Stránka 1 z 2

Dobijeni akumulatoru

Napsal: 15 lis 2007 13:54
od Hunter
Pro nekoho hloupy dotaz, ale.. Jak mam dobit akumulator, kdyz ho nechci vyndavat z auta, protoze nemam kody ? Muzu napojit nabijecku na pripojenou baterku? Predem diky za rady nezkusenemu :oops:

Jak jsem to dělal

Napsal: 15 lis 2007 16:18
od BeerRudolf
Tento problém jsem řešil také i když kody mám ale jsem línej je zadávat, párovat dálkáč atd. Udělal jsem si kabely s koncovkami které se používají u nabíječek. Použil jsem baterii z druhého vozu na její poly jsem kabely připojil.Pak jsem povolil upínky vývodů baterie v Landáku. Plus pol z druhé baterie připojil k plus polu u Landáka a potom i k minusu a rychle odpojil nejprve minus a potom plus od baterie v Landaku. Odpojené přívody jsem obalil hadrem kvůli izolaci. Pak opatrně vyndal baterii a nabil. Instalaci baterie po nabití v opačném pořadí. Je to trochu kaskadéřina ale jde to. Pozor na přepolování!!!!!!
Jinak v návodu píšou že je zakázáno nabíjet bateri připojenou k elektroinstalaci vozu. Je to logické když uvážíme že při průchodu předepsaným nabíjecím proudem má baterie 15-16,5 voltu.

Napsal: 15 lis 2007 21:52
od Sláma Karel
Já osobně teda nabíjím normálně připojenou baterku v autě a nikdy jsem s tím problém neměl ani u staršího Free ani u žádného jiného modelu LR. A to RR P38 je opravdu háklivý na úplně všechno co se týká elektriky. Dokonce i na vysílače a bouřku. Ale na dobíječku zatím ne. K

Napsal: 16 lis 2007 07:50
od JirkaT
To rozhodně není hloupý dotaz. Popisovaný způsob s vyndáním baterky je přece jen dost pracný a tak vhodný např. při výměněně, aby nedošlo ke ztrátě některých nastavení která baterka drží. Někde jsem vzpomínám četl, že většina nových aut již počítá s vyšším nabíjecím proudem. Jak je na tom Land Rover nevím. Snad přispěje někdo kdo tomu rozumí. Určitě nabíjet na minimum a raději déle.

Napsal: 21 lis 2007 07:55
od JirkaT
Teď chci navíc koupit nabíječku, tak to řeším dohromady. Takže mám vyčteno - chytrou novější nabíječkou možno nabíjet v autě. S nějakou starou příp. doma dělanou už to bude horší.

Napsal: 21 lis 2007 08:14
od Libor
Správně by jsi měl nabíjet baterku jednou desetinnou její kapacity.Tzn.,že pokud máš přikladně 75 ah tak na nabiječce nastavíš 7.5ah a nabíjíš jí v délce 10 hodin.Z auta není potřeba vyndat baterii pri nabíjení.Před nabijením zkontroluj hladinu elektrolitu a v poprípadě doplnˇ,ale jen u baterii kde jsou nahoře plastové šroubovací víčka na dolítí. :idea: :idea: :idea:

Napsal: 22 lis 2007 07:17
od Admin
Ještě bych přidal že u údržbových baterií ( s víčky ) nabíjet a víčka mít povolená. Minimalizuje se tím roztržení baterie při nabíjení.

Nabijecka

Napsal: 23 lis 2007 08:01
od chose
Taky zvazuju nakup kvalitni nabijecky. Mam ovsem trochu specificke pozadavky a to a abych byl schopen kvalitne nabijet nejen baterku na freelanderu ale rad bych byl na teze nabijecce schopen nabit i baterii na motorku (6V) a i na traktora kde je velka baterie na 24V. Existuje vubec neco takoveho v dnesni dobe??? Dik za info

Jak to dopadlo

Napsal: 03 pro 2007 11:09
od BeerRudolf
Zdravím,
prosím Tě Huntere jak jsi to nakonec vyřešil a jak to dopadlo?

Napsal: 03 pro 2007 15:37
od kubes
To chose: Na traktor je opravdu jen jedna baterie 24 V nebo dvě v sérii po 12 V?

Re: Jak to dopadlo

Napsal: 06 pro 2007 11:57
od Hunter
BeerRudolf píše:Zdravím,
prosím Tě Huntere jak jsi to nakonec vyřešil a jak to dopadlo?
Zatim nijak, neb jsem laxni :lol: Ale drive nebo pozdeji mne to nemine. Asi si poridim lepsi nabijecku, zatim mam takovou tu normalni, kde se neda nic nastavit. A pak by to tedy nemel byt problem, jak jsem tu vycetl.

Napsal: 19 led 2008 20:39
od Hunter
JirkaT píše:..- chytrou novější nabíječkou možno nabíjet v autě. S nějakou starou příp. doma dělanou už to bude horší.
Co je chytra nabijecka? Ja mam nejakou kupovanou par roku do zadu, tusim v Makru nebo gde, s ampermetrem, 12V, ale nabiji asi porad stejnym proudem, ted ji nemam pred sebou a do garaze se mi uz nechce. Tak zda mam kupovat nejakou, kde se da ten proud nszavit nebo ne.

Napsal: 19 led 2008 23:10
od OC
Vše o chytrém a ještě chytřejším nabíjení lze nalézt např. tady: http://www.amplepower.com/primer/index.html

Re: Dobijeni akumulatoru

Napsal: 17 říj 2016 20:35
od petee
Ahojte. Viete mi poradit kolko minimalne Ah bateria je vhodna pre Free 2.0Di, r.v.98. -udaj od vyrobcu resp kolko Ah baterky mate v autach vy? Dik

Re: Dobijeni akumulatoru

Napsal: 17 říj 2016 20:45
od VencaZE
Vždy co největší jak rozměrově tak i počtem Ah, která se vejde do prostoru pro baterii. Takže změřit kastlík, podívat jak jsou orientované plus a mínus, nebo jestli jsou kabely dost dlouhé aby jsi případně mohl použít baterku obráceně orientovanou.

Re: Dobijeni akumulatoru

Napsal: 18 říj 2016 16:24
od michael bečka
Bez problémů nabíjím přes zadní zásuvku mezi sedadly.Je to pohodlné a nemusím otevírat haupnu.

Re: Dobijeni akumulatoru

Napsal: 18 říj 2016 16:30
od petee
55 Ah baterka pre Free 2.0 Di by mohla stacit?

Re: Dobijeni akumulatoru

Napsal: 18 říj 2016 20:23
od hrochado
petee píše:55 Ah baterka pre Free 2.0 Di by mohla stacit?
Bych řekl, že na diesel je to málo, na benzín asi ok ... v manuálu k TD4 je myslím 72, ale nevím to teď z hlavy ...

Re: Dobijeni akumulatoru

Napsal: 18 říj 2016 22:11
od Matz
Píšou benzin 61 a nafta 75Ah.
Jinak jsem stejného názoru jako VencaZE,dát tam co největší která se vleze,jsou okamžiky,kdy je každá Ah dobrá :grin:

Re: Dobijeni akumulatoru

Napsal: 19 říj 2016 00:48
od pma1
ahoj, pořídil jsem CTEK (nějakej švéd) nebo nějak tak se to jmenuje, stála mi přes dva litry, ale nabíjí a pak jen udržuje, takže ji zapojíš a o nic se nestaráš, klidně může být zapojená v autě měsíc. A ona umí i suplovat do několika stovek wattů, takže by to mělo třeba utáhnout i třeba karavan, Sice to stojí něco, ale mám jí několik let a půl dědiny ji využívá :mrgreen:
Přes zimu ji občas (1x tza 2měsíce) zapojím přes noc přímo na auta a baterka stará 9 let a furt drží právě i kvůli tomu, že baterku udržuje v dobré kondici, takže za mě jsem spokojen :clap