Stránka 1 z 1
RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 08 lis 2012 22:07
od Neolemus
Zdravím všechny a prosím o radu.
Při poslední jízdě se mi stala nemilá věc, totiž z ničeho nic mi vylétla teplota vody do cervenych cisel, pricemz jsem stál/popojížděl v koloně. Poté při normální jízdě mi zase klesla zpět na standart - v pulce ukazatele.
Dolil jsem tedy zhruba 1,5 litru vody a při další jizdě se zdálo vše OK, ale po 20 minutách mi teplota zase vylétla na maximum.
Teď večer jsem jsem přišel opět k autu, doléval vodu a vešlo se jí tam 5 litrů

.
Tak se na Vás obracím s prosbou o radu, co za tím může být. Doteď jsem neměl žádný problém tohoto druhu, auto mám po prvním majiteli s tím, že mírně tlakuje, ale xxx kilometrové cesty na chatu nedělali žádný problém, teploty byli OK.
Voda nikde neteče, což mi příjde divné, že by se jí tam vešlo tolik. Může být problém ve zavzdušněných/ucpaných hadicích ? A kde popř. najdu odvzdušňovací ventil ?.
Díky moc za rady

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 08 lis 2012 22:44
od Lassard
Koukni a přepad expanzky a víčko jestli není nafouklé, mohlo by ti to utíkat přepadem. Taky koukni na chladič jestli není zanesený (vlastní zkušenost po průjezdu vyšší trávou). To jsou asi ty nejjednodužší věci co se daj udělat kdekoli. Pak pročíst fórum. Možností kde hledat pudla je víc.
Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 08 lis 2012 23:38
od alap
Něco podobného jsem měl taky na P38. Ale předtím to blbě startovalo. Vždycky trvalo než se to poprvé otočilo. Pak to šlo. Pak mi právě začala lítat teplota a mizet voda. A skončil jsem s prohnutým blokem a výměnou motoru. Ale třeba to je jen náhoda.
Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 09 lis 2012 09:19
od pooh
Neolemus píše:Zdravím všechny a prosím o radu.
Při poslední jízdě se mi stala nemilá věc, totiž z ničeho nic mi vylétla teplota vody do cervenych cisel, pricemz jsem stál/popojížděl v koloně. Poté při normální jízdě mi zase klesla zpět na standart - v pulce ukazatele.
Dolil jsem tedy zhruba 1,5 litru vody a při další jizdě se zdálo vše OK, ale po 20 minutách mi teplota zase vylétla na maximum.
Teď večer jsem jsem přišel opět k autu, doléval vodu a vešlo se jí tam 5 litrů

.
Tak se na Vás obracím s prosbou o radu, co za tím může být. Doteď jsem neměl žádný problém tohoto druhu, auto mám po prvním majiteli s tím, že mírně tlakuje, ale xxx kilometrové cesty na chatu nedělali žádný problém, teploty byli OK.
Voda nikde neteče, což mi příjde divné, že by se jí tam vešlo tolik. Může být problém ve zavzdušněných/ucpaných hadicích ? A kde popř. najdu odvzdušňovací ventil ?.
Díky moc za rady

no praveze moze byt upchata hadica. a dufajme ze to bude, lebo vsetko ine by mohlo byt ovela bolestive. takze poriadne kontroluj vsetky hadice. a ked pisem poriadne, tak to myslim sakra poriadne.
ako prve daj dole hadicu z expanzky a za chodu motora to kontroluj, ci tam stale tece voda. cez toho sa odvzdusnuje a tam furt musi pretiect voda. nezabudni, ze kedze teplota potom sama klesla, moze byt v hadici spina co len obcas upcha cestu a vacsinou prepusta vodu. ak tam netece, tak daj dole hadicu chladica a kontroluj ci vodna pumpa funguje dobre. a tak dalej...
ale hlavne tu hadicku od chladica do expanzky kontroluj poriadne, lebo uz som videl aj take, ze sme dali dole a skusali prefukat a vse bolo ok, stravili sme 3,5 hodiny s tym, lebo nechcel som zmiernit s tym, ze mam praskly blok, a nakoniec ukazalo sa, ze ta chadica bola upchata takym sposobom,ze z jednej strany bola v poriadku a druhej strany neprepustala nic
no a ked to robilo , tak po 5-tich sekundach v expanzke objavili sa bublinky, po dalsich 5-tich sek uz vytlacilo cca 5 litrov vody

(somozrejme s teplym motorom)
no a potom som vymenil hadicu a odvtedy

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 09 lis 2012 09:50
od ssang
U nafty mi pomohla výměna víčka na expanzce, termostatu a viskozní spojky. Při odvzdušňování otevři naplno topení.
Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 09 lis 2012 10:00
od pooh
a davaj bacha na to, ze ked stale dolievas vodu, tak tam budes mat menej nezmrznucej kvapaliny a za chvilu tu mame zimu
(a kontroluj aj koberec u spolujazdca, tam moze tiez utiect voda z kurenia, sice nie 5 litrov naraz ale pomalicky, a zrazu zistis ze je tam malo, a vtedy uz moze vybehnut teplota nahor)
Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 23 lis 2012 23:13
od eliott
Na 90% je to prasklý blok, o tom je tu popsáno několik stránek

Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 24 lis 2012 17:26
od pooh
eliott = vecny optimista
Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 24 lis 2012 17:53
od Acon
navyše má pravdu

Koľký tu už popísali tento problém a je jasné, že každý z nás verí v banalitu. Ale...
Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 24 lis 2012 19:32
od peppino
A já bych se určitě podíval,jak vypadá olej.Jednoduché a o mnohém vypovídající.
Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 24 lis 2012 20:37
od eliott
peppino píše:A já bych se určitě podíval,jak vypadá olej.Jednoduché a o mnohém vypovídající.
Omyl, oleje se tento problém netýká, voda se do něj při prasklém bloku nedostane. A pokud předchozí majitel přiznal, že tlakuje delší dobu, tak to nebude těsnění, protože v tom případě mezi slabým tlakováním a úplně vypáleným těsněním auto najede max. několik desítek km.
Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 26 lis 2012 21:38
od peppino
No,možná omyl,mám sice td5,ale lehce tlakoval,dolejval jsem vodu,vždycky tak kolem litru,někdy víc.Prasklina byla ve válci ve spodní třetině,tekže větší část prasklinky zakrýval píst a voda šla do oleje když motor stál.
Re: RR P38 - 4,6i - rv. 97 - přehřívání motoru/úbytek vody
Napsal: 26 lis 2012 21:59
od eliott
peppino píše:No,možná omyl,mám sice td5,ale lehce tlakoval,dolejval jsem vodu,vždycky tak kolem litru,někdy víc.Prasklina byla ve válci ve spodní třetině,tekže větší část prasklinky zakrýval píst a voda šla do oleje když motor stál.
TD5 je motor s litinovým blokem z jednoho kusu, V8 je hliníkový s nalisovanými vložkami. U každé konstrukce se prasklina projevuje jinak, především proto, že u V8 není prasklina ve válci, vložka je neporušená, prasklina je za vložkou.