Diagnostika ABS a TC u RRC
Napsal: 07 pro 2012 08:31
Začalo mi svítit ABS a TC. Čidla OK, aspoň maj všechny stejný hodnoty, spínač na pedálu novej, čerpadlo běhá, odvzdušníno asi taky. Nicméně. Svítí, ale na trávě a kluzkým povrch ABS sepne a TC v blátě sem tam taky ožije. Tak a teď babo raď 
Nastudoval jsem a pobrané informace shrnuji.
Diagnostika ABS pomocí vyblikání kódu závady. Bliká kontrolka ABS.
Vyndat relé kontrolky ABS pod sedadlem řidiče. V mém případě modré relé na levé straně sedadla..
Malá volná čtyřpinová zásuvka pod sedadlem. V zásuvce propojit drátem černý a černo-ružový.
Během chvilky kontrolka ABS zhasne. Poté dlouhé probliknutí 2-3sekundy a krátké bliknutí oznámí uvedení do diagnostického stavu.
Poté blikání 2-6krát, pauza 0-15krát = chybový kód.
Celá sekvence bliká do doby, dokud jsou propojené vodiče v konektoru. Tedy Dlouhá, krátká + chybový kód.
Po vyjmutí propojovacího drátu z konektoru dobliká sekvence s chybovým kódem a rozsvítí se nepřerušované světlo.
Opětovným propojením se systém uvede do diagnostického stavu a vybliká další závadu. (Lze i vypínáním a zapínáním zapalování klíčkem. Nedělal jsem, neboť po každém zapnutí klíčkem žhaví)
To celé stále dokola, další a další a další chyby
Pokud se po propojení vodičů v konektoru systém uvede do diagnostického stavu, to znamená dlouhé a krátké bliknutí a pak nic, je paměť závad vymazána.
Zpětným osazení relé dojde ke znovu načtení aktuálních chyb.
Chybové kódy:
Code 2-6 - Vadný spínač brzdových světel, nebo kabeláž. Pojistka A5 prasklá, nebo chybí.
Code 2-7 - Nepřerušení napětí na ECU při vypnutém klíčku. Vadné relé ventilu, nebo vedení.
Code 2-8 - Magnetický ventil ABS bez napětí. Vadné relé ventilu, nebo vedení.
Příliž velká mezera čidla, nebo bylo čidlo vytaženo.
Code 2-12 - Pravé přední
Code 2-13 - Levé zadní
Code 2-14 - Levé přední
Code 2-15 - Pravé zadní
Code 3-0 to 3-9 - Přerušené vedení mezi ECU a elektromagnetickým ventilem, nebo vadná ECU
Code 4-0 to 4-9 - Zkrat ve vedení mezi ECU a elektromagnetickým ventilem
Čidlo vadné, nebo příliš velký odpor.
Code 4-12 - Pravé přední
Code 4-13 - Levé zadní
Code 4-14 - Levé přední
Code 4-15 - Pravé zadní
Code 5-0 to 5-9 - Zkrat na vedení 12V mezi ECU a elektromagnetickým ventilem, případně chyba v ukostření
Občasné výpadky čidla, nebo vedení
Code 5-12 - Pravé přední
Code 5-13 - Levé zadní
Code 5-14 - Levé přední
Code 5-15 - Pravé přední
Code 6-0 to 6-9 - Zkrat mezi dvěma vodiči mezi ECU a elektromagnetickým ventilem.
Žádný výstup signálu z čidla. Vadné, nebo velká mezera.
Code 6-12 - Pravé přední
Code 6-13 - Levé zadní
Code 6-14 - Levé přední
Code 6-15 - Pravé zadní
ABS čerpadlo a zásobník - Diagnostika
1 - Vyprázdněte zásobník sešlápnutím brzdového pedálu 30krát.
2 - Zkontrolujte hladinu kapaliny, měla by se vrátit do zásobníku.
3 - Zkontrolujte všechny vnější netěsnosti.
4 - bez sešlápnutí brzdového pedálu, otočte klíček a změřte, jak dlouho čerpadlo ABS běží.
5 - Poté poslouchejte asi 5 minut, zda čerpadlo ABS znovu spustí.
Pokud vaše čerpadlo běželo 3 nebo 4 sekundy po úplném vyprázdnění zásobníku, pravděpodobně máte špatný zásobník (tj. není schopen pojmout zásobu kapaliny ). Pokud čerpadlo běželo po dlouhou dobu (déle než 15 nebo 20 sekund), a nejsou vidět žádné netěsnosti, nejpravděpodobnější příčinou je také špatný zásobník, ale další možnost je špatné / slabé ABS čerpadlo nebo zpětný ventil. Pokud čerpadlo znovu zapne během 5ti minut čekání, máte nějaké vnitřní netěsnosti (asi těsnění, nebo omezovací-ventil). Pokud čerpadlo běželo nepřetržitě, pak je pravděpodobně špatný tlakový spínač, nebo je čerpadlo vadné.
Elektrické diagnostika s multimetrem:
Zkontrolovat dráty jdoucí do čerpadla, zda-li tlakový spínač dává správné impulsy, (např. napětí se objeví, ale čerpadlo neběží, atd.) Sledujte tlakový spínač s multimetrem, ve spojení s de-natlakování systému dle kroku 1 výše.
A odkaz na servisní manuál http://www.landroverweb.com/Pdf-files/M ... Brakes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tímto bych považoval problematiku za objasněnou. Převzato z netu a přeloženo. Za nepřesnosti v překladu se omlouvám, bo moje engliš isn´t very good

Nastudoval jsem a pobrané informace shrnuji.
Diagnostika ABS pomocí vyblikání kódu závady. Bliká kontrolka ABS.
Vyndat relé kontrolky ABS pod sedadlem řidiče. V mém případě modré relé na levé straně sedadla..
Malá volná čtyřpinová zásuvka pod sedadlem. V zásuvce propojit drátem černý a černo-ružový.
Během chvilky kontrolka ABS zhasne. Poté dlouhé probliknutí 2-3sekundy a krátké bliknutí oznámí uvedení do diagnostického stavu.
Poté blikání 2-6krát, pauza 0-15krát = chybový kód.
Celá sekvence bliká do doby, dokud jsou propojené vodiče v konektoru. Tedy Dlouhá, krátká + chybový kód.
Po vyjmutí propojovacího drátu z konektoru dobliká sekvence s chybovým kódem a rozsvítí se nepřerušované světlo.
Opětovným propojením se systém uvede do diagnostického stavu a vybliká další závadu. (Lze i vypínáním a zapínáním zapalování klíčkem. Nedělal jsem, neboť po každém zapnutí klíčkem žhaví)
To celé stále dokola, další a další a další chyby
Pokud se po propojení vodičů v konektoru systém uvede do diagnostického stavu, to znamená dlouhé a krátké bliknutí a pak nic, je paměť závad vymazána.
Zpětným osazení relé dojde ke znovu načtení aktuálních chyb.
Chybové kódy:
Code 2-6 - Vadný spínač brzdových světel, nebo kabeláž. Pojistka A5 prasklá, nebo chybí.
Code 2-7 - Nepřerušení napětí na ECU při vypnutém klíčku. Vadné relé ventilu, nebo vedení.
Code 2-8 - Magnetický ventil ABS bez napětí. Vadné relé ventilu, nebo vedení.
Příliž velká mezera čidla, nebo bylo čidlo vytaženo.
Code 2-12 - Pravé přední
Code 2-13 - Levé zadní
Code 2-14 - Levé přední
Code 2-15 - Pravé zadní
Code 3-0 to 3-9 - Přerušené vedení mezi ECU a elektromagnetickým ventilem, nebo vadná ECU
Code 4-0 to 4-9 - Zkrat ve vedení mezi ECU a elektromagnetickým ventilem
Čidlo vadné, nebo příliš velký odpor.
Code 4-12 - Pravé přední
Code 4-13 - Levé zadní
Code 4-14 - Levé přední
Code 4-15 - Pravé zadní
Code 5-0 to 5-9 - Zkrat na vedení 12V mezi ECU a elektromagnetickým ventilem, případně chyba v ukostření
Občasné výpadky čidla, nebo vedení
Code 5-12 - Pravé přední
Code 5-13 - Levé zadní
Code 5-14 - Levé přední
Code 5-15 - Pravé přední
Code 6-0 to 6-9 - Zkrat mezi dvěma vodiči mezi ECU a elektromagnetickým ventilem.
Žádný výstup signálu z čidla. Vadné, nebo velká mezera.
Code 6-12 - Pravé přední
Code 6-13 - Levé zadní
Code 6-14 - Levé přední
Code 6-15 - Pravé zadní
ABS čerpadlo a zásobník - Diagnostika
1 - Vyprázdněte zásobník sešlápnutím brzdového pedálu 30krát.
2 - Zkontrolujte hladinu kapaliny, měla by se vrátit do zásobníku.
3 - Zkontrolujte všechny vnější netěsnosti.
4 - bez sešlápnutí brzdového pedálu, otočte klíček a změřte, jak dlouho čerpadlo ABS běží.
5 - Poté poslouchejte asi 5 minut, zda čerpadlo ABS znovu spustí.
Pokud vaše čerpadlo běželo 3 nebo 4 sekundy po úplném vyprázdnění zásobníku, pravděpodobně máte špatný zásobník (tj. není schopen pojmout zásobu kapaliny ). Pokud čerpadlo běželo po dlouhou dobu (déle než 15 nebo 20 sekund), a nejsou vidět žádné netěsnosti, nejpravděpodobnější příčinou je také špatný zásobník, ale další možnost je špatné / slabé ABS čerpadlo nebo zpětný ventil. Pokud čerpadlo znovu zapne během 5ti minut čekání, máte nějaké vnitřní netěsnosti (asi těsnění, nebo omezovací-ventil). Pokud čerpadlo běželo nepřetržitě, pak je pravděpodobně špatný tlakový spínač, nebo je čerpadlo vadné.
Elektrické diagnostika s multimetrem:
Zkontrolovat dráty jdoucí do čerpadla, zda-li tlakový spínač dává správné impulsy, (např. napětí se objeví, ale čerpadlo neběží, atd.) Sledujte tlakový spínač s multimetrem, ve spojení s de-natlakování systému dle kroku 1 výše.
A odkaz na servisní manuál http://www.landroverweb.com/Pdf-files/M ... Brakes.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Tímto bych považoval problematiku za objasněnou. Převzato z netu a přeloženo. Za nepřesnosti v překladu se omlouvám, bo moje engliš isn´t very good