Stránka 1 z 2

moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 02 pro 2012 19:04
od venca.-.
zdravím vás a přidávám pár postřehů,koupil sem disco dovezené z itálie,nadherný stav,nikde neodřené,po rzi ani památky,poruchy začly hlavním brzdovým válcem-výměna,poté jak sem se dočetl tady auto přestávalo jet takže kabeláž od vstřiků,poté sem přišel k prasklé hlavě motoru,vše opraveno, nyní kape nafta z toho ventilu co je už na té přírubě na hlavě,takže mě čeká zase výměna,a trochu kape nafta u zadního pravého kola z nějákého jakoby filtru či co to je,jinak je to pěkné auto líbí se mi hlavně koncepce podvozku,protože sem měl jimnyho a je to to samé,motor jede taky pěkně,akorát doufám že těch poruch nebude čímdál více :wink: a zároveň se vás někoho ptám co to je za bazmek,jakoby filtr u toho pravého zadního kola na rámu děkuji vám

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 02 pro 2012 19:15
od Acon
venca.-. píše:... co to je za bazmek,jakoby filtr u toho pravého zadního kola na rámu děkuji vám
Neuveríš, ale je to palivový filter :lol: :wink:

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 02 pro 2012 19:21
od Tim
Acon píše:
venca.-. píše:... co to je za bazmek,jakoby filtr u toho pravého zadního kola na rámu děkuji vám
Neuveríš, ale je to palivový filter :lol: :wink:
Teda ale to je fakt divný :?: :D
Gratuluji ke koupi, ať slouží :clap

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 02 pro 2012 19:36
od MarekS
Též gratuluji :clap

Já jsem tak o 1,5 měsíce napřed :D tady je popsaný snad všechno najdi si návod na samoodvzdušňovací ciklus až budeš vyměňovat ten filtr :mrk

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 02 pro 2012 19:49
od venca.-.
no a když je to filtr proč do něho vedou káble?a proč z toho může kapat nafta?jo a chlapi co to může být když motor semtam vynechá kolem 3000 otáček může to mít souvislost s tím ventilem paliva u té hlavy?díky moc za odpovědi,abych pravdu řek měl sem kdysi fronteru a nadával sem jaká to není ku.... ale co sem zažil za tak krátkou dobu s tím discem,tomu se mi ani nechce věřit a jsem řádně nasrán,to můžu směle říct zlatá frontera :D a samozřejmě nejzlatější jimny,ale ten šel pryč právě kvůli prostoru,je fakt malý.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 02 pro 2012 20:15
od habakuk
Kabeláž k filtru tam vede protože má čidlo zanešení. Kape protože je prohnilé. U vynechání motoru to může být hromada příčin oprav co víš, že je špatně a pak uvidíš.
No zřejmě jsi koupil auto o které se předchozí majitel mizerně staral. Já za rok a půl dělal jen pokroucený svody jinak jenom jezdím.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 02 pro 2012 20:18
od Hanys_a_Kaca
Na spodku palivoveho filtru je odporove cidlo, ktere pozna, jestli jeho kontakty jsou spojene naftou nebo vodou. Kdyz otocis klicek tak jedna z tech mnoha kontrolek, co maji nakonec zhasnout je od tohodle cidla, je to kupodivu kontrolka ve tvaru nadobky s vlnkama, jakoze hladina vody.
V Anglii dostali napad, ze pokud se v palivove soustave zacne vylucovat vlhkost - voda, tak ze by se mohla hromadit na spodku palivoveho filtru a kdyz ji bude vyznamnejsi mnozstvi, tak ti ta kontrolka nezhasne, ty k tomu pak prijdes, povolis to cidlo, nechas si na ruce natyct napred tu vodu a pak i naftu a pak to zase uthnes (zasroubujes) a tim odpustis tu vodu. Cidlo je tam samozrejme nsroubovane pres gumovou podlozku, co ma tesnit - jestli to kape, je to hlavni podezrely, pravdepodobnejsi, nez horni tesneni, pres ktere je utazenej celej filtr. Myslim, ze u noveho filtru jsou casto obe tato tesneni take nova. Ja bych teda klidne koupil rovnou celej novej palivovej filtr a vymenil ho i s tema tesnenima - stoji tak dve stovky.

Jestli ti kape (ale nechcije) nafta z regulatoru paliva na motoru, tak to sice neni nic hezkeho, ale vypadky kolem 3000 otacek, bych na to nesvadel. Sel bych spis po vzduchu (vaha vzduchu, hadice za turbem...)

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 02 pro 2012 20:49
od peppino
Ja jsem koupil auto s nefunkční váhou,půl roku jezdil a ani o tom nevěděl.Dokud mi kapal regulátor,tak mi auto špatně startovalo.Ale určitě bych začal tím filtrem.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 02 pro 2012 21:13
od Hanys_a_Kaca
Vaha vzduchu se da odpojit a pak to jede pry celkem ok, ekologove by nejasali, ale jinak to celkem neva, ani spotreba nevyleti nahoru. Ja spis nez trapit cidla navrhoval zkontrolovat, jestli ma vzduch opravdu volny pruchod.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 03 pro 2012 09:59
od vladob8
Este k tomu cidlu na palivovom filtri, mne to kapalo tiez , niekto to silno utiahol a prasklo to, nepomahalo nic ine len kupit to cidlo nove.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 03 pro 2012 10:49
od MadTom
Čidlo na palivovém filtru mi prasklo při prvním pokusu ho lehce dotáhnout, tak je tam teď místo něj stadardní plastovej špunt, co se k filtru dodává.
To čidlo bylo kvůli informaci řidiče, že má filtr odvodnit, protože v TD5ce a všech nových motorech, voda vadí hodně. Osobně ten filtr měním většinou jednou za rok (nejlépe před zimou, aby na zimu byl poku možno nepřicpaný), takže není moc co odvodňovat - vody je tam jenom troška.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 03 pro 2012 20:55
od Jurajkukuraj
taky sem poridil uz driv d2 z italie a mel sem asi ty samy zavady (teda nastesti krome te hlavy praskle). Koroze taky minimalni. az to vsechno vychytas auto bude jezdit skoro bez problemu. :)

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 05 pro 2012 21:56
od venca.-.
jojo dík za rady ještě jsem zapoměl chlapi ted jak se ochladilo,se mi to velice špatně zahřívá za jízdy ještě jakštakš ale jak motor běží na volnoběh teplota z pulky spadne zase do čtvrtky toho budíku,je to termostatem,nebo se ten motor tak špatně ohřívá v zimě?dík za odpovědi jak to vyřešit

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 05 pro 2012 23:59
od macronera
mě se motor i v létě poměrně slušně uchladí i na volnoběh. mám pocit že to tu psal i eliott že TD5 pokud dobře funguje visko tak se dobře uchladí. z toho vyplývá i to proč se dodělává teplovodní webasto... je to prostě proto aby při nízký teplotě dokázala TD5tka hřát

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 06 pro 2012 07:19
od MarekS
macronera píše:mě se motor i v létě poměrně slušně uchladí i na volnoběh. mám pocit že to tu psal i eliott že TD5 pokud dobře funguje visko tak se dobře uchladí. z toho vyplývá i to proč se dodělává teplovodní webasto... je to prostě proto aby při nízký teplotě dokázala TD5tka hřát
Hodně se tu píše i o sundání visko a nahrazení elektrickým ventilátorem pak se prej líp ohřívá,protože se ta vrtule furt unáší tak chladí i v zimě.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 06 pro 2012 08:27
od MadTom
Pokud viskozní spojka na vrtuli funguje, tak ji tam nechat. Pokud ne, tak je náhrada elektrikou možnost, pokud není v plánu cestování do velmi teplých krajin (Afrika a podobně), tam to ta elektrika neuchladí.
Fungující ventilátor se u mě projevuje tak, že normálně vrtuli není slyšet. Pokud jsem ovšem v létě jel na jihu Evropy s plně naloženým autem do prudkého kopce, nahoře potom zastavil a nechal vrčet motor, abychom se podívali okolo, kam pojedeme dál, tak pří následném rozjezdu to bylo jak turbína v leteckým motoru. Když se motor roztočil, nedalo se to hučení přeslechnout. A trvalo to asi tak 1-2 minuty, než se to stihlo ochladit a utichnout. A za studena, když motor stojí, tak pokud vezmu rukou za vrtuli, tak ji v pohodě otočím, sice je tam nějaký odpor, ale nic strašného.
A to že to elektrika neuchladí je dané rozměrem ventilátoru - stačí srovnat průměr a hlavně výšku lopatek elektrického a mechanického.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 06 pro 2012 09:30
od Hanys_a_Kaca
No kdyz uz tu mame teoreticky seminar o tom, jak funguje viskovrtule tak prispecham s odvaznou lec zasadni tezi, ze kdyz motor STOJI (a je treba i studeny, to je fuk) a clovek zkousi rukou tocit vrtuli v tu chvili zkousi silu (odpor) viskospojky v poloze kdy je SEPNUTA (tedy prenasi temer maximalni kroutici moment jakeho je schopna).
Cekam, ze ted to :punch schytam...

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 06 pro 2012 09:41
od petmic
Hanys_a_Kaca píše:No kdyz uz tu mame teoreticky seminar o tom, jak funguje viskovrtule tak prispecham s odvaznou lec zasadni tezi, ze kdyz motor STOJI (a je treba i studeny, to je fuk) a clovek zkousi rukou tocit vrtuli v tu chvili zkousi silu (odpor) viskospojky v poloze kdy je SEPNUTA (tedy prenasi temer maximalni kroutici moment jakeho je schopna).
Cekam, ze ted to :punch schytam...
Suhlas. Ono ta visko spojka zacne "regulovat" podla teploty az ked sa vrtula roztoci.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 06 pro 2012 10:20
od MadTom
Tak jsem se podíval do RAVE a je to tam hezky popsané. A Hanys má pravdu. Na druhou stranu, měl jsem v ruku na vrtuli, které se skoro nedala protočit - prostě to bylo celé nějaké zatuhlé a hučelo to furt. Majitel auta to řešil dečkou před chladičem, aby se auto vůbec ohřálo. Po výměně vrtule se to chovalo podstatně lépe, hlavně nebyl furt slyšet hukot co ta vrtule jinak vydávala.

Re: moje disco 2OO1 td5 a jeho neduhy

Napsal: 06 pro 2012 19:20
od Miloš II
MadTom píše:Pokud viskozní spojka na vrtuli funguje, tak ji tam nechat. Pokud ne, tak je náhrada elektrikou možnost, pokud není v plánu cestování do velmi teplých krajin (Afrika a podobně), tam to ta elektrika neuchladí.
Fungující ventilátor se u mě projevuje tak, že normálně vrtuli není slyšet. Pokud jsem ovšem v létě jel na jihu Evropy s plně naloženým autem do prudkého kopce, nahoře potom zastavil a nechal vrčet motor, abychom se podívali okolo, kam pojedeme dál, tak pří následném rozjezdu to bylo jak turbína v leteckým motoru. Když se motor roztočil, nedalo se to hučení přeslechnout. A trvalo to asi tak 1-2 minuty, než se to stihlo ochladit a utichnout. A za studena, když motor stojí, tak pokud vezmu rukou za vrtuli, tak ji v pohodě otočím, sice je tam nějaký odpor, ale nic strašného.
A to že to elektrika neuchladí je dané rozměrem ventilátoru - stačí srovnat průměr a hlavně výšku lopatek elektrického a mechanického.
jj souhlas Kenlowe je dobrá do našich podmínek pokud jedeš dolů k rovníku tak nestíhá...MIloš II