Stránka 1 z 1

Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 13:43
od Pavel90
Cawte. Rozhodujem sa medzi dvoma autami. Tuareg 3.0 TDI alebo Range Rover Sport 3.6 TDV8
Potrebujem to hlavne na tahanie privesneho vozika o hmotnosti 3500kg. Ktore oba splnaju. Malo by to byt od r. 2006
Kedze tahat za autom pravidelne peknu vahu od 2t do 3.5t (mozno niekedy menej a obcas bez ale to je nepodstatne) je uz na hraniciach oboch aut potrebujem radu.
Jedine coho sa bojim pri RR je automaticka prevodovka a na VW som pocul staznosti.

Chcel by som vediet ci ma niekto skusenosti s tahanim privesu u jedneho alebo druheho vozidla. Pripadne rady ohladne casti auta ktore lubia odchadzat.
Rada ako ,,kupit dodavku,, netreba ani pisat. Potrebujem 4x4 kvoli zimam ktore su v okoli Zarnovice. Kupovat dodavku a dalsie auto ktore ma 4x4 je podla mna zbytocne a hlupe. Myslim ze radsej SUV pre oba ucely. Momentalne mam Pajero r. 2001 za ktorym mam prives 2700kg. Uz tam bolo treba vymenit megano, spojku, a nakoniec repas prevodovky. Takze teraz uvazujem uz nad naozaj poriadnym autom ktore vydrzi. Viem ze nemozem cakat uplnu bezchybnost pri mojich poziadavkach. Nad novym autom neuvazujem kvoli zabehu pri ktorom by sa nemal tahat prives.

Dakujem za rady.
Pavel.

(ak som dal prispevok do zlej sekcie vopred sa ospravedlnujem)

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 15:09
od Jan Kucera
kolega mel sice Tuareg benzin,ale takovyho sráče sem teda dlouho nevidel, sralo se tam uplne vsechno... :envy

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 15:27
od Pavel90
Zalezi dost aj od motora a od pristupu predchodzieho majitela ... skor by som potreboval postrehy na konkretne motory ... 2.5tdi pri vw boli vraj katastrofalne ... 3.0tdi su o nieco lepsie ale tiez maju svoje muchy. A ked maju tie motory muchy pri beznom jazdeni radsej ani nechcem vediet co sa bude diat ak budem jazdit s plne nalozenym 3500kg privesom. Dakujem za skusenost.

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 15:52
od Tim
Sice mne nejspíš někteří zde ukamenují, ale v tvém případě asi ani jedno ani druhé.Že Tuaregy jsou opravdu keply jsem slyšel již od vícero lidí... Ale na tahání takto těžkých přívěsů bych volil asi Toyotu Land Cruiser - kvůli motoru který snad ani nejde utahat a pověstné spolehlivosti. Automatu se neboj, na tahání je neporovnatelně lepší.
Jinak i dodávky dělají 4x4! VW Transporter dělá 4x4 dokonce i s uzávěrkou zadního diferenciálu. Mají ho chlapi co u nás dělají harvestory, naloží do něj neskutečný množství železa a dojedou skoro všude....

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 16:28
od Jan Kucera
mel ho novýho....

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 16:38
od Kokesek
Souhlas s Toyotou 4.2 nafta nesmrtelna na tahani. L322 i Touareg se serou oba skoro stejne oba dva jsou na tom spatne s automatem. U DAS AUTA je motor docela dostacujici vykonem, ale dily jsou drahe jak cert na pikacu tam maji tri klapy v sani (ktere ti na 100% odejdou) cena prvni 8700kc a druhe dve kupujes se sanim cena taky kolem 9000kc!!! tak se delaji penize. Kde mas teprve servis veci ktere to auto opravdu potrebuje. Range je krasne auto s dostatecnym prostorem coz se o Touaregu rict neda.

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 16:46
od majkro
Kokesek píše:Souhlas s Toyotou 4.2 nafta nesmrtelna na tahani. L322 i Touareg se serou oba skoro stejne oba dva jsou na tom spatne s automatem. U DAS AUTA je motor docela dostacujici vykonem, ale dily jsou drahe jak cert na pikacu tam maji tri klapy v sani (ktere ti na 100% odejdou) cena prvni 8700kc a druhe dve kupujes se sanim cena taky kolem 9000kc!!! tak se delaji penize. Kde mas teprve servis veci ktere to auto opravdu potrebuje. Range je krasne auto s dostatecnym prostorem coz se o Touaregu rict neda.

No ona toyota, kdy se posere :cash :cash ....

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 17:12
od teslo
bohuzial nemozem povedat, ze L322 vlastnim, ale kamarat ano a co to sme s nim uz potahali - sutaze po europe.
V skratke...dokonale
vykonne, priestranne, stabilne...a zatial spolahlive.

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 17:17
od Neklan
Kokesek píše:Souhlas s Toyotou 4.2 nafta nesmrtelna na tahani. L322 i Touareg se serou oba skoro stejne oba dva jsou na tom spatne s automatem. U DAS AUTA je motor docela dostacujici vykonem, ale dily jsou drahe jak cert na pikacu tam maji tri klapy v sani (ktere ti na 100% odejdou) cena prvni 8700kc a druhe dve kupujes se sanim cena taky kolem 9000kc!!! tak se delaji penize. Kde mas teprve servis veci ktere to auto opravdu potrebuje. Range je krasne auto s dostatecnym prostorem coz se o Touaregu rict neda.
Tady se ale nejdná o L322, ale Sport, což je převlečená Discovery (a není na tom nic špatného). Mně připadá, že se teď posírají snad úplně všechna auta. I v Koyotě je mraky elektroniky, která nemusí fungovat vždy a všude bezchybně. RRS 3,6 bych bral raději tak 2008 nebo novější, protože jak známo, LR rád občas uvádí na trh auta, která nejsou ještě úplně dovyvinuta a myslím, že 2006 byl první rok, kdy se začal montovat TDV8 3,6. Automatu bych se nebál a DAS Auto bych nebral, protože je nemám rád, no a Koyotu bych nebral, protože je podle mě ošklivá jak noc a navíc aspoň v autech bychom nemuseli Asiaty podporovat (takže kupujme LRs, protože ten patří Indům :oops: :Sorry: )

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 18:51
od pan klobouk
No já myslím,že se sere úplně všechno. Bratr koupil Landcruisera s tím,že chce mít klid a jen jezdit a tak jezdí...do servisu. Vstřiky komplet,snímače ABS,zámek řízení,atd.A to má od nova. Když srovnám ceny ND,tak RR je dětská skládačka :cash Tuaregy neznám,ale pověst má nevalnou

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 22:54
od Pavel90
Zatial to vyzera na RR Toyota mi moc nevonia ale pozriem sa aj na nu ... Dakujem hlavne teslovi za skusenost s tahanim ... Dakujem za rady aj ostatnym.

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 09 úno 2012 23:21
od House
Tourag má, jak už zde zaznělo, pověst nevalnou. Je to ovšem především tím, že ne jen LR ( jak zde též padlo ) uvádí na trh auta nevychytaná do detailu. Kamarádky otec měl jednoho z prvních V10 TDI a to taky v servisu bydlelo ( vše sice na záruku, ale... ). 2.5 TDI v Tuaregu je smrt co se výkonu týče, navíc manuál a navíc jde o tentýž agregát který je v T5 a to je zázrak když se nevyse..! 3.0 TDI je od faceliftu, a tudíž právě od 2006 jestli nekecám a to nebude taky nic dobrého, tak někdy 07/08 už by to mělo být zdravější.

Jen prostě...ta reklama na Sprite kecá, jestli mi rozumíš :mrgreen:

A taky - běž na VW Forum jestli si nenablinkáš do klávesnice budeš u mě silná nátura!
LR má uplně jinou komunitu "uživatelů".

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 10 úno 2012 05:51
od will.26
http://www.youtube.com/watch?v=DSMbAwaAUZM" onclick="window.open(this.href);return false; sice je to diskarna ale jak se tu psalo tak renč sport je převlečená disko :)

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 10 úno 2012 08:08
od visby
ja len dodam, ze sa posnaz kupit auto bez DPF, usetri ti to kopec starosti;-)

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 10 úno 2012 12:40
od Denisko88
Urcite RR , Tuaereg sa nemoze ani priblizit. U RR sa neboj tej prevodovky to neni L322. A u 3,6 tdv8 mas velky vykon aj krutiaci moment ...

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 10 úno 2012 12:48
od Denisko88
Nebal by som sa ani 2,7 tdv6 ale urcite ten 3,6 je o vela lepsi ...

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 10 úno 2012 22:21
od pan klobouk
Myslím,že tahání těžkých přívěsů zkrátí životnost agregátů každého auta :think

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 30 bře 2013 19:41
od LAKE
Na ťahanie si dovoľujem tvrdiť že som odborník.Robím odťahovku 20rokov a ťahal som už s kadečím.Ťahanie prípojného vozidla nieje prioritou v odťahovej službe,to len na okraj,je to viacmenej len doplnková služba v tejto profesii ! A hlavne ekonomickejšia ako vozidlo nad 3,5tcelkovej hmotnosti.
Mal som možnosť ťahať s vozidlami ako : Mazda B2600 benzin,Ford ranger 3,0 benzin,Toyota Hilux 2,4D,Mitshubishi L300 ľ,4 benzin, L400 2,5TD,Nissan KingCab 2,7TD Aj spomýnanú ToyotuLandcrussier 4,2 24 TD ale jednoznačne všetkých týchto ťahačov niekoľkonásobne predčí RR P38 4,6 HSE r.v.99" len z jedného dôvodu ,v kopci sa s naloženým prívesom "nepos..ie",jeho dynamika je v skutku chválihodná,vyváženosť,smerová stabilita ako aj celková kinetika,je to robustné auto ešte poctivej koncepcie náprav a trakcie ako takej.Tie novšie vozidlá,ktoré majú miesto náprav "ceruzky s KOOH-INORU" a manžety s felície netreba používať na prácu o ktorej sa im ani nesnívalo že budú robiť.
Na margo ekonomiky pokiaľ máte LPG ste na to ekonomickejšie ako ktorý koľvek diesel.Pokiaľ sa jedná o Nm tak ojem 4,6 je na tom v skutku dobre.A to najhlavnejšie auto je do 2,8 tony celkovej hmotnost,čo v Nemecku je povinnosťou nad rámec tejto hmotnosti mať záznamové zariadenie tzv.kontrollbuch pri kategórii PKW a tachograf pri kategórii LKW.Čiže keď náhodou máte vozidlo celkovej hmotnosti nad tento limit v kategórii N1G musíte mať v ňom zabudovaný tachograf!!! To sú všetky vozidlá predošlé,ktoré boli vybavované dodatočne deliacou mrežou kôli odpočtu DPH.Ale na ťahanie prívesu v Nemecku sú úplne na prd.S takouto súpravou vás zastavia diaľniční a nechajú vás odpojiť,zakážu vám jazdu s takouto formáciou a zaplatíte samozrejme pokutu vo výške 1.480,-e...Range Rover je vo váhovom limite bez ohľadu na kategóriu registrácie s možnosťou prípojného vozidla brzdeného do 3500kg. :clap

Re: Tuareg vs. Range rover

Napsal: 30 bře 2013 20:01
od komin
Prevodovka je v oboch rovnaka ZF 6kvalt tak je to tam najedno aj vahovo su natom rovnako cize opotrebenie dost podobne az nato ze uz peknych par rokov je u VW komunity zvyk brat napln v automate za dozivotnu.