Stránka 1 z 2
V8ka neklepala ale uz klepe!
Napsal: 08 lis 2007 21:21
od jezbera ivan
Ahoj. Mam problem, kt. uz riesim tak dlho a komplikovane, ze uz nam dosla fantazia a pomali aj nervy, takze skusim sa aj tu opytat, mozno niekoho nieco napadne, co sme este neskusili.
Z V8 mi pod hlavou trochu unikal olej, inak ten motor isiel OK. Tak som si vklude objednal sadu tesneni a v prihodnej chvili dal prehodit. Mechanik to vymenil. Kedze to bolo odstrojene zvrchu, povedal som si, ze uz vyberiem piesty a prekruzkujem ich a ze vymenim aj ojnicne velke loziska. Stalo sa. Este som vymenil aj vsetky hydrostely za nove a ked uz tie hlavy boli dole, tak sa spravilo zabrusenie sediel ventilov a vymenili sa semeringy ventilov a stiahli sa hlavy o 0,2mm. Tiez som vymenil rozvody. Ziadne diely neniesli ziadne znamky poskodenia a mali normalne znamky normalneho prevadzkoveho primeraneho stavu. Vsetko sa zlozilo a odvtedy motor klepe, kua! Klepe len ked sa olej zohreje, cize po cca 20 min a teplote oleja cca 60st. zacne klepat, vzdy jeden klep na komplet cyklus. Cele sme to rozhodili, nikde nic abnormalne nenasli, dali znovu nove tesnenia a klepe rovnako. Tlak oleja je zmerany, je ok. Kluka nenesie ziadne znamky opotrebenie a ani povodne ani nove loziska neboli poskodene. Co je na tom na nervy, ze ten motor neklepal a teraz, ked je tam X veci novych tak klepe. Ojnicne loziska su znackove - AE a su pemerane rovnako hrube ako povodne. Neviem ako dalej, lebo nemame ani sajn, odkial to ide, zvuk sa nemeni ani pri odpajani el. na svieckach. Pri druhom rozhodeni sa kontrolovali aj vsetky piestne capy - ok. Pri pridani stichne nad 1700 otacok a pri dobehu z vysokych opacok sa zase rozklepe. Klepe aj pri oleji 15-40W. Som nanervy! Nejaky konstrktivny napad? Vyvazim zlatom

Napsal: 08 lis 2007 22:15
od Land Jirka
Podle toho co píšeš, že jste dělali bych e zaměřil spíš na ventily a písty, jestli neklepou do hlavy (pokud je to u V8čky možný).
Dělám převážně diesly a tam stačí slabší těsnění a píst klepe do hlavy, nebo ventil do pístu, ale u benzínu bejvá nad pístem víc místa.
Někdy to ťukání začíná až po zahřátí, když se píst teplem roztáhne (stačí setiny mm). Dej vědět, čím to bylo, až na to přijdete.
Hodně štěstí.
Napsal: 08 lis 2007 22:24
od jezbera ivan
Tiez nas to napadlo, ale nove tesnenie je zhodne s povodnym a pri druhom rozobrati sa i toto kontrolovalo a neboli ziadne znamky stretania sa ventilov s piestami, ani na piestoch, ani na ventiloch a kompresny priestor je dost velky na to, aby ventili na piesty vobec dociahli, vravim, sme v koncoch

Napsal: 09 lis 2007 06:23
od karel
Ahoj Ivane, mám sice také V8 ale zkušenostmi neoplývám, takže ti bohužel neporadím, na to jsou tu jiní odborníci.Zkusím se zeptat svého dvorního opraváře!
Napsal: 09 lis 2007 08:35
od Ken
Na předchozím autě mi takto klepal jeden z ventilů do pístu. Taky nikdo nevěděl, co to je, až po důkladném prohlídnutí pístu se našly stopy po kontaktu.
Napsal: 09 lis 2007 08:57
od jezbera ivan
Ken píše:Na předchozím autě mi takto klepal jeden z ventilů do pístu. Taky nikdo nevěděl, co to je, až po důkladném prohlídnutí pístu se našly stopy po kontaktu.
A klepalo to furt alebo len za tepla?
U mna len za tepla a cim hustejsi olej, tym neskor to zacne a to musi mat olej aspon 60stup. Keby ventil a piest, tak ten je horuci hned asi, u mna to trva aj 20 min na volnobeh nez to zacne. Dalsia vec je ze pri pridani nad 1700 otacok to stichne. To vsetko nasvedcuje skor na nejaku volu, kt. je olejom vytesnena kym sa zohreje olej a mozno nieco roztiahne a potom nastup? Neviem.
Napsal: 09 lis 2007 09:15
od Ken
Tak to už si přesně nepamatuju (je to delší doba), ale mám pocit, že to dělalo při zvýšené akceleraci a to už od studenýho motoru...časem (několik dní) to pak přestalo, protože se ten ventil otlačil.
Napsal: 09 lis 2007 09:36
od Land Jirka
Klepání ventilu do pístu, nebo pístu do hlavy může souviset s teplotou motoru a oleje. Čím větší teplota oleje a motoru, tím větší teplota mechanických dílů (větší roztažnost) a píst klepe jen za tepla.
Stalo se mně už několikrát. Stačí setiny. Někdy se může stát, že píst klepe o tesnění hlavy, pokud přečnívá do spalovacího prostoru a píst chodí až k němu.
Na těch věcech co o sebe ťukaj to není okem téměř znát, zvlášť jestli to dělá až po zahřátí.
Když je vůle na ojnici většinou to klepe víc se zvětšujícími se otáčkami.
Každej motor ale má své specifika, tak se to na dálku těžko posuzuje.
Všechno jde v motoru změřit. Při takovém problému měřím i vůli na ojničních ložiskách (mikrometrem ojnici s šálkem, mikrometrem kliku a po odečtení výslednou vůli), přeběh pístů nad blok, zdvih ventilů, sílu těsnění.
U jednoho motoru se mně stalo, že klepala pootočená hlava ojničního šroubu o blok.
Někdy se stane, že se to zaťuká a po pár dnech to přestane.
Zdraví Jirka
Napsal: 09 lis 2007 09:44
od jezbera ivan
Dik, to je prave ono, ze to bude asi niekde takato mala blbost, a co je naprd, ze asi budem objednavat tretiu sadu tesneni a znovu vsetko von

Napsal: 09 lis 2007 15:16
od Drápalík
Já jsem mněl stejnej problem (I když to bylo TDi Škoda) I když jsem kontroloval hydroštely a byly všechny tvrdý, po výmněně oněch "dobrých" hydroštelů, které byly zánovní, klepání přestalo. Stejný příznaky, jako ty. Za tepla do 1500-1700 otáček rambajz, jak u vylágrovanýho motoru. Dneska šepot květin...
Napsal: 09 lis 2007 15:31
od jezbera ivan
U mna to s povodnymi hydrostelmi predtym neklepalo, po vymene tesneni zacalo klepat, tak som pri druhom rozobrati vymenil aj hydrostelya i s novymi to klepe tiez.

klepani
Napsal: 09 lis 2007 18:20
od Libor
sluchem nejsi opravdu schopen rozlisit skama to jde??vem si nejakou trubku a s uchem na trubce priloz na motor a hledej.Nejlepsi je kdyz si sezenes lekarsky fonendoskop a ver mi ze tim odhalis takove veci ze se budes divit.

jinak takhle na dalku a pokud to clovek opravdu neslysi na vlastni usi asi kazda rada draha.
Re: klepani
Napsal: 09 lis 2007 19:31
od default
Libor píše:sluchem nejsi opravdu schopen rozlisit skama to jde??vem si nejakou trubku a s uchem na trubce priloz na motor a hledej.Nejlepsi je kdyz si sezenes lekarsky fonendoskop a ver mi ze tim odhalis takove veci ze se budes divit.

jinak takhle na dalku a pokud to clovek opravdu neslysi na vlastni usi asi kazda rada draha.
to je pravda, ale davej si pozor na usi
Napsal: 09 lis 2007 19:33
od kryten
Jaké máš hydroštely?Měl jsem problém s neoriginály,které byly sice levné ale některé klepaly a nechtěly ztichnout....
k.
Napsal: 10 lis 2007 13:51
od jezbera ivan
Fonendoskopom s ihlou sa to vysetruje od zaciatku, nic platne, ale najlepsie to je pocut na rozdelovaci. Hydrostely nove su BP ale ani povodne neklepali nez sme to rozobrali. Zvuk je to ako z ojnicneho loziska ked ma volu, ale preco stichne nad 1700 ot.? ANi odpajenie sviecok ten zvuk nemeni. Ojnicne capy na kluke su premerene mikrometrom a maju povodny rozmer 50,800mm. Dnes este premeriame ojnicne lozisko zatiahnute v ojnici a vypocitame volu, kt. ale asi bude ok, kedze nove loziska su rovnako hrube ako povodne a s tymi to neklepalo, kua.
Napsal: 10 lis 2007 14:27
od Rover
Já bych osobně taky podezříval ty hydrozdvihátka...
Napsal: 10 lis 2007 14:31
od discover
Ahoj, Ivane
mluvil jsem o tvem problemu se synem, strojarem. To by bylo cele odborne pojednani. Ono uz jen spravne to definovat je problem. Ale, pravdepodobne ti klepani nemizi pri onech 1700 ot., ale muze se zmenit frekvence, k tomu nejaka synchronizace plus ruzny vliv a proto to neslysis. Ale nemizi.
Standa
Napsal: 10 lis 2007 21:43
od jezbera ivan
No je to mozne, ale ked mas ihlu fonendoskopu prilozenu o blok a pridavas, tak sa ti ten klepot strati nad 1700 ot.
Napsal: 13 lis 2007 01:27
od DjALF
Ahoj Ivane,
ja bych to videl na ventily.Mel jsem to podobny na CHEVY a byla to vratna pruzina u ventilu.
Napsal: 13 lis 2007 08:08
od jezbera ivan
A klepala az ked bol molej teply? Ja som mal za chodu aj dole veka ventilov a od vahadiel a pruzin to zjavne neslo, asi (to asi uz musim pouzivat lebo niekde to byt musi kua).
Dik, Iva