Stránka 1 z 1

Zatekanie oleja do RJ motora

Napsal: 17 úno 2011 14:01
od vladob8
Docital som sa vela o chronickom probleme TD5 so zatekanim oleja do RJ a naslednom nepravidelnom chode motoru. Hlavne tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... p?f=1&t=49" onclick="window.open(this.href);return false;
Zistil som ze cely problem sposobuje netesnost okruhleho 7 pinoveho konektora ktory vedie spod veka ventilov. Olej preteka vplyvom vibracii aj vlastnou vahou cez konektor okolo pinov ktore su uple volne a neutesnene. Olej stecie do spodnej casti konektora potom stredom kablov po medenom lanku pretecie az ku konektoru RJ, tam vyteka von a niekedy aj donutra RJ. Vycistit, odmastnit nepomoze za par dni je situacia rovnaka.
Moja D2 bola neskutocne zatecena, vybral som cely plast pod RJ a vsetko poriadne vycistil. Opatrne rozobral RJ (pozor dekel je z hliniku) vycistil a znovu zalepil technickym silikonom.
Urcite sa da po dokladnom odmastneni a napruzeni pouzit aj stary zvazok ku vstrekovacom ale pri dnesnej cene okolo 30€ som kupil novy. Ma predsa len nove tesnenia a napruzene kontakty. Konektor som zatesnil lepidlom z kartuse zn. Soudal T-Rex neviem ci je to to najvhodnejsie – cas ukaze. Na opacnej strane som kvapol riedky sekundak do medeneho lanka a ten pekne navzlinal do buzirky a tym utesnil aj kabel – treba rozobrat konektor, ide to lahko, pozor aby lepidlo nenatieklo do kontaktu!
Druhu upravu som urobil na kabelazi k RJ. Rozplietol som to pri konektore RJ, malym srutkovacom odistil plastovy jazycek a vytiahol pin, nasadil zmrstovacku s lepidlom a pin naspat. Pajkou odblankoval, trochu potocit aby sa lanko roztiahlo, tavidlo a popajkovat aby zostala gulicka cinu, odmastnit a zafukar zmrstovacku. Kazde lanko popajkovat trochu vedla aby nebola hruba hrca buziriek na jednom mieste. Nakoniec som kablovy zvazok omotal vulkanizacnou elektrikarskou paskou.
Tym sa zastavi cesta oleju a kedze dalsi uz nepriteka malo by to byt OK, v kabloch sice olej zostane ale to nevadi.
Konektor pod vekom mam odvtedy suchy, pred upravou stacilo par minut chodu motora a cerstvo vycisteny konektor bol zasa plny oleja.
Nieco som postupne nafotil.

Re: Zatekanie oleja do RJ motora

Napsal: 17 úno 2011 14:05
od vladob8
dalsie foto

Re: Zatekanie oleja do RJ motora

Napsal: 17 úno 2011 16:26
od Acon
toto tu je riešené v niekoľko stranovej téme. Aj podobné riešenie s trochu nekvalitnými foto. Bolo by fajn, keby to niekto zlúčil. Táto fotodokumentácia je :yes

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... ek#p100542" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Zatekanie oleja do RJ motora

Napsal: 17 úno 2011 16:34
od Luboš M.
Vlado máš to pěkně udělané :yes

Musím tě ale pokárat za malou návštěvnost na foru :lol: (od roku 2008). Když bys ho pravidelně čelt nemusíš nic zjišťovat vše je zde již popsáno.
Ale dalo to jistě práci za kterou dík pro další NOVÉ.
L.

Re: Zatekanie oleja do RJ motora

Napsal: 17 úno 2011 17:08
od vladob8
Soráč... sekciu okolo Td5 som zacal citat len nedavno, ale aj tak o hlavnej pricine zatekania - netesnosti okruhleho konektoru a jeho uprave tam vela nieje, skoro nic. Vacsinou sa riesi popajkovanie kablov, co riesi problem len druhotne. Utesneny konektor sa da kupit tu http://www.offroad4x4shop.cz/detail/dis ... kovacu-td5" onclick="window.open(this.href);return false; ale preco si neupravit ten svoj :wink:

Re: Zatekanie oleja do RJ motora

Napsal: 17 úno 2011 17:49
od Acon
To je v poriadku, je dobre, že si to doplnil, len by to bolo také ucelenejšie ak by to bolo v jednom vlákne. Ale snáď to moderátor zvládne. Hlavne by bolo dobré ak by to dal do všeobecnej sekcie, lebo ja som napr v minulosti hladal tento problém v Discoveri, ale bolo to v sekcii Defender. No týka sa to oboch modelov.

Re: Zatekanie oleja do RJ motora

Napsal: 17 úno 2011 20:39
od zbynek
Zajímavé řešení a moc pěkně a srozmitelně popsané.....ikdyž, bez diakritiky je to trochu oříšek.....
Díky, také mě to čeká