Stránka 1 z 1
Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 23 črc 2011 20:43
od Dočkař
Asi týden zpátky se začalo ozývat podivné klepání, které jsem lokalizoval jakoby z převodovky. Je to možné? Zvuk se zdá jako klepání plechu, nicméně se mění v závislosti na otáčkách, mění se při pobybu páky volby rychlosti a navíc mizí a zase se objevuje zcela náhodně. Převvodovka řadí celkem normálně, občas, ale objevilo se až dnes, cukne při přidání plynu z volnoběžných otáček. Olej jsem měnil včetně filtru nedávno a vzhledem k tomu, co z převodovky vyteklo chci měnit ještě jednou. Nějaký odhad, co by to mohlo být? Dohledal jsem, že celkem častá závada je jakési kurvítko z plechu na měniči... ?
Je vhodná preventivní oprava, nebo by mohla výměna oleje stačit, nebo to nechat umřít a řešit převodovku jako celek. A nebo,.... je možné, že je jádro pudla uplně někde jínde? Díkes

Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 03 srp 2011 20:49
od Dočkař
Takže aktualizace. Vyměnnil olej v převodovce, většina negativních projevů zmizela, ale objevil se znatelně nový. Při řazení mimo město pohoda, lehonce proklouzne trojka před přeřazením na čtyřku. To je projev, který mě zásadně zatim neznepokojuje. Ale. Při pomalé jízdě při podřazování za 3 na 2 se ozve klepnutí z převodovky, s narústající teplotou, odvozuji od délky jízdy se neznatelné klepnutí mění až v tupé rány až lehké škubnutí auta. Když se podřazení na 2 jeví jako děsivý, začne se něco podobného objevovat i na 2ce, tedy ze 2 na 1. Nicméně, když auto zpomaluje do kopce, nestane se vůbec nic, auto hladce zastaví. Nějaký tip? Může to souviset s teplotou, je možné, že se převodovka přehřívá, tedy blbě chladí? Jinak to podivné chrastění se ozývá stále a mění se intenzita při řazení ovladačem R -N -D
Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 03 srp 2011 22:20
od Acon
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=14540" onclick="window.open(this.href);return false; vitaj v klube. Ušetrím Ti čas. Nenájdeš lepšie ani lacnejšie riešenie ako poslať to do Ascroftu.
Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 04 srp 2011 10:22
od Dočkař
Tak to považuju za krajní řešení. Neboť vzhledem k tomu, za kolik sem auto koupil, je schůdnější dotáhnout jiný, z tohodle případně opravit a zbytek rozprodat na díly

Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 06 srp 2011 20:24
od Kokesek

u automatu je nekolik potizi, jestli je vysoustanej rozvadec tedy ventilovy blok pak bude mit prevodovka problem v urcitych rezimech zachovat plynulost razeni bude tzv. kopat, nevyrazovat vcas. pokud bude klouzat jsou ojete lamely nebo netesne gumky pistku spojky. jestli bude klouzat porad tak to je jasne ale to neni problem skrine.
Pri vymene oleje ktery je postupem casu znehodnoce se meni jeho vlastnosti, i skrin s tim pocita a degraduje kvalitu razeni. Prodluzuje casovy interval el. selenoidu na rozvadeci. U vetsiny prevodovek je potreba provest bud RESET pri vymene oleje, nebo ADAPTACI. To znamena vyrobcem udany rezim jizdy, kdy prevodovka resp.jednotka sleduje jak se prevodovka chova a snazi se z ulozenych hodnot vybrat pokud mozno ty nejoptimalnejsi variace. tedy kvalitu razeni, zamykani,vyrazovani. Ve vetsine pripadu pomuze vymana oleje, adaptace. pokud prevodovka vydavala velmi prapodivne zvuky a nechtela zaradit vubec pak neni nac cekat. Mechanicka oprava nutna u 4HP22 velmi casto blbnou volnobezky. Je lepsi dat prevodovku tam kde jsou schopni otestovat rozvadec. a udelaji hned repas menice.
jo merit hladinu za tepla a nastartovany motor, a je jedno zda tam je merka nebo sroub.
Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 08 srp 2011 12:09
od Dočkař
V podstatě jsem pro tuto chvíli došel k podobnému závěru. V pátek jsme dělali diagnostiku, ukazovalo to nějakou chybu v napájení ventilového bloku. Měnič zatím nevylučuju. Teď sám pro sebe řeším, zda zkusmo vyměnit ventilový blouk, coč bych měl zvládnout sám, nebo to rovnou někomu nasypat, aby to tu udělal včetně měniče. V oleji je metalíza bez šponek. Když už jsme u toho. Nemáš tam ventilový blok a případně co za něj. Díky.
Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 09 srp 2011 07:27
od Kokesek
Na vyzkouseni tady nejaky mit budu, ale je lepsi ho rozdelat a podivat se na otery popripade zmerit mikrometrem soupatka atd, selenoidy zkousim primo ze je uvarim v atf a hybu s nema pres PWM generator. nejlepsi test!
Musi se zkouset poradne zahrate cca 90-100 stupnu. Ale jestli tam mas metalitu tak to vidim na volnobezku nebo neco pridrene. z ventiloveho bloku nebude metaliza.
Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 09 srp 2011 13:44
od Dočkař

tos mě tedy nepotěšil. Teoreticky sem zauvažoval, že bych ti blok poslal na vyzkoušení, ale skříň k tobě posílat nebudu, seš krapet z ruky.

nevim, kua, kudy do toho. Asi to tu odvezu celý sakumprdum k frajerovi co dělá automaty, ať to zkusí otestovat

Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 09 srp 2011 15:31
od Acon
Dočkař píše:... V oleji je metalíza bez šponek. ...
olej si len vypustil, alebo si dal dole vaňu? Špony sa zachytávajú na mahnete, čo je na dne vane. Pri vypúšťaní ide len "metalíza"
Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 09 srp 2011 16:05
od Dočkař
Samozřejmě, vana dole, nový filtr

Domluvil jsem s místním převodovkářem kontrolu ventilového bloku a výměnu solenoidů, což jde udělat bez demontáže převodovky. A pak se ukáže

Re: Změna - řazení P 38 automat
Napsal: 11 srp 2011 12:22
od Dočkař
Tak voe, změna. Dneska začala řadit jak fík, ani neťukne. Tak to mi z toho zase poser
