Stránka 1 z 1
redukční převodovka,kola
Napsal: 01 bře 2012 18:49
od martin527
P38 2.5dse,98,Zdravím všechny.Mam na vás prozbu,nemuže mi někdo poradid,nejde mi zařadit redukce ja si myslím,že je v háji motorek řezení,případně jestli někdo neví kde bych ho sehnal.Druhá věc,jestli mi někdo řekne,jakou má P38 rozteč šroubu na kola,jestli je to stejné jako BMW 5X120 nebo jiné,chci na to dát hliníky ale podle typu auta žádné nemužu sehnat.Díky
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 01 bře 2012 23:20
od eliott
Nepíše ti ''select neutral'' ?
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 02 bře 2012 11:17
od KDB
Může to být i věcí voliče. U mě to vyžadovalo čím dál větší šátrání s pákou, než začly blikat kontrolky, potom už proces běžel bez problémů.
Teď už mi to nejde vůbec, takže se chystám to za nastalých teplých dní rozdělat- doufám, že to bude jen nějaký přepínač.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 02 bře 2012 17:37
od martin527
Ne ne nepíše to nic,koupil jsem toto auto asi před 1,5měsícem a od začátku když jsem zmáčknul tlačítko na zapnutí redukce,tak se rozblikalo a začali blikat i kontrolky na budíkách,ale nic se nepřeplo a je to asi týden co jsem měl rozebrany ten motorek co jsou uhlíky tam je vše v pohodě a když jsem to složil asi blbě ,tak ted už ani nebliká to tlačítko s těmi kontrolkami,tak nevím co stím.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 27 kvě 2012 15:37
od 001marcus
já mám stejný motor a stejný problém,...jenom s tim rozdílem, že když zmáčknu tlačítko, tak se nerozsvítí nic, když pak zařadim rychlost, objeví se maximálně select neutral, a když auto jede,.objeví se slow down, takže chodí vše asi jak má, jen to nesvítí a nesepne se nic,..mám skusit motorek? uhlíky atd?
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 28 kvě 2012 10:54
od Kokesek
pokud ti to blika jak vanocni stromecek, pak se nehybe motorek dole nebo nepozna elektronika na motorku ze se pohnul. Kazdopadne kdyz vymenis motorek tak to bude ok.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 28 kvě 2012 11:03
od Sláma Karel
Může to být motorek nebo také jednotka. Také to řazení té redukce má u 2,5Td svoje pravidla. Nevím jak je to přesně, ale myslím, že auto musí stát a být vymáčklá spojka a daný neutrál.
Dá se změřit obyčejným měřákem jestli ti jde do motorku proud.
A co se týká těch kol, tak je to 5x120. Ale být tebou dám tam nějaká originál kola. Většina druhovýrob nevydrží tu váhu a naše silnice. Budou z nich za chvíli v lepším případě šišky. Pokud nebudeš dávat originál, tak si také musíš dát pozor aby se ti tam vešli matky. Protože spousta těch neorigo kol je na šrouby. A LR má matky dost velké. Myslím, že tady v inzerci se prodává origo kol víc než dost.
K

Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 28 kvě 2012 11:16
od eliott
Mám osvědčená kola z BMW předposlední řady 7 nebo X5, je třeba použít speciální matice a převrtat díry v kolech, ale výsledek je super,mají menčí ET.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 28 kvě 2012 11:25
od Sláma Karel
Jestli pan není lepší dát podložky.
Ale fakt je, že ty kola z BMW vypadájí na LR tak neokoukaně a docela mu sluší. Ale já bych tedy elektrony nepřevrtával. I když je to jenom zvětšení díry. Ale na tvého RR si pamatuju. Vypadalo to dobře to je pravda.
K

Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 12 zář 2012 14:49
od hrabiko
Přetěžovat lité kola nebo do nich dělat úpravy vrtáním určitě nedoporučuju. Není to sice přesně můj obor, ale pracuji ve firmě, kde se taková kola vyrábějí (alu i plechová). Ono na tom odlitku je všechno přesně nadimenzované a spočítané a každý oblouček, přechod nebo nálitek tam má svou funkci. Přidávat tam ostré přechody a pak to kolo ještě přetížit...
Jak píše Karel Sláma - v nejlepším případě šišoid
H.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 12 zář 2012 16:10
od eliott
hrabiko píše:Přetěžovat lité kola nebo do nich dělat úpravy vrtáním určitě nedoporučuju. Není to sice přesně můj obor, ale pracuji ve firmě, kde se taková kola vyrábějí (alu i plechová). Ono na tom odlitku je všechno přesně nadimenzované a spočítané a každý oblouček, přechod nebo nálitek tam má svou funkci. Přidávat tam ostré přechody a pak to kolo ještě přetížit...
Jak píše Karel Sláma - v nejlepším případě šišoid
H.
No to bych netvrdil, jsem strojař a nás učili, že všechno musí být předimenzované, takže převrtání díry pro upínací šrouby o 3mm nemůže nic ovlivnit.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 12 zář 2012 17:33
od Lassard
No já bych si zas tak jistý s tím bezpečnostním koeficientem nebyl. Dřív to bylo ve strojařině 2 a víc, dnes je to 2 a někdy i míň. Všechno se staví tak aby to vydrželo po dobu záruky v lepčím případě životnosti ...pak vyhodit.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 12 zář 2012 20:17
od hrabiko
Jsem taky strojař a i já jsem se učil, jaké koeficienty se mají používat v obecné strojařině a jaké například u výtahů apod.
Co se týká kol na auta, tak ty se určitým způsobem navrhují a určitým způsobem zkouší. Tu zkoušku si předepíše výrobce auta.
To znamená, že ten řekne, vyrobte mi kolo, které musí vydržet tolik a tolik. Ty zkoušky jsou ale převážně dlouhodobé, životnostní. Pařezy, koleje a podobné off záležitosti se nijak zvlášť nezkouší

(alespoň kam mé znalosti sahají)
Tím nechci říct, že to ty kola nevydrží, ale BMW si při jejich navrhování dává jiné rezervy - jinak je dimenzuje, než výrobce off roadů.
Jednoduše řečeno kola na off auta musí být právě kvůli rázům a většímu dynamickému namáhání obecně více předimenzovaná než kola na BMW žahličky, právě protože off zatížení se nedá moc předpovídat a nikdo nechce reklamace.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 12 zář 2012 20:27
od eliott
Souhlasím, ale disk dimenzovaný na rychlost 250 km/h s gumou o profilu cca 35% přece nebude slabší než disk určený pro gumu 55% a rychlost do 180 km. BMW X5 je koneckonců stejná kategorie auta jako RR.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 12 zář 2012 20:53
od hrabiko
pravda. X5 určitě není okruhový břichoplaz a pokud ty kola jsou z něj, je to určitě menší riziko. Já jsem spíše reagoval na to vrtání a následné přetěžování.
Obecně udělal automobilový průmysl za posledních deset let velký krok směrem k tomu, aby na autě nebyl ani gram navíc a pokud ho zákazník používá jinak než jak bylo auto myšleno, je riziko, že s tím výrobce nepočítal.
Re: redukční převodovka,kola
Napsal: 13 zář 2012 16:03
od Lassard
Osobně nepředpokládám, že BMW počítá se steným způsobem využití svých X jako LR u RR. Přece jen ty X- ka jsou spíš na silnice. Při záměně bych uvažoval o disku, kde je tuhost zaručena dostatkem materiálu. Pokud bude úběr o
3 mm na každé díře tak to už může hrát nějakou roli. Ale kola jsem nikdy nepočítal,teda až na ty ozubený, takže je to jen teoretizování.
