Stránka 1 z 2
Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 15 črc 2012 22:32
od fidzi
Kam dát druhou trakční baterku? Napadá mě kufr, ale dost se mi nelíbí ty super dlouhé kabely, když budu "pomáhat" navijáku nebo přes ní startovat. Jak máte vyřešenej dvojbaterkovej systém?
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 15 črc 2012 23:10
od SJ410
Nemá DI i kaslík na druhý straně?
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 15 črc 2012 23:19
od fidzi
Má, ale je moc malý a hlavně jak mám šnorchl, tak tam vede trubka k airboxu.
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 15 črc 2012 23:32
od gibson
abs?
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 15 črc 2012 23:36
od Tonny
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 15 črc 2012 23:52
od PavelU
Vlezou, ale do Discovery 2...

Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 07:25
od komin
Kable niesu problem pokym ich das o dostatocnom priereze

Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 09:11
od DanoDEF
Na DI urcite vojde aj na druhu stranu rovnaka. Ak nezabudnem skusim vyfotit.
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 11:02
od fidzi
Vím, že tam na to prostor je, ale pro mě je malý a už navíc zabraný. Proto uvažuju o jiných možnostech.
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 13:50
od fidzi
Dneska sem tak promýšlel výpočty...
Jestliže má naviják odběr trvale max. 350A, baterky budou 2 a navíc při navíjení bude běžet i motor, tak mi to při troše dobré vůle vychází cca. na 150A na baterku. Při napětí 12,8 a délce 6m a odběru tedy 150A mi vycházejí následující čísla:
při 120mm2: úbytek 265mV - 39W tepla
při 95mm2: úbytek 335mV - 50W tepla
při 70mm2: úbytek 455mV - 68W tepla
při 50mm2: úbytek 637mV - 96W tepla
Těch 95mm2 je skoro stejně drahý jako 70mm2(což se teda docela divím), 120mm dvakrát dražší. Takže jako vítěz mi vychází ten 95mm2, kterej bude myslím nadimenzován dostatečně. Chápu to dobře?
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 14:51
od DanoDEF
fidzi píše:Chápu to dobře?
...chapes to celkom dobre vedecky ale ver mi nikto to takto neriesi. Uz s vodicom 50mm2 budes mat co robit aby si ho vytvaroval tak ako potrebujes resp minimalisticky aby ohyby a ukoncenia zaberali co najmenej. Auto proste nie je labak
Davali sme do D1 2 baterie EXIDE tusim 75Ah kazda na inu stranu jak je original a dokonca kazda baterka ma vyvody zrkadlovo otocene takze to nebol ziadny problem.
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 15:05
od fidzi
Já vím, ale radši větší ohyby než mít z toho topeníčko. Je to přecijen 6m.
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 15:52
od MadTom
Na tepelnou ztrátu kašli, ta bude v pohodě i u slabšího kabelu. Horší je úbytek napětí - ony ty motory potom nechtějí točit.
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 19:48
od komin
Ta 70 prierez je v pohode ta druha baterka bude predpokladam na prislusenstvo, start a navijak len ako nudzovka pripadne pre pokoj duse tam daj tu 90 ak je podobna cena

Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 20:08
od PavelU
Jestli nebude jednodušší udělat si místo vepředu v tom kastlíku. Jaký máš šnorchl? Máš na autě ABS?
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 20:13
od fidzi
Šnorchl mám samodomo, ABS nemám. Abych si tam udělal místo, musel bych posunout chladič. Tam to prostě nejde, baterka je moc velká.
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 20:20
od PavelU
To máš baterku do traktora...?

Myslel jsem, že budeš dávat něco kolem 90-100 Ah, ta by se vešla.

Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 22:30
od fidzi
Mě ten prostor značně zmenšuje trubka. A znova řezat do toho nechci.
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 16 črc 2012 22:41
od SJ410
Taky bych to dal na tu druhou stranu, myslím že to v závěru je nejjednodušší, včetně úpravy té trubky
od šnorchlu.
Re: Dvě baterky do D1 - kam s druhou?
Napsal: 22 črc 2012 10:27
od fidzi
Nafotil jsem pár fotek. Úprava držáku kapaliny do serva je jasná a jednoduchá. Ale ta trubka? Napadá mě jedině dát z boku airboxu.
