Stránka 1 z 1
Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 22 úno 2012 21:42
od ali14
Chcel by som sa spytat,na odstranenie EGER ventilu na Diskovery 3. Pisane tu bolo o automatickych prevodovkach-že to pomohlo,motor je živši a spotreba nižšia... A čo tak keď mam manual 2,7 td,140kw ? Oplati sa to robiť na manuali-bude motor živši a bude to citiť aj na spotrebe-ma niekto skusenosti? A ešte ma napadlo-čo tak odstraniť eger a dať ešte motor čipnuť ? Oplati sa to dať robiť,mate nejake skusenosti aj s tym čipovanim? Raz som bol čipnuť Nissan Primeru v MAX TUNING Nove Zamky a bolo to citiť...(ale to nebolo Diskovery). Čo Vy na to? Dik za rady a skusenosti...
PS- som novym majitelom Disko 3 2,7 TD HSE a chcem si ho trošku rozmaznať,okrašliť a zrychliť mu krok...

Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 22 úno 2012 21:49
od injaaa
Jakej máš rok? Někde se tu psalo, že s EGR do 2007 není problém (se zaslepením) a od 2008 už jo.. myslím že to je dáno změnou normy z EUR3 na EUR4..
Já mám 2008, EGRy teď vyměněný za nový a oproti těm starejm nefunkčním to jede líp.. A jak jsem jí koupil tak jsem jí hned čipnul, bylo to znát, ale až teď s novejma EGRma to je jak bych si představoval. Předtím jsem něměl srovnání jak má DIII jet..
Takže se zaslepením ti neporadím, ale s čipem bych neváhal, to auto je těžký jako prase a ten motor potřebuje trošku oživit
P.
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 22 úno 2012 22:06
od ali14
injaaa píše:Jakej máš rok? Někde se tu psalo, že s EGR do 2007 není problém (se zaslepením) a od 2008 už jo.. myslím že to je dáno změnou normy z EUR3 na EUR4..
Já mám 2008, EGRy teď vyměněný za nový a oproti těm starejm nefunkčním to jede líp.. A jak jsem jí koupil tak jsem jí hned čipnul, bylo to znát, ale až teď s novejma EGRma to je jak bych si představoval. Předtím jsem něměl srovnání jak má DIII jet..
Takže se zaslepením ti neporadím, ale s čipem bych neváhal, to auto je těžký jako prase a ten motor potřebuje trošku oživit
P.
Mam rok 2006.. takže čipnuť...

Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 22 úno 2012 22:26
od injaaa
čip a rok nemá souvislost

rok ovlivňuje zaslepení EGRů.. ale to zaslepení podle mě na výkonu nepřidá, jen ti to pak do motoru necpe zpátky sračky z vejfuku.. ale ty bys to zaslepit mohl, ale musí ti ve chvíli zaslepení EGRy fungovat, jinak s tím má ECU problém
čip můžeš určitě a ten efekt je opravdu znatelnej, ale potřeba někoho kdo to umí, chce to přemapovat tvou jednotku, nedoporučuju takový ty blacboxy připojený k ECU
ale je to samozřejmě můj subjektivní názor, najdeš tu na foru milion dalších nározrů a doporučení
P.
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 23 úno 2012 05:50
od RudaK
injaaa píše: rok ovlivňuje zaslepení EGRů.. ale to zaslepení podle mě na výkonu nepřidá, jen ti to pak do motoru necpe zpátky sračky z vejfuku.. ale ty bys to zaslepit mohl, ale musí ti ve chvíli zaslepení EGRy fungovat, jinak s tím má ECU problém

P.
Jak se to dělí rokem výroby ˇ,tak ty starší mohou zaslepit EGR i nefunkční,ale novější zaslepit jdou ale musí být EGR funkční pořád

2006 myslím jde bez problémů a výsledek je i podle mě psychologický ......jak se píše,nejdou do motoru ty výfukový sračky spátky,tak by to ale lepší být mělo elevá většímu obsahu toho kyslíku inverzního

Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 23 úno 2012 07:38
od petr štrof
Mám D3 2006taky manuál po zaslepení najeto cca 40 tis . spotřeba stejná a rozhodně nemůžu říct že by to jelo lépe nebo hůře .
Akorát na diagnostice to hlasí nefunkčí EGR , jinak spokojenost.
Podle mne funkční je určitě lepší , ale kdo by to platil ty nový EGry když to de zaslepit, a výkon je stejný
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 23 úno 2012 13:03
od petr_p
petr štrof píše:Mám D3 2006taky manuál po zaslepení najeto cca 40 tis . spotřeba stejná a rozhodně nemůžu říct že by to jelo lépe nebo hůře .
Akorát na diagnostice to hlasí nefunkčí EGR , jinak spokojenost.
Podle mne funkční je určitě lepší , ale kdo by to platil ty nový EGry když to de zaslepit, a výkon je stejný
A kterej mesic 2006 mas? Ty novejsi EGR (Euro4) se tam montuji od 11/2006.
Jestli ma tvoje auto euro4 a zaslepene EGR, tak je to dobra zprava pro me, protoze az se ty moje zapecou tak jdou taky okamzite ven

Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 24 úno 2012 19:39
od Kokesek
Egr se nemusi zaslepovat, staci prekalibrovat mapu tak aby byl EGR porad zavreny. Jednotka nebude nic rikat a diagnostika vyskakovat ani na novem modelu. Jednotka bude pozadovat mit porad EGR zavreny a tak budou vsichni spokojeni, zakaznik,ECU, i motor....
No CHIPOVAT a CHIPOVAT.... a podle emisnich norem ubira egr 4% vykonu, ale pouze v rezimech kdy je otevren na 100procent.
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 24 úno 2012 19:49
od kid
Egr se nemusi zaslepovat, staci prekalibrovat mapu tak aby byl EGR porad zavreny.
Toto jde diagnostikou? či jak na to?
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 24 úno 2012 20:17
od MadTom
Základ je stáhnout software z řídící jednotky, najít kde to je, upravit a nahrát zpátky. Na to první a poslední je potřba diagnostika, na úpravy jinej software. Určenej na ladění motorů.
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 24 úno 2012 20:25
od injaaa
Ty cipovaci SW vetsinou nepotrebujou ke stazeni diagnostiku, u D3 se pripoji s notebookem pres zasuvku, stahne soft, upravi a placne zpatky a vhodny je aby si zazalohoval puvodni soft aby to slo v pripade potreby dat do puvodniho stavu (treba po reklamace v servisu pokud e auto v zaruce)
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 24 úno 2012 21:35
od maryan
Trochu som na tuto temu experimentoval a potvrdzujem ze od r.v.2007 nestaci EGR len zaslepit. Ked trochu vydrzite, dam sem riesenie.
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 24 úno 2012 22:35
od injaaa
Jsem zvedavy..
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 25 úno 2012 07:34
od Mike III
Kokesek píše:Egr se nemusi zaslepovat, staci prekalibrovat mapu tak aby byl EGR porad zavreny. Jednotka nebude nic rikat a diagnostika vyskakovat ani na novem modelu. Jednotka bude pozadovat mit porad EGR zavreny a tak budou vsichni spokojeni, zakaznik,ECU, i motor....
No CHIPOVAT a CHIPOVAT.... a podle emisnich norem ubira egr 4% vykonu, ale pouze v rezimech kdy je otevren na 100procent.
to má hlavu a patu, to bude ta správná cesta

Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 25 úno 2012 09:07
od RudaK
Mike III píše:Kokesek píše:Egr se nemusi zaslepovat, staci prekalibrovat mapu tak aby byl EGR porad zavreny. Jednotka nebude nic rikat a diagnostika vyskakovat ani na novem modelu. Jednotka bude pozadovat mit porad EGR zavreny a tak budou vsichni spokojeni, zakaznik,ECU, i motor....
No CHIPOVAT a CHIPOVAT.... a podle emisnich norem ubira egr 4% vykonu, ale pouze v rezimech kdy je otevren na 100procent.
to má hlavu a patu, to bude ta správná cesta

To je vono

,já to dělal ještě po starém spůsobu
" mechanicky " 
( zaslepil EGR,vydělal klapku ze sání a oddělal ty trubičky ) I na podvozku vyměnil
" mechanicky " táhla

( stačí to prý též jen překalibrovat výšku ) Nakonec se ukazuje,že hodně věcí jde u D III změnit bez použití klíče 13/17 a šroubováku

Že sem se za mlada víc neučil by mě nepomohlo,bo za nás jsme se učili o A.Jiráskovi a neměli ani kalkulačku . Je to na vás mladších,já umím jen točit tím kolečkem ....

Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 25 úno 2012 10:31
od petr_p
Kokesek píše:Egr se nemusi zaslepovat, staci prekalibrovat mapu tak aby byl EGR porad zavreny. Jednotka nebude nic rikat a diagnostika vyskakovat ani na novem modelu. Jednotka bude pozadovat mit porad EGR zavreny a tak budou vsichni spokojeni, zakaznik,ECU, i motor.
To zni vyborne. Uz jsi to nekomu delal na aute od r.v. 2007. Jestli jo, tak ze bych se taky nahlasil, nez se ty moje EGR-y pridrou.
Diky
Re: Odstranenie eger ventilu Disko 3 +ČIP TUNING
Napsal: 25 úno 2012 12:47
od Kokesek
Myslim ze to byla 2006, ale to nehraje roli. Udelam i 2010...jinak to vetsinou delam jako soucast chipovani, posunem kroutak at to nepada do nouzaku, dame vetsi tlak na rail a na turbu. Nafty nepridavam tak zasadne. Ladime auto jako komlex a ne ze mu natlacim jenom saze. A jeste se da posunout speed limit a nejaky dalsi parametry. Predpokladma ze mas edc 16.