Stránka 1 z 1
Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 13 pro 2012 18:02
od merlin
2,4 TD VM motor v mém RRC 2 door.
Najel jsem už 600km, jednu nádrž, nechce startovat, začal foukat u 4tého vstřiku nahoře, sákne olej u šroubu hlavy a čerpadlo je na straně k chladiči poblitý naftou.
Objednal jsem nové žhavičky, ale zdá se, že problém bude jinde. Turbo asi turbuje, jede to i 140, ale nejlíp bez plynu z kopce. To je i docela tichý.
Nápady? Zkušenosti? Rady?
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 13 pro 2012 19:01
od Mirko
Rada?
Než do tohoto motoru dáš jedinou korunu kup si jinou hnací jednotku. Opravdu to nemá cenu řešit.
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 13 pro 2012 19:27
od krestak
Dej do něj V8 a máš klid

Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 13 pro 2012 20:50
od eliott
Mirko píše:Rada?
Než do tohoto motoru dáš jedinou korunu kup si jinou hnací jednotku. Opravdu to nemá cenu řešit.
Lépe se to nedá vyjádřit

Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 14 pro 2012 07:51
od Kokesek
tlak oleje, delka tycek zmerit- nevim jestli mas hydra nebo ne. jinak delka musi byt 204mm min. oddelat viko a podivat se jestli tesni koule tycek ve vahadlech. A jinak VM se da celkem levne pretesnit a vetsinou je to nutnost. na kompres to netrpi. a chyta v zime vetsinou velmi dobre. vyhod vstriky a prokontroluj jestli maji spicku. pak jedine predvstrik. nastavis to od ucha a od oka za 15min. nebo profi pres uchylkomer. jde to tam velmi dobre. Ahoj
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 20 pro 2012 11:13
od Mattyfu
sundej víka ventilů a zkonroluj, jestli se nevytáhly štěfty z hlavy co drží koníky ventilů, u VM-jsem to řešil závitovejma vložkama a novejma šteftama.Docela časté. Jinak pak těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava.
Chápu že ten motor jede, ale po těch trampotách, pryč s ním a nikdy více.
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 20 pro 2012 13:37
od merlin
závada? buď motor nasál a nebo nějaký mechanik od forda zapomněl něco kovového ve čtvrté hlavě. To mlácení od začátku byl průvodní jev, který ukončil život VMka rozbitím sedel a ohnutím ventilů. Škůdce jsem nenašel a na hlavě nic nechybělo.
Jinak olej vzhledem a asi i viskozitou připomínal asfalt. Na vzduchovém filtru byla až 2cm vrstva "něčeho"
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 20 pro 2012 19:24
od eliott
Není praskla ventilovat pruzina? To byvala častá závada.
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 20 pro 2012 19:38
od Luboš M.
merlin píše:závada? buď motor nasál a nebo nějaký mechanik od forda zapomněl něco kovového ve čtvrté hlavě. To mlácení od začátku byl průvodní jev, který ukončil život VMka rozbitím sedel a ohnutím ventilů. Škůdce jsem nenašel a na hlavě nic nechybělo.
Jinak olej vzhledem a asi i viskozitou připomínal asfalt. Na vzduchovém filtru byla až 2cm vrstva "něčeho"
Ty jo, když jsem ho prodával tak auto jelo nádherně, spotřeba byla do 9 l a krom tekoucího oleje z vany bylo vše v pohodě.
Liboval jsem si jak jde krásně za plynem.
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 26 pro 2012 11:05
od merlin
Po rozdělání i třetí hlavy jsem zjistil, že žhavička je kus ulomená, hlava je v pořádku. Na foto je 4tá hlava s 3tí žhavičkou. Jenom mi to není jasné, nejspíš to není příčina
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 08 led 2013 17:13
od merlin
Dva dny klid, dnes při žhavení shořel kabel k tlačítku. Už jsem chtěl tahat hasičák. Něco je špatně a jde to do zkratu. Je možné, že některá z nových žhaviček je proražená a zkratuje?
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 08 led 2013 17:42
od Kokesek
muze byt vadna zhavicka a nebo jestli tam mas medeny pasek mezi zhavicema tak nekde kontaktuje o hlavu.
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 08 led 2013 18:51
od jarorr
merlin píše:Po rozdělání i třetí hlavy jsem zjistil, že žhavička je kus ulomená, hlava je v pořádku. Na foto je 4tá hlava s 3tí žhavičkou. Jenom mi to není jasné, nejspíš to není příčina
photo (1).JPG
Keby si mal poblémy s motorom mám z roku 1996 z osobného Rovra 800 a tam je už celá hlava v jednom kuse ,motor je plne funkčný ešte je v aute a je to pojazdné.Ked na tom skončí STK a EK tak to hodím dole z EVC čiže zatial sa to dá doviest kde sa dá a jazdí to zatial na 8,5L +/- 0,5L
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 08 led 2013 19:03
od Kokesek
jarorr píše:merlin píše:Po rozdělání i třetí hlavy jsem zjistil, že žhavička je kus ulomená, hlava je v pořádku. Na foto je 4tá hlava s 3tí žhavičkou. Jenom mi to není jasné, nejspíš to není příčina
photo (1).JPG
Keby si mal poblémy s motorom mám z roku 1996 z osobného Rovra 800 a tam je už celá hlava v jednom kuse ,motor je plne funkčný ešte je v aute a je to pojazdné.Ked na tom skončí STK a EK tak to hodím dole z EVC čiže zatial sa to dá doviest kde sa dá a jazdí to zatial na 8,5L +/- 0,5L
v 800 nemuzes mit hlavu v celku na dieslovem VM....to se nikdy nedelalo az cdr VM 2,5 DOHC
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 08 led 2013 19:07
od MadTom
Shořel kabel k tlačítku? A ono to tlačítko přímo spíná žhavení? Nebo spíná nějaké výkonové relé? Spíš než chybu ve žhaviči jako takovém, bych hledal chybu někde v drátech. Žhaviče spínané tlačítkem jsem naposledy viděl na věci (auto to nebylo) kontruované těsně po válce. Bylo to vylepšení - předchoví verze měl žhaviče s doutnákem.
Chce to schéma elektriky.
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 08 led 2013 19:16
od jarorr
jarorr píše:merlin píše:Po rozdělání i třetí hlavy jsem zjistil, že žhavička je kus ulomená, hlava je v pořádku. Na foto je 4tá hlava s 3tí žhavičkou. Jenom mi to není jasné, nejspíš to není příčina
photo (1).JPG
Keby si mal poblémy s motorom mám z roku 1996 z osobného Rovra 800 a tam je už celá hlava v jednom kuse ,motor je plne funkčný ešte je v aute a je to pojazdné.Ked na tom skončí STK a EK tak to hodím dole z EVC čiže zatial sa to dá doviest kde sa dá a jazdí to zatial na 8,5L +/- 0,5L
no ta si ma dostal pozrem zajtra
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 08 led 2013 19:40
od merlin
Tak zapojeni bylo - +kabel z baterky pod palubovkou rovnou do tlačítka a z něho rovnou na zhavicky
Edit: shořel ten kabel od baterky k tlačítku
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 08 led 2013 20:03
od MadTom
Tak to bude velké tlačítko. Odpoj žhaviče a zkus spustit žhavení bez nich. Když to bude znovu hořet, je to v drátech.
Re: Jede asi na 3, žere 10 a kouří, co to je?
Napsal: 11 led 2013 22:51
od merlin
Zkrat propojovacího měděného pásku žhaviček na kostru trubky z čerpadla do vstřikovače
Opraveno