Stránka 1 z 1

Měnič automatu 300tDi

Napsal: 19 pro 2012 06:49
od Radek J1
Má někdo zkušenost s životností měniče automatu na Disco 1 300 tdi.
Zajímá mne km proběh nového měniče a předpokládaná životnost pokud začnou potíže se zamknutím meniče/ normálně zamyká ale pokud ohřáté auto vypnu a po cca 1/2 hod až 2 hod odjíždím přestane zamykat , stačí vytočit motor přes 2500 otáček do zamknutí a potom je vše bez problémů a zamyká normálně , tato závade se beze změny projevuje cca 15tis km/.
Jak jsem psal v jiném tématu dochází k přehřívání automatu při jízdě do velmi dlouhého kopce /převýšení více jak 800m/.
V současné době orig měnič najeto 250 tis km.
Díky Radek

Re: Měnič automatu 300tDi

Napsal: 19 pro 2012 09:04
od Acon
To kam chodíš, že máš prevýšenie 800m? To ja nemám ak idem z Nitry do Tatier

Re: Měnič automatu 300tDi

Napsal: 19 pro 2012 09:33
od Radek J1
Acon píše:To kam chodíš, že máš prevýšenie 800m? To ja nemám ak idem z Nitry do Tatier
To přehřívání se projevilo nejvíce na Kavkaze a teplotě +40 a hodně do kopce , ale k přehřátí došlo i při tepotách kolem 10 C při jízdě trvale na 2 stupeň.Chtěl bych tam dát přídavné chlazení, ale nejdříve se zeptat zda není problém někde jinde.
R.

Re: Měnič automatu 300tDi

Napsal: 19 pro 2012 09:50
od Frana
Pokud tam mas origo chladic automatu, tak se to pri pomale jizde ve vedru prehriva zcela jiste. Od te doby co mam na Defenderu 130 se stejnou prevodovkou chladic ATF z RR (je cca 4x vetsi) je od prehrivani automatu pokoj. Na tom puvodnim chladici za deste voda jen sycela, na tomhle novem celkem v pohode udrzim ruku. Dneska bych vetsi chladic dal okamzite i na D1 - tam stacilo projet blativou kaluz, chladic se zaspinil a pak delsi kopec a uz svitilo cidlo prehrateho automatu.

Re: Měnič automatu 300tDi

Napsal: 19 pro 2012 17:08
od Acon
Radek J1 píše: To přehřívání se projevilo nejvíce na Kavkaze a teplotě +40 a hodně do kopce , ale k přehřátí došlo i při tepotách kolem 10 C při jízdě trvale na 2 stupeň.
V návode sa píše, že ak je predpoklad dlhodobejšej pomalej jazdy, je nutné zaradiť redukciu práve kvôli prehrievaniu automatu.

Re: Měnič automatu 300tDi

Napsal: 20 pro 2012 00:47
od Frana
to pomuze mozna s nenalozenym autem bez vleku... :-)

Re: Měnič automatu 300tDi

Napsal: 28 pro 2012 08:41
od Radek J1
to nemá nikdo zkušenost z životností měniče?
Co závada občasného neuzamčení měniče - setkal se s tim někdo?
R.

Re: Měnič automatu 300tDi

Napsal: 28 pro 2012 21:20
od Acon
Určite má dlhšiu životnosť ako 250 000km. No otázka je, koľko má tak staré auto najazdené v skutočnosti. To, že sa zamyká pri 2500ot je ale normálne. Či? Aj keď väčšinou sme to tu riešili vo vzťahu k rýchlosti. Na overenie účinnosti meniča existuje taký test "stall speed". Pri zaradenom D a zabrzdenom aute sa pridá plyn naplno a motor dosiahne nejaké otáčky. Akurát neviem aké by mala dosiahnuť 300vka so small meničom. Moja TD5 s medium meničom dosiahne max cca 2230ot/min.

Re: Měnič automatu 300tDi

Napsal: 21 bře 2016 09:16
od mr-tomas
Zkusil jsem stall test u mé 300tdi a vytáhne to na 2250ot. Takže je motor v :moon ?

Re: Měnič automatu 300tDi

Napsal: 23 bře 2016 07:48
od Kokesek
Acon píše:Určite má dlhšiu životnosť ako 250 000km. No otázka je, koľko má tak staré auto najazdené v skutočnosti. To, že sa zamyká pri 2500ot je ale normálne. Či? Aj keď väčšinou sme to tu riešili vo vzťahu k rýchlosti. Na overenie účinnosti meniča existuje taký test "stall speed". Pri zaradenom D a zabrzdenom aute sa pridá plyn naplno a motor dosiahne nejaké otáčky. Akurát neviem aké by mala dosiahnuť 300vka so small meničom. Moja TD5 s medium meničom dosiahne max cca 2230ot/min.

zivotnost menice je podle toho jak kdo meni olej a vyuziva auto. Muze vydrzet i 400tis ale muze byt ko klidne ve 200tis. Pokud mu po zahrati prestane fugovat TCC tak bych to videl na vaznouci solenoid. Ty to delaji prave po zahrati casteji. Vyvozuju to z toho ze se nejedna o unik kapaliny dusledkem jejiho zridnuti teplem, protoze to po proslapnuti plynu pres 2500 zase funguje. (solenoid se pretlakem na line pressure uvolni-odsekne) Naladove menice sem moc nevidel vetsinou to delavaji valve body.