Stránka 1 z 1

P38 2,5 TDS automat, vypíná turbo nebo naftu?

Napsal: 27 led 2012 12:41
od greenpoint
Chlapi, za jízdy při kickdownu nebo podřazením aby mi otáčky šly do maxima táhne pěkně do maxima - napoprvé, pokud to udělám po druhé, potřetí, jako by mi vypnulo turbo nebo vstřik nad 3000 otáček a nejde to dál točit, zajímavé je že to vůbec nekouří z výfuku při těch vyšších otáčkách, ale po rovině jede i nad 3000, z kopce lehce zrychluje - takže nějaká nafta tam jde ...
Při běžné jízdě do 2500 otáček jede krásně i pak. Právě při tom opakovaném kickdownu to vytočí motor, dosáhne 3000 tisíc, třeba velmi líně i 4000 a protože motor nemá sílu, převodovka nepřeřadí na vyšší rychlostní stupeň, tak uberu plyn, převodovka přeřadí nahoru - na 2000 ot. a zase krásně zatáhne do tech 3000 a pak je zase strašně líný - jako bez turba.
Pokud to rozjedu na zařazenou jedničku (to mohu v klidu kontrolovat otáčky) do 4000 ot. a budu v kopci a nechám tam plný plyn - bude bez výkonu pomalu zpomalovat až třeba do 1500 otáček, takže ta hranice kdy to vypíná je při poklesu otáček daleko níže než při vzestupu.
Je to jasně patrná hranice, nebude to málo přívodu paliva, to by to netáhlo na 2000 ot .... nevím

V praxi by mě to vůbec nezlobilo, protože jezdím klidně, řadí lehce nad 2000 ot., vyjímečně do 3000 ot., při předjíždění to zvládne jeden manévr, pokud ale dám kickdown opakovaně - což nedávám, tak to nejede .... a nedávejte mi rady ať se otáčím celej, když hlavu už nevrátím :nech

Přišel jsem na to při jízdní zkoušce po výměně žhavičů, kdy jsem demontoval a zas namontoval (tedy nemám namontovanou plastovou část) sání a vyměnil tu podtlakovou hadičku dole ze sání k čidlu na palivovém filtru viz foto.

Díky

Re: P38 2,5 TDS automat, vypíná turbo nebo naftu?

Napsal: 27 led 2012 13:16
od ssang
Možná by to mohla dělat elektronika na vstřikovacím čerpadle :think .

Re: P38 2,5 TDS automat, vypíná turbo nebo naftu?

Napsal: 28 led 2012 00:26
od Dockar
Me neco podobneho dela hadice turba. Potvrzeno diagnostikou. Vcucne se a nejde tam vzduch

Re: P38 2,5 TDS automat, vypíná turbo nebo naftu?

Napsal: 28 led 2012 11:02
od Kokesek
ta hadice to muze delat, vevnitr se oddeli kus platna a udela spunt uz sem to videl...ale me to pripada jako by to delala ridici jednotka automatu. Poprve jak mu das knedlik tak to pozna rozdil vstupu vystupu otacek (prekroci se povolena tolerance) a hodi se do nouzaku. No a podruhe to tim padem uz nejde, protoze to jede v nouzaku. Ale melo by to psat neco na budikach o nouzovem rezimu prevodovky. A nebo to same ....nouzak ale u motoru cidlo tlaku sani zaznamena prekrocenou mez tlaku turba a hodi se do nouzaku ECU motoru a proto to podruhe uz nejde do vykonu. Je to pouze domnenka na dalku. 7.2 jedu na Prahu muzu zkouknout BLIZE...Diagnozu budu mit u sebe. A jeste sem poridil TOVARNI Diagnozu na Veskere nove LANDAKY. tzn 2005-UP

Re: P38 2,5 TDS automat, vypíná turbo nebo naftu?

Napsal: 28 led 2012 12:37
od greenpoint
Kokesek píše:ta hadice to muze delat, vevnitr se oddeli kus platna a udela spunt uz sem to videl...ale me to pripada jako by to delala ridici jednotka automatu. Poprve jak mu das knedlik tak to pozna rozdil vstupu vystupu otacek (prekroci se povolena tolerance) a hodi se do nouzaku. No a podruhe to tim padem uz nejde, protoze to jede v nouzaku. Ale melo by to psat neco na budikach o nouzovem rezimu prevodovky. A nebo to same ....nouzak ale u motoru cidlo tlaku sani zaznamena prekrocenou mez tlaku turba a hodi se do nouzaku ECU motoru a proto to podruhe uz nejde do vykonu. Je to pouze domnenka na dalku. 7.2 jedu na Prahu muzu zkouknout BLIZE...Diagnozu budu mit u sebe. A jeste sem poridil TOVARNI Diagnozu na Veskere nove LANDAKY. tzn 2005-UP
To znamená, že hadička k čidlu tlaku z turba je právě ta zelená vyměněná? Takže kdybych ji odpojil, tak nebude mít hodnoty tlaku sání ... a nemělo by to dělat to co to dělá .... ? Pokud je to tímto

Podívám se na stav hadice sání ...

Na palubní desce nic nehlásí ...

Re: P38 2,5 TDS automat, vypíná turbo nebo naftu?

Napsal: 28 led 2012 15:46
od Kokesek
Ta zelena hadicka je tam velmi dulezita pro vykon motoru(bez snimani tlaku turba jede motor vzdy v nouzovem rezimu a nikde to neni nijak hlaseno ani kontrolkou).Otazka jak je na tom cidlo. Je zajimave za kazdy druhy range nebo bavor pise na diagnostice plnici tlak prekrocen, vadne hodnoty cidla tlaku turba, prilis nizky tlak atd. Vetsinou to smazu a uz toneresim kdyz to jezdi, ale neco se tam asi deje kdyz to zaznamena jednotka odchylku.