Taktéž bych řekl vítej, Pavle!
Auto je to skvělé. Úžasně pohodlné, pěkné a je s ním spousta zábavy.
V mém případě aktuálně bohužel ale spíš zdroj frustrace. Moje Disco 4, r.v. 2015 (model 2016), kupované v roce 2019 s nájezdem 50k km. Prověřená historie, perfektně servisované, kupované od renomovaného dealera, všechno krásné až sluníčkové. Auto bylo ve fantastickém stavu (jezdilo v Holandsku). Olej měněn po 15k, v čemž jsem pokračoval.
Aktuálně stojí v servisu s prasklou klikovou hřídelí. Nájezd 90tis km. Nový motor vyjde na necelých 200tis bez daně + spousta hodin práce.
Když jsem to kupoval, věděl jsem o tomhle, zřejmě konstrukčním, nedostatku motoru. A říkal jsem si, že kvalitní údržba, prověřená historie a rozumné ježdění to řeší. Neřeší! Můj servisman měl pravdu, když říkal, že: "není dne ani hodiny, kdy se tohle nemůže těmhle autům stát".
Mimochodem, přístup značky Land Rover - customer support centrum v Salzburku - je naprosto otřesný. Nejdřív se tvářili, že nikdy v životě o ničem takovém neslyšeli. Pak se vymlouvali, že nedokážou na dálku provést žádnou diagnostiku což jsem po nich samozřejmě nechtěl. Ale hned na začátku si vyžádali VIN a jakmile jsem jim ho, okamžitě zavolali do servisu, kde auto stojí aby si ověřili co s ním je. Následně mi několik dní lhali, že nikam nevolali a nic neví. Když jsem jim omlátil o hlavu výpis hovorů ze servisu a zavolal jim zpět na číslo ze kterého volali, svedli to na jiného kolegu a tím to skončilo... Naprosto totální amatérismus. Jediné co jsem od nich od začátku chtěl vědět je, zda existuje nějaký podpůrný program ze strany JLR pro řešení téhle poruchy, která zjevně postihuje signifikantní procento vozů.
Takže bráno mojí optikou bych zvážil, zda nepřihodit 300 - 400 tis a pořídit novější LR ve kterém není SDV6 motor. Nebo něco jiného. Protože tady jdeš do rizika, že dřív, nebo později podobnou částku vysypeš za nový motor.
LR jsou skvělá auta. A po výměně motoru si auto ještě nějaký čas nechám. Ale do budoucna už jsem spíš skeptický k ojetinám LR bez záruky (i když jistě najdeš i spoustu historek o neúspěšné aplikaci záruky). A samozřejmě, většina značek má "něco".
Ad CarPlay - neřešili jste někdo něco takového v ČR?
https://www.carsoundsecurity.com/Land-R ... sch-Screen Hledal jsem tady ve fóru a nalapení tabletu na palubku mě úplně nenadchlo