Stránka 1 z 1
Topení + klima DII
Napsal: 01 bře 2011 22:05
od Radim
spálil si mi motor na ventilátoru u mé DII r.v. 2000 s klimou, po převinutí mi jde ventilátor jen v manuálním režimu a na max. otáčky
Jeden mechanik tvrdí že je to touto součástkou viz foto.
Máte s tím někdo zkušenost.
Díky
Re: Topení + klima DII
Napsal: 01 bře 2011 22:09
od MadTom
Od pohledu a podle popisu toho, jak je ventilátor regulovanej to tipuju na výkonovej tranzistor s chladičem. A to že se ventilátor točí na maximum by odpovídalo proraženému tranzistoru a to zase odpovídá přetížení tranzistoru zadřeným motorem.
Čímž chci říc, že mechanik má asi pravdu. V rukách jsem to neměl. Pokud ale je na pouzdře vlastního tranzistoru nějaké označení, je velká šance, sehnat náhradní a opravit to. V řídících jednotkách jsou použité standardní součástky, tak odhaduju, že i tady to nebude nějakej speciál s atipickým označením.
Re: Topení + klima DII
Napsal: 01 bře 2011 22:16
od Frana
Podle te fotky bych odhadoval, ze to bude neco na zpusob vyk. tranzistoru KU/KD-xxxx. Pokud to ovsem nebude dalsi z britskych "jokes" treba se trema nohama...

Ale vypada to, ze to jde rozdelat, tak by nemel byt problem i podle toho co a jak je vevnitr zapojene zjistit co je v tom kovovym pouzdre za tranzistor.
Re: Topení + klima DII
Napsal: 02 bře 2011 08:17
od Stavros
bude to regulator otacek ventilatoru, nejspis to bude to, co je na fotce. Ma to kazdy auto /jak by se rehulovaly rychlosti ventilatoru?/ takze si to nekde puc a vyzkousej. Napriklad Slamic.
Re: Topení + klima DII
Napsal: 02 bře 2011 08:37
od MadTom
Disco2 má regulaci plynulou, akorát pro obsluhu jsou dostupné pouze nějaké stupně. Plynulou používá automatika. Takže jak píše Stavros.
Re: Topení + klima DII
Napsal: 02 bře 2011 20:31
od Radim
Ok, díky za rady
