Stránka 1 z 1
Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 19:30
od Márty
Zdravim, chci si koupit Discovery I 300 tdi a chci o tom vědět všechno a nevím o tom skoro nic

díky za rady,typy,funkce,inzeráty
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 19:32
od Tonny
Márty píše:Zdravim, chci si koupit Discovery I 300 tdi a chci o tom vědět všechno a nevím o tom skoro nic

díky za rady,typy,funkce,inzeráty
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =6&t=12412" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 19:55
od Márty
jo díky ale to už jsem z části četl já třeba nevím ani co je špera a zajímá mě jestli to má náhon na všechny kola 4 x 4 nebo když pojedu po silnici můžu je jen na náhon 2 kol? uzávěrky atd.
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:00
od gibson
spera je uzavierka diferencialu - 300vka ma medzinapravovu . ked ju mas zapnutu hrabe ti jedno predne a jedno zadne koleso (podla zataze, mozu aj vsetky)
ma trvaly nahon 4x4, neda sa odpojit ziadna naprava, nije na to prisposobena prevodovka
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:07
od Márty
díky
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:09
od gibson
nini zac, kludne sa pytaj ked sa nieco nedocitas

Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:16
od Tonny
Márty píše:jo díky ale to už jsem z části četl já třeba nevím ani co je špera a zajímá mě jestli to má náhon na všechny kola 4 x 4 nebo když pojedu po silnici můžu je jen na náhon 2 kol? uzávěrky atd.
DI byla pokud vím vždycky narozdíl od DII 4x4 s mezinápravovou uzávěrkou... co to znamená..
máš motor, na něm hlavní převodovku, na ní je přídavná převodovka a ta ti rozděluje náhon na přední a zadní nápravu. V té přídavné převodovce je právě zmiňovaná mezinápravová uzávěrka, která při odemčení umožňuje jízdu po pevném podkladu, při uzamčení rozděluje výkon 50:50 na nápravy. Odemykatelná mezináprava je hlavní výhoda oproti většině jiných offroudů, protože za jízdy jen posuneš páčkou a máš zařazenou čtyrkolku... pak můžeš mít uzávěrky na nápravách... na středu nápravy je diferenciál, který ti umožňuje to aby se ti kola mohli v zatáčce točit každý po jinak dlouhé dráze a tím jinak rychle, s tím že výkon se přenáší na méně zatížené kolo... to ale způsobí problém v terénu, když se ti dostane jedno kolo do vzduchu nebo ztratí dostatečný přítlak a začne prokluzovat.. proto se používají uzávěrky diferenciálu, které zamkne diferenciál a obě kola se na nápravě točí stejně.. mezinápravu ovládáš páčkou vedle řadičky, diferenciály se manuálně ovládají, ať už páčkama, vzduchem nebo elektřinou, to dle výrobce..
absenci uzávěrek diferenciálu LR částečně vyřešil např. u DII systémem traction control, který přibržďuje kola, ale není to 100% uzamčeno...
ještě se používají samosvorné diferenciály, které fungují automaticky, ale jejich zamčení je max 90% což v extrémním terénu nemusí stačit
ale to už je spíš na to přijet na sraz, oslovit někoho zkušenějšího na místě, chvilku s ním jezdit, pak ho chvilku vozit a nechat si radit... ale to se naučíš jedině praxí

Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:20
od gibson
Tonny
pekne rozpisane do detailu
zase som aj ja o nieco mudrejsi
nebol som si uplne isty zodpovedat na otazku ci to rozdeluje 50:50
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:36
od Márty
ještě se chci zeptat slyšel jsem že na 300 tdi jsou o hodně levnější díly než na 2.5 td5 je to pravda ?
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:41
od SJ410
Márty píše:ještě se chci zeptat slyšel jsem že na 300 tdi jsou o hodně levnější díly než na 2.5 td5 je to pravda ?
No tak hlavně TD5 nekoupíš v DI.
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:45
od Tonny
Márty píše:ještě se chci zeptat slyšel jsem že na 300 tdi jsou o hodně levnější díly než na 2.5 td5 je to pravda ?
TD5 má například ložisko kola součástí náboje, který stojí myslím si že kolem 6000, kdež to ložiska na 300TDi stojí do litru.. u TD5tky máš navíc řídící jednotku, váhu vzduchu, elektroniku u automatický převodovky a další věci který u TDi prostě nejsou, takže se nerozbijou a nic tě nestojí :-D ale obecně je TD5ka méně zrezlá, protože je mladší... motor jede po přečipování lépe, ale vyrobilo se jich relativně méně než TDiček, takže se jich taky méně válí na vrakovištích, takže jsou díly o něco vzácnější, potažmo dražší..
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:48
od Márty
asi koupím D I 300 tdi
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 20:50
od Tonny
gibson píše:Tonny
pekne rozpisane do detailu
zase som aj ja o nieco mudrejsi
nebol som si uplne isty zodpovedat na otazku ci to rozdeluje 50:50
myslím si že to je 50:50 ale ruku do ohně za to nedám

ale výsledek je jak já říkám 4x2 tzn auto s náhonem na dvě kola, protože 4x4 je komplet zašpérovaný auto

Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 21:00
od Johny R
Pořád lepší než 4x1

!
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 21:07
od Tonny
Johny R píše:Pořád lepší než 4x1

!
to je sice se zamklou mezinápravou, ale ruplou poloosou :-D
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 21:16
od RudaK
Tonny píše:Johny R píše:Pořád lepší než 4x1

!
to je sice se zamklou mezinápravou, ale ruplou poloosou :-D

Má pravdu předsedo .....
Re: Discovery I 300 tdi
Napsal: 15 črc 2012 21:24
od masar
Jenom takový detail, pokud je to 50:50 tak je to, ale myšleno jako otáčky a ne síly nebo výkonu, viz. třeba tady:
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 34#p196234" onclick="window.open(this.href);return false; a ten náboj na DII stojí 6tis., ale náhrada, originál stojí 10tis.
