Stránka 1 z 8

DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 19:34
od Benjamin
Chystám se poprat s korozí spodku na DII. Jelikož jsem punťa a nerad dělám věci napůl, hodlám sejmout kastli DII z rámu.
Co se dá, pokouším se vyčíst z Rave. Přesto budu rád za každou praktickou zkušenost, o kterou jste ochotní se podělit.

_____Počítám s tím, že se budou muset sundat či rozpojit:

- šrouby co drží karoserii
- středový tunel s řadičkami
- brzdové trubičky
- kloub řízení
- elektrický svazek
- chladič
- ???

_____Na spodku plánuji:

- odrbání a nástřik rámu (Würth??)
- natření náprav a ostatních komponentů podvozku
- nové polybushe
- nástřik spodku karoserie
- montáž najezďáku, krytů difů a krytu nádrže
- zkrácení výfuku o poslední tlumič, vyvedení do boku

_____Nejcennější informace pro mne jsou:

1) :?: co vše je třeba pro sejmutí kastle, co jsem ještě vynechal? Hlavně jak je to s elektrikou - jde rozpojit celý svazek nějak?
2) :?: jak nejlépe ošetřit rám a ostatní části podvozku, resp. čím?
3) :?: co ještě preventivně udělat když už bude kastle dole?

Budu vám všem velmi vděčný za každou konstruktivní radu :yes

Vše se má odehrát cca za dva týdny. K dispozici bude dostatečně velká (na to, aby se dala dát kastle na stranu) vytápěná dílna. Bohužel bez zvedáku. Nouzový plán je kastli pouze nadzvednout na rámu o pár cm tak, aby se dala ošetřit horní strana rámu. Nerad bych ale dělal kompromis, pokud to nebude nezbytně nutné. Po složení auta do kupy je v plánu servis motoru a případné doladění zbytku věcí v profi servise.

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 19:36
od Miky_CZ
drzaky bezpecnostnich pasu :wink:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 19:39
od patrik
Mam pocit že toto na D2 riešit netreba . Ked som robil bodylift tak som na nič take nanarazil.

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 20:43
od MOPADŽI
No, kdyz uz se ti do toho chce :wasntme je to nejlepsi cesta, jak auto dokonale poznat.
Kde to budes delat ?

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 20:48
od Benjamin
MOPADŽI píše:No, kdyz uz se ti do toho chce :wasntme je to nejlepsi cesta, jak auto dokonale poznat.
Kde to budes delat ?
No né že bych se do toho úplně hrnul, ale když bych to jenom něčím naflákal dole, tak bych nebyl spokojený a stejně bych to dřív nebo později asi udělal. Uvidíme jak to dopadne až se do toho pustíme, nakolik si na to troufnem. Třeba to bude nad naše síly :think Přesto chci přes tuto zimu auto doladit, pak už nebude na takové věci čas. Krom toho jak říkáš, aspoň budu vědět s čím jezdím a zase do toho lépe uvidím...

Budem to dělat na dílně u kamaráda v Českých Libchavách...

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 21:15
od SJ410
Ty, myslim že bez dvousloupáku tu kasli nesundáš. U samureje sme jí sundali v 6 lidech, ale ta je lehounká.
U LC95 sem jí za práhy přizvednul od rámu, potom sem prostrčil napříč dva trámky a celý to zvednul a odjel
pryč s rámem. Už bych to takhle znova nedělal, několikrát mi to skoro spadlo...

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 21:23
od Miky_CZ
SJ410 píše:Ty, myslim že bez dvousloupáku tu kasli nesundáš. U samureje sme jí sundali v 6 lidech, ale ta je lehounká.
U LC95 sem jí za práhy přizvednul od rámu, potom sem prostrčil napříč dva trámky a celý to zvednul a odjel
pryč s rámem. Už bych to takhle znova nedělal, několikrát mi to skoro spadlo...
presne tohle jsem mu taky rikal, a tvym druhym postupem jsme sundavali kastli ze stare oktavky :wink:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 22:09
od Tonny
ještě budeš odpojovat nádrž, rozvod nafty k motoru a zpátečku
když sme sundavali kastli z defa, tak sme komplet utrhali brzdový trubička a zničili závity na hadičkách jak to bylo zarostlý, takže tohle všechno se dávalo nový...
když už budeš mít kastli dole, dal bych rám opískovat, neduhy vyvařit, případně do pozinku a nastříkat kvalitní barvou
jestli budeš dávat nový polybushe, dal bych rovnou novej ten středovej čep zadního trojlinku (nevim jestli je i u D2 ale předpokládám že je)
připrav si tak 2000 kč na šrouby a matky, všechno samozřejmě v nerezu nebo pozinku...
ještě bych dal klidně novou spojku když už je to všechno sundaný...

jo a počítej že to bude stát tak dvakrát tolik než si teď myslíš :-D

ale good luck... mě čeká už jen geometrie a mam to hotový :-)

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 22:15
od Miky_CZ
Tonny píše:
jo a počítej že to bude stát tak dvakrát tolik než si teď myslíš :-D
a taky 3x vic casu nez kolik si ted myslis :D

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 22:20
od patrik
Tak to znamena že je lepšie sa na to vyprdnut :mrgreen: . A riešit len podstatne veci . :Pohoda:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 22:30
od Sláma Karel
No hlavně jsem ještě neviděl nějak rezavý rám ani kastli na DII. Vždy jenom povrchový lišej.

K :dance

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 22:31
od masar
Jestli je myšleno trojlinkem to co je vidět tady na fotce http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 76#p186576" onclick="window.open(this.href);return false; , tak u DII je místo toho Wattův přímovod bych řekl.

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 22:40
od Tonny
masar píše:Jestli je myšleno trojlinkem to co je vidět tady na fotce http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 76#p186576" onclick="window.open(this.href);return false; , tak u DII je místo toho Wattův přímovod bych řekl.
jojo... to sem myslel...

D2 neznám :S

a jestli nevidíš skrz podlahu nebo rám, tak se na to vykašli.. auto rozebereš v optimistickém případě na měsíc, v horším na rok :D

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 02 led 2012 23:58
od MOPADŽI
Benjamin píše:
MOPADŽI píše:No, kdyz uz se ti do toho chce :wasntme je to nejlepsi cesta, jak auto dokonale poznat.
Kde to budes delat ?
No né že bych se do toho úplně hrnul, ale když bych to jenom něčím naflákal dole, tak bych nebyl spokojený a stejně bych to dřív nebo později asi udělal. Uvidíme jak to dopadne až se do toho pustíme, nakolik si na to troufnem. Třeba to bude nad naše síly :think Přesto chci přes tuto zimu auto doladit, pak už nebude na takové věci čas. Krom toho jak říkáš, aspoň budu vědět s čím jezdím a zase do toho lépe uvidím...

Budem to dělat na dílně u kamaráda v Českých Libchavách...
Verim, ze se to podari. Nevidel bych v tom sundani nic zasadniho, jen ze proste neco nepujde lehce a tak se pouzije nasili. Jenom ta manipulace s tou boudou... To by chtelo jesterku, kdyz neni zvedak a kurtama to nejak sikovne zvednout. Bude to tezke, kdyz ve vnitr vse nechas. Zkus kdyz tak Evromat, ti by mohli do Ceskejch zadem prijed.

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 03 led 2012 00:06
od Benjamin
To Mopadži: díky moc, kdyžtak se optám, asi by to něco chtělo, nebude to taková sranda, nějak to snad vymyslíme
To Karel: ona to bude všechno jenom povrchová lišej, nic vážného nečekám snad - jen už se mi na to nechce dívat
To Tony: díky za rady Tony, brzdový trubičky půjdou dobře, mám půl roku staré, spojka netřeba, mám automat, na palivový systém se musím ještě tedy mrknout, jinak gratuluji k rychlému sestavení auta a držím palce na rally

To all: dneska se pořádně vyspím, a ráno až se vzbudím, tak se rozhodnu, esi se na to všechno vyprdnu a pojedu na husačinku, nebo budu 2 týdny rozebírat auto. Ale jak se znám se svou láskou k Disco, zase to skončí tím druhým :Ja blb: :Sorry:

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 03 led 2012 11:52
od Benjamin
Takže jsem dal na vaše rady - bude to trvat 2x dýl, než si teď myslíš - a začneme o týden dřív, čili už v pondělí. Poradil by mi někdo, kdo to sundával, s elektrikou? Lze všechno rozpojit na konektorech, nebo mám někde čekat problém?

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 03 led 2012 12:06
od Stavros
myslim si, ze tu rez zbytecne resis, ja mam toyotu o deset let starsi a zatim se to nechystam delat.
Ja bych to resil, az budou nekde diry v ramu, neni to jen tak takova generalka. Podle meho se to dela, az kdyz je auto opravdu dobity. Tobe se chce za to ted dat par desitek tisic?

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 03 led 2012 12:11
od DanoDEF
Benjamin píše:...Lze všechno rozpojit na konektorech, nebo mám někde čekat problém?
...urcite bude vsetko na konektoroch. Robil som to na mojom Defe a tam je vsetko na konektoroch tak urcite to bude aj na D2
...jedine co ti doporucim dat pozor na rozpajanie konektorov. vsetky maju nejake zapadky na zaistenie a niektore sa daju otvorit az konektor stiahnes z drziaka (ak je konektor niekde prichyteny-zasunuty v drziaku)

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 03 led 2012 12:22
od visby
suhlasim so stavrosom, vzhladom na komplexnost opravy by som ju preradil zo zoznamu "preventivne" do zoznamu "az ked bude naozaj treba";-)

Re: DII - sejmutí kastle z rámu

Napsal: 03 led 2012 16:17
od Benjamin
Já se Stavrošem v podstatě taky souhlasím a určitě auto není ve stavu, kdy by to bylo neodkladné a nezbytně nutné. Jen se mi naskytla příležitost - sešel se mi po dlouhé době čas i dílna i kamarádi ochotní pomoci za přátelské ceny, tak toho chci využít. Krom toho se rád přiučím něco o autě a taky se dokopu udělat všechno ostatní na podvozku, co furt odkládám. Koncem ledna zase nastupuju plně do pracovně-studijního procesu daleko od domu v Praze a hezky dlouhou dobu si asi neškrtnu s koníčky, proto do toho chci jít už teď.

Kdybychom v pondělí přišli na to, že to jde hodně ztuha a není to dobrý nápad, uděláme nějaký kompromis a třeba se na to i vykašlem, ale když už tu možnost i prostory mám, tak ji využiji a aspoň to zkusím.

Dneska jsem začal pořádným ovapkováním podvozku od bláta a špíny... :rock :rofl

To Dano: díky za rady...když vše odpojím (i řídící jednotku, jednotku ACE, jednotku aut. přev.) a znovu zapojím - je třeba diagnostika potom na nějakou kalibraci, nebo by mělo všechno šlapat po znovuzapojení jako před rozděláním?