Stránka 1 z 2
zátěžové pružiny
Napsal: 01 úno 2011 15:21
od MartinL
Ahoj,
máte někdo zkušenosti s výměnou zadnách pružin za zátěžové ale ne-liftové. Často tahám těžké přívěsy a na webu jsem našel zátěžové pružiny jen s 50mm zvýšením. Děkuji za rady a doporučení...
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 02 úno 2011 00:05
od PavelU
Dělají se i zátěžové se standartní délkou.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 02 úno 2011 00:23
od Mešky
Taď je budeme měnit jednomu lesákovi, tahá vlek a vozí pily a spoustu krámů a má to totálně unavený
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 02 úno 2011 14:36
od MartinL
Děkuji, potřebuju to řešit poměrně akutně - dotaz tedy tedy zní - je nějaký zásadní problém s tím, že bych dal dozadu zvýšené a předek nechal normální (ne zvýšené)? Děkuji za postřehy.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 02 úno 2011 18:49
od Lancik
pokud dáš pouze pružiny - liftové 2¨, budou ti bouchat tlumiče při přejetí běžného retarderu, jinak jsem s liftem pouze vzaadu jezdil začátkem ledna a vypadal jsem značně komicky

Re: zátěžové pružiny
Napsal: 02 úno 2011 18:52
od masar
Lancik píše:pokud dáš pouze pružiny - liftové 2¨, budou ti bouchat tlumiče při přejetí běžného retarderu, jinak jsem s liftem pouze vzaadu jezdil začátkem ledna a vypadal jsem značně komicky

Ještě dozadu větší pneu a byl by z tebe Dragster, ne?

Re: zátěžové pružiny
Napsal: 02 úno 2011 18:55
od Lancik
už mám i předek -ten nebyl totiž skladem

Re: zátěžové pružiny
Napsal: 06 úno 2011 22:04
od soson
Ahoj, vrelo doporucujem
http://www.famousfour.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; dokonca maju aj minus 1 palec
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 13 úno 2011 17:09
od marek sk,lm
ako to dopadlo stymi pruzinami?Ja by som tiez rad nieco tvrdsie (bo planujem nejake pevnostaky + navijak) ale tak keby bol +1 palec. 2 je moc - este som nezazil situaciu ze by mi zavadzal podvozok - skor sa idem vzdy vyvalit nabok ,alebo rijem zadkom v zemi

Hovby je to platne ,ked ostanem na difoch

.
Za dalsie ,su aj podvozky +1-2 palce ktorym ostava povodna vyska dorazov???Zda sa mi to chore mat auto hore a mat povodne krizenie a zdvihy

nie?Ake zdvihy maju tie setove podvozky (+2"),ako to je stym?
Pacilo by sa mi mat auto fakt jemne zdvihnute a mat lepsie krizenie + zdvyhy - hlavne aby koleso poriadne ovislo (samozrejme kardany ,polibuse ...) no ,ale ak tie tlmice pracuju na standardnej dlzke

Viete ,poradite?

Re: zátěžové pružiny
Napsal: 13 úno 2011 18:52
od RudaK
Jsou i 2" tlumiče

( tz. delší zdvih ... )
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 14 úno 2011 00:24
od MartinL
Zatím čekám na HD standartní pružiny. jen dotaz, pokud dám zadní HD pružiny, nebude auto s nenaloženým zadkem skákat jak koza?
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 14 úno 2011 00:25
od MartinL
A ještě jedna věc, nechat tlumiče co tam jsou, nebo dát nové, případně jaké ? M.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 14 úno 2011 08:42
od Acon
marek sk,lm píše:....
Za dalsie ,su aj podvozky +1-2 palce ktorym ostava povodna vyska dorazov???Zda sa mi to chore mat auto hore a mat povodne krizenie a zdvihy

nie?Ake zdvihy maju tie setove podvozky (+2"),ako to je stym?
Pacilo by sa mi mat auto fakt jemne zdvihnute a mat lepsie krizenie + zdvyhy - hlavne aby koleso poriadne ovislo (samozrejme kardany ,polibuse ...) no ,ale ak tie tlmice pracuju na standardnej dlzke

Viete ,poradite?

Doraz Ti predsa rieši to, aby ti koleso nenarážalo do podblatníku. Ak zdvíhaš aby si mohol dať väčšie pneu, tak ak prekročíš istý rozmer, musíš dať ešte väčšie dorazy. Kríženie sa odvíja od dĺžky pružín a tlmičov, takže ak zdvihneš o 2" (najbežnejší lift) so všetkým čo k tomu patrí, tak kríženie bude o hodne lepšie ako sériové. K tomu samozrejme patria aj dlhšie tlmiče.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 14 úno 2011 09:03
od PavelU
Zvedá se proto, aby se vešla větší kola a tím pádem jdou i diferáky nahoru...

Re: zátěžové pružiny
Napsal: 23 zář 2014 17:10
od Ficek
Nechci zakládat nové tema, ale potřeboval bych poradit - prosím!!!
Jezdím D1 (většinou řidič 90 kg + pes 45kg + pár drobností, bez navijáku, bez zahrádky) cca 50/50 silnice a lesní cesty (lehký terén). Občas s rodinou na dovolenou (takže + 150kg živého nákladu +50-100kg neživého nákladu) po lepších cestách (pár metrů k vodě nebo chatě nepočítám). Nijak zvlášť s liftem nepočítám. Potřebuji vyměnit tlumiče + pera (oproti katalogovým údajům je auto o cca 5 cm nižší) - jedená se v mém případě o nezatížené, lehce zatížené nebo "jak" zatížené vozidlo? Nerad bych po terénu skákal, nebo naopak plaval (jasně, nikdy to asi nebude ideální ve všech případech).
Předem díky!
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 24 zář 2014 08:53
od habakuk
Z popisu co píšeš bych zvolil originální podvozek. Nezatěžuješ auto nad limit který určil výrobce, proto není důvod dávat zátěžové pružiny.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 24 zář 2014 09:39
od Ficek
Díky
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 09:02
od Barbucha
Ahoj, chtěl bych se taky zeptat, jestli dát zátěžové pružiny, nebo obyč nové.
Situace je taková, mám auto 7 místné a když jedeme v 6 lidech tak to vzadu pěkně houpe a ženě se z toho houpání dělá nedobře. A to nemluvím o tom, když máme za sebou ještě vozejk. Taky občas naložím dřevo, aby bylo na chatě čím topit.
Tlumiče mám Terrafirma, ale nevím jakej typ. Ale asi ty s normální délkou, byl jsem si je nechat změřit a jsou podle testu jako nové, tak tím to houpání nebude. Tak jsem se chtěl zeptat jestli koupit tyhle:
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... 1-rrc--std a
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... 1-rrc--std, nebo obyčejné.
Do budoucna ještě počítám že si pořídím zahrádku, 2centimetrové podložky pod pružiny a naviják. Letos a v tomhle pořadí.
Poraďte prosím.
Ještě jsem se chtěl zeptat, má Disko vpředu pružiny každou jinak dlouhou??
Dík Pavel
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 09:48
od MadTom
A s těmi tlumiči jsi si jistý? Mě na D2 fungovali podobné zvadu dobře zhruba rok, a od té doby už to není ono. U "prázdného" auta je to v pohodě, ale po naložení věcí na výlet a stanu na střechu, už to není ono. A to na testeru jsou krásně v pořádku.
Re: zátěžové pružiny
Napsal: 11 bře 2015 10:00
od dava
Houpání zadku v zátěži je asi o pružinách, chtělo by to nahradit zátěžovýma. Pak ale zase budou cvakat zuby na každým šutru, pokud to nebudou nějaký fakt šikovný brka s progresivní charakteristikou, což by mohly mít OME.
Řidičovu a spolujezdcovu pružinu jsme tu nedávno řešili v jiným vlákně a došli jsme k závěru, že pro LHD to je nevýznamný, možná spíš problém. Pro RHD je nutná silnější pravá (značená jako řidičova), protože je přídavka, kardany , převodka řízení, sloupek řízení, brzdy, všechno vpravo. U LHD je z jmenovaného vpravo jen ta přídavka s kardanama, zbytek krámů to vyvažuje vlevo.
Já osobně mám teda TF každou jinou (DS/PS). DS tedy u řidiče, jak praví manuály, bo jsem tenkrát neřešil a spěchal. Auto vypadá rovně, ale fakt je, že 2x do roka měním uložení jednoho př. tlumiče. Měním teda pokaždý oboje, ale komplet vytlučený je to vždy nalevo. Netuším jestli to má něco společnýho, ale je to otrava