravy (vnitřek stejný, ale na kouli přešli ze 6ti na 7 šroubů)
88/89 motor, přídavka, interiér, panty kapoty, nápravy (jiné přední poloosy a klouby)
90/91 panty dveří, zase nápravy (verze s ABS)
92/93 nápravy, prodloužená verze LSE :inlove
93/94 palubky (softdash to myslím bylo až 94/95 né?) a z motoru 3,9 se stal 4,0. Obsah sice stejný, ale jiné příslušenství a uložení kliky.

K :dance

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 21 dub 2011 10:56
od Sláma Karel
Maxsel píše: Třeba čím se liší LT77 pro V8, 200tdi a VM.


Jiná přední hřdel a jiné vnitřnosti. Jinak rychlá jednička, jinak zuby na kolech uvnitř. Ale jako celek si myslím, že mezi sebou zaměnit šli.

Maxsel píše: A rozdíl mezi automatem pro benzíňáky a nafťáky (dočetl jsem se jen o ZF, ale stejná asi nebude).
VM nikdy automat neměl, 200tdi jsem v kombinaci RRC a automat ještě neviděl (u disco 200tdi, jsem je sice viděl, ale převodovku ještě nezkoumal) a u verze s 300tdi motorem/ V8 jsou stejné vnitřnosti, ale přední a zadní hřídel je jiná. To tělo převodovky je posunuté víc dopředu, takže menší měnič, menší fréma a delší ten zadní mezikus co se na něj pak montuje přdavka a je pod ním ten odstředivý kroužek (aby zachovali uložení přídavky a délku kardanů). V8 byla víc vzadu (zřejmě kvůli tomu většímu měniči).


Takže záměny u manuálů asi ano, u automatů ne.

K :dance

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 21 dub 2011 11:00
od Maxsel
Ještě drobnost, skryté panty kapoty mám už na 87.

A :dance díky!

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 21 dub 2011 15:32
od Mirko
Jj, ty skryté panty kapoty přišli už s faceliftem 86 (horizontální maska). První kapoty byly zas hliníkové do roku 71.

Re: Rozdiely RRC do 85 a od 85+

Napsal: 21 dub 2011 15:45
od Neklan
Ještě jedno malé upřesnění, tovární 4-dveřáky byly vyráběny již od července 1981, jako modelový ročník 1982. Pokud samozřejmě nepočítáme první tovární prototyp vyrobený už v březnu 1972. Na seriovou výrobu ale nebyly v koncernu prostředky.
Od roku 1974 vyráběla firma FLM Panelcraft of London 4-dveřové konverze, nicméně exkluzivně pro trhy na Středním Východě.
V listopadu 1978 byl vyroben první již známější případ 4-dveřáku, a to od švýcarské firmy Monteverdi. Tento první ks byl prototyp, zákazníkům se začaly tyto konverze prodávat až od října 1979. Konverze byla schválena přímo automobilkou a dokonce se prodávala přes některé pobočky dealerské sítě LR. Přesný počet vyrobených kusů není znám, odhaduje se to na cca 300, nicméně podařilo se dohledat písemné záznamy pouze o 129-ti kusech. O posledním prodaném kusu je záznam z března 1982, kdy už jela výroba továrních 4-dveřáků, které byly pochopitelně výrazně levnější. Dneska jsou Range Rovery Monteverdi raritními, vyhledávanými a proto docela drahými auty.