Stránka 1 z 8
DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 19:34
od Benjamin
Chystám se poprat s korozí spodku na DII. Jelikož jsem punťa a nerad dělám věci napůl, hodlám sejmout kastli DII z rámu.
Co se dá, pokouším se vyčíst z Rave. Přesto budu rád za každou praktickou zkušenost, o kterou jste ochotní se podělit.
_____Počítám s tím, že se budou muset sundat či rozpojit:
- šrouby co drží karoserii
- středový tunel s řadičkami
- brzdové trubičky
- kloub řízení
- elektrický svazek
- chladič
- ???
_____Na spodku plánuji:
- odrbání a nástřik rámu (Würth??)
- natření náprav a ostatních komponentů podvozku
- nové polybushe
- nástřik spodku karoserie
- montáž najezďáku, krytů difů a krytu nádrže
- zkrácení výfuku o poslední tlumič, vyvedení do boku
_____Nejcennější informace pro mne jsou:
1)

co vše je třeba pro sejmutí kastle, co jsem ještě vynechal? Hlavně jak je to s elektrikou - jde rozpojit celý svazek nějak?
2)

jak nejlépe ošetřit rám a ostatní části podvozku, resp. čím?
3)

co ještě preventivně udělat když už bude kastle dole?
Budu vám všem velmi vděčný za každou konstruktivní radu
Vše se má odehrát cca za dva týdny. K dispozici bude dostatečně velká (na to, aby se dala dát kastle na stranu) vytápěná dílna. Bohužel bez zvedáku. Nouzový plán je kastli pouze nadzvednout na rámu o pár cm tak, aby se dala ošetřit horní strana rámu. Nerad bych ale dělal kompromis, pokud to nebude nezbytně nutné. Po složení auta do kupy je v plánu servis motoru a případné doladění zbytku věcí v profi servise.
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 19:36
od Miky_CZ
drzaky bezpecnostnich pasu

Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 19:39
od patrik
Mam pocit že toto na D2 riešit netreba . Ked som robil bodylift tak som na nič take nanarazil.
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 20:43
od MOPADŽI
No, kdyz uz se ti do toho chce

je to nejlepsi cesta, jak auto dokonale poznat.
Kde to budes delat ?
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 20:48
od Benjamin
MOPADŽI píše:No, kdyz uz se ti do toho chce

je to nejlepsi cesta, jak auto dokonale poznat.
Kde to budes delat ?
No né že bych se do toho úplně hrnul, ale když bych to jenom něčím naflákal dole, tak bych nebyl spokojený a stejně bych to dřív nebo později asi udělal. Uvidíme jak to dopadne až se do toho pustíme, nakolik si na to troufnem. Třeba to bude nad naše síly

Přesto chci přes tuto zimu auto doladit, pak už nebude na takové věci čas. Krom toho jak říkáš, aspoň budu vědět s čím jezdím a zase do toho lépe uvidím...
Budem to dělat na dílně u kamaráda v Českých Libchavách...
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 21:15
od SJ410
Ty, myslim že bez dvousloupáku tu kasli nesundáš. U samureje sme jí sundali v 6 lidech, ale ta je lehounká.
U LC95 sem jí za práhy přizvednul od rámu, potom sem prostrčil napříč dva trámky a celý to zvednul a odjel
pryč s rámem. Už bych to takhle znova nedělal, několikrát mi to skoro spadlo...
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 21:23
od Miky_CZ
SJ410 píše:Ty, myslim že bez dvousloupáku tu kasli nesundáš. U samureje sme jí sundali v 6 lidech, ale ta je lehounká.
U LC95 sem jí za práhy přizvednul od rámu, potom sem prostrčil napříč dva trámky a celý to zvednul a odjel
pryč s rámem. Už bych to takhle znova nedělal, několikrát mi to skoro spadlo...
presne tohle jsem mu taky rikal, a tvym druhym postupem jsme sundavali kastli ze stare oktavky

Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 22:09
od Tonny
ještě budeš odpojovat nádrž, rozvod nafty k motoru a zpátečku
když sme sundavali kastli z defa, tak sme komplet utrhali brzdový trubička a zničili závity na hadičkách jak to bylo zarostlý, takže tohle všechno se dávalo nový...
když už budeš mít kastli dole, dal bych rám opískovat, neduhy vyvařit, případně do pozinku a nastříkat kvalitní barvou
jestli budeš dávat nový polybushe, dal bych rovnou novej ten středovej čep zadního trojlinku (nevim jestli je i u D2 ale předpokládám že je)
připrav si tak 2000 kč na šrouby a matky, všechno samozřejmě v nerezu nebo pozinku...
ještě bych dal klidně novou spojku když už je to všechno sundaný...
jo a počítej že to bude stát tak dvakrát tolik než si teď myslíš :-D
ale good luck... mě čeká už jen geometrie a mam to hotový

Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 22:15
od Miky_CZ
Tonny píše:
jo a počítej že to bude stát tak dvakrát tolik než si teď myslíš :-D
a taky 3x vic casu nez kolik si ted myslis

Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 22:20
od patrik
Tak to znamena že je lepšie sa na to vyprdnut

. A riešit len podstatne veci .

Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 22:30
od Sláma Karel
No hlavně jsem ještě neviděl nějak rezavý rám ani kastli na DII. Vždy jenom povrchový lišej.
K

Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 22:31
od masar
Jestli je myšleno trojlinkem to co je vidět tady na fotce
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 76#p186576" onclick="window.open(this.href);return false; , tak u DII je místo toho Wattův přímovod bych řekl.
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 22:40
od Tonny
jojo... to sem myslel...
D2 neznám
a jestli nevidíš skrz podlahu nebo rám, tak se na to vykašli.. auto rozebereš v optimistickém případě na měsíc, v horším na rok

Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 02 led 2012 23:58
od MOPADŽI
Benjamin píše:MOPADŽI píše:No, kdyz uz se ti do toho chce

je to nejlepsi cesta, jak auto dokonale poznat.
Kde to budes delat ?
No né že bych se do toho úplně hrnul, ale když bych to jenom něčím naflákal dole, tak bych nebyl spokojený a stejně bych to dřív nebo později asi udělal. Uvidíme jak to dopadne až se do toho pustíme, nakolik si na to troufnem. Třeba to bude nad naše síly

Přesto chci přes tuto zimu auto doladit, pak už nebude na takové věci čas. Krom toho jak říkáš, aspoň budu vědět s čím jezdím a zase do toho lépe uvidím...
Budem to dělat na dílně u kamaráda v Českých Libchavách...
Verim, ze se to podari. Nevidel bych v tom sundani nic zasadniho, jen ze proste neco nepujde lehce a tak se pouzije nasili. Jenom ta manipulace s tou boudou... To by chtelo jesterku, kdyz neni zvedak a kurtama to nejak sikovne zvednout. Bude to tezke, kdyz ve vnitr vse nechas. Zkus kdyz tak Evromat, ti by mohli do Ceskejch zadem prijed.
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 03 led 2012 00:06
od Benjamin
To Mopadži: díky moc, kdyžtak se optám, asi by to něco chtělo, nebude to taková sranda, nějak to snad vymyslíme
To Karel: ona to bude všechno jenom povrchová lišej, nic vážného nečekám snad - jen už se mi na to nechce dívat
To Tony: díky za rady Tony, brzdový trubičky půjdou dobře, mám půl roku staré, spojka netřeba, mám automat, na palivový systém se musím ještě tedy mrknout, jinak gratuluji k rychlému sestavení auta a držím palce na rally
To all: dneska se pořádně vyspím, a ráno až se vzbudím, tak se rozhodnu, esi se na to všechno vyprdnu a pojedu na husačinku, nebo budu 2 týdny rozebírat auto. Ale jak se znám se svou láskou k Disco, zase to skončí tím druhým

Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 03 led 2012 11:52
od Benjamin
Takže jsem dal na vaše rady - bude to trvat 2x dýl, než si teď myslíš - a začneme o týden dřív, čili už v pondělí. Poradil by mi někdo, kdo to sundával, s elektrikou? Lze všechno rozpojit na konektorech, nebo mám někde čekat problém?
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 03 led 2012 12:06
od Stavros
myslim si, ze tu rez zbytecne resis, ja mam toyotu o deset let starsi a zatim se to nechystam delat.
Ja bych to resil, az budou nekde diry v ramu, neni to jen tak takova generalka. Podle meho se to dela, az kdyz je auto opravdu dobity. Tobe se chce za to ted dat par desitek tisic?
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 03 led 2012 12:11
od DanoDEF
Benjamin píše:...Lze všechno rozpojit na konektorech, nebo mám někde čekat problém?
...urcite bude vsetko na konektoroch. Robil som to na mojom Defe a tam je vsetko na konektoroch tak urcite to bude aj na D2
...jedine co ti doporucim dat pozor na rozpajanie konektorov. vsetky maju nejake zapadky na zaistenie a niektore sa daju otvorit az konektor stiahnes z drziaka (ak je konektor niekde prichyteny-zasunuty v drziaku)
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 03 led 2012 12:22
od visby
suhlasim so stavrosom, vzhladom na komplexnost opravy by som ju preradil zo zoznamu "preventivne" do zoznamu "az ked bude naozaj treba";-)
Re: DII - sejmutí kastle z rámu
Napsal: 03 led 2012 16:17
od Benjamin
Já se Stavrošem v podstatě taky souhlasím a určitě auto není ve stavu, kdy by to bylo neodkladné a nezbytně nutné. Jen se mi naskytla příležitost - sešel se mi po dlouhé době čas i dílna i kamarádi ochotní pomoci za přátelské ceny, tak toho chci využít. Krom toho se rád přiučím něco o autě a taky se dokopu udělat všechno ostatní na podvozku, co furt odkládám. Koncem ledna zase nastupuju plně do pracovně-studijního procesu daleko od domu v Praze a hezky dlouhou dobu si asi neškrtnu s koníčky, proto do toho chci jít už teď.
Kdybychom v pondělí přišli na to, že to jde hodně ztuha a není to dobrý nápad, uděláme nějaký kompromis a třeba se na to i vykašlem, ale když už tu možnost i prostory mám, tak ji využiji a aspoň to zkusím.
Dneska jsem začal pořádným ovapkováním podvozku od bláta a špíny...
To Dano: díky za rady...když vše odpojím (i řídící jednotku, jednotku ACE, jednotku aut. přev.) a znovu zapojím - je třeba diagnostika potom na nějakou kalibraci, nebo by mělo všechno šlapat po znovuzapojení jako před rozděláním?