Stránka 1 z 3
Rozvody v tahu
Napsal: 09 říj 2007 23:50
od ATOL
V neděli večer jsem jel ze stavby domů. Když jsem chtěl nastartovat, tak se autu nějak nechtělo. Na podruhý jsem ho nechal chvíli točit a pak naskočil. Po cestě jsem slyšel, že má nějakej divnej zvuk. Tak jsem zastavil, otevřel kapotu a slyšel klepání. Zkontroloval jsem vodu i olej...obojího bylo dost. Ten zvuk vypadal, jako špatnej vstřik. Ráno jsem odvezl auto na dílnu a asi za hodinu mi volal mechanik, že je přeskočenej rozvoďák. Pod víkem byly dvě hrsti chuchvalců z řemene a vodící kladka nakřivo. Šteft na kterým kladka drží vohoblovanej a středová díra v kladce taky vyrajbovaná. Štěstí, že se to nepotkalo.
Pán co mi auto před půl rokem prodával, se při prodeji dušoval, že jsou udělaný rozvody. Zřejmě však vyměnili akorát řemen a možná napínací kladku. Na tu druhou se očividně vys...li.
Ponaučení: důvěřuj ale prověřuj!!!
Napsal: 10 říj 2007 00:02
od DjALF
Tak to jsi mel velkou kliku!
Napsal: 10 říj 2007 00:59
od motohanz
jojo vymena rozvodu okamzite kdyz koupis ojety auto....

bojim se slapnout na plyn kdyz koupim auto a tohle nemam vymeneny...
Napsal: 10 říj 2007 07:59
od Admin
U TDička je rozvod zlatý. Když ti praskne řemen, tak to odnesou ventilové tyčky (ohnou se) a někdy praskne vahadlo.
Rozvody nejsou zase tak nákladné, akorát si dej bacha jestli nemáš na kole klikovky vedení pro řemen, musíš dát nové i kolo, protože nová vodící kladka je už bez vedení řemene.
Napsal: 10 říj 2007 09:05
od ATOL
díky za připomínku...
teď mě napadá, že tam snad nebyl rantl ani kolech ani na kladkách...musím se na to dneska podívat...
Napsal: 10 říj 2007 09:38
od ATOL
tak je to tak...vedení řemenu nebylo na ničem...
Napsal: 10 říj 2007 11:26
od Land Jirka
Člověk se furt učí...
Napsal: 10 říj 2007 16:31
od jezbera ivan
Rozvody stoja myslim 35 libier, takze pri kupe ich treba hned vymenit. Alebo kupit V8, ta ma retaz.

Napsal: 10 říj 2007 16:50
od eliott
Tenhle problém už jsem viděl, problém není v tom že kladka odejde, ale že se povolí šroub, co ji drží. Je třeba při montáži použít lepidlo na závity

. Spousta rádobymechaniků ani neví, že něco takového je...
Napsal: 10 říj 2007 17:00
od motohanz
eliott píše:Tenhle problém už jsem viděl, problém není v tom že kladka odejde, ale že se povolí šroub, co ji drží. Je třeba při montáži použít lepidlo na závity

. Spousta rádobymechaniků ani neví, že něco takového je...
presne....
Napsal: 10 říj 2007 22:17
od Admin
eliott píše:Tenhle problém už jsem viděl, problém není v tom že kladka odejde, ale že se povolí šroub, co ji drží. Je třeba při montáži použít lepidlo na závity

. Spousta rádobymechaniků ani neví, že něco takového je...
Dáváme nový šroub a ještě lepidlo, sichr je sichr. Ten plech tam ale musí taky být.
Napsal: 10 říj 2007 22:29
od ATOL
hotovo...opraveno...
šroub novej a zalepenej...
a myslím si, že má Eliot asi pravdu, že se ten šroub povolil, páč byla kladka nakřivo...
Napsal: 10 říj 2007 22:55
od eliott
Napsal: 18 říj 2007 03:18
od ATOL
ještě jeden poznatek k těm rozvodům:
jak už jsem tady někde zmiňoval, tak jsem měl problémy se startováním za studena a to už od v podstatě od té doby, kdy jsem auto koupil...po výměně delších žhaviček v LR servisu v Jihlavě se to trošku zlepšilo ale pořád to nebylo ono...někdy to chytilo hned...ale opravdu málo kdy a většinou to chytilo způsobem, jakoby na tři válce a po chvíli se zvýšily otáčky a motor šel na všechny čtyři...vypadalo to jako když se rozbíhá nějakej stabilák...
myslím si, že už to byl o jeden zub na rozvodech přeskočený...potom jak už to začalo mlátit, tak to pravděpodobně skočilo o další zub....
teď, když jsou rozvody udělaný, tak to chytá perfektně a motor jde okamžitě pravidelně...
Napsal: 18 říj 2007 18:25
od erik
ATOL píše:hotovo...opraveno...
šroub novej a zalepenej...
a myslím si, že má Eliot asi pravdu, že se ten šroub povolil, páč byla kladka nakřivo...
A co tak rozvody-ozubene kola?
Napsal: 18 říj 2007 19:18
od motohanz
erik píše:ATOL píše:hotovo...opraveno...
šroub novej a zalepenej...
a myslím si, že má Eliot asi pravdu, že se ten šroub povolil, páč byla kladka nakřivo...
A co tak rozvody-ozubene kola?
...

co takhle 40-50 tisic Kč?
Napsal: 18 říj 2007 22:09
od erik
motohanz píše:erik píše:
A co tak rozvody-ozubene kola?
...

co takhle 40-50 tisic Kč?
Ano. Mala provokace. No, je pravda, ze spolehlivost a tek klapot

Napsal: 19 říj 2007 02:25
od ATOL
ozubený kola by nebyly špatný...ale ty peníze bych raději dal do nějaký jiný úpravičky...

Napsal: 20 říj 2007 22:03
od Potapěč
Atole ten borec z Budče by to třeba zvládnul za levno.

Napsal: 21 říj 2007 02:34
od ATOL
no vidíš....to je nápad...to by stálo za voptání...
