Stránka 1 z 3
300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 17:03
od Kraky
Moc s 300 zkušenosti nemám,ale poměr spotřeba výkon mi připadá nesmysl

Při jízdě s lehoukou nohou jako pírko,brzda provozu,je spotřeba 12,6,když na spotřebu moc nehledím,najedu za 1000kč
snad ani ne 180km.
...jenže výkon motoru +- žádnej
Dobře,je to krabice těžká,ale ať to srovnám s čímkoli jiným,je to zoufalost.
Proč by to mělo mít stejný jízdní vlastnosti jako třeba Mercedes 220D v automatu z roku 1970?
Např.starý Ducato Maxi 2.5,krabice jako kráva,totálně naložená železem,si jede naprosto luxusně 110-120,s výkonem
nemá problém a spotřeba 9l.
Ostatně všechny starý sráče vychází motorově mnohem líp...
To se ten motor 300tdi tak nepoved? Nebo je něco špatně?
Ten muj vypadá že je jinak v super stavu,jenom měl vypadlý propojení tlaku mezi čerpadlem a turbem,ale stejně zoufalost.
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 17:17
od cyril
Kraky píše:Moc s 300 zkušenosti nemám,ale poměr spotřeba výkon mi připadá nesmysl

Při jízdě s lehoukou nohou jako pírko,brzda provozu,je spotřeba 12,6,když na spotřebu moc nehledím,najedu za 1000kč
snad ani ne 180km.
...jenže výkon motoru +- žádnej
Dobře,je to krabice těžká,ale ať to srovnám s čímkoli jiným,je to zoufalost.
Proč by to mělo mít stejný jízdní vlastnosti jako třeba Mercedes 220D v automatu z roku 1970?
Např.starý Ducato Maxi 2.5,krabice jako kráva,totálně naložená železem,si jede naprosto luxusně 110-120,s výkonem
nemá problém a spotřeba 9l.
Ostatně všechny starý sráče vychází motorově mnohem líp...
To se ten motor 300tdi tak nepoved? Nebo je něco špatně?
Ten muj vypadá že je jinak v super stavu,jenom měl vypadlý propojení tlaku mezi čerpadlem a turbem,ale stejně zoufalost.
Myslím si, že máš něco špatně.
Moje býválá D1 rok 1995 v automatu na originál kolech včetně klimy při normální svižné jízdě brala kolem 10l nafty.
Když jsem auto zatížil železnou výzbrojí, zvětšil aerodynamický odpor +2" liftem, ztížil přívod vzduchu šnorchlem a nasadil MT kola 235/85/16, bralo 12l. V terénu jsem to nepočítal, ale myslím tak 14-17.
Kolik bere teď, ti možná řekne její novej majitel strejda Brudr....

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 17:27
od Sláma Karel
To asi nemá cenu u komentovat tenhle příspěvek. Jsi zřejmě nečetl nic na tomhle foru.
300tdi je jeden z nejlepších motorů které LR vyrobil a i ve srovnání s ostatními vyrobci je to absolutní špička své doby a dob Tdi.
A s automatem je to jedna z nejoblíbenějších kombinací v LR.
A co se týká spotřeby, tak za 12l při 100km/h jezdím já se svojí Mammutkou (disco 300tdi v automatu), která váží při cestě do Rumunska 3200kg a je zvýšená, prodloužená, nazvedaná onavijákovaná na Simexech a všechno možný jen ne ekonomická.
(V terénu to samo značně naroste ta spotřeba) A nemám ani v terénu žádnou známku chybějícího výkonu.
A i můj naprostý závodní speciál Mammuťátko (Def 300tdi v automatu) který je i orámovaný zvenku dokáže jezdit při přesunech za 12l po silnici.
A ještě navíc já neumím jezdit ekonomicky. Mě i DIII v naprosté silniční verzi žere min 12l (a to všem jezdí normálně za 10)
Takže hledej chybu.
A to jsi ještě ani nenapsal jaké máš úpravy. Protože ti taky může kecat tacho a nebo to trápíš na velkých kolech bez změny převodů.
K
K

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 17:35
od Miky_CZ
Sláma Karel píše: Protože ti taky může kecat tacho a nebo to trápíš na velkých kolech bez změny převodů.
K
K

ja mam 33 a puvodni prevody, spotrebu pocitam od plne do plne a prepocitavam a jezdim do 10l na 100km, do rumunska jsem jel za necelych 9
a i peslik se s tim svezl a rikal ze by prevody nemenil ze to jede pekne
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 18:07
od RudaK
Sláma Karel píše: Mě i DIII v naprosté silniční verzi žere min 12l (a to všem jezdí normálně za 10) K

To bych zrovna netvrdil o těch ostatních .....

Kdo chce auto kvůli spotřebě,ať zabrousí k jiným značkám

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 18:19
od Sláma Karel
Miky_CZ píše:Sláma Karel píše: Protože ti taky může kecat tacho a nebo to trápíš na velkých kolech bez změny převodů.
K
K

ja mam 33 a puvodni prevody, spotrebu pocitam od plne do plne a prepocitavam a jezdim do 10l na 100km, do rumunska jsem jel za necelych 9
a i peslik se s tim svezl a rikal ze by prevody nemenil ze to jede pekne
Jenže ty máš manuál. K

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 18:22
od Sláma Karel
RudaK píše:Sláma Karel píše: Mě i DIII v naprosté silniční verzi žere min 12l (a to všem jezdí normálně za 10) K

To bych zrovna netvrdil o těch ostatních .....

Kdo chce auto kvůli spotřebě,ať zabrousí k jiným značkám

Tvrdil, bo vím, že ty jsi jediný kdo mi dokáže s D3 konkurovat. Jenže ty jezdíš na větších AT se zahrádkou a šnorchlem.
A pokud vím, ta se ti ta spotřeba po zaslepení EGRů zlepšila ne?
Já je zaslepil a absolutně žádná změna. Lehká noha, na dálnice do 130ti a spotřeba u D3 12,6 l/100km
K

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 19:02
od Kraky
Koukám na ty rozdíly ve spotřebách,trochu divný ne?
300tdi apsolutní špička tý doby,tak v čem bejvá problém?
Jenom to srovnávám s porovnatelným:
Např.Starej Peugeot J5 (jepice) odtahovka 3nápravy s motorem 2,5D co se taky dával
třeba do Citroenu CX (historickej komorovej dýzl) jede celkem normálně se spotřebou necelých 10l
a naložená + naloženej vlek ta spotřeba nijak brutálě nenaroste.
Když jsem do ní dal motor 2,5 Tdi Sofim z Ducata,rok tak 1995,tak svezení naprosto luxusní,prázdná
bez problému za 8l a komplet naložená s vlekem (3 nápravy+dvouodej vlek) lehce přes 10l
Myslim že srovnávám srovnatelný,tak v čem tady bejvá problém?
V čem je ten motor špičkovej? Je to komora,nebo přímej vstřik?
Nejsem proti tomu zaujatej,jenom se chci dostat aspoň na podobný parametry jako
jiný stroje před patnácti lety

Dík
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 19:15
od Miky_CZ
tam muze byt tech problemu vic, spatne cerpadlo, nebo spatne nastavene, spatne vstriky, horsi turbo, mas tam katalyzator? ten taky muze byt pricpany, vyndej egr ventil
me osobne dost pomohlo vycistit intercooler a to i zevnitr
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 20:43
od Acon
Kraky píše:........Jenom to srovnávám s porovnatelným:....
.........Nejsem proti tomu zaujatej,jenom se chci dostat aspoň na podobný parametry jako
jiný stroje před patnácti lety

Dík
No, podľa mňa nezrovnávaš. Ktorý offroad s permanentným pohonom 4x4 s motorom 2,5l mal lepšie prametre a nižšiu spotrebu? Obávam sa, že ich veľa nebude ak vôbec. Porovnávať 2t auto s 2 prevodovkami a 3 diferákmi, sprevodované s ohľadom na použitie cesta-terén, s 2oj kolkou postavenou prioritne na ekonomiku je podľa môjho názoru scestné.
Nenapadá ma iné porovnanie ale napr. 4.0l benzín V8 je použitý v RR P38 aj v Jaguari XJ8. V Jaguari si pri rovnakej jazde vystačí s necelými 11l ak by mal to tempo držať RR tak pod 16 nepôjde. O meste ani nehovorím.
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 21:00
od Sláma Karel
Acon píše:
No, podľa mňa nezrovnávaš. Ktorý offroad s permanentným pohonom 4x4 s motorom 2,5l mal lepšie prametre a nižšiu spotrebu? Obávam sa, že ich veľa nebude ak vôbec. Porovnávať 2t auto s 2 prevodovkami a 3 diferákmi, sprevodované s ohľadom na použitie cesta-terén, s 2oj kolkou postavenou prioritne na ekonomiku je podľa môjho názoru scestné.
Přesně

A to ještě nemá ani v jednom s těch aut co vyjmenoval automat.
A ještě navíc ta 300tdi umí za 8l, když je v manuálu a správně nastavená, jezdit taky.
Ale tady to asi nemá cenu vysvětlovat.
K

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 21:01
od Kraky
Srovnávám to s dodávkou+náklad 1500kg železa,nebo tříosou odtahovkou+vlek...čož myslím že musí na jízdní odpor bohatě odpovídat.
Jaguar XJ je pro srovnání úplně mimo.
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 21:11
od petriiik
na akych gumach, lifte a upravach si spravil tu spotrebu 12,6l? ja mam lift 1,5" gumy boli 245/75R16 a spotreba bola priemer 10litrov na dialnici sme sa nahanali s kolegami a mal som 11l a oni na oktavii 1,9TDi 9l co si myslim ze je na oktaviu vela... (mam 300TDi automat)
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 21:18
od Sláma Karel
Jak píšu, tobě to asi nemá cenu vysvětlovat.
Ale ještě to jednou zkusím. Nejde jenom o váhu a odpor vzduchu. Jde taky o valivý odpor a tření dvou převodovek místo jedné, tří diffů místo jednoho. Dvou kardanů místo jednoho atd atd.
Zkus si dát 300tdi do třeba do té odtahovky, nebo jiné dodávky a budeš jezdit možná za 6l. To ještě nikdo nezkoušel. Nebo zkus si dát do té tvé disco motor z toho J5 (či dalších co jsi vypsal) a budeš jezdit za 20l a sotva se rozjedeš (to nikdo neví)
Jak jsem teď koukal, tak ta tvoje Disco je taky stavba. I když je od Eliotta, tak to budeš muset asi stejně doladit. Chyby se vychytávají až provozem.
K

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 21:50
od Kraky
Ale má to cenu vysvětlovat...

prostě s 300tdi nemam zkušenosti a jestli ten muj současnej
poměr výkon/spotřeba neni ok,tak se to poladí...takhle jsem z toho byl docela rozčarovanej

(opravdu to vůbec nejede)
...jinak je to ta stavba DII,myslím že všechno výborně provedený,až na tohle.
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 21:52
od Miky_CZ
Kraky píše:Ale má to cenu vysvětlovat...

prostě s 300tdi nemam zkušenosti a jestli ten muj současnej
poměr výkon/spotřeba neni ok,tak se to poladí...takhle jsem z toho byl docela rozčarovanej

(opravdu to vůbec nejede)
...jinak je to ta stavba DII,myslím že všechno výborně provedený,až na tohle.
aha to je ta od eliotta, no a zkousel jsi zmerit ujetou trasu podle gps? jestli ti treba nekeca pocitadlo ujetych kilometru, me na vetsich kolem ukazuje o 10% ujetych km min nez sem ve skutecnosti ujel
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 07 led 2012 22:25
od paramount2
někde je chyba...300 tdi nemůže nikdy na silnici žrát tolik....

Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 08 led 2012 00:10
od eliott
Jen abys nehledal na nesprávných místech, čerpadlo je repasované v Boschi, a vstřiky jsou nové. Hodně dokáže dělat vadný měnič automatu (převodovka je tam namontovaná jetá, bez repase).
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 08 led 2012 02:47
od Benjamin
Kraky píše:
(opravdu to vůbec nejede)
Měl jsi už někdy předtím auto podobný kategorie? Myslím nějaký off nebo pořádnou 4-kolku vážící přes dvě tuny?
Já když jsem měl DII první měsíc a předtím samé dodávky nebo břichoplazy, tak jsem měl taky pocit, že to vůbec nejede

Stejně tak, když do Disco přesednu třeba po delším ježdění ve focusu apod.
Časem si ale člověk zvykne a potom hlavně když vidí, jak to leze v terénu, tak mu tu částečnou silniční lenost rád odpustí.
Jinak myslím, že porovnávat dodávky 2WD (ať naložené na max či prázdné) s LR či jinými stálými 4-kolkami nemá jakýkoli smysl..
Nehledě na to, že DII bude asi i o něco málo těžší než DI...
Re: 300tdi automat,musí být nutně takovej propadák?
Napsal: 08 led 2012 06:02
od spata
Skutečnost:kamarad BMW 5 TDs já P38 stejné motory on 7litru/100kmm já 11l/100km ale neujede mi ani v kopci!Také se počítá : Kw / kg a odpory převodovek jsou jasné.Spata