Range Rover TDV8
Napsal: 25 črc 2006 08:40
Nový interiér, lehce pozměněný design karosérie, Terrain-Response-Systém (TRS) a také nový turbodiesel V8. To jsou hlavní připravované změny pro Range Rover modelový rok 2007
Nový dieselový motor s osmi válci uloženými do V a dvěma turbodmychadly o objemu 3,6 litru dosahuje nejvyššího výkonu 202 kW, respektive 272 koní. Maximální točivý moment má podle slov výrobce dosahovat 640 N.m a terénní vůz s ním dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,2 vteřin. Maximální rychlost vozu bude elektronicky omezena na 200 km/h. Oproti předchozímu šestiválci tak přináší nový diesel o celých 54 procent více výkonu a o 64 procent více kroutícího momentu. Spotřeba však bude přesto na stejné úrovni: 11,3 litru nafty na 100 kilometrů. Výrobce navíc slibuje také výrazné snížení hlučnosti motoru oproti předchozímu dieselu.
Nezměněny zůstávají oba benzínové motory: 4,2litr s kompresorem s 291 kW (396 k) a 4,4litr s 225 kW (306 k) výkonu.
Range Rover bude vybaven osvědčenou šestistupňovou automatickou převodovkou s elektronickou výbavou. Aby dokázal také včas zastavit, je vybaven vysokovýkonnými brzdami Brembo na přední nápravě.
Range Rover byl vždy uznávaným také pro svou výbornou průchodnost v terénu a nyní lze očekávat zlepšení i v této oblasti. Ze stávajícího modelu Discovery3 dostane systém ovládání TERRAIN RESPONSE.
A aby byl výčet změn kompletní, je třeba také jmenovat další praktické vylepšení: elektronicky ovládanou uzávěrku diferenciálu zadní nápravy a elektronickou parkovací brzdu.
Interiér z kvalitních materiálů nabízí nyní více odkládacího prostoru než doposud. Range Rover dostane vylepšený airbag na straně spolujezdce, nově airbag v prostoru kolen pro řidiče a také novou klimatizaci. Součástí sériové výbavy předních sedadel jsou nyní také aktivní hlavové opěrky a vyhřívání, které lze na přání rozšířit také o funkci chlazení. Změny nalezneme na středové konzoli, řadicí páce, přepracován byl i audiosystém. A komu by sériový vzhled interiéru nevyhovoval, může si jej na přání dovybavit doplňky ze dřeva či kovu.
Nový dieselový motor s osmi válci uloženými do V a dvěma turbodmychadly o objemu 3,6 litru dosahuje nejvyššího výkonu 202 kW, respektive 272 koní. Maximální točivý moment má podle slov výrobce dosahovat 640 N.m a terénní vůz s ním dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 9,2 vteřin. Maximální rychlost vozu bude elektronicky omezena na 200 km/h. Oproti předchozímu šestiválci tak přináší nový diesel o celých 54 procent více výkonu a o 64 procent více kroutícího momentu. Spotřeba však bude přesto na stejné úrovni: 11,3 litru nafty na 100 kilometrů. Výrobce navíc slibuje také výrazné snížení hlučnosti motoru oproti předchozímu dieselu.
Nezměněny zůstávají oba benzínové motory: 4,2litr s kompresorem s 291 kW (396 k) a 4,4litr s 225 kW (306 k) výkonu.
Range Rover bude vybaven osvědčenou šestistupňovou automatickou převodovkou s elektronickou výbavou. Aby dokázal také včas zastavit, je vybaven vysokovýkonnými brzdami Brembo na přední nápravě.
Range Rover byl vždy uznávaným také pro svou výbornou průchodnost v terénu a nyní lze očekávat zlepšení i v této oblasti. Ze stávajícího modelu Discovery3 dostane systém ovládání TERRAIN RESPONSE.
A aby byl výčet změn kompletní, je třeba také jmenovat další praktické vylepšení: elektronicky ovládanou uzávěrku diferenciálu zadní nápravy a elektronickou parkovací brzdu.
Interiér z kvalitních materiálů nabízí nyní více odkládacího prostoru než doposud. Range Rover dostane vylepšený airbag na straně spolujezdce, nově airbag v prostoru kolen pro řidiče a také novou klimatizaci. Součástí sériové výbavy předních sedadel jsou nyní také aktivní hlavové opěrky a vyhřívání, které lze na přání rozšířit také o funkci chlazení. Změny nalezneme na středové konzoli, řadicí páce, přepracován byl i audiosystém. A komu by sériový vzhled interiéru nevyhovoval, může si jej na přání dovybavit doplňky ze dřeva či kovu.