Stránka 1 z 2
Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 14:04
od visby
tak sa stalo to najhorsie co som cakal. olej v sani bol sposobeny rozbitym loziskom na turbe, treba ho vymenit.
turbo servisu nevedia dodat diely, iba nove turbo.
otazka je, ma zmysel to vobec opravovat? kde najlacnejsie zohnat nahradne turbo?
dik za info
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 14:09
od MadTom
A co třeba jiná myšlenka - VNT turbo = turbo které nemá waste gate regulaci, ale variabilní nastavování lopatek. Je chopné se rychleji roztáčet a fungovat už od nižších otáček motoru.
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 14:21
od visby
MadTom píše:A co třeba jiná myšlenka - VNT turbo = turbo které nemá waste gate regulaci, ale variabilní nastavování lopatek. Je chopné se rychleji roztáčet a fungovat už od nižších otáček motoru.
urcite nebude lacnejsie...
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 15:57
od Rover
Nové cca 450 liber + daň + doprava...
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 16:01
od majkro
Rover píše:Nové cca 450 liber + daň + doprava...
Takze vlastne jako ve vetsine eshopu tady v CR

)
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 16:03
od Rosi
Otázka co je horší, jestli westgate nebo proměnlivé nastavení lopatek.
Mám dramaticky horší zkušenost s tím druhým

Určitě to ale není paušál.
Dobrý reference má turbo servis tuším v Brně Bosonohách

, použitý turbo je vcelku rozšířený - ND by měli být dostupné.
Navíc bych prohledal další vlákna na fóru, žiju v domění, že tu je již mnoho napsáno...
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 16:13
od Rover
majkro píše:Rover píše:Nové cca 450 liber + daň + doprava...
Takze vlastne jako ve vetsine eshopu tady v CR

)
Ja nevim, já se nikam nekoukal, to byla jen infomace aby byla představa o jakých penězích to je při výměně turba a jestli se třeba nevyplatí vyměnit ložiska teda pokud je zbytek v pořádku.
Zajímalo by mně na kolik vyjde to s proměnlivou geometrií lopatek jak psal MadTom a jestli se dá jen tak zaměnit...
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 16:15
od visby
http://bellautoservices.co.uk/products/td5-vnt-turbo/" onclick="window.open(this.href);return false;
2rosi: u nas to lozisko neviem zohnat, ale pokukam este. nemas nahodou kontakt na ten servis, neviem nic vypatrat...
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 16:22
od majkro
Zkus
http://www.turbocar.cz/" onclick="window.open(this.href);return false; Je to kousicek od Brna..
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 17:20
od Acon
Rosi píše:Otázka co je horší, jestli westgate nebo proměnlivé nastavení lopatek.
Mám dramaticky horší zkušenost s tím druhým

...
Osobne som mal od 98" 3 služobné talianské JTDéčka ktoré mali variabilnú geometriu, na každom som do výmeny spravil viac ako 240 000km a s turbom (ani s ničím iným) som problém nemal. Pokial viem, tak všetky ešte jazdia v súkromných rukách a o 2 bezpečne viem, že turbá sú stále OK.
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 17:31
od Benjamin
visby píše:tak sa stalo to najhorsie co som cakal. olej v sani bol sposobeny rozbitym loziskom na turbe, treba ho vymenit.
dik za info
Omlouvám se za amatérský dotaz, ale jak to poznám na svém autě? Je to znát na výkonu a kam mám hrábnout, abych zjistil jestli nemám stejný problém?
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 19:16
od visby
Benjamin píše:Omlouvám se za amatérský dotaz, ale jak to poznám na svém autě? Je to znát na výkonu a kam mám hrábnout, abych zjistil jestli nemám stejný problém?
v sani som mal vcelku dost oleja, turbo uz dost pistalo. dal som ho na prehliadku a takto som dopadol...
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 19:24
od Benjamin
visby píše:
v sani som mal vcelku dost oleja, turbo uz dost pistalo. dal som ho na prehliadku a takto som dopadol...
Tak to držím palce, ať to brzy vyřešíš. Kolik máš nalítáno visby? Já mám ke 160 tkm a mám pocit, že už je taky malinko slyšet...olej v sání jsem nekontroloval, ale jinak ho mám všude možně jako na každém LR, úbytek jsem ale nesledoval

Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 19:56
od visby
Benjamin píše:Tak to držím palce, ať to brzy vyřešíš. Kolik máš nalítáno visby? Já mám ke 160 tkm a mám pocit, že už je taky malinko slyšet...olej v sání jsem nekontroloval, ale jinak ho mám všude možně jako na každém LR, úbytek jsem ale nesledoval

185t km, ubytok oleja som mal dost velky a z vane zacal tiect az teraz ku koncu;-)
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 20:05
od Acon
Turbo považujem za diel, kde by som nad repasom uvažoval len v prípade mimoriadne dobrých referencií.Ono to v tomto prípade môže výsť drahšie ako new kus.
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 20:13
od majkro
Acon píše:Turbo považujem za diel, kde by som nad repasom uvažoval len v prípade mimoriadne dobrých referencií.Ono to v tomto prípade môže výsť drahšie ako new kus.
+1
Re: Turbo TD5
Napsal: 07 čer 2011 20:40
od visby
Acon píše:Turbo považujem za diel, kde by som nad repasom uvažoval len v prípade mimoriadne dobrých referencií.Ono to v tomto prípade môže výsť drahšie ako new kus.
drahsie to urcite nebude, zas tak v keli ho nemam...
Re: Turbo TD5
Napsal: 08 čer 2011 08:24
od Rosi
Myslím že je to ten odkaz co poslal Majkro...
Jinak bilaterální debata o tom jaký turbo je lepší je tak nějak mimo mísu dle mě, je to vždy o kompletu resp. konceptu motoru.
Nejpodstatnější bych viděl že je ale používání rozumu = dochladit turbo po jízdě chvíli vrčením na volnoběh. Tady bych viděl že je jádro pudla u většiny mrtvolek.
Všeobecně zastávám názor, že v jednoduchosti je síla - proto bych se na proměnné nastavení lopatek vyprd

Kdyby to k něčemu na TD5 bylo dobré, dali by jej tam, technologie to není nijak závratná.
Osobně mi bere turbo tak od 1200-1500 ot., najeto mám na původním 220tkm a je jak nový (zaklepávám), co víc si přát

Re: Turbo TD5
Napsal: 08 čer 2011 08:45
od visby
Rosi píše:Nejpodstatnější bych viděl že je ale používání rozumu = dochladit turbo po jízdě chvíli vrčením na volnoběh. Tady bych viděl že je jádro pudla u většiny mrtvolek.
Osobně mi bere turbo tak od 1200-1500 ot., najeto mám na původním 220tkm a je jak nový (zaklepávám), co víc si přát

tiez to tak vidim, akurat mam pocit, ze brodenie a podobne zabavky malych chlapcov tomu urcite nepridavaju;-)
dneska budem vediet, ci sa da domcek loziska zohnat, ak nie rovno objednam nove. bude aspon vekom sediet k hlave:-)))
Re: Turbo TD5
Napsal: 08 čer 2011 09:25
od MadTom
VNT turbo motoru může pomoci, pokud se to správně nastaví. To že tam není od výroby má nejspíš několik důvodů, hlavní byc řekl, že v roce 1998, kdy šla TD5ka ven, to rozhodně nebylo běžné, stejně jako nebyly běžné motory se systémem čerpadlo-tryska.
Já o VNT uvažuju, ale jedině v případě, že mi stávající umře, protože jako taková prventivní výměna nebo "pouze" vylapšení motoru, je to trošku dražší.
Ve výsledku to potom funguje tak, že se zruší wastegate modulátor a propojí se to přímo a od tlaku na výstupu turba, jsou regulované lopakty, bez zásahu elektroniky. Toto není ideální, ale do Defenderu to ani jinak nejde, tam není čím to elektronicky regulovat.