Stránka 1 z 1

Disco 2 , první dve zavady - Blinkry+topeni

Napsal: 23 úno 2011 12:20
od munsterland
Zdravim tak jsem jednak novy clen..Auto mam asi tyden D2 r.v. 1998 s motorem pro treti svet :-)....tak Vas tady vsechny pekne zdravim.Po uvodnim problemu s prihlasovanim vozidla a netypickym typem motoru 22P (coz je jiz vyreseno,teda neni neni ale behem dneska uz by byt melo :) se dostavili prvni technicke zavady.

1.Problem s topenim, Nastartuju .....jedu ...rucicka teploty vyleze tak do ctvrtiny...(auto topi vlazne,trosku mozna da se rict ze to jde do tepla)...jedu dal....rucicce se dal nechce..jen kdyz zacne byt motor ve vetsim zaberu (kopec a pod.) tak vyleze pekne do pulky (auto zacne topit teply vzduch,ale ne az tak jak by asi melo byt,nebo jak jsem byl zvykly z jinych aut).... nasledne jakmile prestane byt v zaberu ,pri stani na semaforu a popojizdeni apod,ale i pri klidne delsi jizde jde zase rucicka za chvili dolu a spadne na ctvrtinu,mozna tretinu.....(zacne se zase valit vlazny vzduch)....kdyz bych jen stal z nastartovanym motorem tak pujde prakticky jen studeny. Vim ze uz to v diskuzi bylo...jen si overuju postup a spravne pochopeni problemu.....odvzdusnit ...(nic se nestane) vymenit termostat...(nic se nestane)...vymenit radiator topeni.....Shrnuto:porad se snazim topit a porad mam v aute takove napul teplo napul zima...jenom jednou sem i to podarilo vytopit ,ale to bylo asi tim ze jsem se skrabal v kopcich.

2.Problem s blinkry. Uz to taky bylo v diskuzi ,ale problem se nejak zapovidal a odpoved neprisla. Takze Nastartuju...jedu ...chci dat blinkr nic (prubezne odbocuju bez blinkru)uz to trva asi 4 dny,kazdy den rano)...jedu dal asi po 2 km zacne blinkr jit,ale sporadicky naskoci se zpozdenim nebo opet na dalsi krizovatce nejde......takze po ujeti asi tak 7-10km (Pral bych Vam tu srandu po meste bez blinkru,stahovat okenko a ukazovat rukou je dost nerealne vzhledem k druhemu problemu s topenim:-) to zacne jit ,ale jakoby to naskakovalo se spozdenim.....no jak dal zvesela jezdim tak to pak zacne jit normalne.....Shrnuto:nez se auto jakoby ohreje tak s pribivajici ujetou vzdalenosti zacno blinkry postupne fungovat.Packu jsem zkousel ruzne popotlacit apod. kdyby kontakt v pacce,ale to nemelo zadny vliv. Taky jsem vypozoroval ze kdyz jsem ve fazi ,kdy uz blinkry sem tam fungujou tak jakoby by se obcas rozebehli s pootocenim volantu.

Tak snad jsem to popsal srozumitelne. uff..jinak vystrazne funguji normlane.
Taky kdyby nekdo,kdo se v tom vyzna:-)...me prijal na jakousi technickou kontrolu (samozrejme za uplatu:-)...co vse si zada vymenit apod....stav auta apod....to bych uvital...jsem z Plzne.

Re: Disco 2 , první dve zavady - Blinkry+topeni

Napsal: 23 úno 2011 12:51
od Miloš II
Motor u TD5 je obecně pořád podchlazenej.....může být problém v viscovrtuli....nebo ji sundej a dej tam např Kenloowe ventilátor......... nebo kus kartonu před chladič :mrgreen: MIloš II

Re: Disco 2 , první dve zavady - Blinkry+topeni

Napsal: 23 úno 2011 12:56
od sumi
Já mám na rozdíl od tebe DII "už" měsíc a (byl) jsem podobně vykulenej :D
Topení - nevypozoroval jsem že by teplota spadla (ale v mrazu jsem asi nejel). Pravda je že budík teploty stoupá cca v 3 skokách, rozhodně ne plynule. Někde jsem to tady na fóru četl, takže předpokládám že je to vlastnost.
Blinkry - předchozí majitel rozebíral páčku blinkrů. Byla tam ztuhlá vazelína a podařilo se mu problém hodně eliminovat. Mě nyní blbne pravý a to ještě pouze při nízkých teplotách. Buď razantněji přepnout nebo s páčkou "zavrťet". Rozebrat znova jsem se zatím neodhodlal, neb je venku zima a já mám malý vrata do garáže...

Re: Disco 2 , první dve zavady - Blinkry+topeni

Napsal: 23 úno 2011 13:20
od munsterland
Ani tolik neresim jak se pohybuje ta rucicka ,ale spis ze to netopi:-)
S packou jsem zkousel vrtet ....dlouho a ruzne..a nic....a navic portoze jak to blbe topi tak pochybuju ze by to bylo tou vazelinou protoze me je pekna zima v aute a natoz aby se jeste jakesi teplo pod plast u volantu je dost nepravdepodobne.:-)

Re: Disco 2 , první dve zavady - Blinkry+topeni

Napsal: 23 úno 2011 13:42
od Stavros
ja bych vymenil termostat, skoro to nic nestoji.

Re: Disco 2 , první dve zavady - Blinkry+topeni

Napsal: 23 úno 2011 13:54
od munsterland
jj....jdu objednat....jen si nejsem jist sparvnosti objednani mam ten typ motoru 22P ale melo by to byt jako 15P:-)..tak se uvidi

Re: Disco 2 , první dve zavady - Blinkry+topeni

Napsal: 23 úno 2011 14:09
od Miky_CZ
tak me jenom napadlo, tim ze to mas motor pro vychod, kde je vetsinou o hodne tepleji tak je mozne ze je tam termostat ktery se snazi udrzet teplotu niz a spina casteji??

Re: Disco 2 , první dve zavady - Blinkry+topeni

Napsal: 23 úno 2011 17:24
od munsterland
to zni logicky,ale jsou i zeme tretiho sveta co maji stejne klima jako u nas nebo aspon hodne podobne.......asi spise jde o to ze motor ma nejakou idealni teplotu pro praci....a ta je proste dana....takze at to jezdi kdekoliv tak by to melo mit stejnou teplotu ..spis bych pochopil dimenzovanejsi chlazeni.Ale treba zrovna LR ktereho muze mit majitel ve Svedsku a jet s tim na expedici do afriky,si nemyslim ze by to mel nejak reseny dle podnebi kam auto jde.

Re: Disco 2 , první dve zavady - Blinkry+topeni

Napsal: 23 úno 2011 17:53
od Acon
no ale podľa príznakov to vyzerá na termostat. S kúrením problém nemám. Že sa dlhšie zohrieva je fakt, hlavne po vyhodení EGR ale zohreje sa a kúri.

Pokial ide o tie blinkre, tak asi bude páčka KO. Niekde je tu o páčkach staršia téma...

Po kúpe Disco, resp. LR všeobecje je dobré venovať 2-3 večerom čítaniu vybraných tém z obsahu fóra. Je to jednak zaujímavé čítanie, jednak je tam na mnoho vecí odpoveď, jednak je človek aspoň matne v obraze ak sa niečo vyskytne.