Stránka 1 z 1

Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 05 led 2011 19:49
od greenpoint
Prosím Vás lidi, vybírám mezi těmito dvěma vozy. Range Rover kolem roku výroby 99 (model se stěrači na světlech a bílými blinkry), Granda kolem roku 2001.
Prosím o srovnání především systémů pohonu (Jeepa znám) ve ztížených podmínkách - tím mám na mysli led, sníh, bláto, kdy auto opravdu uvízne na kluzkém povrchu a přichází třeba u Jeepa na řadu právě QudraDrive a především jeho automatické uzávěry mezinápravy a náprav.
A ptám se, jak je na tom Range Rover? Jaký je tam systém pohonu? Nemohu se nikde dohledat, jestli je to stálé 4x4? jestli je tam mezinápravová a popř. i nápravové uzávěry? A co stabilizační systém, je tam něco takového? A sjíždění svahů?
Tlačítkem na palubní desce se ovládá jen výška nastavení vozu - měchů?
Čeho bych si měl všímat a na co si dát při koupi a projížďce v Range Rover?

...Velice děkuji za odpověď

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 05 led 2011 20:50
od alap
Stěrače na světlech mají všichni P38, teda pokud o ně při skotačení nepřišli, bílé blinkry už jenom ty 99 výš tuším.
Pokud jde o pohon má to mezinápravovou spojku, tedy žádná uzávěrka. Na diferíkách originál taktéž žádné uzávěrky. Ale co se týká elektroniky tak 99 výš už má trakční kontrolu na všech kolem, do té doby pouze zadní náprava. Nemám zkušenosti s Jeepem, ale zapadne každé auto. Vzduchový podvozek má výhodu, že si zvedneš světlou výšku, ale pak se stejně zastavíš na nápravách.

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 05 led 2011 23:13
od Acon
tie automatické uzávierky ne JEEPe to nie je náhodou to isté ako u RR? Teda že to nie sú uzávierky, ale TC?

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 06 led 2011 10:04
od greenpoint
Trakční kontrola spočívá v čem? že si pomocní čidel ABS hlídá otáčení kol a brzdovou čelistí přibrzdí, jednoduše řečeno, to nejrychlejší kolo(a)?
....a ubere při tom plyn?

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 06 led 2011 10:42
od teslo
RR je stala 4x4. medzinapravova uzavierka je riesena viskospojkou. trakcna kontrola je riesena cez ABS, takze princip pribrzdovania kolies.rozne programy a asistencne systemy na schadzanie svahov a pod to nema.

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 06 led 2011 12:24
od greenpoint
teslo píše:RR je stala 4x4. medzinapravova uzavierka je riesena viskospojkou. trakcna kontrola je riesena cez ABS, takze princip pribrzdovania kolies.rozne programy a asistencne systemy na schadzanie svahov a pod to nema.
to jsem chtěl slyšet!
díky

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 07 led 2011 23:50
od Palic
Teslo ja si myslim, ze asistenciu zjazdu a vyjazdu z/do kopca Range Rover ma. Teda aspon automat.

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 08 led 2011 10:36
od greenpoint
a ještě byste mi řekli, jak se ovládá temtomat u RR - automat 2,5TDS r.99? A jak s tím souvisí samostatné tlačítko na středovém panelu "dálnice" a co toto tlačítko dělá dalšího? A jak při zapnutém nastaveném tempomatu na určitou rychlost při jízdě po dálnici tempomat vypnu? ... brzdovým pedálem to je jasné - plaším tím ale auta za mnou. Tlačítkem na středovém panelu "dálnice" - to je zruky. Při ťuknutí do plynu to zrychluje, po sundání nohy z plynu je tempomat stále zapnutý. Je to tak správně?

...asi bych to všechno vyčetl v návodu. Existuje někde ke stažení. Děkuji

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 08 led 2011 18:04
od Palic
Na volante spodne tlacitka. Pravym zapinas tempomat a lavym sa vypina. Stredovym vypinacom aktivujes a deaktivujes ovladanie an volante.

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 09 led 2011 13:22
od Navi
Levé tlačítko na volantu uloží aktuální rychlost a auto ji pak udržuje. Pokud pak přibrzdíš, tak se tempomat deaktivuje. Pokud pak zmáčkneš pravé tlačítko, tak nastaví poslední uloženou rychlost.
Jinak při aktivovaném tempomatu při zmáčknutí pravého, nebo levého tlačítka auto přidá.
Deaktivovat se dá pouze sešlápnutím brzdy, nebo vymáčknutím tlačítka "dálnice" na palubce.
Toto tlačítko aktivuje a deaktivuje tempomat.

@Palic: Takhle to alespoň funguje u dieselů. Tam se tempomat dá vypnout jen jak píši.
Viz Manuál

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 09 led 2011 17:03
od Palic
Na pravej strane dole je to napisane U modelu se zazehovym motorem

Re: Range Rover 2,5 DSE x Jeep Grand Cherokee 3,1 TD

Napsal: 09 led 2011 18:10
od teslo
Palic píše:Teslo ja si myslim, ze asistenciu zjazdu a vyjazdu z/do kopca Range Rover ma. Teda aspon automat.
Ja som P38 s HDC (hill descending control) nevidel. Vyjazd je rieseny trakcnou kontrolou. Tie ikony co su na H-volici automatu neznamenaju, ze auto tieto systemy ma. Su to v podstate iba odporucane rychlosti pre dane situacie...