Stránka 1 z 2
D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 10:51
od Mahatma
Můžete mi poradit, co všechno se dá opravit / upravit / dodělat pro snížení spotřeby u Disco 3? Vím, že se to u různých témat objevuje, ale mně jde o komplexní nabídku možností. Nechci změnit komfort, jízdní / terénní vlastnosti auta. Jde mi o to, že auto je služební a ani náhodou se nemůžu dostat do tabulkových hodnot spotřeby a to je u služebáku problém. Moje D3 je ročník 2006, ropák s automatem. Podle tankování se spotřeba pohybuje mezi 12-13l. Jezdím většinou ve 4 naložený a s rakví na střeše, hodně po městě, často na dálnici, dlouhé přesuny a občas lehčí terén.
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 11:20
od Stavros
hlavne bys s tim nemel jezdit, pak to zere nejvic. Ale vazne, se spotrebou moc neudelas, hlavni je neakcelerovat zbytecne, auto nechat zrychlovat pomalinku, jezdit na okreskach 90km/h a na dalnici do 110km/h. Pouze lehce mackat plyn, nepouzivat tempomat atd.
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 11:45
od majkro
Stavros píše:hlavne bys s tim nemel jezdit, pak to zere nejvic. Ale vazne, se spotrebou moc neudelas, hlavni je neakcelerovat zbytecne, auto nechat zrychlovat pomalinku, jezdit na okreskach 90km/h a na dalnici do 110km/h. Pouze lehce mackat plyn, nepouzivat tempomat atd.
Nepouzivat tempomat?
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 11:52
od Stavros
na vsech autech co jsem kdy mel tak tempomat pridava minimalne pul litru, bylo to i u TD5
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 12:37
od Tomas K (tkala)
Stavros píše:hlavne bys s tim nemel jezdit, pak to zere nejvic. Ale vazne, se spotrebou moc neudelas, hlavni je neakcelerovat zbytecne, auto nechat zrychlovat pomalinku, jezdit na okreskach 90km/h a na dalnici do 110km/h. Pouze lehce mackat plyn, nepouzivat tempomat atd.
A nebrzdit.. respektive brzdit motorem a včas. Ale to jsou obvyklý rady. U Disco podle mě pomůže jen vzít kladivo, rozmlátit kastli do rozumějšího tvaru než je krabice a zároveň otlouct všechno co nutně nepotřebuješ a hodně váží. Prostě auto odporu škatule a vážící 2,5 tuny si vezme míň těžko...
Tom
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 12:39
od Mahatma
Tyhle rady jsou jasné, to vím taky.
Mě jde spíš o technické fičury a případné zkušenosti:
Sání? nová mapa? EGR pryč? Čerstvé oleje?
Například chování automatu u studeného motoru. Ani na dálnici se mu nechce řadit 6, točí o cca 500 otáček víc než za tepla při stejném výkonu. U manželčina Passatu není mezi studeným a zahřátým autem rozdíl, ale ta má DSG. Může to být starou náplní převodovky? Mám nalítáno 160 000 a při nejbližší návštěvě ji hodlám nechat vyměnit.
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 12:57
od Stavros
nic s tim neudelas, proste to neres. Finance na to mas, pokud mas takovyhle auto, tak si s tim nelam hlavu.
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 13:06
od komin
Neviem ci je to vobec realne nakolko tu niektory pisu ze sa pod 10 nevedia dostat a ty jazdis vlastne skoro s plne nalozenym autom cize ta spotreba bude asi ok. Automat v D3 je klasicky automat od ZF kym DSG je vlastne robotizovana prevodovka co su dve uplne rozne veci. Odstranenie EGR moze trosku pomoct ale ak jazdis po dialnici tak ani nie pretoze je egr otvorene len pri miernej zatazi co na dialnici ani nieje. A co sa tyka chipovania ono to spotrebu trosku znizi ale len za predpokladu ze budes vyuzivat len ten krutiaci moment lebo ak budes vyuzivat ten vykon co tam pribudol

tak spotreba este porastie.
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 13:13
od Mahatma
Stavros píše:nic s tim neudelas, proste to neres. Finance na to mas, pokud mas takovyhle auto, tak si s tim nelam hlavu.
Já to neřeším, jen jsem chtěl mít něco v rukávu až "vedení" začne kafrat. Jde opravdu jen o rozdíl mezi papírovou a skutečnou spotřebou. Na druhou stranu je fakt, že při papírové spotřebě 10.5 nárůst o 1.5l je jen o 15%. To samé řešíme u služebního Yarise, ale tam ten litr a půl dělá 30%
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 13:30
od merlin
souhlas s "komin"
jezdíš plným autem a na střeše máš další bednu. Spotřeba odpovídá použití.
Snad jen přemapovat, to mi snížilo spotřebu a zlepšil se výkon a akcelerace.
edit: jo a rozčilujou mě ti co tempomat mají a nepoužívají ho. Do kopce zpomalujou a z kopce jsou největší závodníci. Na pěti km mě jsou schopni předjet i 10x.
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 13:38
od Tomas K (tkala)
Jsem tu to kdysi psal, tak kopíruju.... Platí pro auto s najetejma 25.000 km.
D3 - záleží na tom odkud fouká vítr.

Ale fakt.
Letos cesta z jihu... v chorvatsku silnej vítr do zad, spotřeba 8,5l při tempomatu na 130km/h, zbytek cesty ta samá
rychlost ale bezvětří - 10l.
Dlouhodobě se stanem a markýzou na střeše, plně naloženo
- normální silnice, 90km/h, vesnice... 9,5l
- dálnice, rychlost cca 130 km/h = 11,5l a každých + 10 km / h = + 1 litr na spotřebě.
Dlouhodobě s holou střechou, plně naloženo
- normální silnice, 90km/h, vesnice... 9l
- dálnice, rychlost cca 130 km/h = 10l a s každým + 10 km / h = + 0,5 litr na spotřebě.
Se na těch dálnicích nudím, tak měřím no.
Tom
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 13:58
od Stavros
ja taky rad merim spotrebu, to se priznam, proto ten tempomat mam a nepouzivam ho, neni mi ani prijemny, kdyz mi auto zrychluje, kdyz chce a ne kdyz chci ja.
Jinak ja jezdim vw california dalnice za 7,5l/100km.
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 14:01
od Acon
ja by som videl dosť veľký problém s tou rakvou na streche + priečniky. To je tak 0,7l určite ak nie viac. Ak by tá rakva bola pricucnutá priamo na streche, bolo by to trochu o inom. Služobné auto, ktoré sa používa v inom režime ako súkromné, treba dať zmerať. Sú fyrmy, ktoré robia meranie spotrieb na nákladiakoch. Treba ich osloviť nech Ti zmerajú reálnu spotrebu. Tá je potom relevantná a nie tá, čo je v TP
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 16:49
od RudaK
Mahatma píše:Mě jde spíš o technické fičury
Maziva a aditiva staré anglické rodinné firmy " Millers oil "

Teď ale vážně,D III není auto na spotřebu - chce to v případě snížení spotřeby změnit značku. Třeba za toho Yarise .....

nebo Fabii ( já jel posledně se synovou Octávií po dálnici ustálenou rychlostí 160 km/hod za 7 litrů nafty

s D III by to bylo okolo 15 litrů,teda minimálně za jednou tolik)
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 17:46
od cyril
Normálně za 10,5. Když dodržuju předpisy a neblbnu při rozjezdech tak 9,5. A to i ve městě. Pokud hodně mrzlo a vadila prodleva při studeném řazení, přepnul jsem na command shift a řadil jsem manuálně. Trochu mi bralo asi i webasto, ale ten komfort přijít ráno do teplý kabiny bez sněhu, zapnout si vyhřívaný sedačky a volant za to stál. Když jezdím jako prase, tedy dálnici 170 až 190, město přepnuto na sport a kašlu na spotřebu, mám to za 11,3. Někdy to za tu zábavu stojí. Ale mám D4 3tdv6 s 245PS a 600Nm. No a když chci opravdu řádit a zažít rychlost, skočím do XKR 4,2 a peru to o život....spotřeba 15.8. Ale dá se s tím jet i za 10.5 (zažil jsem Prostějov-Náchod) Ale jenom jednou

Jako první bych se asi snažil sundat rakev a za studena bych řadil manuálně. Jestli to jde, což si myslím, že u D3 půjde. Dobře dofouknutý gumy, správně udělaná geometrie a lehčí olej do diferáků. No a určitě výběr toho, co tam tankuješ.
Tempomat používám stále. I na postupné rozjíždění i na městský 50km provoz. Pozná, když jedu pomalu a nestartuje jak prdlej...rozjíždí se krásně pomalu. (Když není přepnuto na sport).
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 18:58
od psmrz
Byl jsem s rodinou v Italii, tam přes GaPa, zpět po dálnici, každý den dojíždění do kopce pod lanovku 20km, celkem asi 1500km a měřená spotřeba 9,5l. Myslim. že to chce jak píší ostatní mít lehkou nohu. Tempomat používam co to jde.
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 20:06
od RudaK
Podle ostatních neumím jezdit za málo

,tak moje postřehy neberte už se nenaučím jezdit ( podle pravidla : stromek se má ohýbat pokud je mladý

a to já už nejsem

tak na staré kolena nebudu měnit jízdní styl a bod nemám ani jeden - tak že jezdím podle vyhlášky

) Za 9 l jsem jel jenom jednou do Benátek a to je z rajchu z kopce .
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 20:09
od petrs
Pneumatiky nafoukni na 3atm asi - 0,5 l
Dálnice Rakousko,Nemecko,Italie a pod. lepší povrch(menší odpor) -1l než naše D1
Vypni klimatizaci cca 0,5 l
Okresky a silnice I třídy rychlost do 100 km dá se spotřeba dostat na 9,5 l
mám D3 v automatu. Jinak standart okolo 12,5 l

Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 20:11
od Mahatma
Tak už do mě nekopejte
Jasně že na spotřebu bych měl jiné auto (Mimochodem Chorvatsko v plném obsazení v Passatu za 5,2 a to jsem to na spotřebu rozhodně nejel a k moři jezdím vždycky přes Plitvice. Nádrž vystačí v klidu na 1300Km).
Jiným autem jezdit nehodlám, rakev tam mám, protože ji potřebuju a tak asi spotřeba zůstane taková jaká je.
Já jen chtěl mít argument, až šéf začne brblat, že ten provoz hodně stojí. Řekl bych mu: "Víš šéfe, s tou spotřebou můžeme něco udělat, ale něco to bude stát..."
Re: D3 co upravit pro snížení spotřeby
Napsal: 24 bře 2011 20:18
od RudaK
Já aby to víc žralo,tak sem dal 32" kola zpátky půjde namontit zahrádka orig G4 páč ji tam budu mít na dvě věci ( držák přídavných světel a držák CB antény ...) Jak říká Eliott ,čím víc zaplatím za
PHM tím víc mě vrátí
DPH 