Stránka 1 z 2

Rada odbornika

Napsal: 16 pro 2010 13:12
od skritekcrx
Tak jsem zvedavej jestli mi nekdo odpovi.

Mam RRC 88 origo s motorem 2,4 VM

Kdyz rano zacnu zhavit tak dokud nebyli mrazy tak ventilator topeni normalne bezel a to i kdyz jsem mel temer vybitou baterku ze jsem nedokazal ani nastartovat ale ted

otocim klickem a ventilatory nejdou dokud nenastartuju a nezacne to dobijet. Tak a protoze bych to takhle chtel porad i v lete kde a co to ovlada a v mrazu odpoji ventilatory.

Re: Rada odbornika

Napsal: 16 pro 2010 15:32
od Acon
o VMku je tu celé vlákno.

Re: Rada odbornika

Napsal: 16 pro 2010 16:41
od skritekcrx
Acon píše:o VMku je tu celé vlákno.
ale ja tam uz VMko nemam a ani me ten motor nezajima chtel jsem jen aby bylo jasne ze tam nebyl benzinovej motor plnej elektroniky ale jen TD ktery potrebuje jen par dratu.

Re: Rada odbornika

Napsal: 16 pro 2010 16:56
od Mirko
Odpovím radou neodborníka: podle mě tam akorát něco zamrzlo a dokud to funguje, bych se v tom nešťoural :mrgreen: Mě to normálně začne foukat i při těchto mrazech hned jak dám klíček do pozice "žhavení" ( i když samozřejmě nežhavím benzíňáka) Takže pokud to opravdu něco ovládá, tak to je instrument pro diesely, aby sis při minutovém žhavení nevybil baterku ventilátorem a benziňáky to nemají.
Mirko

Re: Rada odbornika

Napsal: 16 pro 2010 17:03
od skritekcrx
Mirko píše:Odpovím radou neodborníka: podle mě tam akorát něco zamrzlo a dokud to funguje, bych se v tom nešťoural :mrgreen: Mě to normálně začne foukat i při těchto mrazech hned jak dám klíček do pozice "žhavení" ( i když samozřejmě nežhavím benzíňáka) Takže pokud to opravdu něco ovládá, tak to je instrument pro diesely, aby sis při minutovém žhavení nevybil baterku ventilátorem a benziňáky to nemají.
Mirko

no a prsne proto jsem psal ze je to VMko neb to zni logicky :D :D ale co to prave dela :D

Re: Rada odbornika

Napsal: 16 pro 2010 19:31
od Sláma Karel
Nic takového tam není, jedině že by si to tam někdo dodělal. A jediné co by to mohlo ovládat by bylo relé žhavení.
A co myslíš tou elektronikou na benzínových RRC?

K :dance

Re: Rada odbornika

Napsal: 16 pro 2010 19:38
od Mešky
Jestli ti nezamrzá proud v drátech??? :D

Re: Rada odbornika

Napsal: 16 pro 2010 20:04
od MadTom
:shock: :shock: To bylo bylo něco jako nízkoteplotní supernevodivost. :shock: :shock: Ještě pečlivě zdokumentovat a je to na nobelovku. :mrgreen:

Re: Rada odbornika

Napsal: 18 pro 2010 17:09
od skritekcrx
Neco tam byt musi pokud jsou teploty pod nulou tak ventilatory nejdou. Rano jsem otocil klickem a sel zmerit napeti na baterce bylo 12,1 V nez jsem zavrel haubnu a nastartoval ventilatory seply. Vecer jsem rychle otocil klickem nastartoval hned bez zhaveni a strejne ventilatory nefungovali az po nejake dobe a takhle je to pokazdy kdyz prijdu ke studenemu autu proste nefungujou ale jakmile je v aute teplo tak jdou vzdy hned po otoceni klicku.



tak jsem si dal tu praci a zmeril jsem to po cca 25sekundach vypne rele zhaveni (nemyslim kontrolku ta zhasne za par sekund)
a po 43-45sekundach se rozbehnou ventilatory . Meril jsem to 2x v rozmezi 15 minut bez toho abych startoval ale za chvili jedu pryc tak to zkusim jak to bude kdyz nastartuju. je zde -6´C.

Re: Rada odbornika

Napsal: 18 pro 2010 19:17
od Mešky
Jedno porovnání, máme na dílně na záchodě ventilátor, kterej je napojenej na vypínač světla, v zimě se zozbíhá taky s velkým spožděním, jestli ty tam nemáš ventilátor z hajzlu. :lol: ...... Teď vážně, zřejmě jak je to všechno zatuhlý tak, že nižší napětí baterky za mrazu nestačí na okamžitej rozběh toho motoru, jakmile nastartuješ, zvýší se napětí a už to frčí.... jenom nápad, ale vycházím z toho našeho hajzlu. :wink:

Re: Rada odbornika

Napsal: 18 pro 2010 20:19
od Mirko
Jsem říkal hned, že to má v h...zlu :mrgreen:

Re: Rada odbornika

Napsal: 18 pro 2010 20:49
od skritekcrx
to je blbost ventilator mam na max a rozbiha se uplne krasne, proste sepne a okamzite vrci na max, zadne pomale rozbihani kdyz jsem nenastartoval a bylo naproste ticho tak bych to slysel. A jak jsem psal vyse rozbehne se vzdy kolem 42-45 sekund i kdyz nenastartuju. A to i tak kdyz bezi vypnu klicek pockam par minut a zase az za 42 sekund a uz jsem to vyskousel i po nastartovani za cca 42 sekund odjel jsem asi 5km takze se motor trosku ohral sice nic moc ale lehce jo ale kabina byla stale studena Daly jsme si pohar cca 30-40minut a zase az po 42 sekundach kdyz jsem pak vytopil kabinu tak jsem i po pul hodce otocil klickem a ventilator bezel okamzite.

myslim ze protoze se to nespina presne po naprosto stejnem case ale v rozmezi nekolika sekund bude tam nejaky tepelny spinac jako maji stare karburatory na vypinani automatickeho sitice jak se do nej pusti plus zacne se zahrivat a pak vypne. Ja na to prijdu hrozne se mi to libi jak nic nebezi nic neodebira proud a az nastartuju tak to jde :D :D

Re: Rada odbornika

Napsal: 18 pro 2010 21:48
od Mirko
U těch karbecu tam bývá taková kruhová bimetalová spirála. U mě je napájená z čidla tlaku oleje ale ona sama nic elektrického nespíná, ale otáčí mechanicky polohou klapky než zapadne takový bazmek do takového establišmentu a tím se vyřadí sytič... :hmm:

Re: Rada odbornika

Napsal: 19 pro 2010 16:32
od skritekcrx
Mirko píše:U těch karbecu tam bývá taková kruhová bimetalová spirála. U mě je napájená z čidla tlaku oleje ale ona sama nic elektrického nespíná, ale otáčí mechanicky polohou klapky než zapadne takový bazmek do takového establišmentu a tím se vyřadí sytič... :hmm:
ja vim jak to funguje ale jsou takovy i spinace a takovej tam asi nekde bude

Re: Rada odbornika

Napsal: 19 pro 2010 17:41
od Mattyfu
Moje VM-ko fouká také pří žhavení, jen mi při mrazech, kdyř žhavím tiká ručička otáčkoměru.

Re: Rada odbornika

Napsal: 19 pro 2010 18:55
od skritekcrx
Mattyfu píše:Moje VM-ko fouká také pří žhavení, jen mi při mrazech, kdyř žhavím tiká ručička otáčkoměru.

to je divny ale mas zase vyhodu me otackomer nejde a neznam nikoho kdo by mi ho roschodil :( :( :( :( :cry :cry :cry :cry

Re: Rada odbornika

Napsal: 20 pro 2010 06:58
od Mirko
Noooo, tak to už se není čemu divit. Jestli ti nefunguje otáčkoměr, tak ti nemůže při mrazech tikat a topení tím pádem foukat. Je to vyřešené: Musíš spravit otáčkoměr :D

Re: Rada odbornika

Napsal: 14 led 2011 10:51
od Mattyfu
skritekcrx píše:
Mattyfu píše:Moje VM-ko fouká také pří žhavení, jen mi při mrazech, kdyř žhavím tiká ručička otáčkoměru.

to je divny ale mas zase vyhodu me otackomer nejde a neznam nikoho kdo by mi ho roschodil :( :( :( :( :cry :cry :cry :cry
Mráz je prevít, když mrzne, nejde mi pořádně cetrál, teda odemku parádně,ale zamykám ručně

Re: Rada odbornika

Napsal: 14 led 2011 17:05
od skritekcrx
Mattyfu píše: Mráz je prevít, když mrzne, nejde mi pořádně cetrál, teda odemku parádně,ale zamykám ručně
to jsem dnes taky zjistil dvere ridice mi odemykali ale nezamykali tak jsem to rozebral prostrikal konkorem a vse ok

Re: Rada odbornika

Napsal: 14 led 2011 20:01
od eliott
No jestli jsi to prostříkal konkorem, tak to nejpozději příští rok budeš dělat zase, protože ten se vypaří...