Stránka 1 z 2

Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 19 lis 2011 12:40
od szeky
zdravim vas vie mi tu niekta poradid ci mozem na Range Rover P38 odpojit predny diferencial a uplne ho vykuchat aby nebol vobec funkcny a ci bez neho auto bude normalne jezdit?Da mi tu niekto radu ako sa to ma spravit?Dakujem

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 19 lis 2011 20:03
od alap
Přední je přes viskospojku, takže když sundáš kardan bude z toho zadokolka a dle mého názoru by to mělo normálně fungovat a jezdit jen ze zadkem. Akorát v zimě od toho nic nečekej.

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 20 lis 2011 10:00
od szeky
ja to musim kompletne odpojit ja mam seknutu hrusku.Nemas stim nahodou skusenost ked viberiem prec hrusku a odpojim kardan nic sa stim nemoze stat?

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 20 lis 2011 10:37
od spata
Zdravím,bez přední kardanky jsem jel 800km z Německa,když se´mi roztrhl kříž,tak jsem jí vymontoval a normálně to jede pouze na zadní náhon.Ale ukrutně to auto bez předku plave po silnici.Ciao Spata

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 20 lis 2011 17:06
od alap
Já teda teď taky jezdím pouze na zadní náhon, urvaný kloub v předním kole, a teda žádný rozdíl v jízdě nepojiťuju. A už jsem s tím najel určitě 500km od té doby co jsem to zjistil. Hrabal jen zadek, takže to klidně mohlo být už mnohem dýl. A teda jezdím stále, takže bych se vůbec nebál toho, že by to nějak vadilo.

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 20 lis 2011 18:04
od Sláma Karel
No já nevím jestli to ta viskoza vydrží dlouho. Co jsem teď rozebíral poslední P38, tak se jí bez předního kardanu moc jezdit nechtělo. Sice jela ale dost to klouzalo.

Jinak by jsi musel vyndat ještě poloosy, ale klouby by jsi tam musel nechat drží ložisko v kole. Takže mi to přijde zbytečný to takhle řešit.
Lepší by asi bylo koupit jiný a neřešit to. Ať je to tak jak to má být.

K :dance

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 20 lis 2011 18:25
od Kokesek
Karle nechapu co klouzalo na zadnim nahonu kdyz nebyl predni kardan? Visco je pouze na predni nahon, tusim s prokluzem 6kilo na kolo. Jezdim tak cely rok, mensi spotreba, lepsi zatacivost.

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 20 lis 2011 19:03
od Dočkař
JJ. Teoreticky by se nemělo stát vůbec nic. U VW se standartně k visco spojce dodává, ve smyslu přidává, koncernový odpojovač náhonu. Na férovku to rozpojí kardan, nic víc. Jak píše Kokešek. Auto jede lehčeji, úspora paliva. Ale ztrácí to kouzlo "stálý čtyřkolky" Nějaké plavání, bo něco podobného by se objevit nemělo. Spíš bych to v případě Špáci připisoval zhoršené trakci při tažení vozejku.

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 20 lis 2011 23:18
od Sláma Karel
No já nevím, nejsem si jistý jestli u P38 to není trochu jinak než u posraného Das Auta nebo Freelandera.
Možná se už blbě pamatuju když jsem to měl kdysi dávno rozebrané, ale já si myslím, že v přídavce u P38 je nejdřív mezinápravový diff a pak to jde ještě přes visco.
Ale je možný, že už si to blbě pamatuju. Bylo by to i nelogické, ani nevím, jak by to fungovalo, ale trochu to ve mě stále hlodá a ještě to ve mě podporuje i Microcat. Že to nazývají differenciál.

Měl jste to už nekdo rozebrané?

Protože si pamatuju, že i jednomu známému když praskla poloosa, tak to nedojelo. Tak kde byla chyba? Mě teď to auto taky popojíždělo a jakoby to klouzalo. Kdyby to nebyl automat, tak bych to přirovnal ke spálené spojce.

Nemáte jenom zapečené ti viscospojky?

U posraného Das Auto a u Free je to jasné. Tam je jedna náprava natvrdo a pak je výstup na kardan a na něm je pak visco kvůli prokluzu. Ale u P38 je to součástí rozvodovky.

No já to snad zkusím zítra rozebrat jak jsem zvědavej.

K :dance

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 21 lis 2011 00:22
od spata
TO:DOČKAŘ,ano také jsem si myslel,že to je plavání vuči přívěsu,ale to auto bez předního kardanu nešlo ukočírovat ani solo,jede to,ale opravdu plave.A ještě jedna zkušenost,při rozjezdu se to bez kardanu jakoby staví na zadní,předek auta jde vzhuru.Ciao Spata

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 21 lis 2011 07:43
od Kokesek
:arrow: vzdycky jak menim vytahany retez tak to rozpulim. Nic v te spajzce neni par lozisek retez, visco a planetove soukoli redukce. Nejhorsi je pro ozubeni visco spojky hrabani a trakce na polokluzkem podkladu. Vymackaji se dokonale zuby na visce. a pak se dost umi protahnout rezez. tedy pokud to nekomu preskakuje vetsinou je to visco a rezet. Visco vymenis na aute to neni problem. Na retez musi spajzka dolu.
13042011055.jpg
13042011055.jpg (136.27 KiB) Zobrazeno 6738 x
a vetsinou se to kazi kdyz jezdime pres velke bavorske kopce...

18092010095.jpg
18092010095.jpg (72.2 KiB) Zobrazeno 6738 x

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 22 lis 2011 23:24
od Sláma Karel
Tak Kokesku, nedalo mi to a dneska jsem to rozebral. Nevím kdy jsi to dělal naposledy, ale každopádně je tam mezinápravový differenciál jako vyšitý. Byli u toho i Kanec a Ondra44 tady z fora a viděli to na vlastní oči. :shock:

Moc se mi nechce věřit, že pokud to rozebíráš a opravuješ, tak jsi si toho nevšiml. Asi jsi neměl důvod se tou věcí, co je na obrázku ode mě, nějak zabývat. Prostě jsi dal nový řetěz a zase si to zavřel a pak řešil visco.

I na tvé fotce je vidět vstup pro dvě hřídele jakoby od toho řetězu. Jedno (ta vnitřní) je na tu hřídel která vede až na zadní kardan skrz jedno planetové kolečko a ta vnější (u tebe na fotce oholená) je z toho druhého planetového kolečka. No a mezi těmi planetovými kolečky jsou satelity. Takže je to normálně diff.

100% není ten převod na zadní nápravu natvrdo od řetězu. Když vyndáš visco, tak můžeš nahoře vstupem točit jak chceš a výstup na zadní kardan se ani nehne. Zato se točí jedna s těch dvou hřídelí co vedou do visco. A pokud točíš zadním vstupem od kardanu, tak se ti ta druhá hřídel točí do protisměru. Takže diff.

Takže jsem si jistý, že je tam mezinápravový diff a ta visco v tohmhle systému asi supluje samosvor toho mezinápravového difu.

Takže to že Vám to jede jenom na zadek bez předního kardanu znamená, že buďto máte tu visco zapečenou úplně na tvrdo (jako se stává free) A následkem toho se stává to co máš na fotce, že se očeše ten vstup do visco.
Nebo ji máte v tak skvělé kondici, že to zatím jenom necítíte.

Ale mezinápravový differenciál v P38 je a ta viscoza asi akorát funguje jako samosvor mezinápravového diffu a ne jako povolovač pro přední kardan.

Takže já bych bez předního kardanu rozhodně nejezdil dlouhodobě.

K :dance

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 22 lis 2011 23:47
od MadTom
Jsem si otevřel schválně RAVE a je to tam popsané - viskózní spojka začne zabírat ve chvíli, kdy se točí jinou rychlostí přední a zadní kardam a začne je navzájem brzdit - tj. začne fungovat jako omezovač rozdílu otáček a tím i omezovač funkce mezinápravového diferenciálu.

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 23 lis 2011 00:11
od Sláma Karel
No takže jsem to odhadl dobře. Má to prostě mezinápravový diff se samosvorem. :wink:

K :dance

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 23 lis 2011 09:37
od spata
Tak proto to auto tak plavalo,když měla visko toliko práce.A ještě jsem si vzpomněl,že bez kardanu se při rozjezdu/i solo/ zvedal docela hodně celý předek.Ciao Spata

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 23 lis 2011 13:44
od Kokesek
Karle ty mas PRAVDU! To nechapu co te moji spajze teda je.


Auto me neplave, visko je ok a protaci se normalne, jak hodim predni kardan tak se auto v rejdu nestriha. Spajzka nehreje a nehuci. Sem z toho jelen jalovy... Bez predku jedu jako by se nechumelilo. Taham dost voziky...

Ale mezi DIFF tam fakt je!
Omlouvam se Karlovi za mystifikaci.

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 23 lis 2011 21:39
od alap
Tak to mám taky problém. Ale já jsem dělal loni test protočení jednoho předního kola ve vzduchu, když ostatní byli na zemi a po zatlačení jsem jím normálně otočil, ale cítil jsem odpor. Takže mi visco funguje. Přesto přiznávám, že jsem nyní když jezdím jen na zadek, že jsem nepocítil, že by to mělo nějaký prokluz.
Tímto ti Karle děkuji, že jsi tak zvídavý. Aspoň máme zase jednu otázku zodpovězenou a bude dobré, když už jediná cesta s RRC bude do servisu na opravu kloubu, abych visco moc neohobloval a pak neměnil ještě jí.

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 23 lis 2011 23:28
od Dočkař
Nechci se hádat, bo sem tohle rozebraný neviděl. Nicméně bych se přikláněl k tomu, že pokud pojede bez kardanu, bude to to samé jako prokluz a tudíž se visko zatáhne. Pokud ti to Karle zabíralo částečně, viděl bych to jako vadnou visco, která prostě prokluzovala. Obě dvě varianty jsou samozřejmě závada. Jak zatuhlé lamely, tak prokluzující lamely. Pokud je visco spojka v pořádku, nemůže se ohoblovat. Vzhledem k principu, kdy povrchové tření lamel zajišťuje proměnná viscozita :chuckle olejové náplně spojky. Používání a hrabání a podobné kousky by vadit neměly. Nicméně, pokud je zatuhlá, logicky to někde musí zejména při rejdování na pevném povrchu povolit a nejslabší místo je to osazení kardanu. Proto očesaný zuby. A posranym Das auto mě neštvi :ty jeden...:

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 23 lis 2011 23:56
od spata
Tak já už nevím,co se týká pohonu a převodu našich aut jsem prostudoval,asi bych tomu měl rozumět,jako kdysi vyučený automechanik u ČSAD,ale proč safra ty auta jsou stejná a mě bez předního kardanu to sice jelo,ale plavalo,zvedalo se,prostě s tím nešlo jet,a třeba Kokešek,s tím jezdí pořád?A to píši jen ze zkušenosti,jak jsem s tím jel.Tak jak to vlastně funguje?Jestli je tam diff,tak to prostě zavře,a jede na zadek,ale proč jedno auto je pojízdné a moje nikoliv/teda dojel jsem,ale i se bál/?Ciao Spata

Re: Range Rover P38 odpojenie predneho diferencialu

Napsal: 04 pro 2011 10:53
od Kokesek
Tak sem si nasadil predni kardan... :D , poznatek pred montazi-vyrazena rychlost zabrzdena rucni brzda. zajimalo me zda mam teda visco uplne tuhou nebo tak dobrou. Metrova tycka nasazena na vystup predniho kardanu a pomalym tahem jde visco otocit. tak sem usoudil ze je asi "tak dobra". Kdyz delam pomale kolecka na asfaltu tak auto neposkakuje, jak zvysuju rychlost tak citim malinke vibrace, ale to nutne nemusi byt visco...

to SPATA: Myslim ze auto je o neco stabilnejsi, a navic co je zajimave tak me zmizela vibrace ze zadu kolem cca 110-120km/h(s kolama jsem nic nedelal) Pri prudke akceleraci hlavne na trojku zustava vibrace ze zadu, jako by diff nebo naprava nemohla unest kroutak na cestu.