Stránka 1 z 1

D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 30 srp 2012 22:45
od boudys
Ahoj všem,
pokud máte někdo u své D3 s manuální převodovkou občas anebo velmi často (třeba jako já :head ) problém se zobrazováním rychlostních stupňů na displeji, nefungují vám zpětná světla, na přístrojovce vám permanentně svítí oranžová kontrolka s písmenem P, nefunguje automatické odbrzdění ruční brzdy a na displeji palubního počítače máte napsáno něco ve smyslu chyby parkovací brzdy, máte velmi pravděpodobně rozbitý XY senzor (to je ofiko název). Pokud není už úplně po smrti, lze ho znovu nakalibrovat. Jsou dvě cesty jak to udělat. První je servis a diagnostika a zaplatit příslušný poplatek (mě to naposledy stálo 400,- Kč v AMTECu - bývalé A.M.T). Anebo je tu druhá varianta, kterou jsem našel na DISCO3.uk a prý jí pustil do světa bývalý technik od LR, a kterou si zvládnete udělat sami bez cizí pomoci.

Takže jak na to:
- Najděte si rovnou klidnou silnici (stačí zhruba 200m dlouhou).
- Zapněte redukci.
- Zařaďte zpátečku a jeďte na ni tak dlouho než se ozve zvukové znamení, objeví se R na displeji a rozsvítí se couvačky (poznáte jen ve tmě :mrk ) . Pak zastavte.
- Zařaďte 1 a pomalu se rozjeďte, uvolněte úplně spojkový pedál a jeďte tak dlouho až se rozsvítí na displeji 1.
- Pokračujte v jízdě a postupně řaďte další rychlosti. Vždy ale musíte úplně uvolnit spojkový pedál a počkat na zobrazení příslušného čísla na displeji, než přeřadíte na další stupeň. Takto dojeďte až na 6. Až se zobrazí na displeji, pak můžete zastavit.
- Vypněte motor a vytáhněte klíček ze zapalování.
- Počkejte než se ukončí všechny systémy v autě - musí zhasnout i červená kontrolka ruční brzdy!
- Znovu nastartujte, vypněte redukci a máte hotovo :cool

Pokud by to nezafungovalo napoprvé, tak celý postup opakujte. Já to jednou dělal i třikrát za sebou :S .

Je možné, že senzor je již po smrti a pak nezbývá než ho vyměnit.
Bohužel je to snad nejdražší senzor od LR - cca 4.500,- a ještě práce :doh
Co se týče výměny, tak musí ven snad úplně všechno - motor i převodovka. Je to prej tak schované, že tam nedá ruku ani dítě aby to vyměnilo :doh .

Snad tento návod bude někomu k užitku. Já to používám zhruba jednou do měsíce :mrk

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 02 zář 2012 19:54
od maniac
otestováno a plně funkční :yes

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 02 zář 2012 22:06
od boudys
super :mrk
tak to vypadá, že jsem to nepopsal moc složitě a je to použitelné :yes

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 10 zář 2012 00:02
od soson
klobuk dolu! tomuto sa hovori funkcnost landrover fora! :yes

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 13 úno 2013 21:36
od jkačko
Ako mám zapnúť redukciu ???

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 13 úno 2013 22:19
od boudys
Pravou páčkou hned vedle voliče jízdních režimů. Symbol "hory" a písmenka "Lo" (rozsvítí se i zelená kontrolka na přístrojovce).
Redukce - redukční převodovka :wink:

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 15 úno 2013 17:14
od jkačko
Dnes som to skúšal asi 10x a stále nič !!! Mne totiž prevodové stupne 1-6 ukazuje OK, ale nerozsvietia sa mi spiatočkové svetlá pri jej zaradení. Keď cúvam bez zaradenej spiatočky (dole kopcom), tak sa mi spiat. svetlá rozsvietia a fungujú aj cúvacie senzory. Keď zaradím R, tak mi to zhasne. Pri kalibrácii mi svietia, idú senzory a na prístrojovke svieti R. Akonáhle sa mi zastavia kolesá, cúvacia svetlá zhasnú !!!!! SOS ....

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 21 úno 2013 12:27
od boudys
tak tohle jsem opravdu ještě neviděl...
Zkus se zeptat kluků tady z fóra, kteří dělají servis na LR - Land Jirka, eliott, Honza_offroad
Anebo člověk, který ví o LR snad všechno - Sláma Karel :dance
Možná někdo z nich bude vědět. Špatná kalibrace senzoru řadící páky to asi nebude.

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 21 úno 2013 14:09
od Mike III
měl jsem knírače, kterej na cvičáku nejevil zájem o figuranta a nevyštěkával, protože to nebylo doopravdy. Když ale někdo procházel kolem cvičáku tak se otočil z kruhu a fungoval předpisově. :roll: Stejně tvoje D3, ví že když stojí, tak vlastně necouveš. Ale teď vážně projdi kontakty, zkontroluj žárovky, jestli ti to někde nezkratuje, nebo není studeňák. Na změny v napětí a proudu je elektronika citlivá

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 28 úno 2013 22:10
od jkačko
Dnes som sa stretol s chlapíkom, ktorý mi predviedol, ako sa po vytiahnutí klúčika zo spínačky LR D3 nezabrzdí:
-normálne klúčom vypnúť motor
-znova zapnúť zapalovanie
-zatlačiť páčku ručnej brzdy smerom dole (odbrzdenie)
-páčku ruč. brzdy držať dole a vypnúť klúč, ručnú stále držať dole (cca 10 sekúnd)a medzi tým vytiahnuť klúč zo spínacej skrinky.
-POZOR, auto zostane nezabrzdené!!!

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 04 bře 2013 20:58
od jkačko
Bol som v servise LR, spiatočky nesvietia !!!!!

Re: D3 - kalibrace řadící páky u manuální převodovky

Napsal: 20 led 2019 18:35
od jaro7
ahojte
som tu novačik = teda iba dnes prebehla registracia.
cele 3 dni som hladal na tomto fore, ci niekto nemal taku zavadu na LR D3, az som to nasiel
presne ta ktoru opisal boudys, som mal asi tyzden aj ja.
objednal som sa uz na servis, ktory by bol nastastie az za 3 tyzdne a tak som zobral iniciativu do svojich ruk a ako som vyssie pisal, aj nasiel
vcera som to hned aj podla boudysovho navodu urobil, a FUNGUJE to !!!
dakujem za to ze toto forum existuje !!!
usetrilo mi to asi dost penazi a casu
Jaro