Stránka 1 z 1

Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 10:45
od jezbera ivan
Ahoj,
urcite ste o tom uz citali, ale predsa. Porucha vzduch pruzenia v terene moze pekne okorenit vylet, tak by som zhrnul moznosti riesenia:
Porucha:
Mech - velmi zriedkave - vymena
Hadice - zriedkave, oprava rychlospojkou a kusom hadicky
Rozv ventily - caste - oprava rychlospojkou s autoventilom a napojenie sa pred mechom, dofuknutie nezav kompresorom
Kompresor - caste - oprava: naplnenie vzdusnika Nezav kompresorom cez autoventil namontovany na vzdusniku, nakrmenie systemu vzduchom
Poruchy ine, co hodia air susp na kolela/nudzoveho rezimu - caste - oprava: naplnenie vzdusnika nezav kompresorom cez autoventil namontovany na vzdusniku, nakrmenie systemu vzduchom
Treba dodat, ze vzdy, akonahle dostaneme nasho milacika naspet na nohy do pozadovanej vysky a hrozi ze sa vdaka elektronike sam zase sfukne, vzdy vytiahneme poistku F26E (plati pre D3, D4 ma na tiez isto poistku, doplnim) v motorovej poist skrinke, cim vysachujeme cely system a uz sa nam vdaka nadradenej elektronike nesukne.
No, a to by som sa chcel vas opytat, ci neviete kde zohnat autoventil co ma zavit pre montaz (cize sa bude dat nasroubovat na vzdusnik bud tou zaslepenou prednou dierou cez medzikus, alebo novou dierou navrtanou zavitom podla ventilu) a bezpecne zdrzi aspon 20bar a viac. Dik za radu.

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 11:32
od MadTom
Jenom doplním, že u Disco2, je to podobné, já jsem teď v Albánii přepínal na manuální ovládání (ustříhnul jsem drát co ovládá vyfukování), protože zdechnul nejspíš senzor nebo někde drát a auto se samo vyfukovalo, jak se snažilo srovnat. Co se týče autoventilku, tak mám nějakej do jehož držáku jsem si vyřezal závit a stejnej jsem vyřezal do matky s rychlospojkou na 6mm hadičku, takže mi vzniknul ventilek s rychlospojkou na 6mm hadičku. Ale nejsem si jistej, že nějakej autoventilek má šanci udržet tebou požadovaný tlak 20bar.

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 11:45
od jezbera ivan
Ventil s rychlospojkou sa da zohnat na ebay. Ja zhanam taky co ma zavit pre montaz. Su take auto ventily, pouzivaju sa vo vysoktakych vzduch tlmicoch a tiez v letectve, len to voliak neviem zohnat.

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 11:45
od Acon
20bar? To naozaj je v Disco 20bar? Veď 25t nákladiak pracuje s 8-10bar. Typujem, ž ev Disco nebude viac ako 3-4bary ak som to neprehnal

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 11:49
od jezbera ivan
Pisem o D3, a ano, naozaj vypinaci tlak na cidle vzdusnika je 17 bar!

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 11:53
od Acon
17bar? Tak to je pecka. Keď vezmem do úvahy, že 26t nákladiak má v systéme do 10bar a o 15cm sa zdvihne za 3s tak mi tých 17bar nejde do hlavy.
Ivan a čo tam dať nejaký malý guľový ventil, ktorým sa to jednak rýchlo nafúka, lebo nekladie taký odpor aj rýchlo vypustí ak bude treba. Obrázek

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 12:00
od jezbera ivan
Ano, bolo by to riesenie, maly gulovy ventil rovno na vzdusnik a zan autoventil na hadicu cca 50 cm, ktora sa povytiahne v pripade potreby dofuknutia. Autoventil tam byt musi lebo bezne kompresory co sa vozia v autach davaju 10 bar, co na dofuk mechov staci (v mechoch je 8-10bar) ale bez ventilu napriamo by to neutlacili. Vypustanie nie je tema, lebo vypustenim vzdusnika tlak za nim aj tak v systeme ostava. Su tam elektroventily, centralny a predne a zadne rozdelovacie.

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 12:04
od jezbera ivan
Jeden australcan, od ktoreho som to okukal pouzil autoventil pre letecky priemysel rejtovany na 138bar, tak tych mojich 20 mi pride brnkacka :-)

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 12:42
od MadTom
Jenom doplním pro vysvětlení - těch 20bar je tam proto, aby se auto velmi rychle zvedalo jenom vzduchem co je v zásobníku, kompresore je tam docela malej. Narozdíl od D2, která zásobník nemá a fouká měchy přímo kompresorem a zvedá se pomalu. Navíc má to auto měchy 4, takže potřebuje víc vzduchu. Je to systém podobnej spíš tomu co je v P38.
Na ventilky se zeptám kolegy, sháněl mi ty co mám, má kontakt na někoho, kdo s touto pneumatikou přímo dělá, takže má přehled. Měl jsem stejnej problém, protože nevím jak se to jmenuje a tím pádem, pod čím to v katalogu nebo u prodejce hledat.

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 22 zář 2012 14:53
od marcel
Ten autoventil je tam len ako spätná klapka? Potom by sa dalo použiť toto http://www.staf.sk/beitraege/downloads/ ... %20WEB.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Majú tam kopu zaujímavých vecí čo sa týka vzduchotechniky.

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 23 zář 2012 07:30
od jezbera ivan
To su veci sikovne, ale len do 10bar.

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 24 zář 2012 10:17
od komin
Tu by sa dalo vybrat vsetky su min. do 300bar: http://www.hydraflex.sk/data/474ba57e.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Air suspension fault D3/4 - riesenia

Napsal: 25 zář 2012 09:55
od jezbera ivan
Super, to vypada slusne, idem tam. Dik.