Stránka 1 z 3

TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 03 črc 2011 22:28
od MartinL
Ahoj,
nenašel jsem nikde postup na vyčištění sacího koše palivového čerpadla u TD5.
Někde vzadu v kufru je pod kobercem dekl a potom?

A dále zatuhlá ?páka waste gate ventilu turba u TD5? má někdo přesnější popis jak rozhýbat?

Motor mi jde do cca 2100 otáček normálně a potom jakoby ztratí tah, je to znát na 4 a 5, nedá se rozhýbat na více než cca 120km/h (víc ani jezdit nechci, ale minulé DII TD5 šlo až na 140).

Děkuji moc za rady.
Martin

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 04 črc 2011 07:59
od Land Jirka
čerpadlo musíš odpojit od hadic a vydělat z nádrže (je tam velká matice) a spodek rozebrat Obrázek
Obrázek

ventil turba prubneš tak, že z něj sundáš hadičku a foukneš do ní tlakem 1-1,5 atm, když bude chodit je OK
Jinak se bez demontáže turba čistí blbě- snad jen prostříkat osku klapky nějakým mazivem na vysoké teploty.

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 04 črc 2011 08:17
od MadTom
Jenom doplním - ta díra kudy se dá dostat k čerpadlu je yhruba uprostřed pohladhy kufru. Až budeš vyndávat koberec v kufru, tak je lepší oddělat boční tepacírunk, jinak hrozí roztržení koberce, při jeho vytahování zpod toho tapecírunku.

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 08 srp 2011 21:35
od Tungdild
Prosim Vas jak se ta velky matice da povolit??? nejak jsme nepochopil system... a moje stara rika atse radsi zeptam naz na to pujdu silou :blush

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 08 srp 2011 21:56
od MadTom
Já jsem vzal majel majzlík a kladivo a ťukal jsem postupně dokola na různých místech matky - aby se to nevzpříčílo. No a když to nešlo,tk jsem to začal dělat opačným směrem a potom už se to povolilo skoro samo. :hmm:

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 08 srp 2011 22:06
od DanoDEF
... spravny postup. Doplnim, ze este pred povolovanim matice si to tam poriadne vycisti - vystriekaj aby si si zbytosne nespinil do nadrze.

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 09 srp 2011 09:50
od raven.99
MadTom píše:Já jsem vzal majel majzlík a kladivo a ťukal jsem postupně dokola na různých místech matky - aby se to nevzpříčílo. No a když to nešlo,tk jsem to začal dělat opačným směrem a potom už se to povolilo skoro samo. :hmm:
presne tak som to robil asi pred 2 týždňami...
Horšie to ale bolo potom zložiť do kopy, ta dementna matica mi ani za boha nechcela chytiť závit a cele sa mi to tlačilo von :Ja blb:

Ked sa budeš do toho púšťať, tak s prázdnou nádržou. Prípadne aj ked ti tam niečo padne ľahšie vylovíš :lol:

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 09 srp 2011 10:40
od Tungdild
Diky moc .no ja sem to zkousel taky ale jen rukou a sirokym plochym sroubovakem a otocil to asi jen o par cm tak sem to pak necha radsi :angel jsme mylsle ze se muze jeste neco delat s tima dvouma proti sobe jdoucima pazmechtkama co vykukuji zpod matice..... :D

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 09 srp 2011 10:53
od MadTom
Nasazování matice zpátky je takový trošku opruz. Mě se osvadčilo si na matici označit konec závitu a stejně tak si hi najít na nádrži. Následně čerpadlo zasunout do nádrže a zatlačit až na doraz dolů jednou rukou a druhou natočit matici co to jde, aby se podržela v závitu. Jinak má snahu vyskočit.
Tak jsem to udělal, nastartoval a zjistil, že palivoměr ukazuje blbě, takže znovu ven a prohodit plovák ze starého čerpadla - dráty jsou na konektorech, takže to jde v pohodě. Akorát to byla práce navíc.

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 10 srp 2011 07:05
od Rosi
No, než se do toho půstíš, koukni se na váhu vzduchu a možná si zajeď k někomu na diagnostiku.
Nemusí to být tak jak to popisuješ jenom o čerpadle a west gate...

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 18:22
od patrik
MartinL píše:Ahoj,
nenašel jsem nikde postup na vyčištění sacího koše palivového čerpadla u TD5.
Někde vzadu v kufru je pod kobercem dekl a potom?

A dále zatuhlá ?páka waste gate ventilu turba u TD5? má někdo přesnější popis jak rozhýbat?

Motor mi jde do cca 2100 otáček normálně a potom jakoby ztratí tah, je to znát na 4 a 5, nedá se rozhýbat na více než cca 120km/h (víc ani jezdit nechci, ale minulé DII TD5 šlo až na 140).

Děkuji moc za rady.
Martin
Mam podobny problem len mne to taha do cc2500 otaček . Diagnostika nič neukazala a motor je po mechanickej stranke v poriadku.

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 19:02
od Jenda
...ja s tim vypadkem vykonu ve vyssich otackach mel v haji UCU(r.jednotka). Proste se omezi vykon a pak se znuvu chyti pri nizsich otackach. Na dalnici to treba 110km/h jelo ale dal ani nahodou.
Honza

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 19:26
od MadTom
Patriku, zkusíme druhou řídící jednotku - nejdřív se standardní mapou, pak s lepší standardní mapou a nakonec třeba tuněnou. Mám tady moji původní jednotku (nepřepisovatelnou) i druhou přepisovatelnou. Akorát se do toho musí nakódovat tvoje vstřikovače a spárovat to s autem kvůli imobilizéru. Po nastavení a spárování se dají téměř libovolně prohazovat. A pokud to nepomůže, budeme řešit co je blbě (čidla, mechanika ....?).
Akorát navrhuju počkat, až bude aspoň kolem nuly, mrznout se mi u toho nechce. :mrgreen:
A ještě mě napadá - zkus tam nalejt nějaké čistící aditivum do nafty, třeba to pomůže.

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 19:44
od Miloš II
Problem může být v třícestném vzduchovém ventilu co přepouští stlačenej vduch za turbem na pístek turba ten otevírá přepoštěcí klapku v turbu. Rozhýbat jde externím stlačeným vzduchem připojením přímo na pístek. Už se to tu probíralo několikrát stačí dohledat MIloš II

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 19:58
od patrik
Miloš II píše:Problem může být v třícestném vzduchovém ventilu co přepouští stlačenej vduch za turbem na pístek turba ten otevírá přepoštěcí klapku v turbu. Rozhýbat jde externím stlačeným vzduchem připojením přímo na pístek. Už se to tu probíralo několikrát stačí dohledat MIloš II
Ventyl meneny - žiadna zmena -- ovladanie wastegate nemam zatuhnute . Pri akom tlaku sa začne otvarat wastegate - mam na mysli ak ho pripojim na externy zdroj tlaku s tlakomerom .

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 20:01
od patrik
MadTom píše:Patriku, zkusíme druhou řídící jednotku - nejdřív se standardní mapou, pak s lepší standardní mapou a nakonec třeba tuněnou. Mám tady moji původní jednotku (nepřepisovatelnou) i druhou přepisovatelnou. Akorát se do toho musí nakódovat tvoje vstřikovače a spárovat to s autem kvůli imobilizéru. Po nastavení a spárování se dají téměř libovolně prohazovat. A pokud to nepomůže, budeme řešit co je blbě (čidla, mechanika ....?).
Akorát navrhuju počkat, až bude aspoň kolem nuly, mrznout se mi u toho nechce. :mrgreen:
A ještě mě napadá - zkus tam nalejt nějaké čistící aditivum do nafty, třeba to pomůže.
Toto bude posledna štacia . Zatial sa snažim na niečo prist v ramci mojich schopnosti . Potom sa dohodneme - ked sa otepli . Aditivum lejem pravidelne .

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 20:08
od patrik
Jenda píše:...ja s tim vypadkem vykonu ve vyssich otackach mel v haji UCU(r.jednotka). Proste se omezi vykon a pak se znuvu chyti pri nizsich otackach. Na dalnici to treba 110km/h jelo ale dal ani nahodou.
Honza
No neako takto sa to chova - 110 je max čo z toho dostanem a aj na to si musim počkat :mrgreen:

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 20:22
od Miloš II
Jenda píše:...ja s tim vypadkem vykonu ve vyssich otackach mel v haji UCU(r.jednotka). Proste se omezi vykon a pak se znuvu chyti pri nizsich otackach. Na dalnici to treba 110km/h jelo ale dal ani nahodou.
Honza
ECU tě omezí výkon i při přehřátí motoru i při vysokém tlaku na turbu (nefunguje Wastegate) jinek třeba tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... +za+turbem" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 20:28
od Jenda
Miloš II píše:
Jenda píše:...ja s tim vypadkem vykonu ve vyssich otackach mel v haji UCU(r.jednotka). Proste se omezi vykon a pak se znuvu chyti pri nizsich otackach. Na dalnici to treba 110km/h jelo ale dal ani nahodou.
Honza
ECU tě omezí výkon i při přehřátí motoru i při vysokém tlaku na turbu (nefunguje Wastegate) jinek třeba tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... +za+turbem" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II

Milosi,tohle uz mam za sebou,byla to opavdu ECU. Ta teplota se chova jinak,to znam taky :wink:
Tohle je pravidelna zalezitost,110km/h nebo vytoceni do urcitych otacek a na chvilku to vypne vykon.
Ta jednotka je bohuzel v haji ale doufm ze MadTom na to prijde co sni.
H.

Re: TD5 palivové čerpadlo a waste gate

Napsal: 01 úno 2012 20:30
od Miloš II
Tu máš jednu....http://www.ebay.co.uk/itm/Land-Rover-Di ... 43acf726df" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II