Stránka 1 z 2
Problém se starty
Napsal: 08 lis 2007 18:14
od De Lite
Již delší dobu mám následující problém. Pokud například jedu intenzívně v dešti, popřípadě například nasněží, tak druhý den někdy prostě nenastartuji. Dám klíček do zapalování, vše se rozsvítí, otočím a nic. Ani necvakne starter. Tak to nechám a třeba za pět minut zkusím znovu a vše funguje, jak má. Tato závada se projeví tak jednou za měsíc, samozřejmě v tu nejméně příhodnou dobu. V servisech na nic nepřicházejí, baterie je OK, žádný odběr nezjištěn, počítač žádnou chybu nehlásí.
Máte to taky někdo?
Na anglické diskusi na
www.lro.com jsem narazil na podobně postiženého jedince, který tento problém vyřešil výměnou senzoru na vačce za cenu cca 100 GBP. Umí k tomu něco někdo říci? Admine?
Zde je anglické povídání k danému problému:
Hello All
I had a problem with my 2001 Freelander TD4 intermittently starting.
The thing would always start from cold, but sometimes after a run it would not start, the engine turned over but no joy. We would then have to wait upto an hour before it would actually start again.
I took it to our local independent LR garage who said it was the cam sensor. They replaced the sensor and hay-presto no more problems, starts like a dream every time. (cost ?100 to change the sensor)
Just thought I would share this info, incase anybody else found it useful.
Cheers
Stu
Napsal: 08 lis 2007 22:12
od Colombo
Zdravim De Lite -
to co popisujes se mi stalo jednou jedinkrat a byl jsem z toho pekne vyjukanej. Stalo se to pred garazi, kdyz jsem se vratil z prace, nicmene vrazil jsem tam manzelciny klice, ktery jsme meli s sebou a auto normalka naskocilo - od te doby se to neukazalo a tak jsem tomu nevenoval pozornost.
Doufam, ze se to uz neukaze.
Re: Problém se starty
Napsal: 12 lis 2007 11:21
od Peddy
De Lite píše:Již delší dobu mám následující problém. Pokud například jedu intenzívně v dešti, popřípadě například nasněží, tak druhý den někdy prostě nenastartuji. Dám klíček do zapalování, vše se rozsvítí, otočím a nic. Ani necvakne starter. Tak to nechám a třeba za pět minut zkusím znovu a vše funguje, jak má. Tato závada se projeví tak jednou za měsíc, samozřejmě v tu nejméně příhodnou dobu. V servisech na nic nepřicházejí, baterie je OK, žádný odběr nezjištěn, počítač žádnou chybu nehlásí.
Máte to taky někdo?
Na anglické diskusi na
www.lro.com jsem narazil na podobně postiženého jedince, který tento problém vyřešil výměnou senzoru na vačce za cenu cca 100 GBP. Umí k tomu něco někdo říci? Admine?
Zde je anglické povídání k danému problému:
Hello All
I had a problem with my 2001 Freelander TD4 intermittently starting.
The thing would always start from cold, but sometimes after a run it would not start, the engine turned over but no joy. We would then have to wait upto an hour before it would actually start again.
I took it to our local independent LR garage who said it was the cam sensor. They replaced the sensor and hay-presto no more problems, starts like a dream every time. (cost ?100 to change the sensor)
Just thought I would share this info, incase anybody else found it useful.
Cheers
Stu
zdravim, řekl bych, že tvůj problém bude malinko jiný, protože ten anglánův motor se při startu alespoň protočil, proto mu stačilo vyměnit senzor na vačce, kdežto ty píšeš, že vůbec nereaguje, takže to vypadá na něco ve spínací skříňce a nebo na cestě od ní (špatná pojistka) - ale nejsem odborník; uvidíš, co řekne admin, já to jen zkusil

Napsal: 12 lis 2007 13:27
od Hunter
Uplne stejny problem jsem mel u jineho auta, tedy podobny. Nekdy (nezavisle na zadne okolnosti) jsem vlozil klic otocil, palubka se rozsvitila, ale pri pokusu nastartovat nic, ticho. Chvili jsem musel pockat, zkusit za chvili, a vzdy to pak slo. Ale vzdy jsem trnul, zda se to nakonec otoci nebo ne a nezustanu nekde viset. Jak tu zaznelo, bud spinaci skrinka nebo neco s imobilizerem, to je muj nazor na vec . Jinak jeste kdyz jsem mel Nivy, tak obecne Zigulove dost trpely na spinaci skrinky, bylo to to same a menil jsem je nekolikrat.
Napsal: 12 lis 2007 16:23
od Michal
Měl jsem to samé , u mne to byl špatný kontakt na přívodním drátu k cívce startéru.
Napsal: 12 lis 2007 18:16
od Jan Kucera
Zkus spojit nakrátko starter apokud se rozbehne motor,je rebus ve spínací skrínce,nekolikrat jsem tohle lecil, u Toyoty a Volva
Napsal: 17 led 2008 13:25
od De Lite
Po nekonečném martyriu se ukázalo, že to bylo starterem. Starter je již opraven ( ano díky Adminovi OPRAVEN! a ne vyměněn ), pro jistotu jsem nechal vyměnit i spínací skříňku. Nicméně mi vyvstal jiný problém. Když jsem blbnul ještě s rozbitým starterem, tak jsem si samozřejmě total vybil baterii. Mám tam original Delphi 85 AH, která světýlkem indikuje svůj stav. Bohužel i po několikerém opětovném nabití nabíječkou jsem nedocílil toho, aby svítila zeleně, pořád je tam černé světýlko. Samozřejmě baterie funguje, normálně nastartuji ( alespoň zatím). Zná někdo příčinu a možné řešení?
Napsal: 20 led 2008 19:48
od De Lite
Tak jsem si udělal čtyřsetkilometrový výlet a musím konstatovat, že během něj se mi baterie zcela nabila a opětovně svůj stav hlásí zeleným indikačním světýlkem. Takže vypadá, že je vše OK.
Napsal: 20 led 2008 19:55
od geršák
ahoj ,já jsem zrovna dneska koukal na baterku a políčko je černé ale baterka také funguje normálně .
Napsal: 20 led 2008 20:34
od Hunter
No pokud to mas opravdu cerne, tak dlouho fungovat normalne nebude, nejspise do doby, kdy to budes nejmene potrebovat

Napsal: 20 led 2008 21:07
od geršák
no právě

a proto jsem začal řešit co s tím když budu muset odpojit baterku a případně tam dát jinou

tak se potřebuju naučit nastavení těch kódů

Napsal: 21 led 2008 13:19
od Admin
De Lite píše:Tak jsem si udělal čtyřsetkilometrový výlet a musím konstatovat, že během něj se mi baterie zcela nabila a opětovně svůj stav hlásí zeleným indikačním světýlkem. Takže vypadá, že je vše OK.
To jsem rád, že nemáš baterku v háji.
Napsal: 21 led 2008 13:20
od Admin
geršák píše:ahoj ,já jsem zrovna dneska koukal na baterku a políčko je černé ale baterka také funguje normálně .
Benzín nepotřebuje tak velké nároky jako diesel. Vyměnit baterku není takový problém a jak postupovat po zapojení baterie tady jistě najdeš.
Napsal: 21 led 2008 20:29
od De Lite
Ještě k problému baterie mám následující postřeh: Pokud jsem měl baterii " nedobitou ", tak trvalo určitou chvíli než pozhasínali po nastartování kontrolky. Hlavně oranžová " trojka " HDC, TC a ABS zůstávala svítit tak 4-5 sec. Nyní po dobití baterie to trvá tak 1 sec. než pozhasínají. Teda alespoň doufám, že to bylo tou baterií...
Napsal: 29 led 2008 17:53
od comeback
Vážení, prosím pomozte!
Mám Freelander, 1,8 benzín, r.v.1998, nemůžu nastartovat. Startér točí,jisktru hází, benzín tam jde, ale nenaskočí. Vyměnil jsem palec, víčko rozdělovače, zapalovací cívku, svíčky, diagnostika nic neukázala. Nevíte někdo, co by to mohlo být. Dík za odpověď.
Napsal: 29 led 2008 20:33
od De Lite
A jak víte, že tam jde palivo?
Napsal: 29 led 2008 20:54
od comeback
Vyndal jsem svíčky a byly ulitý benzínem, na válcích byl taky. Diagnostika ukázala funkční vstřiky.
Napsal: 29 led 2008 21:53
od De Lite
Mne odešlo palivové čerpadlo, projevovalo se to přesně tak, že vše fungovalo, jen motor se neroztočil. Tak proto se ptám...
Napsal: 30 led 2008 16:54
od comeback
Tak mě napadlo, jestli to nemůže být vadnými kabely od rozdělovače k svíčkám. Nemá s tím někdo zkušenost?
Napsal: 14 čer 2008 10:33
od janicko
Mam TD4 a nechce mi to chytit, ked je motor teply. Aj ked chyti tak v momente zhasne. Musim cakat kym vychladne a potom to funguje aj tyzden a uplne normalne. Ako keby nemal naftu, alebo bol zavzdusneny... V prirucke som sa docital ze sa odvzdusnuje sam, mam ten bmw motor. Je tam nejaky ventil a ten je v haji?