Stránka 1 z 1
Hever (panenka) pro L322
Napsal: 02 srp 2012 12:13
od Libunda
Zdar pánové, po nedávné zkušenosti v lese si rozšiřuju trošku výbavu v autě.
Kompresor už vybraný mám, ale s panenkou si nejsem jistý, protože jsem vlastně
píchnul a byl nucen měnit na místě poprvé a k tomu ještě lezl pod auto někdo jiný.
Nosnost ani moc neřeším, protože teoreticky můžu použít všechny typy z dané nabídky.
Spíše ty zdvihy mě trápí.
Při standart podvozku se mi pod nápravu vejde pouze 212, při zvednutém 220 - 230, pod prahy při standart max 300, při zvednutém max 350.
Samožřejmě musím počítat s vyvěšením kol
Zatím u mě vyhrává 10t varianta, co myslíte vy? Někdo zkušenosti?

Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 09:32
od Lukasino
Jezdíš víc v terénu že? Nebo se pletu?
Pokud terén, tak bezkonkurenčně udělat uchycení na hilift a pořídit hilift. Rychlé, jednoduché a zdvih parádní
Nebo jsou zajímavé i ty nafukovací pytle, což se dá použít na jakémkoliv podloží atd, akorát to už asi zabere dost místa v kufru

Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 10:27
od Libunda
V nějakým topiku tady jsem četl, že by mohl být problém s nafouknutím toho pytle v případě, že jsou na autě dva vejfuky.
S tou panenkou mě kluci zvedali auto minulej víkend a šlo to jak po másle.
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 10:58
od Lukasino
Jo to nevím, ale je to možný :-/
Pokud to šlo super, tak není co řešit, mě to přijde jako řešení super na silnici, ale ne někde na nezpevněných místech...
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 11:20
od Libunda
Hmmm, koukám na ty Hi-lifty...... a líbí se mi to.
Takže ted jdu zjistovat, jaké by se na autě musely udělat úpravy.
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 11:27
od Lukasino
Co se zadních kol týká, myslím že by neměl být absolutně problém udělat držák který se připevní místo koule (pokud máš ten odnímatelný originál od westfálie nebo co je to za značku) a tím zvedneš celou zadní nápravu.
Horší ti bude na předku, určitě není problém to přidělat skrz nárazník do výztuhy, ale to už je vcelku řezání
Nebo udělat boční ochranu prahu, něco jako rock rails a přichytit to do toho, pokud to jde (teď nevím jak moc jsou dveře rovné/do oblouku, zda by ses k prahu vůbec s Hi-Liftem dostal).
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 11:34
od Lukasino
Třeba tenhle používá Hi-Lift na L322 a přední nárazník má origo, akorát se mi nedaří najít fotky zepředu
http://www.expeditionportal.com/forum/t ... post561169" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.lrrforums.com/showthread.php ... s-on-MKIII" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 12:43
od Libunda
Za ty vystužený body v prahu se zvednout nedá?? Nebo nešly by upravit pro tuto možnost?
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 12:56
od Lukasino
Chce se podívat, jestli se tam ten hilift vůbec dá dát, vůbec teď nevím jak je to u L322. Řešil jsem to u Landcruisera 80 a tam to nešlo kvůli vypouklým dveřím.
Myslím to takhle, kde se obávám že to "rameno" hiliftu bude moc krátké

Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 13:37
od OC
Lukasino píše:Pokud terén, tak bezkonkurenčně udělat uchycení na hilift a pořídit hilift. Rychlé, jednoduché a zdvih parádní

Až na to, že hilift není v autě kam rozumně dát, a že práce s ním je docela otrava (a o hubu). Jinak ale souhlas.
Nicméně já mám jackall asi deset let, a ze zmíněných důvodů jsem jej nepoužil ani jednou, a
to mám zpevněné prahy, takže zvedat bych měl za co. Pokud by jej někdo chtěl, prodám za 2/3 nové ceny, jak píši, je nepoužitý.
Nebo jsou zajímavé i ty nafukovací pytle, což se dá použít na jakémkoliv podloží atd, akorát to už asi zabere dost místa v kufru

Rozhodně daleko méně než hilift

Ale pozor na různou kvalitu, některé jsou dobré, jiné stojí za houby. Velmi dobré reference jsou na ARB X-jack, a ten si hodlám v dohledné době koupit.
Jo, a stran dvojitého výfuku -- ono je to relativně jedno, protože foukat to z výfuku sice obecně jde, ale je to nešikovné (je třeba na výfuku přidržovat tu hadici, a to je blbé, člověk spíš potřebuje být jinde než vzadu; navíc kdyby se to zhouplo, není to nejbezpečnější místo); daleko lepší je to foukat z kompresoru.
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 19:54
od komin
K Hi-Liftu treba toto:
http://www.offroad-obchod.cz/produkt/ao ... ky-oraa016" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 03 srp 2012 21:48
od masar
Kdyz ale budes potrebovat to kolo vymenit, tak se to bude delat docela blbe

Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 04 srp 2012 01:14
od OC
Ani ne. Zvedneš za kolo, podložíš osu, spustíš na "cihly" (chce to buď něco vozit s sebou, nebo improvizovat s tím, co okolí dá, a to může být samo o sobě docela švanda), vyměníš... jako je to okak, samozřejmě; ale o houby menší, než zvedat za rám až napůl do nebe, aby se osa s lanďáckým křížením vůbec nadzvedla nad terén.
(Samozřejmě, nejlepší je zvedat pod osou, ale to s hiliftem v podstatě nejde -- na to právě musí být buď panenka -- a s tou to v terénu mnohdy vůbec není jednoduché --, nebo halt ten měch, a z toho zase osa umí sklouznout...

)
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 04 srp 2012 11:19
od Dockar
Mě dycky udělal nejlepší službu klasickej mechanickej hevírek. Na tyčce Ho nasunu pod auto kam potřebuju i do škvíry, podložit de ze všech stran, tlačí i vodorovně. S desetitunovou panenkou v ruce zapadneš v blátě sám po kolena

Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 06 srp 2012 09:09
od Libunda
Klasický nůžky se mi už pod jedním autem zlomily, takže proto si říkám, že by bylo fajn něco jinýho.
Ten Hi lift se mi líbí, že není jednoúčelový, protože priznejme si to, "nepíchám" každej den

Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 06 srp 2012 12:09
od Dockar
Taky nemluvim o nůžkách

myslim tohle, nebo podobný

Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 13 dub 2013 20:26
od Libunda
Nechal jsem si to trošku uležet a dnes objednal toto:
Za 14 dní to vyzkouším a uvidíme.
Re: Hever (panenka) pro L322
Napsal: 24 dub 2013 19:41
od Libunda
Tak dnes mi přišla,
vypadá, že funguje, je rozhodně stabilní, má zuby proti spadnutí pístu.
Bohužel ji nenarvu všude, kde bych očekával.
Ve standart režimu ji nedám pomalu nikde, takže veškeré fotky jsou na již zvednutém podvozku.
Na betonu žádný problém, není moc míst, kam ji chytit, takže klasicky gumové špalky v prahu OK, pod rám OK.
Ne měkkém podloží stabilní, nepropadá se díky solidní základně, není potřeba podkládat.
Zadní část vozu asi pouze za práh, nebo možná zkusím ještě to zvednout za zadní traverzu, co je na ní přidělané tažné.
Pod rameno se nevejde.
Zde nějaké rychlé fotky.
Edit:při povolení a stavu vypouštění nezajede uplně, ale zustrane vyset v místě, kde přestává být tlak ze zhora od auta ,
tzn, že je potřeba jí tlakem( nějakým páčidlem, šroubovákem) pomoct níž, aby šla vysunout ven.
( nevím, zda to píšu dost porozumitelně)
A nějaké fotky: