Stránka 1 z 1

Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 09 pro 2012 11:59
od Doby
Ahoj chci se zeptat poznám rozdíl když dám místo měchů péra nebo nemá někdo
zkušenosti jestli nastane nějaká změna jízdních vlastností ? Dík

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 09 pro 2012 13:42
od majkro
Stoji ti to za to? Mech neni drahej a docela vydrzi.

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 09 pro 2012 13:57
od komin
Mozno pri prazdnom aute sa to bude spravat rovnako, ale ako nahle auto nalozis tak na pruzinach auto hned klesne kym na mechoch si zachova stale rovnaku vysku dalej to na mechoch ostava rovnako tvrde kym na pruzinach cim nalozenejsie tym maksie.

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 09 pro 2012 14:32
od Acon
Tak tak. Pri prázdnom aute to asi nespoznáš. No ak ho naložíš, alebo zapriahneš príves... V teréne to vždy prifúknem nech je ťažné o pár cm vyššie... Mechy sú OK.

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 09 pro 2012 16:06
od habakuk
Já předělával měchy za pružiny a jsem spokojenej, ale platí co píší ostatní pokud jezdíš naloženej nebo taháš přívěs tak nech měchy. Do terénu je lepší pružina nemá se na ní nic pokazit a jízdní vlastnosti stejný

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 09 pro 2012 16:07
od Doby
Tak je rozdíl jen v tom že když auto naložím tak si nesedne dolů .
Jinak tu někdo psal že do terénu jsou vhonější péra že je nepropíchnu a výměna je v poho .

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 09 pro 2012 16:39
od Acon
jazdím do terénu s mechmi. Často fakt terénom ktorým ešte nič nešlo, konáre, kríky, skrátk aideálne podmienky aby som to niečim prepichol. Zatial mi len raz praskol aj to na starobu. Mal pravdepodobne už 12r. Kúpil som 2 za 250€ aj s poštovným, výmena je doslova brnkačka, skoro na to stačia kombinačky. Jeden vozím v aute ako rezervu, lebo 2. mech má už 14r. aj keď rozumnejšie by bolo vymeniť ho a do rezervy nechať starý niekde v garáži.

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 13 pro 2012 20:42
od venca.-.
a ty měchy jsou jen vzadu nebo aj vpředu aj vzadu? dik za odpoved tež mě to láká

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 13 pro 2012 20:47
od petmic
venca.-. píše:a ty měchy jsou jen vzadu nebo aj vpředu aj vzadu? dik za odpoved tež mě to láká
Na D1 nikde, na D2 len vzadu, na D3 a D4 aj vpredu aj vzadu

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 13 pro 2012 21:24
od venca.-.
aha dík a nevíte někdo o vlákně jak používat to sjíždění z kopce? absolutně to nechápu jak na to přijdu že to vubec funguje a při čem to pomůže,na saně v kopcích sem zvyklý z lkt takže je to tam celkem k ničemu a funkci ani nepoznám,dík za odpoved

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 14 pro 2012 23:08
od vladob8
Princip je v tom ze ked ides dole strmy smyklavy svah mozes pri brzdeni dostat smyk, auto natocit o 90st. a nasledne prevratit. Tento system brzdi pri zaradenej redukciji uplne sam a navyse polohove senzory snimaju smer auta a pri natoceni smeru jazdy brzdenim kol na rychlejsej strane drzia autu v priamom smere. Mam to vyskusane a v extremnych podmienkach to funguje skvele (blato, sneh). Nesmies vtedy sliapat na brzdu a rychlost menis len prevodovymi stupnami.

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 14 pro 2012 23:10
od masar
Funguje je to jen na redukci a pokud to neudrží směr brzděním, tak si to i přidá plyn :wink:

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 15 pro 2012 07:41
od MadTom
A jenom doplním, funguje to jenom tehdy, pokud je svah tak prudkej, že to neubrzdí pouze motorem. A jak už tu zaznělo, rozdíl je v tom, že to brzdí pomalu, naproti tomu, když se šlápne na brzdy a auto jde téměř okamžitě do smyku. Používám to, akorát mi tam chybí možnost nastavit si vyšší rychlost, protože přeřaďovat na vyšší rychlostní stupeň v klesání většinou není to pravé. u Disco3 se v tomto režimu tuším dá rychlost upravovat tlačítky tempomatu. Na druhou stranu, když o to doopravdy jde, tak radši pomalu, než se někde rozplácnout.

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 15 pro 2012 10:13
od DanoDEF
vladob8 píše:a navyse polohove senzory snimaju smer auta
... skor by som povedal naklonenie auta

Ale ako to funguje u Defika ?

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 15 pro 2012 15:50
od Acon
žiadne snímače polohy ani náklonu s tým nemajú nič spoločné. Reálne to funguje len na 1. stupni pri redukcii. Ono ani nemá zmysel také niečo pouťívať ak sa dá kopec zísť rýchlosťou ktorá zodpovedá vyšším stupňom. V návode na použitie str. 195 "Jízda v terénu" časť "Sjížedí prudkých kopcu" je to jasne napísané. Zaradiť redukovanú 1, zapnúť HDC a o nič sa nestarať, Celý systém funguje na základe info zo snímačov ABS. Ak nestíha brzdiť motor zasiahnu brzdy a pribrzďujú jednotlivé kolesá tak aby bola zabezpečená trakcia a riaditeľnosť vozidla. Ak sú adhézne podmienky také, že dochádza k zablokovaniu kolies, systém si pridá plyn a zároveň pribrzďuje tak aby sa všetky kolesá otáčali rovnako. Osobne som zažil zjazd po mokrom snehu kedy už ani HDC nedokázalo udržať rýchlosť no vydržal som nebrzdiť a auto bolo ako tak riaditeľné. Odniesla si to škridla/taška na streche jednej chalupy a môj zadný blatník. No na kolajach bolo pekne vidieť, že aj keď v šmyku, auto stále ako-tak sledovalo predné kolesá.

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 15 pro 2012 18:00
od MadTom
Doplním - funguje to u manuálu na jakoukoliv redukovanou rychlost. Ono i na ty vyšší kvalty je to docela pomalé. A hlavně to funguje i na zpátečku.

Re: Měchy nebo péra na D2 ?

Napsal: 15 pro 2012 18:27
od DanoDEF
Poprosim moderatora a presun prispevkov tu http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 14&t=19852" onclick="window.open(this.href);return false;