Stránka 1 z 4

Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 07:48
od Weitl
Zdravím všechny Freelanďáky! Jsem tu nový, ale již jste mi hodně pomohli i bez mé registrace, takže všem dodatečně móóóc děkuji!
Mám Free Td4, 2003 a už si vážně nevím rady. Našel jsem tu spousty podobných témat, ale i přes všechny rady a doporučení, kterými jsem se snažil řídit, teplý motor mi stále velmi špatně startuje:
- na diagnostice o Bosche - nic (vše o.k.)
- výměna filtru odvětrání i sání (celkový chod motoru se zlepšil, ale teplé starty-nic)
- přeměření všech možných tlaků, okruhů v palivovém systém i kontrola čerpadel - nic (vše o.k.)
- výměna palivového filtru pod pravým podběhem - nic (i ten starý byl úplně čistý)
- výměna snímače otáček na vačce - opět nic (beze změny, takže teď mám případně jeden na prodej:( ).
Už si nevím rady. Jediná indície, která mi ještě vrtá v hlavě, a která by s tím MOŽNÁ mohla mít něco společného je žhavení.
Není to můj první diesel, ale vždy, u každého motoru i při teplém startu alespoň na zlomek času probliklo žhavení. Tady ne. Jakmile je motor studený, žhaví (kontrolka svítí) a chytá krásně. Když vypnu plně zahřátý motor, ještě několik minut chytne naprosto bez problémů, ale jakmile teplota klesne pod provozní, ale motor ještě není úplně studený, velmi špatně chytá a žhavení ani neproblikne.
Netušíte někdo, co by to mohlo být? Nemá to něco společného s vyhodnocením teploty, resp. s nějakým teplotním čidlem????
Prosím, poraďte..

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 08:09
od Hunter
To zhaveni sviti jenom kdyz je motor opravdu studeny, tedy napr. rano... Kdyz s tim budes nekde stat delsi dobu a pred tim iz jezdil a neni treba -15 tak to jiz svitit nebude.

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 08:12
od Weitl
..nojo, ale co to tedy může být?

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 08:16
od Richard B
Weitl píše:..nojo, ale co to tedy může být?
Keď je tento problém na Škodovkách TDI , býva to štartér. Ja viem že motor točí ale...

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 08:21
od Weitl
..že by to diagnostika neodhalila? Jak to prověřit?

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 08:41
od pan klobouk
jestli ten motor už má něco najeto,tak by asi bylo potřeba zvednout dávku předvstřiku,alespoň u jiných tdi se to tak řeší.Nevím jaká diagnostika Bosch byla použita,ale jestli nějaká základní kts tak ta to neumí. Spíš to vidím na nějakou origo.diagnostiku.Pokud není natankovaná špatná nafta.

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 08:55
od Weitl
..bylo to v autorizovaným bošáckým servisu. Motor má 150tis. Tvrdili, že je vše naprosto v pořádku. Podezření na špatnou naftu mám (Teplice Shell), ale před tím se to také projevilo. Jak se dá zjistit, jestli je to předvstřikem? Možná na tom něco bude, bo když už se mi na teplý motor podaří nastartovat, tak se to chvilku jakoby pěkně hádá (nepravidelný chod, vibruje), a pak, když se ustálí není problém - jde hladce.

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 09:11
od pan klobouk
No tadleta věc se neprojeví jako chyba. Musí se jít do hodnoty startovací dávky předvstřiku a tu o určitou jednotku zvýšit.Motor je již vyběhanej,jde tam málo nafty a nepomáhaj žhaviče.To by ale měli v Bosch servisu umět. Jak na tom je baterka? Třeba u koncernových aut pokud je slabá a startér netočí jak má (třeba jen o pár otáček),tak se start rapidně zhorší-to většinou ale u studeného.

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 09:34
od Weitl
--vyběhanej po 150tis. ? Jestli je to tak, tak je to pěkná sr..ka! Má cenu tedy ještě do toho vrážet?

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 09:49
od Weitl
..a co teplotní čidlo? Pak to třeba špatně dávkuje.....?

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 09:56
od MadTom
Něco podobného nám po 300tis km dělá oktávka v práci - postupně jsme došli k tomu, že jak je čerpadlo teplé, tak se všechno roztáhne a jsou v něm větší vůle a nestihne dát palivo. Za studena je to OK. Je to ale ještě klasické TDi - tj. s rotačním čerpadlem. Jestli je Free TD4 "principielně stejné" si nejsem jistej. pokud už je common rail, tak to může být podobný problém - nenatlačí dost paliva v malých otáčkách do tlakového zásobníku.

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 09:57
od Hunter
Ja si taky myslim, ze TD4ka nemuze byt po 150t. km vybehana, pokud s ni tedy nekdo nezachazel jako.... A Weitl, chces rict, ze jsi u Shellky natankoval nejaky shit :shock:

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 11:52
od pan klobouk
No myslel jsem reálně vyběhanej.Proto to taky jde nastavit.Samozřejmě 150 tis. není nic. Ale nadruhou stranu,životnost vstřiků BMW je 200 tis km a tak to i udávaj. Když jedeš plynule,neozve se občas takové malinko kovové zaklepání?

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 14:23
od Weitl
..u těch tlaků při dávkování palivového čerpadla by se na to přišlo s budíky namontovanými pro měření tlaků v okruzích. Měřilo se to jak při studeném startu, tak při ohřátém motoru a vše naprosto o.k.
K té Shellce,..natankoval jsem tam tuším zatím jednu z nejhorších směsí. Diesely už nějaký čas provozuji, takže myslím, že to na chodu i zvuku poznám. Další šmejd nafta se mi povedla u Globusu. Teď půjdu do Vervy, která má zatím nejlepší reference.

K Panu Kloboukovi,..to zaklepání se má ozvat při studeném motoru anebo teplém? Zkusím to sledovat, ale ohřátý motor jde pěkně kultivovaně - tedy když se vše nějak srovná, bo při (špatném) teplém startu se to tak nějak hádá, než se ohřeje anebo rozjede. Zkoušel jsem mírně přidat plyn jen na 1tis.-1,2tis otáček a když jsem plyn takto držel, začalo to samo přerušovaně zvyšovat otáčky, ale jen mírně o cca 200ot. a pak zas vracet na původní úroveň. Ale jen někdy.

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 15:35
od pan klobouk
To zaklepání u teplého motoru normálně v tahu.Tak se mě projevovalo.když mě odcházely vstřiky(bmw530d-stejný CR vstřik),ale pořád se to zhoršovalo.
No,s kvalitou nafty od Shell si nedělám iluze,já u nich nabral s naftou vodu do nádrže a zadřel čerpadlo.Předtím jsem nikde jinde nebral.Taky jsem podlehl reklamě. Ale to vypadá,že to bude zřejmě něco jiného.Za studena to chytne na brnk?

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 14 úno 2011 19:44
od Weitl
..no právě, za studena nažhavím, cvrnknu a naskočí napoprvé a přede. A dokud nedosáhne ideální provozní teploty (tj. dokud není ručička teploměru vodorovně) naskočí zrovna tak pokaždé. Jakmile se ale motor ohřeje na provozní teplotu (ručička přesně vodorovně), už je to problém. Musí to mít co dočinění s vyhodnocením teploty, nebo tak něco, ale tak dalece tomu nehovím.. :head

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 15 úno 2011 10:46
od pan klobouk
Tak to opravdu vypadá na nějaký čidlo,co souvisí s teplotou a sníží startovací dávku.Pokud je to takhle náhlé. TD4 tak moc neznám,ale zkusím se poptat.

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 15 úno 2011 12:44
od Weitl
Pane Klobouku....děkuju. Nevím si rady

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 18 úno 2011 07:18
od cesta
A ten motor spaluje normálně?není cítět zapach po špatně spálené naftě? Bych si tipnul na regulátor tlaku vysokotlakého čerpadla, to co píše MadTom. Nový myslím stojí kolem 6000Kč. Pro začátek bych ho ještě nekupoval, ale zkusil bych vyměnit jen ten "o"kroužek. Je to práce tak na hodinu. Jen je problém sehnat originál, je tam zelený, já sehnal jen černý. Vnější rozměr 7mm vnitřní 3,5mm. Jinak ten můj má teď kolem 270 000km a jede a startuje normálně tak s tím vyběhaním motoru bych to nebral vážně.

Re: Td4 - teplý motor nestartuje, už si nevím rady:(

Napsal: 18 úno 2011 07:39
od Weitl
..no jo,..ale po vyresetování elektroniky (odpojení a připojení baterky) to staruje na poprvé. Na to jsme přišli včera. Takže u dopravy paliva by to snad nemělo být, ne? Jsem opět na začátku. Podezření padá na teplotní čidlo motoru, ale jistý si už nejsem ničím :envy