Stránka 1 z 1

Nutné úpravy při 2" liftu

Napsal: 22 pro 2012 18:34
od discoverydejf
Ahoj. Jaké jsou nutné úpravy při 2" liftu na D II?měchy nemám! Je třeba prodlužovat tyčky stabilizátorů, nebo se chová hydraulika stejně? Co příčka pod předním kardanem?brzdové hadičky? a nakonec hardyspojka na zadním kardanu?
Díky za odpověď.....ať jsem připraven než na to vletím
Dejf

Re: Nutné úpravy při 2" liftu

Napsal: 22 pro 2012 18:53
od MadTom
Já mám sice vzadu měchy, ale ono to není tak velký rozdíl:
- delší přední pružiny, vzadu podložky pod měchy a podložení čidel výšky, tobě budou stačit delší pružiny dozadu
- delší tlumiče
- delší brzdové hadičky
- posunuté dráty od čidel ABS (posunuto v gumových uloženích)
- vzadu o 5cm dole podložené tyčky stabilizátorů, jinak se mi jedna vytrhla
- delší dorazy náprav, aby to při případném vyfouknutí měchů mohlo aspoň kousek jet a nesedlo na gumy podběhama

Funguje to, ale ještě to chce (= je v plánu, nebo rozpracované)
- nové tyče řízení - vzhledem k ceně rovnou pevnostní - stávající kulové čepy mají vůle a díky pootočení nápravy při liftu auto honím po silnici
- zadní kardan s křížem míst hardyspojky - hardyspojka allmakes vydržela letos v Albánii asi 300km, originál podstatně déle
- přední ramena s korekcí pootočení nápravy - no možná, uvidím jak se řízení zlepší po výměně kulových čepů na tyčkách řízení
- jiné převody do diferenciálů - větší gumy (235/85/R16 místo původních 235/70/R16) auto pěkně zlenivěly, a zároveň lepší diferenciály nejspíš s uzávěrkama

Re: Nutné úpravy při 2" liftu

Napsal: 22 pro 2012 21:39
od vladob8
vzadu o 5cm dole podložené tyčky stabilizátorů, jinak se mi jedna vytrhla
toto nam trochu popis, Dik.

Re: Nutné úpravy při 2" liftu

Napsal: 22 pro 2012 22:11
od MadTom
Co chceš popisovat - originál konstrukce těch tyček je tak trošku paskvil. Spodní kulovej čep je OK - je namáhanej bokem - na tlak, horní je namáhanej na tlak nebo tah zhruba v ose. Navíc po podložení měchů/prodloužení pružin se celej stabilizátor pootočí a začne ty horní kuláky páčit. Takže potom co jsem takto jeden vytrhl, tak jsem vzal kus pásoviny 40mm široké a 6mm tlusté, co byla zrovna poruce, do ní navrtal dvě díry o průměru o kousek větším, než má šroub spodního kuláku a šroubem jsem to přišrouboval místo spodního kuláku. Kulák jsem přišrouboval o těch 5cm víš. Tím se stabilizátor posune nahoru zhruba do původní pozice - víc vodorovně.
Druhá možnost je dát tam delší tyčky - asi by tam pasovaly ty přední, ale ty jsem navíc neměl.
Krok 2 budou vlastní tyčky stabilizátoru - dole s kulákem, kterej bude ale větší - co největší co se vleze, měl by déle vydržet a nahoře něco jiného, čemu nebude vadit osovej tah - asi unibal v fumovém krytu. Vzadu to bude v pohodě, v předu trošku horší, není tam moc místa.

Re: Nutné úpravy při 2" liftu

Napsal: 22 pro 2012 23:02
od discoverydejf
A ty brzdove hadicky nevyjdou?

Re: Nutné úpravy při 2" liftu

Napsal: 22 pro 2012 23:09
od vladob8
To si dovolim napisat aj ja ze fakt nedaju, som to skusal na hevere a boli kratke.

Re: Nutné úpravy při 2" liftu

Napsal: 22 pro 2012 23:17
od Maxsel
Na LR meetingu v Jihlavě jsme řešili tu hardyspojku. DII má vzadu podélná ramena co zaklání celou nápravu (na rozdíl od DI) a tím se úhel mezi kardanem a nápravou téměř nemění. Takže není úplně nutné ji nahrazovat křížem a tlumením rázů navíc pomáhá chránit dif a poloosy.

Re: Nutné úpravy při 2" liftu

Napsal: 22 pro 2012 23:25
od MadTom
Maxeli souhlasím, ale musí být pořádná, né nějaká replika. Já už mám ale na stole druhej kardan s křížem a zubatý kola do diferenciálů s převodem 3,8 místo původních 3,54, a je k tomu i správnej unašeč. Takže to půjde všechno dohromady vyměnit, i s montáží obou uzávěrek. Teda to je plán.