D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky
Napsal: 30 srp 2012 22:45
Ahoj všem,
pokud máte někdo u své D3 s manuální převodovkou občas anebo velmi často (třeba jako já
) problém se zobrazováním rychlostních stupňů na displeji, nefungují vám zpětná světla, na přístrojovce vám permanentně svítí oranžová kontrolka s písmenem P, nefunguje automatické odbrzdění ruční brzdy a na displeji palubního počítače máte napsáno něco ve smyslu chyby parkovací brzdy, máte velmi pravděpodobně rozbitý XY senzor (to je ofiko název). Pokud není už úplně po smrti, lze ho znovu nakalibrovat. Jsou dvě cesty jak to udělat. První je servis a diagnostika a zaplatit příslušný poplatek (mě to naposledy stálo 400,- Kč v AMTECu - bývalé A.M.T). Anebo je tu druhá varianta, kterou jsem našel na DISCO3.uk a prý jí pustil do světa bývalý technik od LR, a kterou si zvládnete udělat sami bez cizí pomoci.
Takže jak na to:
- Najděte si rovnou klidnou silnici (stačí zhruba 200m dlouhou).
- Zapněte redukci.
- Zařaďte zpátečku a jeďte na ni tak dlouho než se ozve zvukové znamení, objeví se R na displeji a rozsvítí se couvačky (poznáte jen ve tmě
) . Pak zastavte.
- Zařaďte 1 a pomalu se rozjeďte, uvolněte úplně spojkový pedál a jeďte tak dlouho až se rozsvítí na displeji 1.
- Pokračujte v jízdě a postupně řaďte další rychlosti. Vždy ale musíte úplně uvolnit spojkový pedál a počkat na zobrazení příslušného čísla na displeji, než přeřadíte na další stupeň. Takto dojeďte až na 6. Až se zobrazí na displeji, pak můžete zastavit.
- Vypněte motor a vytáhněte klíček ze zapalování.
- Počkejte než se ukončí všechny systémy v autě - musí zhasnout i červená kontrolka ruční brzdy!
- Znovu nastartujte, vypněte redukci a máte hotovo
Pokud by to nezafungovalo napoprvé, tak celý postup opakujte. Já to jednou dělal i třikrát za sebou
.
Je možné, že senzor je již po smrti a pak nezbývá než ho vyměnit.
Bohužel je to snad nejdražší senzor od LR - cca 4.500,- a ještě práce
Co se týče výměny, tak musí ven snad úplně všechno - motor i převodovka. Je to prej tak schované, že tam nedá ruku ani dítě aby to vyměnilo
.
Snad tento návod bude někomu k užitku. Já to používám zhruba jednou do měsíce
pokud máte někdo u své D3 s manuální převodovkou občas anebo velmi často (třeba jako já

Takže jak na to:
- Najděte si rovnou klidnou silnici (stačí zhruba 200m dlouhou).
- Zapněte redukci.
- Zařaďte zpátečku a jeďte na ni tak dlouho než se ozve zvukové znamení, objeví se R na displeji a rozsvítí se couvačky (poznáte jen ve tmě

- Zařaďte 1 a pomalu se rozjeďte, uvolněte úplně spojkový pedál a jeďte tak dlouho až se rozsvítí na displeji 1.
- Pokračujte v jízdě a postupně řaďte další rychlosti. Vždy ale musíte úplně uvolnit spojkový pedál a počkat na zobrazení příslušného čísla na displeji, než přeřadíte na další stupeň. Takto dojeďte až na 6. Až se zobrazí na displeji, pak můžete zastavit.
- Vypněte motor a vytáhněte klíček ze zapalování.
- Počkejte než se ukončí všechny systémy v autě - musí zhasnout i červená kontrolka ruční brzdy!
- Znovu nastartujte, vypněte redukci a máte hotovo

Pokud by to nezafungovalo napoprvé, tak celý postup opakujte. Já to jednou dělal i třikrát za sebou

Je možné, že senzor je již po smrti a pak nezbývá než ho vyměnit.
Bohužel je to snad nejdražší senzor od LR - cca 4.500,- a ještě práce

Co se týče výměny, tak musí ven snad úplně všechno - motor i převodovka. Je to prej tak schované, že tam nedá ruku ani dítě aby to vyměnilo

Snad tento návod bude někomu k užitku. Já to používám zhruba jednou do měsíce
