Stránka 1 z 2

Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 05 lis 2012 17:12
od petmic
Kedze mi tecie olej s motora dnes som menil tesnenie pod vrchnym vekom. Ked som ho dal dole objavil som na vacke a "rocker arms" skrabance. Su iba na prvom a druhom valci, ostatne je ok. Motor bezi ok, zatial som ale najazdil iba cca 1500km.

Je to normalne? Treba s tym nieco robit? Prosim o radu niekoho skuseneho. Dakujem

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 05 lis 2012 17:18
od patrik
Kontaktuj chlapa pod menom Peter sk .Riešil niečo podobne ne svojom defe .

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 05 lis 2012 17:19
od MadTom
Tyhlety vahadla nezvedají ventily, ale tlačí na vstřikovače. Podle obrázku to bylo nebo spíš je přidřené. Pokud je to jenom vačka a vahadla, tak to nemusí moc vadit, spíš bych se zajímal, kam ty šponky z toho zmizely (výpustný šroub oleje - je na něm magnet), protože pokud by doputovaly až do turba nebo do jiného ložiska, nebylo by to nejlepší. Chtělo by to kouknout i na zbytek motoru - klika, ojnice - jestli není chycenej, ale to je na komplet rozborku. Pokud by totiž byl chycenej jenom lehoučce, tak je oprava "jednoduchá" - přeleštit, oproti tomu, co je potřeba, když se to postupně pořádně vymele.

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 05 lis 2012 17:31
od petmic
MadTom píše:Tyhlety vahadla nezvedají ventily, ale tlačí na vstřikovače. Podle obrázku to bylo nebo spíš je přidřené. Pokud je to jenom vačka a vahadla, tak to nemusí moc vadit, spíš bych se zajímal, kam ty šponky z toho zmizely (výpustný šroub oleje - je na něm magnet), protože pokud by doputovaly až do turba nebo do jiného ložiska, nebylo by to nejlepší. Chtělo by to kouknout i na zbytek motoru - klika, ojnice - jestli není chycenej, ale to je na komplet rozborku. Pokud by totiž byl chycenej jenom lehoučce, tak je oprava "jednoduchá" - přeleštit, oproti tomu, co je potřeba, když se to postupně pořádně vymele.
zajtra idem menit tesnenie pod olejovou vanou, tak uvidim ci nieco najdem na tom magnete. Skor nie ako ano, olej vcetne vsetkych naplni som daval menit ked som auto kupil v Land Rover parts v Stupave. Nehovorili ze by tam boli na tom magnete nejake spony. Na druhej strane vzhladom na ich pristup by si ich asi aj tak nevsimli.

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 18:19
od petmic
ak by to niekoho zaujimalo, tak nejaky typek z australie riesil takmer rovnaky problem ako mam ja:

http://www.aulro.com/afvb/technical-cha ... input.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pricina je pravdepodobne zanedbana vymena oleja v motore pripadne bol pouzity nevhodny typ oleja.

ja len dufam ze som to odchytil v podstatne skorsom stadiu a ze bude stacit vymenit vacku a par drobnosti (za dost velke peniaze).

ak by niekto vedel o puzitelnej vacke na Td5 15P tak mi dajte prosim vediet, kupim.

btw ako casto menite olej? aky olej pouzivate?

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 19:18
od Miloš II
http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 15#p236530" onclick="window.open(this.href);return false; MIloš II

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 19:20
od DanoDEF
petmic píše:Nehovorili ze by tam boli na tom magnete nejake spony.
to asi preto lebo vypustna sruba na motore nie je magneticka. Na taketo male necistoty ma predsa Td5ka rotacny filter.

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 19:31
od MarekS
petmic píše:ak by to niekoho zaujimalo, tak nejaky typek z australie riesil takmer rovnaky problem ako mam ja:

http://www.aulro.com/afvb/technical-cha ... input.html" onclick="window.open(this.href);return false;

pricina je pravdepodobne zanedbana vymena oleja v motore pripadne bol pouzity nevhodny typ oleja.

ja len dufam ze som to odchytil v podstatne skorsom stadiu a ze bude stacit vymenit vacku a par drobnosti (za dost velke peniaze).

ak by niekto vedel o puzitelnej vacke na Td5 15P tak mi dajte prosim vediet, kupim.

btw ako casto menite olej? aky olej pouzivate?
Jaký kdo používá olej by mě taky zajímalo už ho budu taky brzo potřebovat nevím co tam bylo chtěl bych dát tehle CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40 a měnit 15ti tis.

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 19:48
od DanoDEF
MarekS píše:Jaký kdo používá olej by mě taky zajímalo už ho budu taky brzo potřebovat nevím co tam bylo chtěl bych dát tehle CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40 a měnit 15ti tis.
Uz sa to preberalo v inej teme (skus pohladat). Tymto olejom urcite nic nepokazis. Ja som pouzival do 340tkm CASTROL EDGE 5W-30 s intervalom 20tkm. Teraz pouzivam LIQUI MOLY TopTEC 5W-30

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 20:18
od MarekS
DanoDEF píše:
MarekS píše:Jaký kdo používá olej by mě taky zajímalo už ho budu taky brzo potřebovat nevím co tam bylo chtěl bych dát tehle CASTROL EDGE Turbo Diesel 5W-40 a měnit 15ti tis.
Uz sa to preberalo v inej teme (skus pohladat). Tymto olejom urcite nic nepokazis. Ja som pouzival do 340tkm CASTROL EDGE 5W-30 s intervalom 20tkm. Teraz pouzivam LIQUI MOLY TopTEC 5W-30
Hledal jsem už a mám přečteno dost jen mě zajímala značka oleje ten LIQUI MOLY je prej opravdu špičkovej olej.
Těsnění výka ventilů budu taky měnit doufám,že to bude v pohodě mám sice Td5 2001,ale už s motorem 15P.

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 20:21
od Acon
Problém je, že mnohí (vrátane mňa) sa uspokojujeme so základnou špeckou oleja ako je xWx v tomto prípade 5W40. No nie každá 5W40 je aditivovaná pre aplikáciu do PD motorov. A práve toto môže byť následok.

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 20:30
od petmic
a to som si myslel ze kupujem dobre. komplenta servisna historia so vsetkymi fakturami, najazdenych necelych 120.000km. posledna vymena oleja v LR Parts v Stupave, dali mi tam Addinol MV0537 (http://www.addinol.de/oilfinder/oil_details.php?id=655" onclick="window.open(this.href);return false;). Osobne som o takomto oleji nikdy nepocul. Len dufam ze nedali nevhodny olej.

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 20:31
od MarekS
Acon píše:Problém je, že mnohí (vrátane mňa) sa uspokojujeme so základnou špeckou oleja ako je xWx v tomto prípade 5W40. No nie každá 5W40 je aditivovaná pre aplikáciu do PD motorov. A práve toto môže byť následok.
Právě,že ten castrol edge 5W-40 to splňuje zajímali mě další oleje na který tu lidi jezděj a splňujou.

Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 je syntetický motorový olej s Fluid Strength Technology™ vhodný pro použití zejména v přeplňovaných dieselových motorech (technologie čerpadlo - tryska). Tento olej nesmí být používán v motorech s nastavenými prodlouženými servisními intervaly (indikace písmeny QG1 na Štítku VIN - detaily viz návod k obsluze), pro tyto účely je vhodný olej Castrol EDGE 5W-30 VW 504 00/507 00). Jeho složení poskytuje maximální výkonnost a zároveň zajišťuje kompatibilitu se systémy následné úpravy výfukových plynů. Na základě nezávislých testů snižuje kontakt kovových součástek motoru až o 40% oproti přednímu konkurenčnímu produktu.

Fluid Strength Technology™ (FST) je nový dynamický systém, který aktivně posiluje olejový mazací film. Je šitý na míru specifickým požadavkům různých druhů motorů. Je navržen tak, aby minimalizoval vzájemný kontakt kovových součástek, neustále se přizpůsoboval různým otáčkám motoru i podmínkám řízení a zůstal silný po delší dobu.

Specifické vlastnosti oleje:

Napomáhá maximalizovat krátkodobý a dlouhodobý výkon motoru (zvyšuje účinnost motoru)
Zajišťuje maximální ochranu za všech provozních podmínek, rychlostí a teplot
Vhodný pro automobily s pevným zkráceným intervalem (15 000 km nebo 1 rok)
Snižuje kontakt kovových součástí až o 40% oproti přednímu konkurenčnímu produktu a to i pod největšími provozními tlaky v motoru
Vydrží až o 35% déle oproti přednímu konkurenčnímu produktu (schopný odolávat po delší dobu)
Pracuje s turbodmychadly přeplňovaných vznětových motorů s mezichladiči, včetně motorů PD
Plně syntetická technologie

Mísitelnost:

Olej Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 je mísitelný se všemi značkovými motorovými oleji, které odpovídají specifikacím vydávaným výrobci automobilů. Vynikající výkonnost tohoto produktu však může být plně využita pouze tehdy, když není míchán s jinými oleji.

Výkonové třídy, specifikace:SAE 5W-40

ACEA C3

API SM/CF

VW 502 00/ 505 00/ 505 01

BMW Longlife-04

MB-Approval 229.31/ 229.51

Renault RN0700/0710

Vyhovuje pro Ford WSS -M2C917-A

Vyhovuje pro Fiat 9.55535-S2

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 06 lis 2012 20:43
od MarekS
petmic píše:a to som si myslel ze kupujem dobre. komplenta servisna historia so vsetkymi fakturami, najazdenych necelych 120.000km. posledna vymena oleja v LR Parts v Stupave, dali mi tam Addinol MV0537 (http://www.addinol.de/oilfinder/oil_details.php?id=655" onclick="window.open(this.href);return false;). Osobne som o takomto oleji nikdy nepocul. Len dufam ze nedali nevhodny olej.
Některý servisy nekoukaj na kvalitu oleje,ale nato jakej je naněm rabat.Nedávno umě byl známej a ten tvrdil,že když dával do aut olej od starline tak ubejval tak přešel na značkovej a od výměny do výměny :shock:

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 07 lis 2012 11:55
od vladob8
Ja davam prednost pred 5W30 radsej hustejsiemu 5W40 konkretne Castrol Edge Turbo Diesel. PD motory su na vyber olejov dost citlive a nieje jedno co sa tam leje, hlavne musi olej splnat vykonostny parameter ACEA minimalne B4 http://www.valman.sk/podpora/technicka/ ... odla-acea/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 07 lis 2012 12:00
od petmic
vladob8 píše:Ja davam prednost pred 5W30 radsej hustejsiemu 5W40 konkretne Castrol Edge Turbo Diesel. PD motory su na vyber olejov dost citlive a nieje jedno co sa tam leje, hlavne musi olej splnat vykonostny parameter ACEA minimalne B4 http://www.valman.sk/podpora/technicka/ ... odla-acea/" onclick="window.open(this.href);return false;
Manual hovori ACEA A1 a B1 s poznamkou ze aj B2 je mozne pouzit

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 07 lis 2012 12:23
od visby
petmic píše:Manual hovori ACEA A1 a B1 s poznamkou ze aj B2 je mozne pouzit
nesplna vyssia norma ACEA aj tu nizsiu? alebo to zle chapem?

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 07 lis 2012 12:31
od maky
a td5 je pumpa diza??

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 07 lis 2012 12:34
od petmic
maky píše:a td5 je pumpa diza??
Nie je to PD ako ju vola VW ale vo svojej podstate je to rovnaky system len sa tak nevola. Aspom tak tomu ja rozumiem.

Re: Vackova hriadel Td5 - rada

Napsal: 07 lis 2012 12:35
od Acon
ACEA 1 či už pre A alebo B (benzín alebo nafta) sa už nevyrába. Možno sa ešte niečo nájde, no táto špecka je už asi minulosťou. Nahrádza ju B2. V základe sú všetky určené aj pre PD no ako písal MarekS sú oleje špeciálne aditivované na tento účel a najznámejší je práve toľko kritizovaný Castrol. Hlavne preto, že výlučne tento olej používajú známe koncernové autorizáky.

A TD5 je úplne klasické PDéčko a aj sa tak volá. Systém Pumpa Dýza = PD