Stránka 1 z 1

Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 10:05
od Mrky DII
Zdravím pánové. Mám DII Td5 na 18" kolech. Origo rozměr pneu je 255/55, ale kvůli nutnosti koupit nové pneu zvažuji, přejít na 265/70. Jen mám strach, že pak bude nenačipovaná Td5 dýchavičná. Máte někdo zkušenost, jestli to je dobrý nápad?

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 10:55
od fidzi
Z 29" na 33"? Krom těch 18" kol je to rozhodně krok dopředu a že to bude bez změny převodu dýchavičné, musíš prostě počítat.

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 13:16
od Mrky DII
Na rovinu říkám, že 80% najezdím po asfaltě a šotolině. Auto jezdí každý den v běžném provozu. A mám trochu obavy, abych toho pak nelitoval. To, že se prodlouží kvalty mi je jasný, jen jestli to nebude už trochu moc. Teď se mi dynamika auta zdá slušná k dané hmotnosti, samozřejme mám venku egr, kat a středový tlumič.

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 13:51
od PavelU
Máš to auto zvedlé :?: Jestli ne, tak tam ty gumy ani nevlezou... :idea:

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 13:55
od Benjamin
Máš automat nebo manuál?

Bez změny převodů to bude samozřejmě línější a dýchavičnější. Samozřejmě to bude mít i nějaký dopad na životnost dalších věcí (ložiška, dify, poloosy atd.), s tím se musí počítat. Co křížení, myslel jsi na to? Aby ti to někde nechytalo, dorazy? Nejlepší by samozřejmě bylo zřejmě vyměnit 18" kola za 16" a jít do nějakých odzkoušenějších klasických rozměrů (265/75/16, 235/85/16 nebo snad i 255/85/16), ale o tom už tu bylo napsáno mnoho v tématu: Pneumatiky.

EDIT: koukám, že mě Pavel předběhl s tou základní otázkou...předpokládám, že ano :?:

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 15:01
od Mrky DII
Zvednuto než bych měnil pryže bude. To je naplánováno. Vím, že 16" by byly lepší a jednodušší. Jenže já si na ty 18" zvyknul a přijde mi, že tomu autu i sluší. Možná je to zbytečná komplikace a origo rozměr bude konečná volba.

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 15:10
od Benjamin
Pokud necháš origo rozměr, tak ani nezvedej, nemá to pak moc valný význam, jen to bude blbě vypadat..

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 15:11
od gibson
ak nejazdis tych 80% teren tak urcite bude :D
benjami ma pravdu, ak to zdvihnes tak tam daj aspon 31"

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 16:00
od MadTom
Jedna poznámka - podívej se na ceny stejně velkých (tj. celkový průměr) kol pro 16" ráfek a 18" ráfek. Mám stále dojem, že ty 18" jsou o dost dražší. A druhá věc je výběr v 18" kolech, je menší. A že je to línější, tak to je - po změně gum ze standardních 235/70/R16 na 235/85/R16 auto doopravdy hůř akceleruje. Já už mám nachystané jiné převody do diferenciálů, abych to nějak dorovnal. A auto mám čipnuté, takže jede, ale trošku mu to trvá.

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 16:10
od gibson
o tych prevodoch by si toho mohol porozpravat viac
skade, za kolko, nejake foto? :shock:

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 16:17
od Mrky DII
Jo a mám manuál.

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 16:52
od PavelU
Jestli budeš auto zvedat a jsi rozhodnutý do něho investovat, tak v tom nevidím problém. Rozhodl jsi se sice pro tu dražší variantu, ale výsledek bude stát za to. Myslím, že to tak má udělané Jarys tady z fóra a ty 18" jeho D2 sluší... :wink:

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 01 črc 2012 21:45
od Benjamin
gibson píše:o tych prevodoch by si toho mohol porozpravat viac
skade, za kolko, nejake foto? :shock:
Ano Tomáši, rozpovídej se, od koho máš převody? ;)

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 03 črc 2012 11:56
od MadTom
No s těma převodama je to jednoduché - pěkně to tady na fóru popisoval Ivan Jezbera - je prostě potřeba spočítat poměr průměrů kol před a po a stejným poměrem posunout převodování. Původní úvaha byla redukční převodovka s poměrem 1,4 (z Defendera), ale to už je moc do pomala. Takže diferenciály - ze standardních 3,54 ne 3,8 od KAMu, druhá možnost byla 3,9 od Grear Basin Rover (či jak se jmenují). Ani jedny nejsou nové z EU, takže pošta, DPH a podobné ptákoviny. Tak jsem vzal přes Ebay z UK starší KAMy a vypadají dobře. Teď už jenom počkat na peníze a vyměnit originál dvousatelitové diferenciály ze samosvorné (nejspíš od Ashcroftů) a celé to s novýma ložiskama a těsněníma přeskládat do ruhých obalů od diferenciálů. Né že by to do těch stávajících nešlo, ale takto si to v klidu na stole přichystám a až bude čas, tak to jenom přehodím v nápravách. Takže mě snad nezaskočí případné chybějící díly a následně nejezdící auto. Ono by mi to zpřevodování až tak moc nevadilo, ale mám problém s tím, že jsem zvyklej se rozjíždět téměř bez plynu a teď mi to občas zdechne a to se mi nelíbí.
A abych se vrátil k tématu - Jarys má 18" disky a na nich nějaké větší kola a vypadá to velmi dobře. Jak velké ale nevím.

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 04 črc 2012 17:51
od Acon
Tiež som mal 18ky. Cestné. Na to ako je to auto vysoké a ťažké to na nich krásne rezalo zákruty a v spojení s ACE to bol úplný pôžitok. Teraz mám MT 265/75R16 čo sú vlastne 32" a je fakt, že je to lenivšie. No zvykol som si pri rozjazde a zrýchlovaní predvoliť za 3 (mám automat) a s tým sa dá predbiehať skoro ako s priemerným osobákom. 4 radím až keď dosiahnem požadovanú rýchlosť a ide to. Super je, že na dialnici to pri GPS 130ke netočí tak veľa otáčok. No D1 medzi Brnom a PHA na tempomate nedám bez toho, aby mi odomykalo menič. V kopcoch rýchlosť klesne niekedy aj na 110. No to mi nevadí. Viac sa to prejavuje s prívesom, ale ja viac ako 2t neťahám, podľa manuálu vtedy radím za 3 a ide to. Ja prevody riešiť nebudem. Jedine, že by boli za dobrú cenovku.

Re: Změna rozměru pneu DII 18"

Napsal: 04 črc 2012 18:01
od patrik
Zmena prevodou je druha najlepšia vec po pevnostnych polosiach - odporučam :!: :wink: . Je to uplne ina jazda - hlavne v terene .