Stránka 1 z 9
Td5 a zimní start
Napsal: 01 úno 2012 21:38
od peppino
Vlastním Disko ll Td5 krátce,asi půl roku,a nepřestává mě překvapovat.Jak od podzimu začaly klesat teploty,poněkud hůř disko chytala.Špatně žhaví,říkal jsem si.Tady na fóru jsem se dozvěděl,že do -10 chytá v pohodě.Tudíž jsem to neřešil.Na to je čas.Včera ráno -8, 4x pokus a nic.Baterka nezvládala.Zapnul jsem nabíječku a asi po 4 hodinách
odjel koupit nový žhavičky a plnou nádrž.Dnes ráno -11 a disko chytla jak v létě.Nový žhavičky na stole.No a pro změnu-3 měsíce starý podávací čerpadlo je slyšet i přes nastartovanej motor.Já to auto miluju.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 01 úno 2012 21:44
od DanoDEF
... hlavna je kvalita nafty.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 01 úno 2012 21:57
od peppino
Tankuju stále stejnou a prověřenou.I když člověk nikdy neví.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 01 úno 2012 22:02
od masar
Pro jistotu bys mohl teď v zimě přidat aditivum, třeba VIF

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 07:05
od Kubrtos
Na to že mi to po generálce motoru když je kolem nuly špatně chytá jsem tu poslední dobou naříkal i já a dumal jsem nad tím proč. Po tom co jsem v Grobu nabral plnou nádrž slovenské nafty a Drobka protáhl cestou domů pořádně po dálnici, chytá na jedno zatočení motorem i v tom hnusu co je teď. Řekl bych že je to tím sajrajtem co nám tu prodávaj jako naftu. Bral jsem většinou Shell, OMW - tu dražší z nabídky, na Slovensku jsem to nabral u jakési malé pumpy...
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 08:42
od visby
td5ka zhavice nepotrebuje, potrebuje dobru nafticku;-)
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 08:46
od DanoDEF
visby píše:td5ka zhavice nepotrebuje, potrebuje dobru nafticku;-)
...v tychto mrazoch aj zhavice su uz potrebne a hlavne ak ma motor za sebou uz nejakych par stotisic km
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 08:48
od Stavros
Prece clovek nemuze delat pri kazdym tankovani rozbor. To auto by to melo vychlastat vsechno bez zavahani. Co nekde v africe, rusku atd. tam je ta nafta uplne strasna a taky to auto to musi vydrzet.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 08:58
od Kubrtos
Stavros píše:Prece clovek nemuze delat pri kazdym tankovani rozbor. To auto by to melo vychlastat vsechno bez zavahani. Co nekde v africe, rusku atd. tam je ta nafta uplne strasna a taky to auto to musi vydrzet.
V rusku? Tam si Drobek chrochtal blahem! To byla nafta a ne řepkovej olej!

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:08
od Stavros
to byl priklad, proste v tech prdelich
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:14
od visby
Stavros píše:Prece clovek nemuze delat pri kazdym tankovani rozbor. To auto by to melo vychlastat vsechno bez zavahani. Co nekde v africe, rusku atd. tam je ta nafta uplne strasna a taky to auto to musi vydrzet.
to akoze ked do motora nalejes vodu, tak cakas ze bude jazdit ako na normalnu naftu?;-)
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:18
od Kubrtos
Stavros píše:to byl priklad, proste v tech prdelich
Dyť jo - to byl taky příklad. V těch prdelích jim ta nafta netuhne kvůli tomu že je to rostlinnej tuk ale ropa. To je podle mě důvod problémů se zimníma startama. Zasraný šizení nafty tou řepkovou lukanou aby se udělala radost ekologům. A u nás se navíc ředí víc než jinde, protože ti naši pitomci jsou papežtější než papež sám.

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:31
od Stavros
visby píše:Stavros píše:Prece clovek nemuze delat pri kazdym tankovani rozbor. To auto by to melo vychlastat vsechno bez zavahani. Co nekde v africe, rusku atd. tam je ta nafta uplne strasna a taky to auto to musi vydrzet.
to akoze ked do motora nalejes vodu, tak cakas ze bude jazdit ako na normalnu naftu?;-)
No proste by to auto melo byt rekneme odolnejsi proti kvalite nafty. Pokud je Td5-ka narocnejsi, tak tam pridat nejakej filtr treba.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:35
od Kubrtos
[quote="Stavros"
No proste by to auto melo byt rekneme odolnejsi proti kvalite nafty. Pokud je Td5-ka narocnejsi, tak tam pridat nejakej filtr treba.[/quote]
Jojo, a nebo prostě nějakou tu srajdu do nafty. Aditivum. Ale vzhledem k tomu že je nafta u nás jedna z najdražších v evropě, tak by tomu mohla odpovídat kvalita...

Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:38
od pablo.gs
Nechci dělat reklamu, ale od doby, co v mrazech leju Vervu + trochu aditiva, není problém.

V létě je to jedno.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:39
od visby
Stavros píše:No proste by to auto melo byt rekneme odolnejsi proti kvalite nafty. Pokud je Td5-ka narocnejsi, tak tam pridat nejakej filtr treba.
filter ti nepomoze, ked ma nafta nizke cetanove cislo. filter ti pomoze na bordel a vodu, ale ten filter treba aj menit a vypustat;-) dost pomozu aj aditiva, pretoze viazu vodu, ktora sa lepsie zachyti vo filtroch...
oco (common-rail) mal tento rok v rusku dost problem s naftou, tankovali kadeco, kazdy den vypustal vodu a napriek tomu siel motor citelne slabsie. hzj co bolo s nim sice vodu nevypustalo ale tahalo rovnako slabsie. proste to neoklames...
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:48
od DanoDEF
... pridavanie benzinu u common-railu podstatne znizuje vykon (cca 10% benzinu znizi vykon az o 25%)
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:53
od visby
DanoDEF píše:... pridavanie benzinu u common-railu podstatne znizuje vykon (cca 10% benzinu znizi vykon az o 25%)
a podstatne znizuje zivotnost celej palivovej sustavy
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:54
od Stavros
to je jasny, ze, kdyz je nafta nekvalitni, tak na to pojede auto hur. nema to takovou vyhrevnost atd.
Re: Td5 a zimní start
Napsal: 02 úno 2012 09:57
od Kubrtos
pablo.gs píše:Nechci dělat reklamu, ale od doby, co v mrazech leju Vervu + trochu aditiva, není problém.

V létě je to jedno.
Jojo, Verva je asi to nejlepší u nás.