Stránka 1 z 1
velikost disko II
Napsal: 01 lis 2011 17:15
od červ
Konečně mě jeden ochotný nadšenec ukázal tohle autíčko a nechal mě svézt DII TD5,2004r.v.Byl jsem překvapenej,jak je auto z venku obrovský,ale uvnitř mě připadalo na mě trošku malé,a když jsem si sedl do druhé řady sedadel,tak při mých 190cm jsem byl docela překvapenej,jak je tam málo místa na nohy a v urovni očí jsem měl střechu.Ani nevím ,kolik litru má kufr.Ze zadních dveří se mi docela blbě vystupovalo,málo místa.Auto jsem si chtěl koupit,jako druhé větší do rodiny,ale připadá mi že octavia,kterou ted mám ,tak je uvnitř větší.Berte to prosím z nadhledem ,je to muj názor.Auto jsem hrozně chtěl,protože se mi líbí,ale ted jsem trochu na vážkách
Re: velikost disko II
Napsal: 01 lis 2011 17:29
od disco70
LR Disco II mam uz druhe, co sa tyka miesta, som dost velke hovadko a nikdy by som mojho krasavca nemenil. LandRover je diagnoza "ak ho milujes nieje co riesit", no uplne objektivne musim uznat, tak ako v Defikovi, tak aj v Discoteke je volant silne pritlaceny do lavej strany ku dveram, a je tam zjavne menej miesta, najme pre nas velkych chlapov, zadne dvere su vykrojene kvoli zadnemu kolesu a preto je nastupovanie zuzene no ak vlezes sedis uz pohodlne a mas aj nad hlavou dost miesta, kufor u Disco II je asi medzi obdobnymi terenakmi jeden z najobjemnejsich. Netreba zabudnut, ze Disco a Defik su OFFROADY a nie limuziny. Fanusik terenakov musi nieco z pohodlia obetovat, no to auto mu to vrati v inych situaciach a o tom to je. Mam stvorclennu rodinu a chalupu na horach nalozime sa a ideme ci je blato, sneh a mieta mame az az. Prajem ti aby si si dobre vybral a najlepsia volba ja aj tak
LR 
Re: velikost disko II
Napsal: 01 lis 2011 18:35
od červ
Kufr dost využívám a také zahrádku,ale tady budu potřebovat štafle,abych dal něco na střechu.Svezl jsem se v manualu,ale klidně bych preferoval automat.Také třeba oproti XC90 má disco o 20cm menší rozvor náprav,což asi má za následek méně místa,nadruhou stranu je ten menší rozvor,asi v terenu lepší
Re: velikost disko II
Napsal: 01 lis 2011 18:56
od visby
musis porovnavat podobne auta;-)
disco2 je relativne kratke auto, avsak to co nezvladne sirka a dlzka nahradi famozna vyska v kufri. vyska zahradky je dana konstrukciou, auto s pevnymi napravami o moc nizsie nebude. pre vodica je tam miesta habadej, len prvy pocit je zly kedze je clovek nalepeny na dverach a v strede je relativne velky tunel. na druhu stranu sa mozes lahko vyklonit z okna a na panel ulozis tolko veci, co sa bezne do kastliku nezmesti.
ak chces naozaj velke auto, pozeraj po patroloch alebo velkych toyotach.
na druhu stranu treba si zvazit co potrebujes a nenechat sa ovplyvnit prvym dojmom. jazdit s vysokym sirokym a dlhym autom niekde v meste je peklo, rovnako ako stiesnene cesticky niekde v horach.
Re: velikost disko II
Napsal: 01 lis 2011 19:02
od MadTom
Jenom doplním - svez se Defenderem a zjistíš, že v Discu je hooodně místa.

A teď technicky - vysoká střecha je daná výškou auta, já taky kola nedávám na střechu, ale věším na rezervu. Kufr je širokej a vysokej, místa na sezení moc není, ale dá se to. Středovej tunej je tam kvůli umístění motoru a převodovky. Rozvor je dobrej kompromis.
A pokud porovnávat, tak s autama stejné generace - ony potvory posledních 10 let rostou to tak že velmi.
Na druhou stranu, dva dospělí, dvě děti v sedačkách, kočárek a další příslušenství k dětem je ještě furt v pohodě, i když je plnej kufr. Když jsme neměli kočárek, tak v kufru na sedačkách seděli další dva dospělí, sice se moc netvářili, ale drhá možnost byla jít pěšky.

Takže to taky jde, ale sedět tam celej den není asi úplně ono.
Re: velikost disko II
Napsal: 01 lis 2011 19:28
od Acon
z dlhodobého hladiska ako užívateľ DII a OktávkyII musím dodať nasledovné. Manželka má 180cm, sedáva vzadu kvôli krpcovi v detskej sdačke. Vždy keď niekam ideme, presviedča ma aby sme išli DII lebo v Oktávke sa jej sedí zle. Tento rok sme boli v Chorvátsku a povedala, že posledný raz cestovala tak ďaleko na Oktávke. Oktávka je vo svojej triede naozaj veľkorysé auto priestorom no ak chcem ulaviť mojim problémovým krížom, idem DIIkou. Cestovanie po Vašej D1 je na Oktávke katastrofa, na DII v pohode. V Disco vodič sedí trochu stranou, ako Visby spomínal, má široký tunel no nemám pocit, že by som nesedel "na mieste". Podobne sa cítim v Alfe alebo BMW. Priestor pre vodiča trochu úzky, ale v skutočnosti akurát.
Re: velikost disko II
Napsal: 02 lis 2011 18:29
od červ
To je pravda,měl jsem pocit z řízení,jako bych sedel v bmv.Má discoII nějaké uložné prostory,např. v kufru?Co je na těch stranách v kufru,když není 7místné?
Re: velikost disko II
Napsal: 02 lis 2011 18:32
od MadTom
Ad pocit z řízení - to je nejspíž způsobeno aktivním podvozkem - systém ACE kroutí stabilizátory tak, aby se auto v zatáčkách nenaklánělo. A na to, jak vysoká je to krabice, to funguje velmi dobře.
V 5ti místné verze jsou v kufru místo sedadel plastové boxy se zavíracími víky - na odkládání všeho možného. A potom už jenom pod sedadly řidiče a spolujezdce - pokud tam teda nejsou řídící jednotky nebo CD měnič.
Re: velikost disko II
Napsal: 02 lis 2011 19:48
od Acon
pokial ide o odkladacie priestory, tak autá z 80-90"r vo všeobecnosti nimi extra neoplývali. No Disco má celkom rozmerný box medzi sedačkami, tam sa toho zmestí ozaj dosť. Tunel okolo rýchlostnej páky je rozmerný a zmestí sa tam veľa vecí, ktoré si vodič len tak odloží počas jazdy (mobil, peňaženku, klúče od bytu...) Ploché predmety ako sú mapy, cestovné doklady a pod majú miesto nad čelným sklom. Pred vodičom aj spolujazdcom sú nad slnečnými clonami štrbiny na odkladanie. Dokonca tu niekto svojho času prezentoval ako sa mu tam zmestila plochšia CB. Pasažiery na zadných sedačkách majú pred sebou sieťky na strope kde si tak isto môžu odložiť okuliare, doklady, hyg. vreckovky... moja manželka tam máva 0.5l minerálky. V kufri sú už boli spomínané rozmerné bočné kapsy. Ja tam mám kufrík s náradím, deku,hasičák, brašňu s gurtňami a kladkou, starú vetrovku + hafo vecí, ktoré chcem mať v aute po ruke. Na zadných dverách je buď po celej šírke, alebo na polovici odkladacia kapsa podobného objemu ako na predných dverách.
Osobne si myslím, že práve Disco je v tomto celkom praktické auto. Cestovanie ním je zážitok a radosť.
Re: velikost disko II
Napsal: 03 lis 2011 19:44
od Land Lover
taky mam disco II,
"vse" tam ma svuj ucel proc to tak je.
kratší rozvor - lepší manévrovatelnost, nebo pokud je připojen přívěs, tak pěkně opisuje dráhu a nemusí se do zatáček tolik nadjížděť.
pokud má auto měchy, tak je jízda velmi pohodlná. ACE, a další vychytávky.... auto dobře drží jede řídí i při vyšších rychlostech ... už jsem jel s td5 cca 180km/h, nevim jak je to možný když má max 159 km/h ... samozřejmě jsem to jenom zkoušel.. nehodlám si to zkur.it.,
mám taky 190cm a vzadu je to v pohodě - 1. sedim rovně, 2. nedřu hlavou o strop, 3. měchy jsou opravdu pohodlné,....
úložný prostor je "nekonečně" velký - pokud snad nechcete vzadu vozit krávu nebo žirafu, tak by se tam mělo všechno vejít, výhodou jsou zde opět měchy... a dobře se to nakládá, se svojí výškou mohu stát (samozřejmě přikrčený) vzadu v autě a tahat dovnitř různé věci... vzadu vozim lopatku, 4 celty, 2 deky, flašku vody, kladivo, nářadí, kompresor, lano, tažné lano, 4 kurty, hasičák, 2 lékárničky a takový ty běžný věci a vůbec to neni nějak znát, kdybych to naložil do auta jako třeba fabia, nebo možná i octavka tam to zabere pul kufru.
kdyžtak mě někdo doplňte..
kdybych si měl vybrat jiný podobný auto co neni land rover, tak bych bral nějakou velkou toyotu (Land cruiser, tundra,......) ale musela by bejt pěkná

Re: velikost disko II
Napsal: 03 lis 2011 22:28
od Acon
Land Lover píše: ... už jsem jel s td5 cca 180km/h, nevim jak je to možný když má max 159 km/h ...
Tak z nejakého dlhého klesania, ale po rovine... Na sériových pneu som tých GPSkových 160 horko ťažko dosiahol, no viac to jednoducho nejde. Z mierneho klesania by to ešte šlo, ale zasa načo. GPSkových 130 to chodí aj na32" MT a to úplne stačí.
Re: velikost disko II
Napsal: 04 lis 2011 07:17
od MadTom
Po načipování motoru jsem to na rovině zkusil a u 160km/h podle GPS jsm musel rychle sundat nohu z plynu, protože gumy co mám na autě na to doopravdy nejsou to správné. Ale jinak by to jelo i víc, možná na silničních gumách. Druhá věc je vír v nádrži.
