Stránka 1 z 5
200 000km a více
Napsal: 09 pro 2010 22:38
od kirk
Ahoj, přemýšlím o koupi Freelandru 1,8i které má najeto 220 000km. Chtěl bych se zeptat jestli máte někdo zkušenosti s Freelanderem, který má také najeto přes 200 000km a jestli je takové auto při pravidelné údržbě schopno se dožít alespoň 300 000km. Nikde se na internetu neprodává Land Rover kolem 300 000 km, tak nedokážu odhadnout jestli je toho Freelander normálně schopen.
Re: 200 000km a více
Napsal: 09 pro 2010 23:12
od jeanes
Freelander je toho samozrejme schopen uplne stejne jako kazde jine auto... Pokud se o auto clovek nestara tak to je hold problem a nevydrzi zadne auto vcetne Land roveru. Analogicky plati, ze pokud se clovek o auto stara, tak vydrzi a to plati samozrejme i pro Land rovery

Pokdu jsi tady uplne novy tak ti radim, aby sis tady na foru snazil precist co mozna nejvic... Klikni na
http://landroverforum.klape.cz/forum/search.php" onclick="window.open(this.href);return false; a hledej;) Napis treba "koupe", zaskrtni Freelander a verim, ze najdes rady, na co by si mel kupujici LR dat predevsim pozor. Nez jsem si ja koupil Free tak jsem si to tady procital a auto hledal asi 2-3 mesice - snad i muzu rict ze se mi to vyplatilo... Ono kdyz clovek nema tucha, na co si dat pozor, co vyzkouset a kam kouknout tak to je pak tezky... Pak tady zjistuje, ze mu nefunguje 4x4 protoze ma v haji IRD prevodovku nebo viskozni spojku a kolik bude platit za opravu... Preju dobrou koupi a hlavne se neunahli;)
P.S.: Najeto to ma teda 220tkm, jakej je to rok vyroby a kolik za to chteji?
Predpokladam - vzhledem ke km - ze je to rok < 2001? motorove je to u Free stejne jako u kazdyho jinyho auta, dulezity je zamerit se na ty veci, ktere jsou tam navic a ktere z toho delaji 4x4. tzn. IRD prevodovka (jedna z nejdrazsich veci, ktere se muzou pokazit), viskozni spojka (pokud to budes hledat tak misto "viskozni spojka" pis spis "visko"), kardany a diferencialy.
Kazdopadne pokud budu predpokladat, ze je to rok <2001 tak bych mel asi nejvetsi strach z funkcnosti zminovane IRD. Tu muze snadno poskodit spatne fungujici visko spojka. Zivotnost visko spojky je cca 80-120 tkm, podle toho jak jezdis (mysleno teren nebo jen silnice), ale idealne je preventivni vymena po 100.000 km. Pokud ji majitel v tech 100tkm vymenil tak dalsi vymena mela byt +- ve 200 tkm. Pokud je tam tedy 220, tak uz by to chtelo dalsi vymenu. No v to ze ji predchozi majitel(-e) vymenili kdyz meli se da jen doufat...
Nejsem buhvi jakej odbornik takze vic ti toho nepovim... Tak te jeste jednou odkazu na to hledani - myslim ze zde na foru mas informaci dost;)
Re: 200 000km a více
Napsal: 09 pro 2010 23:41
od kirk
Jedná se o rok 99, IRD a Visko to má repáslou.
Problematiku IRD a Visko sem si zde pročetl od A do Z. Dá se říct že je to tady nejčastější téma, ale co se tu moc neřeší je motor. Je FREE takovej držák??? Nebo neni o čem mluvit po 200 000Km....
Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 00:04
od majkro
kirk píše:Jedná se o rok 99, IRD a Visko to má repáslou.
Problematiku IRD a Visko sem si zde pročetl od A do Z. Dá se říct že je to tady nejčastější téma, ale co se tu moc neřeší je motor. Je FREE takovej držák??? Nebo neni o čem mluvit po 200 000Km....
Motor, ty jsi k tomu motoru taky nic nerekl

Jak se k tomu chovas, tak to prose bude fungovat..
Za kolik to kupujes?
Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 10:12
od Safraporte
Věřím, že spousta provozovaných Free má přes 200 000 km - jen o tom jejich majitelé neví
Neřešil bych kilometry, ale celkový stav auta a nejlépe si k tomu vzít člověka znalého problému - i kdyby jsi mu za prohlídku měl něco zaplatit.
Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 10:51
od ssang
Mám FREE z roku 1998 a má najeto necelých 250 000 km. Motor šlape jako hodinky, startuje dobře a hned. Jezdím svižně a spotřeba je lehce nad 6,5 l nafty. V průběhu posledních 20 000 km je měněná spojka, spojkový válec, IRD a VISCO za fungl nové samozřejmě včetně ložisek. Diferenciál jsem měnil za starší (byl za dobrou cenu a absolutně v pohodě) a k tomu samozřejmě nové silentbloky. Takže jak je patrno, motor v pohodě přežije ostatní agregáty.
Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 10:56
od majkro
Jak se ti dari mit takovou spotrebu? Rikas ze jezdis svizne... Mne to sakra vychazi na skoro 12 litru u td4!

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 11:15
od FILIPSN007
12 l ? Si děláš srandu ne ?

Free TD4 2001 v manuálu nám bere okolo 7 litrů

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 11:17
od majkro
To bude tou oddelavaci strechou u vas asi

Ja fakt nevim, ze bych s tim nejak porad lital, ale nadrz je porad prazdna

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 11:22
od FILIPSN007
a nebude to náhodou diravou nádrží ?

by to vysvětlovalo, a jezdíš nějak sportovně ? To není možný

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 11:23
od ssang
majkro píše:Jak se ti dari mit takovou spotrebu? Rikas ze jezdis svizne... Mne to sakra vychazi na skoro 12 litru u td4!

Já mám ještě starý motor 2,0 DI a na silnici fakt nejsem brzda

. Tolik co Tobě bere FREE, tak to mi nebere ani RR P38 v manuálu.
Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 11:28
od majkro
Jezdim podle nalady, nekdy jedu po dalnici 80, nekdy 150. Ale ze bych vylozene hrabal na kade krizovatce a tocil trjku na 5000, to asi ne

Nevim nevim..

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 11:35
od FILIPSN007
no určitě bude někde problém

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 11:38
od ssang
majkro píše:Jezdim podle nalady, nekdy jedu po dalnici 80, nekdy 150. Ale ze bych vylozene hrabal na kade krizovatce a tocil trjku na 5000, to asi ne

Nevim nevim..

Doufám, že tu 80 ku na dálnici praktikuješ převážně v úplně pravém pruhu

? Ta spotřeba mi přijde fakt dost vysoká a ne úplně normální u tohoto auta

.
Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 12:12
od majkro
Schvalne to pecliveji zmerim

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 13:09
od BeerRudolf
Sem počítal nedávno spotřebu přez léto. Dvě třetiny víkendové ježdění po Praze a třetina mimo město po okrskách a nestačil jsem se divit 5,6l/sto

Pravda je že jezdím pijánko. Motor Td4 BMW
Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 14:33
od jeanes
BeerRudolf píše:Sem počítal nedávno spotřebu přez léto. Dvě třetiny víkendové ježdění po Praze a třetina mimo město po okrskách a nestačil jsem se divit 5,6l/sto

Pravda je že jezdím pijánko. Motor Td4 BMW
5,6l/100km? Ja jezdim normalne za cca 7,5l/100 a kdyz jedu pianko tak 7l/100km... Kdybych se snazil tak se dostanu odhadem jeste tak o 2-3dcl niz (tzn. 6,7l-6,8l/100km), ale 5,6l/100km? To teda cumim! Nespletl ses (neprohodil jsi aspon 5 <-> 6)?:)
Jinak 12l/100km je podle me zase druhy extrem... Myslim, ze clovek tomu musim asi slapat na krk abe se spotreba dostala na tuto hodnotu!!

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 14:51
od Uska
Mám Td4 a i kdybych jel jakkoli s citem tak pod 7litrů se nedostanu.
A když jsem jel Brno-Praha-Brno po dálnici něco nad 150km/hod tak jsem projel celou nádrž (58litrů na asi 430km) nic moc
Ale nekupoval jsem si free kvůli spotřebě

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 14:52
od majkro
Uska píše:Mám Td4 a i kdybych jel jakkoli s citem tak pod 7litrů se nedostanu.
A když jsem jel Brno-Praha-Brno po dálnici něco nad 150km/hod tak jsem projel celou nádrž (58litrů na asi 430km) nic moc
Ale nekupoval jsem si free kvůli spotřebě

Moje rec, me to vychazi podobne

Re: 200 000km a více
Napsal: 10 pro 2010 15:43
od jeanes
Ja na plnou nadrz jezdim tak 840-880km... Pri spotrebe 5,6l/100km by to dalo na plnou nadrz kolem 1050km... No v tomhle pripade by se o Free mohlo zacit mluvit jako o fakt uspornym aute
