Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 901
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#421 Příspěvek od Dex » 16 srp 2023 17:17

Šroubovákem je zarazit dovnitř a pak to akorát musíš vybrat zevnitř dveří.


Sent from my iPhone using Tapatalk

MadTom
Příspěvky: 14949
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#422 Příspěvek od MadTom » 16 srp 2023 18:26

Než jsem si tu kozí nohu kiupil, tak jsem používal jemné štípací kleště na elektroniku. Spodní stranu čelustí mají rovnou, takže krásně zajedou pod ten plastový límec. Zbytek už byl jenom s citem zmáčknout a neuštípnout a opatrně vypáčit.
Na lovení zbytků ze dveří a podobného je dobrý dlouhý úzký ohebný nástavec na vysavač. I když danou věc nenacucne, tak si ji minimálně přicucne a podrží.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 396
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#423 Příspěvek od ladapes » 12 říj 2023 11:43

Čauky, nevíte někdo jestli je u diferáků nějaké těsnění mezi? ..tj. když se rozloupne. Chci měnit ložiska a v repas sadě také žádné není. Nelepí se to tedy silikonem?
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 901
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#424 Příspěvek od Dex » 12 říj 2023 11:44

Jenom na tmel


Sent from my iPhone using Tapatalk

Uživatelský avatar
ladapes
Příspěvky: 396
Registrován: 10 led 2008 23:21
tel.: 725*708*083
auto: D4 5.0 V8
Bydliště: Prachatice

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#425 Příspěvek od ladapes » 12 říj 2023 12:58

Dex píše: 12 říj 2023 11:44 Jenom na tmel


Sent from my iPhone using Tapatalk

díky :yes :-)
D2, D1 Camel, D2 a teď D3

marianh
Příspěvky: 406
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#426 Příspěvek od marianh » 29 lis 2023 20:37

Nejak sa tie problemy kopia :angry

Siel som potme, je tu vela zveriny, takze pomaly, s lahkou nohou na plyne.
Nic som nepozoroval.
Potom do stupaku som tomu pridal, otacky od 2000 do 3000, plyn pri podlahe.
A zacal vyrazne kolisat vykon.
Ca kazdu pol sekundu az sekundu auto slo ako ma, potom zrazu vykon dole, potom zase ok, a tak dokola az po vrch stupania.
Skusil som to potom este raz na rovine, zase rychla akceleracia, zase sa to dialo len to bolo menej poznat.

Co to moze byt? EGR? Nieco ine?
(D3 TDV6)

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#427 Příspěvek od PEPO » 30 lis 2023 06:45

Dávnejšie som mal niečo podobné- a tiež mi zostával vysieť EGR..Ak si dobre pamätám začalo to robiť ked motor točil 1800-1900 a viac.
A auto dymilo na čierno- a to riadne.
Ale diagnostika by ti určite napovedala podstatne viac...

marianh
Příspěvky: 406
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#428 Příspěvek od marianh » 30 lis 2023 10:44

Diagnostika nehovori nic (ziadne chyby).
Bol som sa s tym odviezt na studenom motore a netrhalo to.
Life data z diagnostiky cely cas ukazovali polohu EGR klapiek na 5%.
Len som mal dojem ze nejak neskoro zapina turbo (tesne za 2000 rpm) ale to je mozno len pocit.

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1733
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#429 Příspěvek od jareku » 30 lis 2023 15:24

No a nemůže to být "dírka" v hadici k turbu? Mně to dělalo kdysi podobně... no a trochu se u toho vždy zakouřilo od výfuku... dírka se blbě hledala...
Live long and prosper.

marianh
Příspěvky: 406
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#430 Příspěvek od marianh » 30 lis 2023 15:34

No odjazdil som 30km tam, 30 naspat.

30km tam malo na zaciatku stupania.
Auto mi prislo lenive na malych otackach, potom pri otackach tesne cez 2000 prudke zvysenie vykonu a potom dobre.
Ono to je obdobne ako predtym len tam bola ta hranica kde sa chyti vykon pri nizsich otackach.
Druha cast boli dediny, tam sa tazsie sleduje ale okrem tejto lenivosti do 2000 otacok som problemy nepozoroval.

Na mieste iba kratka pauza, par minut.

Cestou naspat mierne tiahle stupanie, take kde by som v pohode dal 130.
Teraz na pocit ako v nudzaku, len vacsie rychlosti.
4-ka, otacky ca 2500, plyn na podlahu a nic, max rychlost nejakych 90, viac to nedalo.
Obdobne jazdenie bez vykonu este par km.
Potom navrat ku kolisaniu vykonu tak v 1 sekundovej periode.

Doma som pripojil diagnostiku, dal live data polohu klapiek EGR a odjazdil par km.
Klapky cely cas na 5%, aj ked kolisal vykon.
Po vypnuti auta vybehli klapky na vacsie percenta, cez 60%, a zisli naspat na 5%.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2465
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#431 Příspěvek od Hubert » 26 pro 2023 00:19

Kouknout do diagnostiky na AT na solenoid lock-up.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Milik607
Příspěvky: 57
Registrován: 31 pro 2015 14:05

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#432 Příspěvek od Milik607 » 07 bře 2024 17:44

Dobrý den, prolezl jsem zde fórum, za účelem zjištění informací ohledně převážně servisní stránky vozidel land rover. Ještě před pár lety jsem několikrát velmi silně uvažoval o koupi Defendera. Bohužel dnes je problém sehnat auto které by nepotřebovalo hned nějakou větší renovaci.....postupně jsem se začal dostávat i k tomu že na dálnici bych úplně nemusel být z Defendera unešený a tak se spíše dívám po Discovery. Převážný provoz je na silnici, a dejme tomu tak 20% terén. Bohužel někdy je ten terén trošku méně únosný a spoustu bláta takže už i vím že by tam musely být co nejhrubší gumy. Proto bych se rád zeptal majitelů Discovery co od něj v terénu čekat. Jedná se mi o Discovery co má volič převodovky jako ,,točítko". Motor 3.0 tdv6 . U toho by mě zajímalo třeba co se týče pneumatického podvozku jestli ho člověk v tom terénu neoddela popřípadě co třeba i ten automat a podvozek. Je mi jasné že každá jízda po nezpevněném povrchu auto poznamenává ale hlavně co se podvozku týče jak moc to snáší. Je jasné že nejlepší jsou do terénu tuhé nápravy a že v jednoduchosti je síla ale bohužel dnes se to všechno ubírá jiným směrem.
Na internetu jsem četl pár recenzí že na těchto Discovery dělaly majitelé větší servis až třeba po 200tis ale někdo píše že třeba už ve 110tis šel ven motor popřípadě se sundavala kabina kvůli některým problémům atd. Je dobré toto auto používat takto jako univerzální? Někde jsem slyšel že zkrátka ty díly jsou hodně drahé, kvůli i menším opravám na motoru musí celý ven atd ...díky za každou informací.

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 897
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#433 Příspěvek od petr štrof » 08 bře 2024 07:48

více méně jsi si odpověděl sám , jsou tu kusy co vyžadují servis , pak jsou tu kusy celkem v poho
já sám mám D3 s 465 tis celkem v poho , ale Disco není Ochcávka za svou péči chce nějaký ty banány :D
asi nejlépe ti odpoví toto video :
https://www.bing.com/videos/riverview/r ... ORM=VRDGAR

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2571
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#434 Příspěvek od habakuk » 08 bře 2024 08:10

To máš pro sebe nebo pracovní ? Proč zrovna problémovou D4 ? Kolik ročně najede a jak dlouhé jsou tvoje cesty?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Milik607
Příspěvky: 57
Registrován: 31 pro 2015 14:05

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#435 Příspěvek od Milik607 » 08 bře 2024 08:23

Chci to na ježdění do práce a myslivost. Raději bych něco s korbou ale tam zase bývá méně místa pro cestující v zadu. Takže se dívám na Discovery, má to prostorný a dobře dostupný kufr, je to pohodlné.....nájezd rožně cca 20tisic km. Co by jste tedy raději doporučili? Něco aby to jezdilo dobře na silnici a aby se v terénu dalo dobře dojet například zakrmit nebo k ulovenemu kusu zvěře.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2571
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#436 Příspěvek od habakuk » 08 bře 2024 08:32

Obecně Land Rover je servisně nákladný čím novější tím je to horší to je potřeba brát jako fakt. Jsou to auto která jako nová začínala na 1,5mega tedy koupil by jsi si 8 let starou A6 na vzduchu s quattrem bez obav ze servisní náročnosti? Pokud odpovíš ano pořiď D4 je to fajn auto. Pokud by jsi měl pochyby o servisních nákladech asi bych se díval na nějakém pickupu případně dvě auta něco co nežere do práce a něco levného na huntování do lesa. Možná to bude ve výsledku levnější než jedna D4.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

marianh
Příspěvky: 406
Registrován: 06 zář 2016 07:34
tel.: +4369912287067
auto: Discovery 3 2.7 SE

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#437 Příspěvek od marianh » 08 bře 2024 08:42

Milik607 píše: 08 bře 2024 08:23 Chci to na ježdění do práce a myslivost. Raději bych něco s korbou ale tam zase bývá méně místa pro cestující v zadu. Takže se dívám na Discovery, má to prostorný a dobře dostupný kufr, je to pohodlné.....nájezd rožně cca 20tisic km. Co by jste tedy raději doporučili? Něco aby to jezdilo dobře na silnici a aby se v terénu dalo dobře dojet například zakrmit nebo k ulovenemu kusu zvěře.
Co sa tyka polovnictva zalezi od terenu. Napr tu u nas je to casto les a tam k ulovenej zveri 10x radsej Jimny nez Discovery, kvoli velkosti - schopnosti prejst pomedzi stromy, ... Ak to mate otvorene potom je to ine.

No a k vydavkom... moja D3 ma za necelych 8 rokov stala 18.000 EUR a to som nemal ziadnu katastroficku poruchu (iba som sa ju snazil udrziavat v top stave).

Milik607
Příspěvky: 57
Registrován: 31 pro 2015 14:05

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#438 Příspěvek od Milik607 » 08 bře 2024 09:03

Popravdě dvě auta nyní provozuji, do práce Citroen Berlingo v naftě a do lesa nivu taky v naftě. Plechařina na nivě zatím drží ale trošku se bojím do budoucna čím dál více STK kontrol. Na nivě mám hrubý vzorek a zvládne toho projet hodně, bohužel když se uloví větší kus tak musím s vlekem protože do té nivy se kusy nad 30 kg blbě dávají. Pick up by byl ideální, ale co vybrat aby to bylo spolehlive a nenáročné?

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2571
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#439 Příspěvek od habakuk » 08 bře 2024 09:16

Co moc nedokážu přestavit smýkat do kufru D4 pořádnýho divočáka. Kluk od nás má Dustera a vzadu doma vyrobený nosič na tom úlovky vozí. Ono nakonec buď pickup a naviják na korbu, nebo vozík na velké kusy nezbyde. Kufr D4 a niva bez zadních sedaček bude plochou zhruba stejná.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

MadTom
Příspěvky: 14949
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Disco III,IV koupě, servisní intervaly, opravy, úpravy

#440 Příspěvek od MadTom » 08 bře 2024 09:19

Ti ten výběr ještě zesložitím, a ono se to týká i té D4 - aby to nebylo shnilé. Tedy aby jsi nedopadl stejně jako s tou Nivou. Navíc D4 je celkem luxusní auto, co se týče interiéru, i když kufr je spíše veliký, tak představa, že tam naložím úlovek a následně to budu chtít vyčistit pro civilní použití, tak to zrovna jednoduché nebude. Pickup prostě umyješ wapkou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět