Stránka 1 z 10

Jakou baterku?

Napsal: 14 říj 2007 21:03
od Kakadu
Koupil jsem 2.5 tdi disco a ta 44Ah co tam je, asi zimu nepřežije. Jaká tam patří, co mi doporučíte za kapacitu, příp výrobce? :idea:

Napsal: 18 říj 2007 01:24
od low
ja bych tam dal co nejvetsi by se mne vesla do drzaku. jukni na www.micronix.cz pokud by jsi to chtel bez papiru, tak ji umim s 20%slevou, ale je to v praze

Napsal: 18 říj 2007 08:19
od karel
Origo je tam tuším 75Ah, ale jak píše Low pokud dáš více spotřebičů světla nebo třeba naviják, je lepší volba baterie s vyšší kapacitou.

Napsal: 18 říj 2007 09:49
od discover
Ja mel origo 115Ah, ale v tech rozmerech a umisteni kontaktu takovou urcite nesezenes. Koupil jsem temer tu samou v rozmerech a umistenim kontaktu. Varta Asia 95Ah. Je to baterka pro offy. Vypada velmi dobre. Poptej se.
Ahoj :lol: :lol: :lol:

Napsal: 18 říj 2007 09:57
od Admin
V TDi měla Discovera 100A altík. Tudíš je nesmysl tam cpát 115Ah baterii. Podíval bych se po nějaké 75Ah baterii.
Koukal bych i na hodnotu startovacího proudu. Jeden výrobce má 74Ah a 680A startovací, druhý 71Ah 400A.

Napsal: 18 říj 2007 11:47
od discover
Admine, mam TD5 a skutecne jsem tam mel az do minuleho tydne 115 Ah. Vydrzela 7,5 roku. Baterii jeste mam, zatim jsem ji nezlikvidoval. Takze nediskutujme zbytecne, je to fakt. Kdybys nebyl tak daleko, tak ti ji privezu ukazat. :lol: :lol: :lol:

Napsal: 18 říj 2007 12:22
od karel
Je zřejmé, že mluvíte každý o jiném typu auta TDi vs TD5.Já mám třeba ve V8 baterku 55Ah ale po delším navíjení bych asi nenastartoval.

Napsal: 18 říj 2007 14:03
od Land Jirka
Podle mého trošku větší baterka není o offa nikdy na škodu. :wink:
Nechci se nějak přít s Adminem, ale jestli je 115Ah baterka tak to je 100A alternátoru úplně jedno. Jen mu trvá po vybití baterie ji nabít o něco déle.
Nejdůležitějším úkolem alternátoru je, aby stačil svým výkonem pokrýt veškerou spotřebu v autě (světla, topení vyhřívání skel a dalží žrouty). Na dobití baterky stačí ten zbytek proudu.
Na druhou stranu je zbytečné , když nemáš třeba naviják, nebo jiný spotřenič, který má jednorázově vysokou spotřebu, cpát do auta větší baterku.
Ty max. vybícecí proudy jak píše Admin jsou u baterek docela podstatný a dá se z nich docela dobře odvodit kvalita aku.

Napsal: 18 říj 2007 18:16
od erik
Land Jirka píše:Podle mého trošku větší baterka není o offa nikdy na škodu. :wink:
Nechci se nějak přít s Adminem, ale jestli je 115Ah baterka tak to je 100A alternátoru úplně jedno. Jen mu trvá po vybití baterie ji nabít o něco déle.
Nejdůležitějším úkolem alternátoru je, aby stačil svým výkonem pokrýt veškerou spotřebu v autě (světla, topení vyhřívání skel a dalží žrouty). Na dobití baterky stačí ten zbytek proudu.
Na druhou stranu je zbytečné , když nemáš třeba naviják, nebo jiný spotřenič, který má jednorázově vysokou spotřebu, cpát do auta větší baterku.
Ty max. vybícecí proudy jak píše Admin jsou u baterek docela podstatný a dá se z nich docela dobře odvodit kvalita aku.
Tak ted potrebuju poradit tez.
Na Defu TD5 mam uz 4 roky- puvodni baterku a je spatna. Pod sedlem mam mimo ni i ARB kompresor a baterka se da spatne vydelat- neni tam uz dalsi misto. Chcu silnou a spolehlivou baterku. Mam 2 navijaky, rampa , Webasto teplovodni a bude te i teplovydusne.
zn. koupim

Napsal: 18 říj 2007 19:22
od Land Jirka
erik píše:
Tak ted potrebuju poradit tez.
Na Defu TD5 mam uz 4 roky- puvodni baterku a je spatna. Pod sedlem mam mimo ni i ARB kompresor a baterka se da spatne vydelat- neni tam uz dalsi misto. Chcu silnou a spolehlivou baterku. Mam 2 navijaky, rampa , Webasto teplovodni a bude te i teplovydusne.
zn. koupim
S tvou navijákovou výbavou bych se nebál co největší baterky, nebo klidně dvě menší (kvůli prostoru) zapojený paralelně.
Baterky bych volil nějaký heavy duty- dávají se do náklaďáků ( lépe snáší otřesy). Podle mého jsou pro off lepší ty u kterých se dá kontrolovat a dolévat hladina elektrolitu. Zvlášť pokud se často hodně vybijí (navijákem).
Nebo potom nějaký gelový, ale to už je jiná cenová.
Z hlavy nevím jaký má TD5ka výkoný altík. ale v kombinaci všech tvých přidaných světel, ventilátorů a topidel už by mu nemusel stačit proud na dobíjení baterky vybité po tahání.

Napsal: 18 říj 2007 22:42
od motohanz
mam baterku 75 Ah tusim 720 A Yuasa a spokojenost.....

Napsal: 18 říj 2007 23:29
od DanoDEF
Land Jirka píše:
erik píše: Z hlavy nevím jaký má TD5ka výkoný altík.
TD5ka by mala mat 127A alternator...aspon moja ma taky.

Napsal: 19 říj 2007 10:03
od Admin
discover píše:Admine, mam TD5 a skutecne jsem tam mel az do minuleho tydne 115 Ah. Vydrzela 7,5 roku. Baterii jeste mam, zatim jsem ji nezlikvidoval. Takze nediskutujme zbytecne, je to fakt. Kdybys nebyl tak daleko, tak ti ji privezu ukazat. :lol: :lol: :lol:
Ty máš TD5ku kde je 120Ah alternátor, takže tu baterku co tam máš je správná. Tu starou můžeš klidně zlikvidovat :wink:

Napsal: 19 říj 2007 10:11
od Admin
erik píše: Tak ted potrebuju poradit tez.
Na Defu TD5 mam uz 4 roky- puvodni baterku a je spatna. Pod sedlem mam mimo ni i ARB kompresor a baterka se da spatne vydelat- neni tam uz dalsi misto. Chcu silnou a spolehlivou baterku. Mam 2 navijaky, rampa , Webasto teplovodni a bude te i teplovydusne.
zn. koupim
Jak psal Land Jirka i já bych v tvém připadě použil dvě baterie.
Optima by byla dobrá volba :wink:

Napsal: 19 říj 2007 12:52
od DanoDEF
Admin píše:
erik píše: Tak ted potrebuju poradit tez.
Na Defu TD5 mam uz 4 roky- puvodni baterku a je spatna. Pod sedlem mam mimo ni i ARB kompresor a baterka se da spatne vydelat- neni tam uz dalsi misto. Chcu silnou a spolehlivou baterku. Mam 2 navijaky, rampa , Webasto teplovodni a bude te i teplovydusne.
zn. koupim
Jak psal Land Jirka i já bych v tvém připadě použil dvě baterie.
Optima by byla dobrá volba :wink:
ano ano Optimu a kompresor premontovat pod kapotu...2x Optima RED sa v pohode vojde pod sedadlo.

Napsal: 19 říj 2007 15:38
od erik
DanoDEF píše:
Admin píše: Jak psal Land Jirka i já bych v tvém připadě použil dvě baterie.
Optima by byla dobrá volba :wink:
ano ano Optimu a kompresor premontovat pod kapotu...2x Optima RED sa v pohode vojde pod sedadlo.
Poviem Drahosovi :?: :D Inac dobry napad. Ja som doteraz uvazoval, kam dat 2 bateriu ...

Napsal: 19 říj 2007 17:56
od Admin
erik píše:Poviem Drahosovi :?: :D Inac dobry napad. Ja som doteraz uvazoval, kam dat 2 bateriu ...
Koukni i sem http://www.optimabaterie.cz/

bat

Napsal: 30 říj 2007 09:50
od kakadu
to low: to by byla 2400-2500
Skvělá nabídka. S papírem 72Ah ji mám za 19kil od firmy, co bere v Micronixu.

OPTIMA DUAL

Napsal: 27 lis 2007 15:02
od Miloš II
Tak když už se hrabu v té elektrice a zapojuji to nezávislý topení tak ještě musím upravit stávající zapojení baterek. mám to sice všelijaký, ale to se vychytá ve volnou chvíli. Mám tam totiž pro spínání dvou baterek dva solenoidy přišroubované na kousku dřevěného hranolu (neměl jsem zrovna nic po ruce) Ele v podstatě mám dva spínače v kabině na sepnutí každé baterie zvlášť ty si spínám podle vlastního uvážení. Po vykuchání přepážky kde byla řídící jednotka se tam ty baterky vešly akurát a dokonce je zakryji origo plastovým krytem. Za všechny kutily domácí zdraví Miloš II

Napsal: 27 lis 2007 15:23
od karel
Jo jo viděl jsem v Sosnové a musím říct, že dóst dobrý :hmm: