Stránka 1 z 1

RR Clasic 3,6 V8 rv89 stříkačka Problém...

Napsal: 30 říj 2007 13:35
od honasRF900
Zdravim pořídil sem si toto auti a od začátku řeším problém s přehříváním,nebo jestli je normální že se mi při jízdě po silnici drží teplota na zhruba 90 :roll: chladič je dobrej,do vody to nefouká...znamej říkal že může bej na rozdělovači přehozenej válec tak sem se tu chtěl optat jak maj bejt na rozdělovači ty válce zapojený bo co může způsobovat nadměrné ořívání.Předem děkuji za pomoc

Napsal: 30 říj 2007 13:47
od karel
Předem vítej na tomto fóru!
90°je přece normální teplota, ta se zvýší pokud v létě zapneš klimu a nefungují elektrické ventilátory, tak jako mě.Pokud jedeš redukce a vyšší otáčky , co ti dělá teplota? Měla by být stále stejná!Pokud jde o přehozené kabely na rozdělovači, myslím, že bys to poznal při startování a na nevyrovnanosti chodu motoru.Schéma zapojení mám v pdf.souboru, ale je to hodně velký soubor, který sem nedám viz odkaz v soukromé zprávě!

Napsal: 30 říj 2007 13:55
od honasRF900
tadyto je moje první auto tohoto tipu tak právě nevím :oops: ty dva ventilátory před chladičem fungujou,startuje dobře,ale když je ohřátej tak má volnoběh na 500 a dost kolísavej...do kolika se má motor normálně vytáčet,nad 3500 je už dost hlučnej a už nemá takovej tach jako do 3500...Jak říkám nemám s timto autem zkušenosti tak asi působím jako ňouma :D do terénu se chystám o vejkendu zati sem totiž u nás nenašel nic pořádnýho.. budu měnit olej jakej tam mám dát?

Napsal: 30 říj 2007 14:01
od Rover
Já tedy mám v RRC ropáka, který je furt studený. Ale těch 90 máš pořád nebo to leze nahoru, že se opravdu přehřívá? Těch 90, pokud už to neleze nahoru, by nemuselo být nějak dramatické. Jseš si jistý, že nemáš zarostlý chladič?

Pálí Ti: 1 8 4 3 6 5 7 2
Levá stran: 1 3 5 7
Pravá strana: 2 4 6 8

Jinak, termostat by měl spínat při 88 stupních. Měl bys taky zkontrolovat termostat a jestli Ti funguje visko spojka na vrtuli chlazení.

Napsal: 30 říj 2007 14:14
od honasRF900
na rozdělovači to je zapojeno takto 1-2-7-5-6-3-4-8 myšleno proti směru hod.ručiček. Chladič je v dobrem stavu. ta teplota je odhadem teploměr má bílé pole pak mezeru zhruba2mm a pak červené mě se to drží na konci toho bílého.Jel sem u nás na suchej vrch je to zhruba5km a na hoře to už lezlo do červeneho...prozkoumam eště ten termostat

Napsal: 30 říj 2007 14:16
od honasRF900
a mam dojem že ta vrtule je napevno na řemenici,na to taky mrknu jak to tam je

Napsal: 30 říj 2007 14:57
od karel
Vrtule chlazení je na viskospojce, čili při studeném motoru je pouze lehce unášena dá se sní otáčet i prstem ruky nezávisle bez chodu motoru a při zahřátí vody dojde ke spojení natvrdo.Poznáš to i podle zvuku a intenzity foukání vzduchu spod haubny.Motor V8 je dobrý sluha, ale potřebuje bezchybné chlazení a mazání.Jinak máš pravdu, že motor má jít pěkně odspodu, ale měl by poctivě táhnout i při vyšších otáčkách než jen 3500.Max výkon má někde 4500, ale stačí v pohodě jezdit na krouťák.

Napsal: 30 říj 2007 15:08
od teslo
Ahoj,
tych 90 stupnov je OK, pokial nestupa...tak ako vravia chalani. V8 sa pomerne dost hreje. Pokial to mas v seriovom stave, tak vrtula by mala byt na remenici pripevnena cez viskospojku. V zavislosti na teplote sa uzatvara a vrtula sa toci rovnako ako remenica.
Skus si nejakym zarucene dobrym teplomerom zmerat teplotu. Je mozne ze mas iba rozkalibrovany ukazovatel. To sa moze stat ked niekto kombinuje suciastky roznych modelov( napr. z 3.9).

Ja davam olej mineral 15w-40 API SG/CD. Tento motor ma radsej olej s hustejsou konzistenciou.

Napsal: 30 říj 2007 15:15
od teslo
Pri kick-down mi automat preraduje niekde za 5000 ot/min. To uz je rev pri ktorom zbystri aj okolie... 8) Ziadne ucho nezostane kludne a ziadna penazenka plna :wink:

Napsal: 30 říj 2007 15:42
od karel
teslo píše:Pri kick-down mi automat preraduje niekde za 5000 ot/min. To uz je rev pri ktorom zbystri aj okolie... 8) Ziadne ucho nezostane kludne a ziadna penazenka plna :wink:
Tvá slova mě zahřála u srdce, výborně Teslo :lol: :lol:

Napsal: 30 říj 2007 16:04
od karel
Na tomto oleji mi běhá ten můj krasavec
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=684

Napsal: 30 říj 2007 19:09
od teslo

Napsal: 31 říj 2007 14:14
od honasRF900
tak ten ventilátor je na pevno.Byl to jen muj dojem že se hřeje,hold sem neználek,testnul sem to v terenu a je to ok.Udělam vyměnu oleje vzduchovej filtr taky stoji za prd a bude oky :)

Napsal: 31 říj 2007 15:03
od karel
honasRF900 píše:tak ten ventilátor je na pevno.Byl to jen muj dojem že se hřeje,hold sem neználek,testnul sem to v terenu a je to ok.Udělam vyměnu oleje vzduchovej filtr taky stoji za prd a bude oky :)
Pokud je napevno tak nefunguje viskóza a ve velké zimě se ti motor nezahřeje a auto netopí.Jinak výměna všech náplní a filtrů je víc než doporučená záležitost, spíš nutnost.

Napsal: 31 říj 2007 16:27
od eliott
Téma které mne zajímá, řeším jednoho Clasica, co pořád nechce dělat dobrotu. Problém vidím v chladiči, i když jsem ho nechal otevřít a vyčistit, tak pořád je střed chladiče studený, i když je auto naplno ohřáté. Potřeboval bych půjčit zdravý, abych ho mohl buď koupit nový, nebo vyloučit jako možný zdroj problému.

Napsal: 31 říj 2007 17:19
od teslo
Eliott a ten Tvoj RRC sa Ti aj prehrieva?

Napsal: 31 říj 2007 20:03
od eliott
No přivezl jsem ho z Anglie s tím, že se hřeje, a hřál se, ale jen v zátěži. Udělal jsem hlavy, vypadalo to že by to mohlo být těsnění. Po složení to bylo ale stejné. Nechal jsem vyčistit chladič, chlap co ho dělal, řekl, že má zvláštní vnitřní konstrukci, ale ho vyčistil a že by mněl fungovat normálně. Ale pořád byl střed chladiče chladný. Tak jsem přezkoušel termostat, o zdálo se mi, že otvírá pozdě. Tak jsem ho vyměnil, ale stále je chladič uprostřed studený, a to i v době, kdy už sepnou el. ventilátory. Auto přitom normálně topí. Záhada hlavolamu :roll:

Napsal: 31 říj 2007 20:10
od teslo
Prave tu chlapik popisuje podobnu skusenost ako Ty.
http://www.rangie.com/articles_topic.ph ... &subCat=21
U neho je vysledok, ze chladic je upchaty. Mozno to bude aj v Tvojom pripade, napriek tomu, ze opravar tvrdi ze je OK...

Napsal: 31 říj 2007 22:20
od eliott
Takže je to téměř jasný... Jen bych rád vyzkoušel nějaký zdravý, než vyndám mnoho tisíc za nový. Na to, že auto je RHD je v něm už nějak moc peněz... :roll: . Neodolal jsem a koupil novou vačku, hydroštely, rozvody...