Stránka 1 z 4

Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 08:06
od Shollochov
Ahoj, přemýšlím nad pořízením jedničky a rád bych se napřed zeptal, jak je to s případným sháněním náhradních dílů, jako jsou například přední blatníky (nejsou třena stejné s dvojkou?). Taky bych se rád zeptal, jestli se dá rovnat rám. Vypadá to, že auto je poměrně neuměle opravené po ráně na předek. A jak je to s díly celkově?

Díky moc za odpověď možná budoucímu začátečníkovi...

Shollochov

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 08:48
od Martin T
Blatníky shodné nejsou, jakož ostatně i nic jiného, možná s vyjímkou pár drobností, jako jsou třeba kontrolky na palubku. Nové blatníky vyrábí Keith Wadswoth, ostatní díly dodává Dunsfold Land rovers nebo John Craddock. Seznam všech dodavatelů je na http://www.lrsoc.com" onclick="window.open(this.href);return false;. Obecně je dostupnost dílů o dost horší než na S2.

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 09:40
od Shollochov
Díky. A zeptám se ještě takto. Vzhledem k tomu, že jsem naprosto neschopný v komunikaci se zahraničím, existuje v ČR někdo, u koho si to objednám a on to zajistí???

A do jaké míry se dá opravit případně nabouraný rám?

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 10:03
od Martin T
Dělá to Kryten, Land Jirka a Eliott. Ze Zlína to máš nejblíž k Land Jirkovi. Rám opravit nejspíš jde, záleží na tom jak vypadá. Kdyby byl totálně zničený, tak se dá koupit nový reprodukční. A přestaň přemýšlet a jdi do toho, jednička je poslední opravdový LR :)

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 10:10
od Shollochov
No tak já se na něho zajedu ještě jednou podívat :D

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 10:31
od Rover
Jinak co se týče cen dílů jsou výrazně dražší než na SIII a SII, pokud má být jednička v opravdu slušném a původním stavu, tak je finanční náročnost poměrně vysoká.

Jeden příklad - drtivá většina SI má zničený bakelitový střed volantu (ty které ho mají mít) s přepínačem dálkových světel, zkuste ho sehnat a pokud ano bude to poměrně drsné cenové překvapení...

SI ale je samozřejmě nádhera a krok správným směrem...

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 11:42
od Shollochov
Udělat z něj kousek do muzea není v mých silách hlavně finančně. Chtěl bych auto, které bude bezvadné po technické stránce a pěkné na první pohled. Takže drobné ústupky proti origoš stavu klidně přehlídnu a radši budu mít nedokonalou jedničku než vymazlenou trojku. Ale to předbíhám, ještě ho nemám :D

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 15:53
od eliott
Je třeba pečlivě vybírat při koupi, aby nebyl člověk nemile překvapený, že je to nějaký bastl...

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 16:17
od Rover
eliott píše:Je třeba pečlivě vybírat při koupi, aby nebyl člověk nemile překvapený, že je to nějaký bastl...
Přesně!

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 20:47
od Shollochov
No, on to trochu bastl je. Má to motor a nápravy prý z dvojky. To si říkám, že by mohlo být tím posledním, co bych řešil. Napřed rozhýbat, nějakou dobu pojezdit, zjistit co jak funguje. V zimě to pak rozebrat a začít řešit ťuklý rám a tu kosmetiku nahoře.

Ale jinak se mi zdá až na nějaké drobnosti poměrně původní...

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 21:35
od Rover
no nevim teda... mas fotku?

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 08 srp 2011 22:11
od eliott
Shollochov píše:No, on to trochu bastl je. Má to motor a nápravy prý z dvojky. To si říkám, že by mohlo být tím posledním, co bych řešil. Napřed rozhýbat, nějakou dobu pojezdit, zjistit co jak funguje. V zimě to pak rozebrat a začít řešit ťuklý rám a tu kosmetiku nahoře.

Ale jinak se mi zdá až na nějaké drobnosti poměrně původní...
Podle toho popisu se mi ježí chlupy, to by to muselo být za půl darma, ale pamatuj, špatná věc je zadarmo drahá.

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 09 srp 2011 08:13
od 1960SeriesII
Podle toho popisu jasně poznávám pekelníka, ten ale není na prodej :lol:

Vřele doporučuju koupit si auto, které je kutilem co nejméně zasažené a má nějaké známky údržby. Ještě jsem se zcela neprobral ze šoku po dovozu peklostroje Jekylla a jeho koroze, ze které místy vykukoval povrchový rám :evil: Přeháním, ale po této poslední koupi bych si už podruhé nekoupil auto, které je naoko levné.

Pro představu, Bernie stál cca čtvrt milionu, ale od té doby se na něm dělala (byť také drahá) jen údržba a výměna spíš spotřebních věcí - nikdy nás nikde nenechal.

Jekyll stál o stopadesát méně a ty samé peníze bude stát ho přivést do stavu, kdy nám bude sloužit stejně dobře jako Bernie.

Teta Kateřina by řekla prašť jako uhoď, ale ta první varianta je mnohem víc uspokojující.

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 09 srp 2011 14:22
od Allik
tak tak. LW me vysel tak nejak obdobne jako bernie a resim tam jen prkotiny jako prusek oleje nebo spatne kostry apod., spotrebni veci, ale jinak sem s nim navrcel pres 10000 a taky v pohode, pak sem si koupil v mladicke nerozvaznosti kratkou trojku za 55 a dalsich 120 + prace sem do ni investoval a stalo me to 2 roky nervu...

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 09 srp 2011 14:27
od Zanzibar
Allik píše:tak tak. LW me vysel tak nejak obdobne jako bernie a resim tam jen prkotiny jako prusek oleje nebo spatne kostry apod., spotrebni veci, ale jinak sem s nim navrcel pres 10000 a taky v pohode, pak sem si koupil v mladicke nerozvaznosti kratkou trojku za 55 a dalsich 120 + prace sem do ni investoval a stalo me to 2 roky nervu...
Takže potřebuješ ještě nějakou SI nebo SII, viď ? :mrgreen:

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 09 srp 2011 15:00
od Allik
presne tak, zacinam si pripadat menecene, ze mam "jen" ctyri S3 za necely mic :rofl a nejdu vam dobrym prikladem

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 09 srp 2011 16:21
od Zanzibar
Allik píše:presne tak, zacinam si pripadat menecene, ze mam "jen" ctyri S3 za necely mic :rofl a nejdu vam dobrym prikladem
A o tom to ale vůbec není, jdeš správným příkladem předsedy klubu. Vivat !

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 09 srp 2011 16:21
od Allik
neutesuj me, stejne bych ji chtel :)

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 09 srp 2011 16:48
od Shollochov
Fotku bohužel nemám. Je to 86". Po podrobnějším ohledání jsem zjistil, že auto bylo bourané na levý předek a hrubým poměřením mi vyšlo, že ohnutý je levý podélník zhruba tak od půlky délky motoru. Je tam vidět v rámu ďolík. Jinak se ale rám tváří extréně zdravě. Je měněný levý blatník (je o kus delší než pravý, je to možné?) a na té samé straně neuměle opravená ta ocelová stěna mezi motorem a řidičem. Jinak je to poměrně pěkné auto, nijak zvlášť omlácené, krásná (řekl bych úplně nová) plátěná střecha. Motor vrčí, auto se hýbe... Kamarád, který se s mi s tím bude "trápit", se docela těší. A já taky, koncem týdne si pro něj jedu. Tak to pak vyfotím a můžete na mě začít sypat, jak je to tady strašně známé auto, které nikdo nechtěl :D

Re: Jak je to s díly na SI?

Napsal: 09 srp 2011 18:14
od Martin T
Je to možné, je to zřejmě blatník z 88" ten je o palec delší.