Zatekanie oleja do RJ motora
Napsal: 17 úno 2011 14:01
Docital som sa vela o chronickom probleme TD5 so zatekanim oleja do RJ a naslednom nepravidelnom chode motoru. Hlavne tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... p?f=1&t=49" onclick="window.open(this.href);return false;
Zistil som ze cely problem sposobuje netesnost okruhleho 7 pinoveho konektora ktory vedie spod veka ventilov. Olej preteka vplyvom vibracii aj vlastnou vahou cez konektor okolo pinov ktore su uple volne a neutesnene. Olej stecie do spodnej casti konektora potom stredom kablov po medenom lanku pretecie az ku konektoru RJ, tam vyteka von a niekedy aj donutra RJ. Vycistit, odmastnit nepomoze za par dni je situacia rovnaka.
Moja D2 bola neskutocne zatecena, vybral som cely plast pod RJ a vsetko poriadne vycistil. Opatrne rozobral RJ (pozor dekel je z hliniku) vycistil a znovu zalepil technickym silikonom.
Urcite sa da po dokladnom odmastneni a napruzeni pouzit aj stary zvazok ku vstrekovacom ale pri dnesnej cene okolo 30€ som kupil novy. Ma predsa len nove tesnenia a napruzene kontakty. Konektor som zatesnil lepidlom z kartuse zn. Soudal T-Rex neviem ci je to to najvhodnejsie – cas ukaze. Na opacnej strane som kvapol riedky sekundak do medeneho lanka a ten pekne navzlinal do buzirky a tym utesnil aj kabel – treba rozobrat konektor, ide to lahko, pozor aby lepidlo nenatieklo do kontaktu!
Druhu upravu som urobil na kabelazi k RJ. Rozplietol som to pri konektore RJ, malym srutkovacom odistil plastovy jazycek a vytiahol pin, nasadil zmrstovacku s lepidlom a pin naspat. Pajkou odblankoval, trochu potocit aby sa lanko roztiahlo, tavidlo a popajkovat aby zostala gulicka cinu, odmastnit a zafukar zmrstovacku. Kazde lanko popajkovat trochu vedla aby nebola hruba hrca buziriek na jednom mieste. Nakoniec som kablovy zvazok omotal vulkanizacnou elektrikarskou paskou.
Tym sa zastavi cesta oleju a kedze dalsi uz nepriteka malo by to byt OK, v kabloch sice olej zostane ale to nevadi.
Konektor pod vekom mam odvtedy suchy, pred upravou stacilo par minut chodu motora a cerstvo vycisteny konektor bol zasa plny oleja.
Nieco som postupne nafotil.
Zistil som ze cely problem sposobuje netesnost okruhleho 7 pinoveho konektora ktory vedie spod veka ventilov. Olej preteka vplyvom vibracii aj vlastnou vahou cez konektor okolo pinov ktore su uple volne a neutesnene. Olej stecie do spodnej casti konektora potom stredom kablov po medenom lanku pretecie az ku konektoru RJ, tam vyteka von a niekedy aj donutra RJ. Vycistit, odmastnit nepomoze za par dni je situacia rovnaka.
Moja D2 bola neskutocne zatecena, vybral som cely plast pod RJ a vsetko poriadne vycistil. Opatrne rozobral RJ (pozor dekel je z hliniku) vycistil a znovu zalepil technickym silikonom.
Urcite sa da po dokladnom odmastneni a napruzeni pouzit aj stary zvazok ku vstrekovacom ale pri dnesnej cene okolo 30€ som kupil novy. Ma predsa len nove tesnenia a napruzene kontakty. Konektor som zatesnil lepidlom z kartuse zn. Soudal T-Rex neviem ci je to to najvhodnejsie – cas ukaze. Na opacnej strane som kvapol riedky sekundak do medeneho lanka a ten pekne navzlinal do buzirky a tym utesnil aj kabel – treba rozobrat konektor, ide to lahko, pozor aby lepidlo nenatieklo do kontaktu!
Druhu upravu som urobil na kabelazi k RJ. Rozplietol som to pri konektore RJ, malym srutkovacom odistil plastovy jazycek a vytiahol pin, nasadil zmrstovacku s lepidlom a pin naspat. Pajkou odblankoval, trochu potocit aby sa lanko roztiahlo, tavidlo a popajkovat aby zostala gulicka cinu, odmastnit a zafukar zmrstovacku. Kazde lanko popajkovat trochu vedla aby nebola hruba hrca buziriek na jednom mieste. Nakoniec som kablovy zvazok omotal vulkanizacnou elektrikarskou paskou.
Tym sa zastavi cesta oleju a kedze dalsi uz nepriteka malo by to byt OK, v kabloch sice olej zostane ale to nevadi.
Konektor pod vekom mam odvtedy suchy, pred upravou stacilo par minut chodu motora a cerstvo vycisteny konektor bol zasa plny oleja.
Nieco som postupne nafotil.