parabolika Rocky Mountain - TRUE STORY
Napsal: 22 dub 2012 15:34
Ahoj přátelé, kamarádi a milá Sally,
rozhodl jsem se napsat vám svůj pravdivý příběh jednak pro pobavení ale hlavně z důvodů osvěty.
Již delší dobu jsem přemýšlel o výměně standardních listových per za parabilické a to hned z několika důvodů.
Né že by ty moje původní byly nějak extrémně unavené, naopak zdály ve velmi dobré kondici, ve srovnání s jinými kolegy bych řekl úplně v pohodě. Taky né že by mě moc vadilo remcání manželky, zhýčkané ze vzduchového pérování její Disco, a odmítání společných výletů našim miláčkem Elzou - Elza není sice moc originální pojmenování mojí SIIA r. 1964, ale nic lepšího jsem nevymyslel a naopak jsem si na to jméno docela zvykl... Tedy, že se mnou Kačenka nechce Elzou nikam jezdit, jelikož Elza s ní při jízdě strašně natřásá a klepe a každá nerovnost je na našich nerovných silnicích ještě nerovnější, nakonec občas hodnotím i jako výhodu... Že ji ovšem hanlivě nazývá "hopsadlem" už mi ale docela vadí, ale je mi jasné, že to je projev žárlivosti.
Tak přemýšlím, proč jsem se vlastně rozhodl ty báječné autentické původní neunavené listy vyměnit. Asi proto, že s Elzou jezdím téměř denně do práce a že mě poslední dobou začly bolet záda a tuším, že někdo tvrdil, že parabolika ze Série udělají pohodlného Jaguára. (Škoda, že ty záda byly ledviny z anglickýho vizoura...)
Pojďme k věci.
po jednom těžkém večírku a následné bolesti zad jsem rozbil prasátko, přepočítal drobné a oslovil pány z Rocky Mountain spares, tuším že někdo tvrdil, že to jsou odborníci nejodbornější a jejich listová pera jsou s láskou téměř ručně kovaná a když něco kupuji svojí Elze, tak jen to nejlepší. Rovnou tedy celou sadu za výhodnou cenu i s tlumiči a všemi potřebnými accessories. Pánové z RMS mi obratem gratulovali a přiložili mi jako plátci DPH rovnou fakturku bez VAT. Po pár několika dnech mi gratulovali znova, že jim platba z východu pěkně v pořádku dorazila na účet a přiložili "tracking number" od DPD.
Za pár dní byly ty štíhlé napružené krasavice, zabalené do parádního promaštěného papíru včetně tlumičů a všech accessories, vyloženy přímo před mojí garáží. To, že jako dárek přibalili knihu vtipů o Land roverech, sesbíraných přímo pány od RMS a vydanou vlastním nákladem a to, že rovnou v úvodu je psáno: Kdo vlastní Land Rover MUSÍ mít smysl pro humor mi mělo něco napovědět jak se bude situace vyvíjet dále.
Hned jsem volal švagrovi a rezervoval si u něj nejbližší možný termín, jelikož má svojí slušně vybavenou autodílnu a je vyučený opravář zemědělských strojů - ideální kombinace pro montáž listových per do LR. Chyběla už jen basička dobrého piva od Standy z Humpolce a hurá na montáž.
Montáž proběhla celkem hladce, ale několik hodin těžké práce to přece jenom bylo, nejvíc nás asi zdrželo vrtání větších děr na šekly - původní byly osmičky a nové ejhle desítky, ale aspoň je to víc Heavy duty.
Po spuštění Elzy z heverů mi dvanáctka v puse zhořkla, s tim autem je něco jinak a hodně. Ano - bylo vyšší, což o to instruktážní instruktáž naznačovala něco o jednom palci, s tím jsem při bourání nových vrat do garáže (abych tam s Lanďákem vůbec vjel)ještě počítal. Po přeměření to hodilo téměř na chlup 6,5 cm tedy královských a po zaokrouhlení dolů krásných 2 a půl palce. Tahle rezerva v garáži už nebyla. Naštěstí po dlouhém přemýšlení jsem přišel na skvělej fígl. Jelikož mám plachťáka není nic jednodušího rozebrat půlku střechy, odvázat plachtu a konstrukci lehce polosložit a vjet do garáže. Vzhledem k tomu, že přes zimu jezdím téměř denně, zase ráno - třeba v mínus patnácti zase konstrukci složit plachtičku natáhnout a hurá do rachoty. Připravuji na toto téma knihu sebraných nadávek, kterou vydám vlastním nákladem a zašlu s děkovným dopisem pánům entuziastům ze Skalistých hor.
No a co, aspoň mám pohodlíčko a Elza překonává naše traumatické silnice s lehkostí parní žehličky. Bohužel ani to se nepotvrdilo viz. dále v hodnocení!!!
Zde několik objektivně subjektivních čísel:
- zvýšení vozidla o 2,5 in
- zlepšení komfortu drncání tak max. 5%, vážně, s jistotou mohu pouze tvrdit, že se to nezhoršilo!
- zlepšení jízdních vlastností, stabilita, rychlé průjezdy zatáček až třeba osmdesátkou o cca 10%.
Tedy, jestli to stojí za ty Libry ať už si každý udělá obrázek sám.
PS: jestli je někdo máte namontovaný a fungujou Vám skvěle, tak mi to ani nepište, vyndavat je a snažit se je raklamovat se mi moc nechce. Musím se totiž přiznat, jelikož jsem byl za mlada drsoň ofroutu a na RR jsem měl petatřicítky a podložky pod péra deset čísel, že se mi důchodkyně Elza takhle nazvedlá docela líbí. Omezím whisku a vyřeším problém se zády. a ten votvírák co jsem si u nich taky koupil je super!
a omlouvám se za gramatiku a chibi
rozhodl jsem se napsat vám svůj pravdivý příběh jednak pro pobavení ale hlavně z důvodů osvěty.
Již delší dobu jsem přemýšlel o výměně standardních listových per za parabilické a to hned z několika důvodů.
Né že by ty moje původní byly nějak extrémně unavené, naopak zdály ve velmi dobré kondici, ve srovnání s jinými kolegy bych řekl úplně v pohodě. Taky né že by mě moc vadilo remcání manželky, zhýčkané ze vzduchového pérování její Disco, a odmítání společných výletů našim miláčkem Elzou - Elza není sice moc originální pojmenování mojí SIIA r. 1964, ale nic lepšího jsem nevymyslel a naopak jsem si na to jméno docela zvykl... Tedy, že se mnou Kačenka nechce Elzou nikam jezdit, jelikož Elza s ní při jízdě strašně natřásá a klepe a každá nerovnost je na našich nerovných silnicích ještě nerovnější, nakonec občas hodnotím i jako výhodu... Že ji ovšem hanlivě nazývá "hopsadlem" už mi ale docela vadí, ale je mi jasné, že to je projev žárlivosti.
Tak přemýšlím, proč jsem se vlastně rozhodl ty báječné autentické původní neunavené listy vyměnit. Asi proto, že s Elzou jezdím téměř denně do práce a že mě poslední dobou začly bolet záda a tuším, že někdo tvrdil, že parabolika ze Série udělají pohodlného Jaguára. (Škoda, že ty záda byly ledviny z anglickýho vizoura...)
Pojďme k věci.
po jednom těžkém večírku a následné bolesti zad jsem rozbil prasátko, přepočítal drobné a oslovil pány z Rocky Mountain spares, tuším že někdo tvrdil, že to jsou odborníci nejodbornější a jejich listová pera jsou s láskou téměř ručně kovaná a když něco kupuji svojí Elze, tak jen to nejlepší. Rovnou tedy celou sadu za výhodnou cenu i s tlumiči a všemi potřebnými accessories. Pánové z RMS mi obratem gratulovali a přiložili mi jako plátci DPH rovnou fakturku bez VAT. Po pár několika dnech mi gratulovali znova, že jim platba z východu pěkně v pořádku dorazila na účet a přiložili "tracking number" od DPD.
Za pár dní byly ty štíhlé napružené krasavice, zabalené do parádního promaštěného papíru včetně tlumičů a všech accessories, vyloženy přímo před mojí garáží. To, že jako dárek přibalili knihu vtipů o Land roverech, sesbíraných přímo pány od RMS a vydanou vlastním nákladem a to, že rovnou v úvodu je psáno: Kdo vlastní Land Rover MUSÍ mít smysl pro humor mi mělo něco napovědět jak se bude situace vyvíjet dále.
Hned jsem volal švagrovi a rezervoval si u něj nejbližší možný termín, jelikož má svojí slušně vybavenou autodílnu a je vyučený opravář zemědělských strojů - ideální kombinace pro montáž listových per do LR. Chyběla už jen basička dobrého piva od Standy z Humpolce a hurá na montáž.
Montáž proběhla celkem hladce, ale několik hodin těžké práce to přece jenom bylo, nejvíc nás asi zdrželo vrtání větších děr na šekly - původní byly osmičky a nové ejhle desítky, ale aspoň je to víc Heavy duty.
Po spuštění Elzy z heverů mi dvanáctka v puse zhořkla, s tim autem je něco jinak a hodně. Ano - bylo vyšší, což o to instruktážní instruktáž naznačovala něco o jednom palci, s tím jsem při bourání nových vrat do garáže (abych tam s Lanďákem vůbec vjel)ještě počítal. Po přeměření to hodilo téměř na chlup 6,5 cm tedy královských a po zaokrouhlení dolů krásných 2 a půl palce. Tahle rezerva v garáži už nebyla. Naštěstí po dlouhém přemýšlení jsem přišel na skvělej fígl. Jelikož mám plachťáka není nic jednodušího rozebrat půlku střechy, odvázat plachtu a konstrukci lehce polosložit a vjet do garáže. Vzhledem k tomu, že přes zimu jezdím téměř denně, zase ráno - třeba v mínus patnácti zase konstrukci složit plachtičku natáhnout a hurá do rachoty. Připravuji na toto téma knihu sebraných nadávek, kterou vydám vlastním nákladem a zašlu s děkovným dopisem pánům entuziastům ze Skalistých hor.
No a co, aspoň mám pohodlíčko a Elza překonává naše traumatické silnice s lehkostí parní žehličky. Bohužel ani to se nepotvrdilo viz. dále v hodnocení!!!
Zde několik objektivně subjektivních čísel:
- zvýšení vozidla o 2,5 in
- zlepšení komfortu drncání tak max. 5%, vážně, s jistotou mohu pouze tvrdit, že se to nezhoršilo!
- zlepšení jízdních vlastností, stabilita, rychlé průjezdy zatáček až třeba osmdesátkou o cca 10%.
Tedy, jestli to stojí za ty Libry ať už si každý udělá obrázek sám.
PS: jestli je někdo máte namontovaný a fungujou Vám skvěle, tak mi to ani nepište, vyndavat je a snažit se je raklamovat se mi moc nechce. Musím se totiž přiznat, jelikož jsem byl za mlada drsoň ofroutu a na RR jsem měl petatřicítky a podložky pod péra deset čísel, že se mi důchodkyně Elza takhle nazvedlá docela líbí. Omezím whisku a vyřeším problém se zády. a ten votvírák co jsem si u nich taky koupil je super!
a omlouvám se za gramatiku a chibi